Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Έφτασε η ώρα για την Ανάβαση Πιτίτσας «Σάκης Ξένος»

Published

on

Τον τελευταίο αγώνα του Πανελληνίου πρωταθλήματος Αναβάσεων, την Ανάβαση Πλατάνι – Πιτίτσα 2021 «Σάκης Ξένος», διοργανώνει ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών, το Σάββατο 20 και την Κυριακή 21 Νοεμβρίου.

Οι επίσημες δοκιμές θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο (11.30) και ο αγώνας την Κυριακή (10.00). Ο δρόμος θα κλείσει το Σάββατο στις 10.000 και την Κυριακή στις 08.00. Μετά το κλείσιμο του δρόμου θα απαγορεύεται η είσοδος των θεατών στη διαδρομή του αγώνα με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο, αλλά και πεζοί.

Οι θεατές θα παρακολουθήσουν τον αγώνα στις θέσεις με την ειδική σήμανση που έχει ορίσει η οργάνωση και δεν θα επιτρέπεται για κανέναν λόγο να μετακινούνται από εκεί κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Οι συμμετοχές:

Α/α Νο ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ AYTOKINHTO ΚΑΤ./ ΚΛΑΣΗ
1 1 START LINE ΜΠΙΛΙΔΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ CITROEN SAXO VTS N2
2 2 ΑΟΛΑΠΥΡΓΟΥ ΡΟΔΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ PEUGEOT 106 S 16 N2
3 3 ΑΟΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ PEUGEOT 106 S 16 N2
4 4 ΑΣΜΑ ΝΤΕΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ CITROEN SAXO VTS N2
5 5 ΑΛΕΖΑΚΥΝΘΟΥ ΔΕΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ PEUGEOT 106 S 16 N2
6 6 ΑΛΑΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΣΟΥΚΟΥΛΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ PEUGEOT 106 S 16 N2
7 7 ΑΟΛΑΠΥΡΓΟΥ ΤΣΙΠΗΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ PEUGEOT 106 S 16 N2
8 8 ΑΣΜΑ ΚΑΛΟΒΥΡΝΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ PEUGEOT 106 S 16 N2
9 9 ΑΣΜΑ ΠΕΝΕΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ PEUGEOT 106 S 16 N2
10 10 ΑΛΑΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΡΕΚΚΑΣ ΠΑΝΑΓΓΕΛΟΣ PEUGEOT 106 S 16 N2
11 11 ΑΟΠΑΤΡΑΣ ΚΑΛΥΒΙΩΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ PEUGEOT 106 S 16 N2
12 12 ΦΙΛΜΠΑ ΦΟΥΝΤΑΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ PEUGEOT 106 S 16 N2
13 14 ΑΛΑΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΡΕΚΚΑΣ ΒΙΚΤΩΡΑΣ CITROEN SAXO VTS N2
14 15 ΑΣΜΑΝΗΛΕΙΑΣ ΠΑΠΑΛΕΩΝΙΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ RENAULT CLIO SPORT N3
15 16 START LINE ΦΩΤΕΙΝΕΛΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ HONDA CIVIC TYPE R N3
16 17 ΑΣΣΟΑΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ HONDA CIVIC TYPE R N3
17 18 ΑΣΣΟΑΑ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ HONDA CIVIC TYPE R N3
18 19 ΣΦΙΚΑ ΜΠΕΝΗΣ ΜΗΝΑΣ MITSUBISHI LANCER EVO IX N4
19 20 ΑΛΜΑ ΑΙΓΙΟΥ ΛΥΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ PEUGEOT 106 Rallye A5
20 21 ΑΟΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΛΑΚΗ ΜΕΛΙΣΣΑ TOYOTA YARIS A5
21 22 ΑΟΠΑΤΡΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ TOYOTA YARIS A5
22 23 ΑΣΜΑ ΚΟΥΡΤΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ TOYOTA YARIS A5
23 24 ΟΜΑΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΝΑΓΝΟΥ ΠΑΥΛΟΣ CITROEN SAXO VTS A6
24 25 ΛΑΒΟΛΟΥ ΚΟΜΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ  ΑΔΑΜ PEUGEOT 106 S 16 A6
