Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Αλλάζουν όλα στη φορολογία αυτοκινήτων

Published

on

Το νέο φορολογικό σχέδιο δεν φέρνει μόνο κίνητρα για επενδυτές και ξένους συνταξιούχους. Αναμορφώνει πλήρως το τοπίο στην φορολόγηση των αυτοκινήτων, αλλάζοντας το σύνολο των συντελεστών επιβολής τέλους ταξινόμησης.

Το νέο σύστημα αφορά τόσο τα επιβατικά όσο και τα φορτηγά οχήματα ιδωτικής χρήσης και στηρίζεται στην προοδευτική φορολόγησή τους ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος και την ενεργειακή αποδοτικότητά του. Αναμορφώνονται αναλογικότερα οι προσαυξήσεις οι οποίες επιβάλλονται με βάση την αντιρρυπαντική τεχνολογία EURO.   Προσαυξάνεται το τέλος ταξινόμησης για τα αυτοκίνητα με πρώτη ημερομηνία ταξινόμησης έως τις 31 Αυγούστου 2018.

Μεγάλοι κερδισμένοι οι ιδιοκτήτες υβριδικών αυτοκινήτων για τα οποία μειώνεται περαιτέρω το τέλος ταξινόμησης υβριδικών αυτοκινήτων. Διατηρείται επιπλέον η απαλλαγή του 50% του αναλογούντος τέλους ταξινόμησης για υβριδικά αυτοκίνητα με περισσότερους ρύπους, καθώς και η πλήρης απαλλαγή για τα ηλεκτροκίνητα ΕΙΧ.

Σημειώνεται ότι το νέο νομοσχέδιο καταργεί την υφιστάμενη πρόβλεψη για τη δυνατότητα φορολόγησης μεταχειρισμένων οχημάτων με πρώτη κυκλοφορία στην ΕΕ πριν από την 01.06.2016, με βάση το προϊσχύον καθεστώς φορολόγησης (ιστορικό τέλος).

Η κυβέρνηση θέλει και μέσα από τη φορολογία να δώσει ώθηση στην στροφή σε «πράσινες» τεχνολογίας και ευρύτερα στην υλοποίηση των φιλόδοξων στόχων για την καταπολέμηση  της κλιματικής αλλαγής. Στην κατεύθυνση αυτή είχαμε και το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση.

Η πρώτη σημαντική παρέμβαση του νομοσχεδίου, πέρα από τα οικονομικά κίνητρα για απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος που έχουν ήδη παρουσιαστεί («οικολογικό bonus»), αφορά στην παροχή φορολογικών κινήτρων  με στόχο την ελάφρυνση του κόστους χρήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος αλλά και την ανάπτυξη σημείων φόρτισης.

Ειδικότερα, μέσω ενός πλέγματος κινήτρων ενθαρρύνεται η κτήση και η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Τα κίνητρα που παρέχονται  περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: έκπτωση δαπάνης για την αγορά και την μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού ή και plug-in υβριδικού  οχήματος με την προσαύξηση να ανέρχεται στο 50% και 35% αντίστοιχα (75% ή 35% για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε νησιωτικές περιοχές), αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων, κάλυψη του κόστους φόρτισης και της παροχής οχήματος σε εργαζόμενους χωρίς αυτά να τους επιβαρύνουν ως φορολογητέο εισόδημα, αλλά και εξαίρεση της αγοράς οχήματος μηδενικών ρύπων από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη και δαπάνη απόκτησης περιουσιακών στοιχείων από φυσικά πρόσωπα.

Ταυτόχρονα όμως ενθαρρύνεται μέσω φορολογικών κινήτρων και η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης καθώς προβλέπεται αυξημένος συντελεστής απόσβεσης παγίων και  έκπτωση δαπάνης για την αγορά και εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης με την προσαύξηση να φτάνει το 50% και το 70% σε νησιωτικές περιοχές, ενώ στην περίπτωση αποκλειστικής χρήσης αυτών από τους εργαζόμενους η προσαύξηση θα ανέρχεται στο 30%.

