Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Ενημέρωση Ζαΐμη για τις ενέργειες Φαρμάκη για το εργοστάσιο ηλεκτροκίνησης

Published

on

Για τις συντονισμένες ενέργειες που κάνει ο Περιφερειάρχης κ. Νεκτάριος Φαρμάκης ώστε να γίνει το εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος ενημέρωσε τα μέλη του Δικτύου «Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και την Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα» ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Έρευνας και Καινοτονίας Φωκίωνας Ζαΐμης.   

Αναλυτικά, ο κ. Ζαΐμης, κατά τη συνεδρίαση της Τετάρτης 13 Ιανουαρίου 2020 πέραν των οικονομικών θεμάτων της αντζέντας, αναφέρθηκε και στην πρόσφατη επικοινωνία του Περιφερειάρχη με τον Υφυπουργό κ. Κώστα Φραγκογιάνννη τονίζοντας ότι γίνονται όλα τα απαραίτητα βήματα στο πλαίσιο της διεκδίκησης για να επιτευχθεί ο στόχος της επένδυσης, που είναι η δημιουργία του εργοστασίου στη Δυτική Ελλάδα καθώς η περιοχή μας καλύπτει όλα τα απαιτούμενα κριτήρια ενώ θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης μιας αδύναμης οικονομικά περιοχής της χώρας. 

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με πρόσφατες εξαγγελίες της κυβέρνησης πρόκειται για επένδυση ύψους 100 εκ. ευρώ της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας “Next.e.Go” στη χώρα μας για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θα δημιουργήσει 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας  και περίπου 5.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.

Η επένδυση αναμένεται να οριστικοποιηθεί σε τρεις με έξι μήνες και η κατασκευή του εργοστασίου συναρμολόγησης αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε 24 μήνες, δηλαδή η παραγωγή προβλέπεται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2023. 

Advertisement

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Θα δούμε τελικά Formula 1 -και πότε- στη Χαλανδρίτσα;

Published

on

Τελευταία ευκαιρία δίνουν οι φορείς στην επένδυση για την κατασκευή μιας σύγχρονης πίστας Formula 1, στην Χαλανδρίτσα της Αχαΐας.

Σύμφωνα με τα όσα αποφασίστηκαν για το όλο θέμα, στη συνεδρίαση που έγινε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία η συμμετοχή στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με ένα ποσό 30.000 ευρώ.

Όμως, με βάση τα όσα ακούστηκαν στη συζήτηση που ακολούθησε πρόκειται για την τελευταία ευκαιρία που δίνουν οι φορείς στους υπεύθυνους της εταιρείας «Αυτοκινητοδρόμιο ΑΕ» για να αποδείξουν ότι το σχέδιο για την επένδυση τους μπορεί να πραγματοποιηθεί στην πράξη.

Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι των περιφερειακών παρατάξεων που μίλησαν για το ζήτημα, μέχρι ώρας αυτό δεν έχει αποδειχθεί, το σχέδιο παραμένει στα συρτάρια εδώ και χρόνια, χωρίς να έχει γίνει ένα βήμα που να δείχνει ότι η επένδυση μπορεί να μπει σε φάση υλοποίησης.

Ωστόσο, όλοι όσοι μίλησαν παραδέχτηκαν ότι πρόκειται για μία επένδυση που θα φέρει θέσεις εργασίας στην περιοχή και θα βάλει την Αχαΐα σε μία άλλη τροχιά ανάπτυξης, εφόσον υλοποιηθεί. Όμως, δεν έχει βρεθεί ένας στρατηγικός επενδυτής που να δείξει στην πράξη ένα ώριμο ενδιαφέρον και για αυτό τόσο η Περιφέρεια, όσο και ο Δήμος Ερυμάνθου, είναι η τελευταία φορά που θα συμμετέχουν στο συμβούλιο της εταιρείας. Θα πρέπει να τονιστεί ότι το Επιμελητήριο Αχαΐας προσπαθεί για ό,τι καλύτερο σε σχέση με το αυτοκινητοδρόμιο, ενώ σημαντική θεωρείται και η προσφορά ανθρώπων που χρόνια αγωνίζονται για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως ο Κυριάκος Καπετανάκης.