25 26 ΑΣΙΣΑ ΝΤΟΥΣΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ CITROEN C2 GT A6
26 27 ΑΛΑΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ΡΕΚΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ CITROEN SAXO VTS A6
27 28 ΑΣΜΑ ΜΠΑΤΖΑΝΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ CITROEN SAXO VTS A6
28 29 ΑΟΠΑΤΡΑΣ ΛΑΖΑΝΑΣ ΗΛΙΑΣ FORD PUMA KIT CAR A7
29 30 START LINE ΝΤΕΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ CITROEN SAXO VTS A7
30 31 ΕΛΕΤΑ ΚΑΝΔΗΛΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ PEUGEOT 208 T16 A8
31 32 START LINE ΜΟΥΡΓΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ MITSUBISHI LANCER EVO IX A8
32 33 ΑΣΜΑ ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΜΙΧΑΗΛ FORD ESCORT RS COSWORTH A8
33 34 ΑΣΜΑ ΛΙΩΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ FORD ESCORT RS COSWORTH A8
34 35 ΦΙΛΜΠΑ ΚΑΛΟΥΔΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ PEUGEOT 205 RALLYE 1.6 E10
35 36 ΑΣΣΟΑΑ ΤΡΑΓΟΥΛΙΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ PEUGEOT 106 Rallye E10
36 37 ΦΙΛΜΠΑ ΑΡΕΘΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ PEUGEOT 106 S 16 E10
37 38 ΑΟΠΑΤΡΑΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ CITROEN VTS E10
38 39 ΕΛΕΤΑ ΛΑΠΠΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ PEUGEOT 106 S 16 E10
39 40 ΑΣΜΑ ΝΤΕΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ PEUGEOT 205 RALLYE 1.6 E10
40 41 START LINE ΦΑΣΣΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ PEUGEOT 106 S 16 E10
41 42 ΑΟΠΑΤΡΑΣ ΚΑΜΠΕΡΟΣ ΑΛΕΞΙΟΣ FORD FOCUS ST 170 E11
42 43 ΦΙΛΜΠΑ ΘΕΟΣ ΚΙΜΩΝΑΣ VOLKSWAGEN GOLF GTI 2.0 16V E11
43 44 ΑΟΠΑΤΡΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ PEUGEOT 306 S16 BASE E11
44 45 ΑΛΜΑ ΑΙΓΙΟΥ ΜΠΟΥΡΟΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ HONDA CIVIC E11
45 46 ΑΣΜΑ ΧΑΡΜΑΝΤΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ FORD ESCORT MK2 RS2000 GR4 E11
46 47 ΑΣΣΟΑΑ ΚΟΥΡΝΙΑΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ FORD ESCORT RS 2000 E11
47 48 ΕΛΕΤΑ ΒΕΡΓΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ OPEL MANTA 2.0E E11
48 49 ΑΛΑ ΝΤΟΦΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ FORD ESCORT RS 2000 E11
49 50 ΑΟΠΑΤΡΑΣ ΝΤΕΡΜΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ OPEL ASCONA I 2000 E11
50 51 ΑΛΑΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ OPEL ASCONA 2.0E E11
51 52 START LINE ΚΑΠΟΥΡΕΛΑΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ BMW 320 E30 E11
52 53 ΕΛΕΤΑ ΚΟΥΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ HONDA CIVIC TYPE R E11
53 54 ΑΣΜΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ BMW 320 E30 E12
54 55 ΑΛΑΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΧΟΝΔΡΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ FORD SIERRA RS COSWORTH E12
55 56 ΑΣΣΟΑΑ ΚΑΝΣΟΣ ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ VOLKSWAGEN GTI G60 E12
56 57 ΑΣΣΟΑΑ ΤΣΟΥΡΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ FORD FOCUS RS E12
57 58 START LINE ΡΑΠΑΤΖΙΚΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ LANCIA DELTA INTEGRALE FS E12
58 59 START LINE ΣΚΟΡΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ OPEL ASCONA 2.0E E12