Δημιουργούνται με τον τρόπο αυτό, και σε συνδυασμό με τα προγράμματα επιβράβευσης της αγοράς και μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων μέσω παροχής οικολογικού bonus, οι προϋποθέσεις για την κυκλοφορία των οχημάτων αυτών στους ελληνικούς δρόμους.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Mercedes: Τζόρτζ Ράσελ ο αντί-Χάμιλτον

Published

on

Με τον Τζορτζ Ράσελ θα καλύψει η Mercedes το κενό που προέκυψε μετά το κρούσμα κορωνοϊού του Λιούις Χάμιλτον.

Ο 22χρονος Πιλότος θα τρέξει σίγουρα στο προσεχές Grand Prix του Μπαχρέιν, ενώ ίσως χρειαστεί να αγωνιστεί και στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στο Άμπου Ντάμπι.

Ο Ράσελ έτρεξε φέτος σε 15 αγώνες με τη Williams Racing, θυγατρική της Mercedes, χωρίς όμως να πάρει κάποιον βαθμό. Πέρσι είχε αγωνιστεί με την ίδια ομάδα δίχως και πάλι να πάρει πόντο.

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

«Σκέφτηκα τον… Λάουντα, έπρεπε να βγω ζωντανός για τα παιδιά μου»

Published

on

Ο Ρομέν Γκροζάν περιέγραψε με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες το τρομακτικό του ατύχημα στο Grand Prix του Μπαχρέιν.

«Ξεκίνησα να βλέπω γύρω μου ένα πορτοκαλί χρώμα και φλόγες παντού, μου ήρθε κατευθείαν στο μυαλό μου το ατύχημα του Νίκι Λάουντα. Έπρεπε, όμως, να βγω από εκεί μέσα για τα παιδιά μου. Ήταν 28 δευτερόλεπτα, αλλά έμοιαζε για πολύ μεγαλύτερο διάστημα.

Ίσως γιατί προσπάθησα τρεις φορές να βγω έξω από το μονοθέσιο. Προφανώς είμαι χαρούμενος που είμαι ζωντανός μετά από ένα τέτοιο ατύχημα», είπε αρχικά.

Για το αν ήταν… θαύμα που βγήκε ζωντανός: «Κάτι παραπάνω από ένα θαύμα, ήταν ένας συνδυασμός λεπτομερειών που ήταν όλες υπέρ μου. Χωρίς το σύστημα halo, σίγουρα τώρα δεν θα ήμουν εδώ. Για εμένα είναι σαν να γεννήθηκα ξανά αυτή την Κυριακή, αυτό το ατύχημα θα σημαδέψει όλη μου τη ζωή».

Θέλησε, πάντως, να αναφερθεί στο ατύχημα με λεπτομέρειες: «Φοβόμουν τόσο πολύ για τους κοντινούς μου ανθρώπους περισσότερο απ’ ότι για εμένα, χάρη σε αυτούς κατάφερα να βγω από το μονοθέσιο.

Είδα μετά τις εικόνες, ούτε στο Χόλιγουντ δεν έχω δει τέτοιες σκηνές. Είμαι καλά, εκτός απ’οτι τα χέρια μου είναι σαν του Μίκι Μάους, αλλά τα εγκαύματά μου είναι επιφανειακά, μπορώ να κουνήσω όλα μου τα δάχτυλα.

Συνειδητοποίησα αμέσως την έκταση του ατυχήματος, αλλά μάλλον δεν ήταν η ώρα μου! Θυμάμαι τα πάντα από την αρχή ως το τέλος, δεν έχασα τις αισθήσεις μου.

Για να βγω από το μονοθέσιο έλυσε γρήγορα τις ζώνες μου, αλλά το τιμόνι είχε εκτοξευθεί την ώρα της σύγκρουσης».

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Grand Prix Μπαχρέιν: Και πάλι νικητής ο Χάμιλτον

Published

on

Ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix του Μπαχρέιν.

Δεύτερος ήρθε ο Μαξ Φερστάπεν, ενώ τρίτος ο Αλεξάντερ Άλμπον.

Την πεντάδα ολοκλήρωσαν οι Λάντο Νόρις και Κάρλος Σάινθ. Οι Πιέρ Γκασλί, Ντάνιελ Ρικιάρντο, Βάλτερι Μπότας, Εστεμπάν Οκόν και Σαρλ Λεκλέρκ συμπλήρωσαν τη δεκάδα.

 

Continue Reading
Advertisement

Facebook

Copyright © 2019 Mikad Εκδοτικές Διαφημιστικές Υπηρεσίες. --- Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας matchnews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.