Κωνσταντίνος Φλαμής

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Δεν κάνει έφεση η Mercedes, οριστικά πρωταθλητής ο Φερστάπεν!

Published

on

Στο θρόνο του παγκόσμιου πρωταθλητή της Formula 1 για το 2021 θα καθίσει οριστικά ο Μαξ Φερστάπεν, αφού όπως έκανε γνωστό η ίδια η Mercedes, η γερμανική ομάδα αποφάσισε να μην κάνει έφεση για την απόφαση της FIA!

Θυμίζουμε ότι οι… άνθρωποι του Λιούις Χάμιλτον ζητούσαν να αποδοθεί «δικαιοσύνη» για δύο παραβάσεις στον τελευταίο γύρο, ωστόσο όλη η ιστορία φτάνει στο τέλος της με τον Super Max να σπάει την αυτοκρατορία του Βρετανού!

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Νέος βασιλιάς της Φόρμουλα 1 ο Μαξ Φερστάπεν – Το καλύτερο φινάλε όλων των εποχών!

Published

on

Απίστευτο, αδιανόητο, υπέροχο. Στον τελευταίο γύρο ο Μαξ Φερστάπεν πέρασε τον Χάμιλτον και στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο καλύτερο φινάλε όλων των εποχών.

«O Βασιλιάς έχασε, ζήτω ο Βασιλιάς», είναι το σύνθημα που ηχεί εδώ και λίγη ώρα στον μαγικό κόσμο της Formula 1. Μετά από επτά συνεχόμενα χρόνια στο θρόνο δεν είναι ένας οδηγός της Mercedes και μετά από μία «κυβέρνηση», μία τετραετία συνεχόμενων τίτλων, ο Lewis Hamilton ήρθε η ώρα να παραδώσει τη σκυτάλη στο νέο παγκόσμιο πρωταθλητή: τον Μαξ Φερστάπεν.

Έναν οδηγό δεύτερης γενιάς, προγραμματισμένο για να κερδίζει ή έστω να σκυλιάζει για να πετύχει το στόχο του, ένα εξωπραγματικό αλλά επί σειρά ετών ακατέργαστο αγωνιστικό διαμάντι, που μεγάλωσε, ωρίμασε και έχοντας τον κατάλληλο εξοπλισμό στα χέρια του, έφτασε στην απόλυτη κορυφή.

Το έκανε με τρόπο επεισοδιακό, μετά από ένα θρίλερ 22 επεισοδίων που διαδραματίστηκαν σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Μετά από μία ανηλεή μάχη κόντρα στον πιο επιτυχημένο οδηγό όλων των εποχών, κατά την οποία η ζυγαριά άλλαζε συνεχώς τη πλευρά που έγερνε, ώσπου να φτάσουμε τελικά στην καρό σημαία του Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, η οποία έχρισε τον Φερστάπεν Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2021. Με τον πιο δραματικό, πιο συγκλονιστικό τρόπο.

Προδιαγεγραμμένη πορεία

Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς πως ο Μαξ Εμίλιαν Φερστάπεν ήταν εξ αρχής «καταδικασμένος» να γίνει οδηγός αγώνων. Γόνος μίας οικογένειας που ζούσε στις πίστες, με τη μαμά Σόφι Κάμπεν να είναι εξαιρετική οδηγός, με πρωταγωνιστικό ρόλο στο karting και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο, μαχόμενη με πολλούς μετέπειτα οδηγούς της Formula 1. Όσο για τον μπαμπά, ήταν ήδη εκεί, ένας δημοφιλής λόγω του επιθετικού του στιλ οδηγός, με το παρατσούκλι «Jos The Boss», δηλαδή «Γιος το Αφεντικό». Έτρεξε σε 107 αγώνες, ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο αλλά μετά το ντεμπούτο του στη Benetton δίπλα στον Μίκαελ Σουμάχερ, δεν είχε ποτέ ξανά στα χέρια του ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο.