59 60 ΑΛΑΧΑΝΙΩΝ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ALFA ROMEO 75 TURBO E12
60 61 ΑΛΑ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ AUSTIN-MORRIS COOPER FSA2L
61 62 ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ PEUGEOT 106 S 16 FSA2L
62 63 ΑΟΠΑΤΡΑΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ PEUGEOT 205 RALLYE 1.6 FSA2L
63 64 ΕΛΕΤΑ ΜΠΙΚΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ LADA VFTS FSA2L
64 65 ΦΙΛΜΠΑ ΤΖΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ FORD ESCORT RS 2000 FSA2L
65 66 ΑΛΑΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΚΑΝΕΛΟΣ PEUGEOT 106 S 16 FSA2L
66 67 ΛΕΜΑΝ ΧΑΤΟΥΠΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ OPEL CORSA-B 1.6i FSA2L
67 68 ΑΛΕΖΑΚΥΝΘΟΥ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ ΡΕΝΟΣ PEUGEOT 106 S 16 FSA
68 69 ΑΛΑΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ FORD ESCORT RS 2000 FSA
69 70 ΑΟΠΑΤΡΑΣ ΚΑΜΠΕΡΟΣ ΓΟΥΙΛΛΙΑΜ FORD ESCORT MK2 TURBO FST2
70 71 ΑΛΑΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΠΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ BMW 3 E30 FS FST2
71 72 START LINE ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ SKODA FABIA 1.2 TURBO FST2
72 73 ΦΙΛΜΠΑ ΖΥΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ SKODA FABIA III FST2
73 74 START LINE ΡΑΠΑΝΤΖΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ SEAT IBIZA 1.8TURBO FST2
74 75 ΑΣΣΟΑΑ ΚΑΚΑΛΕΤΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ OPEL ASTRA G COUPE FST2
75 76 ΑΛΑΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΠΑΝΙΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ SUBARU IMPREZA STI FST
76 77 ΑΟΛΑΠΥΡΓΟΥ ΤΣΟΥΛΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ MITSUBISHI LANCER EVO VIII FST
77 78 ΑΣΜΑ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ FORD ESCORT MK2 RS2000 GR1 3/D3
78 79 ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ FORD ESCORT MK2 RS2000 GR1 3/D3
79 80 ΑΣΙΣΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ OPEL MANTA 2.0E 3/D3
80 81 ΑΣΜΑ ΣΚΕΠΑΣΙΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ FORD ESCORT MK2 RS2000 GR4 3/D3
81 82 ΑΣΜΑ ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ ΗΛΙΑΣ OPEL MANTA 200 E 4/E6
82 83 ΑΣΜΑ ΚΑΛΥΒΑΣ ΛΑΖΑΡΟΣ BMW 2002 TI GR1 2/C3
83 84 ΟΜΑΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΑΓΓΙΔΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ FORD ESCORT RS 2000 3/D3
84 85 ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΛΜΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ FORD ESCORT MK1 RS2000 GR1 2/C3
85 86 ΑΣΜΑ ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ OPEL ASCONA 400 4/E6
86 87 ΑΛΕΖΑΚΥΝΘΟΥ ΠΑΝΑΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ BMW 3 E36 FS FSA/DRIFT
87 88 ΦΙΛΜΠΑ ΤΖΟΥΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ TOYOTA STARLET DRIFT FSA/DRIFT
88 89 ΑΛΜΑΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΜΑΝΤΖΙΩΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ BMW 3 E30 TURBO FS FST2/DRIFT
89 90 ΑΛΕΖΑΚΥΝΘΟΥ ΕΓΓΛΕΖΟΠΟΥΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ BMW 3 E36 FS FST/DRIFT
90 91 ΑΛΕΖΑΚΥΝΘΟΥ ΕΓΓΛΕΖΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ NISSAN SILVIA DRIFT FST/DRIFT

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Θα δούμε τελικά Formula 1 -και πότε- στη Χαλανδρίτσα;

Published

on

Τελευταία ευκαιρία δίνουν οι φορείς στην επένδυση για την κατασκευή μιας σύγχρονης πίστας Formula 1, στην Χαλανδρίτσα της Αχαΐας.

Σύμφωνα με τα όσα αποφασίστηκαν για το όλο θέμα, στη συνεδρίαση που έγινε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία η συμμετοχή στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με ένα ποσό 30.000 ευρώ.

Όμως, με βάση τα όσα ακούστηκαν στη συζήτηση που ακολούθησε πρόκειται για την τελευταία ευκαιρία που δίνουν οι φορείς στους υπεύθυνους της εταιρείας «Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ» για να αποδείξουν ότι το σχέδιο για την επένδυση τους μπορεί να πραγματοποιηθεί στην πράξη.

Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι των περιφερειακών παρατάξεων που μίλησαν για το ζήτημα, μέχρι ώρας αυτό δεν έχει αποδειχθεί, το σχέδιο παραμένει στα συρτάρια εδώ και χρόνια, χωρίς να έχει γίνει ένα βήμα που να δείχνει ότι η επένδυση μπορεί να μπει σε φάση υλοποίησης.

Ωστόσο, όλοι όσοι μίλησαν παραδέχτηκαν ότι πρόκειται για μία επένδυση που θα φέρει θέσεις εργασίας στην περιοχή και θα βάλει την Αχαΐα σε μία άλλη τροχιά ανάπτυξης, εφόσον υλοποιηθεί. Όμως, δεν έχει βρεθεί ένας στρατηγικός επενδυτής που να δείξει στην πράξη ένα ώριμο ενδιαφέρον και για αυτό τόσο η Περιφέρεια, όσο και ο Δήμος Ερυμάνθου, είναι η τελευταία φορά που θα συμμετέχουν στο συμβούλιο της εταιρείας. Θα πρέπει να τονιστεί ότι το Επιμελητήριο Αχαΐας προσπαθεί για ό,τι καλύτερο σε σχέση με το αυτοκινητοδρόμιο, ενώ σημαντική θεωρείται και η προσφορά ανθρώπων που χρόνια αγωνίζονται για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως ο Κυριάκος Καπετανάκης.

Κωνσταντίνος Φλαμής

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Δεν κάνει έφεση η Mercedes, οριστικά πρωταθλητής ο Φερστάπεν!

Published

on

Στο θρόνο του παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1 για το 2021 θα καθίσει οριστικά ο Μαξ Φερστάπεν, αφού όπως έκανε γνωστό η ίδια η Mercedes, η γερμανική ομάδα αποφάσισε να μην κάνει έφεση για την απόφαση της FIA!

Θυμίζουμε ότι οι… άνθρωποι του Λιούις Χάμιλτον ζητούσαν να αποδοθεί «δικαιοσύνη» για δύο παραβάσεις στον τελευταίο γύρο, ωστόσο όλη η ιστορία φτάνει στο τέλος της με τον Super Max να σπάει την αυτοκρατορία του Βρετανού!

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Νέος βασιλιάς της Φόρμουλα 1 ο Μαξ Φερστάπεν – Το καλύτερο φινάλε όλων των εποχών!

Published

on

Απίστευτο, αδιανόητο, υπέροχο. Στον τελευταίο γύρο ο Μαξ Φερστάπεν πέρασε τον Χάμιλτον και στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο καλύτερο φινάλε όλων των εποχών.

«O Βασιλιάς έχασε, ζήτω ο Βασιλιάς», είναι το σύνθημα που ηχεί εδώ και λίγη ώρα στον μαγικό κόσμο της Formula 1. Μετά από επτά συνεχόμενα χρόνια στο θρόνο δεν είναι ένας οδηγός της Mercedes και μετά από μία «κυβέρνηση», μία τετραετία συνεχόμενων τίτλων, ο Lewis Hamilton ήρθε η ώρα να παραδώσει τη σκυτάλη στο νέο παγκόσμιο πρωταθλητή: τον Μαξ Φερστάπεν.

Έναν οδηγό δεύτερης γενιάς, προγραμματισμένο για να κερδίζει ή έστω να σκυλιάζει για να πετύχει το στόχο του, ένα εξωπραγματικό αλλά επί σειρά ετών ακατέργαστο αγωνιστικό διαμάντι, που μεγάλωσε, ωρίμασε και έχοντας τον κατάλληλο εξοπλισμό στα χέρια του, έφτασε στην απόλυτη κορυφή.

Το έκανε με τρόπο επεισοδιακό, μετά από ένα θρίλερ 22 επεισοδίων που διαδραματίστηκαν σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Μετά από μία ανηλεή μάχη κόντρα στον πιο επιτυχημένο οδηγό όλων των εποχών, κατά την οποία η ζυγαριά άλλαζε συνεχώς τη πλευρά που έγερνε, ώσπου να φτάσουμε τελικά στην καρό σημαία του Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, η οποία έχρισε τον Φερστάπεν Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2021. Με τον πιο δραματικό, πιο συγκλονιστικό τρόπο.

Προδιαγεγραμμένη πορεία

Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς πως ο Μαξ Εμίλιαν Φερστάπεν ήταν εξ αρχής «καταδικασμένος» να γίνει οδηγός αγώνων. Γόνος μίας οικογένειας που ζούσε στις πίστες, με τη μαμά Σόφι Κάμπεν να είναι εξαιρετική οδηγός, με πρωταγωνιστικό ρόλο στο karting και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο, μαχόμενη με πολλούς μετέπειτα οδηγούς της Formula 1. Όσο για τον μπαμπά, ήταν ήδη εκεί, ένας δημοφιλής λόγω του επιθετικού του στιλ οδηγός, με το παρατσούκλι «Jos The Boss», δηλαδή «Γιος το Αφεντικό». Έτρεξε σε 107 αγώνες, ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο αλλά μετά το ντεμπούτο του στη Benetton δίπλα στον Μίκαελ Σουμάχερ, δεν είχε ποτέ ξανά στα χέρια του ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο.

Ίσως όλο αυτό να του δημιούργησε ένα απωθημένο, που ουσιαστικά καθόρισε την παιδική ηλικία του Μαξ. Ο σημερινός πρωταθλητής δεν είχε παιδική ηλικία. Ξεκινώντας να κάνει karting στα 4, μπήκε από νωρίς σε διαδικασία προετοιμασίας για μία σπουδαία καριέρα. Μία καριέρα που θα απαιτούσε θυσίες.

Τις καθημερινές ο μικρός πήγαινε στο σχολείο, από το μεσημέρι της Παρασκευής μέχρι τις πρώτες ώρες τα Δευτέρας βρισκόταν σε κάποια πίστα. Με τον Γιος δίπλα του, σε ρόλο μηχανικού, μέντορα, διευθυντή, πατέρα, μάνατζε, ένα δυσδιάκριτο μα σίγουρα πολύ αυστηρό ρόλο. Ο μπαμπάς Φερστάπεν είναι γνωστός για τις εκρήξεις θυμού που έχει κατά καιρούς, κάποιες από αυτές κατευθύνονταν προς τον πιτσιρικά Μαξ.

 

 

image

Εντυπωσιακό ξεκίνημα καριέρας

Με το τίμημα λοιπόν της απώλειας της παιδικής αθωότητας, άρχισε να μεταμορφώνεται σε ένα πραγματικό ρομπότ πίσω από το τιμόνι. Η αναρρίχηση στον κόσμο του karting ήταν ραγδαία. Αρχικά στο Βέλγιο όπου γεννήθηκε και την Ολλανδία, μετέπειτα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στη συνέχεια σε παγκόσμιο. Όταν το 2013 κατέκτησε σε ηλικία 15 ετών το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην κορυφαία κατηγορία KZ1, είχε έρθει η ώρα τις «αποφοίτησης». Ο κόσμος των μονοθεσίων των περίμενε.

Από το πρώτο κιόλας τεστ με μονοθέσιο της Formula Renault της Manor MP Motorsport, ένα βροχερό πρωινό του Οκτώβρη στην πίστα Πέμπρι, ήταν σαφές πως επρόκειτο για ένα σπάνιο ταλέντο. Ακολούθησαν δοκιμές και με άλλες ομάδες, με τον Ολλανδό να ρουφά γνώση σα σφουγγάρι. Έτρεξε σε κάποιους αγώνες του Florida Winter Series στις αρχές του 2014 και κάπου εκεί ήρθε το μεγάλο βήμα. Δεν έτρεξε καν στη Formula Renault, όσα έκανε το τετράμηνο που είχε προηγηθεί, αποτελούσαν απλά «ζέσταμα» για την εμπλοκή στην Ευρωπαϊκή Formula 3. Εκεί έτρεξε με την πολύπειρη ομάδα Van Amersfoort Racing, κόντρα σε οδηγούς με τους οποίους μάχεται και σήμερα στη Formula 1. Παρότι rookie, πήρε 10 νίκες και έχασε τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα, όταν παρέδωσε πνεύμα ο κινητήρας του.

 

 

image

Τον κέρδισε η Red Bull

Όσα έκανε εκείνη τη σεζόν, βάρεσαν καμπανάκι στις μεγάλες ομάδες της F1 που πάντα παρακολουθούν τις μικρότερες κατηγορίες. Οι Red Bull και Mercedes έσπευσαν να καταθέσουν προσφορά στον μπαμπά, επιδιώκοντας να τον ξελογιάσουν. Είχαν αντιληφθεί πως είχαν βρει έναν πρωταθλητή του αύριο. Όμως υπήρχε μία διαφορά ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα: η αυστριακή εταιρεία είχε δύο ομάδες στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, άρα τη δυνατότητα να του δώσει μονοθέσιο πολύ πιο γρήγορα. Πράγμα που έπαιξε καθοριστικό ρόλο.

Τον Αύγουστο εκείνης της χρονιάς ο Φερστάπεν εντάχθηκε στην Red Bull Junior Team και λίγο αργότερα ανακοινώθηκε πως το 2015 θα έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 με τη Scuderia Toro Rosso. Στο Ιαπωνικό GP του 2014 έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία που συμμετείχε σε επίσημη διαδικασία ενώ στην πρεμιέρα του 2015, στην Αυστραλία, έγινε ο νεότερος που πήρε εκκίνηση, σε ηλικία 17 ετών και 166 ημερών. Στον δεύτερο αγώνα, στη Μαλαισία, τερμάτισε έβδομος και έγινε ο νεότερος οδηγός που βαθμολογήθηκε, πλέον 17 ετών και 180 ημερών. Συνολικά τερμάτισε 10 φορές στους βαθμούς, ανακηρύχθηκε πρωτοεμφανιζόμενος της χρονιάς αλλά ταυτόχρονα, είχε και τις πρώτες του κόντρες – εντός και εκτός πίστας. Είχε μάθει να μη πατάει φρένο όταν οδηγούσε και να μην υπολογίζει κανέναν όταν μιλούσε.

image

Προαγωγή και θρίαμβος

Το 2016 τον βρήκε ξανά στην STR αλλά όχι για πολύ. Μετά από τρεις σερί τερματισμούς στους βαθμούς και με αφορμή κάποια ατυχήματα του Δανιήλ Κβιάτ που οδηγούσε για την πρώτη ομάδα, τη Red Bull Racing. Πολλοί άσκησαν κριτική σε αυτή την κίνηση αλλά ο Μαξ κέρδισε (.) στο ντεμπούτο του με την πρώτη ομάδα. Προφανώς έγινε και ο νεότερος νικητής στην ιστορία: 18 ετών και 228 ημερών. Ακολούθησαν άλλα 6 βάθρα αλλά όλοι ήξεραν πως το σπορ είχε βρει τον επόμενο, μεγάλο του ήρωα.

Όμως ήταν ακόμα ένα παιδί. Με ελάχιστη εμπειρία σε αυτό το επίπεδο και αφόρητη πίεση να διαχειριστεί. Οδηγούσε επιθετικά, ενίοτε υπερβολικά επιθετικά κι αυτό του χάρισε το παρατσούκλι «Crashstappen». Αν και το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν ήταν η προσέγγισή του γύρω από την οδήγηση αλλά το γεγονός πως δεν υπολόγιζε τίποτα όταν τα ΜΜΕ του έβαζαν μπροστά του μικρόφωνο.

image

Προσωπικότητα που διχάζει

Ο συνδυασμός των δύο δημιούργησε πόλωση. Άλλοι τον λάτρευαν κι άλλοι λάτρευαν να τον μισούν. Άλλοι τον βάφτιζαν τον «επόμενο Σένα» κι άλλοι απλά τον θεωρούσαν κακομαθημένο. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση αλλά ας μη γελιόμαστε, αυτή αλαζονεία και αυτή η αδυσώπητη μανία για επιτυχία, είναι κλασικά γνωρίσματα σπουδαίων οδηγών. Όσο κι αν κάποιοι αρνούνται να το δεχθούν, τα κοινά στοιχεία του Φερστάπεν με τους Σένα και Σουμάχερ σε ό,τι αφορά στη φιλοσοφία γύρω από τους αγώνες και την κατηγορηματική άρνηση αποδοχής της ήττας, είναι εντυπωσιακά πολλά.

Μετά από ατυχήματα και ατυχίες στο πρώτο μισό του 2017, έκλεισε δυναμικά τη σεζόν, με νίκες στα Grand Prix της Μαλαισίας και του Μεξικού. Ήταν η χρονιά που έδειχνε να καλιμπράρει σταδιακά την εντός πίστας ορμή του, να μπολιάζει το ταλέντο με υπομονή, την επιθετικότητα με τη λογική.

image

Έγινε σαμουράι

Έτσι όταν από το 2018 η Red Bull Racing ξεκίνησε τη συνεργασία με τη Honda, η οποία ανέβασε επίπεδο του «ταύρους», ο Φερστάπεν ανέλαβε αυτόματα πρωταγωνιστικό ρόλο. Κατέκτησε τη νίκη στον εντός έδρας αγώνα της αυστριακής ομάδας, στο Σπίλμπεργκ, νίκησε στο Μεξικό ενώ επισκέφτηκε άλλες 11 φορές το βάθρο. Ήταν τέταρτος στην τελική βαθμολογία.

Το 2019 ανέβηκε ένα ακόμα σκαλοπάτι. Πλέον, αποτελούσε αυτός το αντίπαλο δέος για της Mercedes – ήταν ο μόνος που τις παρενοχλούσε συστηματικά. Ώριμος πλέον, με 19 τερματισμούς σε 21 αγώνες, με νίκες στην έδρα της ομάδας του αλλά και στην έδρα του αντιπάλου, τη Γερμανία, με τη Βραζιλία να αποτελεί κερασάκι στην τούρτα. Όσο για το αθέατο παντεσπάνι, αποτελούνταν από άλλους 14 τερματισμούς στη πεντάδα. Ο Μαξ ήταν πλέον έτοιμος να αναλάβει το ρόλο του διεκδικητή.

Όμως το 2020, η Mercedes παρέμενε ένα (ή και περισσότερα κλικ πιο μπροστά), το κυνήγι δεν αρκούσε – ούτε η δύο νίκες και τα 8 βάθρα.

image

Η ώρα του τίτλου

Η κομβική σεζόν ήταν η φετινή. Επιτέλους φέτος, ήταν ξεκάθαρο αυτό που οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ υποστήριζαν τόσα χρόνια – πως ο Φερστάπεν ήταν μελλοντικός πρωταθλητής. Με αυτή τη νοοτροπία προσέγγισε το 2021 και με τη Red Bull-Honda να κοιτά επιτέλους στα μάτια τη Mercedes, ο Ολλανδός έκανε το ίδιο με τον Χάμιλτον.

Πήρε περισσότερες νίκες, είχε περισσότερα βάθρα, πέρασε πολύ περισσότερους γύρους στην πρωτοπορία αγώνων, έδειχνε με κάθε αφορμή που φέτος ήταν η χρονιά του. Και παρά τη ρελάνς του Hamilton στην τελική ευθεία της σεζόν, την επική αντεπίθεση του πολύπειρου Βρετανού που τους έφερε στα ίσια στο «Μεγάλο Τελικό» του Άμπου Ντάμπι, ο Φερστάπεν άντεξε.

Κατέκτησε τον τίτλο σε μία από τις συγκλονιστικότερες σεζόν όλων των εποχών, σε μία σεζόν όπου η αξία αλλά και απόδοση του ηττημένου, δίνουν ξεχωριστή σημασία στο επίτευγμα του θριαμβευτή.

Η Formula 1 έχει νέο παγκόσμιο πρωταθλητή και το όνομά του είναι Μαξ Φερστάπεν.

Continue Reading
Advertisement
Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ2 hours ago

Σε κλίμα ενθουσιασμού η “πρώτη” του Πάτραι στα Προσφυγικά (φωτό)

ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ2 hours ago

Κανονικά θα γίνει το ματς του Προμηθέα με την Βαλένθια την Τετάρτη στο «Δ. Τόφαλος»

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ2 hours ago

Νίκος Βετούλας: «Θα τα καταφέρουμε στο τέλος»

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ4 hours ago

Εντός προγράμματος ήττα για τον ελλειπέστατο Απόλλωνα από τον Παναθηναϊκό

ΤΕΝΙΣ4 hours ago

Τζόκοβιτς: Χάνει και το Ρολάν Γκαρός αν δεν εμβολιαστεί

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ4 hours ago

Οι απουσίες στοιχίζουν στον Απόλλωνα – Μπροστά 47-23 ο Παναθηναϊκός στο ημίχρονο

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ5 hours ago

Παραίτηση Ράντου από Αετό Πατρών και Παναχαϊκή – Οι λόγοι και η… ανατροπή

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ6 hours ago

Πρώτη προπόνηση και αγιασμός στα Προσφυγικά – Πλούσιο φωτορεπορτάζ

ΑΘΛΗΜΑΤΑ6 hours ago

Πλεύρης: «Στο τραπέζι η χαλάρωση των μέτρων στα γήπεδα»

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ7 hours ago

Απόλλων: Χωρίς ΜακΛίν και Μήτρου-Λονγκ απόψε εναντίον του ΠΑΟ!

Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ12 hours ago

Ιστορική μέρα για το γήπεδο Προσφυγικών που ανοίγει σήμερα – Όλες οι λεπτομέρειες από τον Κ. Ντάσιο

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ5 hours ago

Παραίτηση Ράντου από Αετό Πατρών και Παναχαϊκή – Οι λόγοι και η… ανατροπή

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ6 hours ago

Πρώτη προπόνηση και αγιασμός στα Προσφυγικά – Πλούσιο φωτορεπορτάζ

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ14 hours ago

Διαμαντάκος: Θα «προφυλαχθεί ενόψει συνέχειας»

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ9 hours ago

Απόλλων: Η τελευταία ελπίδα που χάθηκε και η πρόταση για… κλειστές θύρες

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ7 hours ago

Απόλλων: Χωρίς ΜακΛίν και Μήτρου-Λονγκ απόψε εναντίον του ΠΑΟ!

Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ13 hours ago

Νικολόπουλος: «Μας βοήθησε το γρήγορο γκολ»

Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ2 hours ago

Σε κλίμα ενθουσιασμού η “πρώτη” του Πάτραι στα Προσφυγικά (φωτό)

BASKET LEAGUE13 hours ago

Οκάρο Γουάιτ στη «Match»: «Μόνο για νίκη με Απόλλωνα, θα παίξουμε σκληρά και με συγκέντρωση»

Γ ΕΘΝΙΚΗ17 hours ago

Σπηλιόπουλος: «Καθοριστική η φάση του Αγκαράι»

Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ2 hours ago

Σε κλίμα ενθουσιασμού η “πρώτη” του Πάτραι στα Προσφυγικά (φωτό)

ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ2 hours ago

Κανονικά θα γίνει το ματς του Προμηθέα με την Βαλένθια την Τετάρτη στο «Δ. Τόφαλος»

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ2 hours ago

Νίκος Βετούλας: «Θα τα καταφέρουμε στο τέλος»

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ4 hours ago

Εντός προγράμματος ήττα για τον ελλειπέστατο Απόλλωνα από τον Παναθηναϊκό

ΤΕΝΙΣ4 hours ago

Τζόκοβιτς: Χάνει και το Ρολάν Γκαρός αν δεν εμβολιαστεί

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ4 hours ago

Οι απουσίες στοιχίζουν στον Απόλλωνα – Μπροστά 47-23 ο Παναθηναϊκός στο ημίχρονο

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ5 hours ago

Παραίτηση Ράντου από Αετό Πατρών και Παναχαϊκή – Οι λόγοι και η… ανατροπή

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ6 hours ago

Πρώτη προπόνηση και αγιασμός στα Προσφυγικά – Πλούσιο φωτορεπορτάζ

ΑΘΛΗΜΑΤΑ6 hours ago

Πλεύρης: «Στο τραπέζι η χαλάρωση των μέτρων στα γήπεδα»

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ7 hours ago

Απόλλων: Χωρίς ΜακΛίν και Μήτρου-Λονγκ απόψε εναντίον του ΠΑΟ!

Facebook

Copyright © 2019 Mikad Εκδοτικές Διαφημιστικές Υπηρεσίες. --- Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας matchnews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.