Ίσως όλο αυτό να του δημιούργησε ένα απωθημένο, που ουσιαστικά καθόρισε την παιδική ηλικία του Μαξ. Ο σημερινός πρωταθλητής δεν είχε παιδική ηλικία. Ξεκινώντας να κάνει karting στα 4, μπήκε από νωρίς σε διαδικασία προετοιμασίας για μία σπουδαία καριέρα. Μία καριέρα που θα απαιτούσε θυσίες.

Τις καθημερινές ο μικρός πήγαινε στο σχολείο, από το μεσημέρι της Παρασκευής μέχρι τις πρώτες ώρες τα Δευτέρας βρισκόταν σε κάποια πίστα. Με τον Γιος δίπλα του, σε ρόλο μηχανικού, μέντορα, διευθυντή, πατέρα, μάνατζε, ένα δυσδιάκριτο μα σίγουρα πολύ αυστηρό ρόλο. Ο μπαμπάς Φερστάπεν είναι γνωστός για τις εκρήξεις θυμού που έχει κατά καιρούς, κάποιες από αυτές κατευθύνονταν προς τον πιτσιρικά Μαξ.

 

 

image

Εντυπωσιακό ξεκίνημα καριέρας

Με το τίμημα λοιπόν της απώλειας της παιδικής αθωότητας, άρχισε να μεταμορφώνεται σε ένα πραγματικό ρομπότ πίσω από το τιμόνι. Η αναρρίχηση στον κόσμο του karting ήταν ραγδαία. Αρχικά στο Βέλγιο όπου γεννήθηκε και την Ολλανδία, μετέπειτα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στη συνέχεια σε παγκόσμιο. Όταν το 2013 κατέκτησε σε ηλικία 15 ετών το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην κορυφαία κατηγορία KZ1, είχε έρθει η ώρα τις «αποφοίτησης». Ο κόσμος των μονοθεσίων των περίμενε.

Από το πρώτο κιόλας τεστ με μονοθέσιο της Formula Renault της Manor MP Motorsport, ένα βροχερό πρωινό του Οκτώβρη στην πίστα Πέμπρι, ήταν σαφές πως επρόκειτο για ένα σπάνιο ταλέντο. Ακολούθησαν δοκιμές και με άλλες ομάδες, με τον Ολλανδό να ρουφά γνώση σα σφουγγάρι. Έτρεξε σε κάποιους αγώνες του Florida Winter Series στις αρχές του 2014 και κάπου εκεί ήρθε το μεγάλο βήμα. Δεν έτρεξε καν στη Formula Renault, όσα έκανε το τετράμηνο που είχε προηγηθεί, αποτελούσαν απλά «ζέσταμα» για την εμπλοκή στην Ευρωπαϊκή Formula 3. Εκεί έτρεξε με την πολύπειρη ομάδα Van Amersfoort Racing, κόντρα σε οδηγούς με τους οποίους μάχεται και σήμερα στη Formula 1. Παρότι rookie, πήρε 10 νίκες και έχασε τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα, όταν παρέδωσε πνεύμα ο κινητήρας του.

 

 

image

Τον κέρδισε η Red Bull

Όσα έκανε εκείνη τη σεζόν, βάρεσαν καμπανάκι στις μεγάλες ομάδες της F1 που πάντα παρακολουθούν τις μικρότερες κατηγορίες. Οι Red Bull και Mercedes έσπευσαν να καταθέσουν προσφορά στον μπαμπά, επιδιώκοντας να τον ξελογιάσουν. Είχαν αντιληφθεί πως είχαν βρει έναν πρωταθλητή του αύριο. Όμως υπήρχε μία διαφορά ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα: η αυστριακή εταιρεία είχε δύο ομάδες στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, άρα τη δυνατότητα να του δώσει μονοθέσιο πολύ πιο γρήγορα. Πράγμα που έπαιξε καθοριστικό ρόλο.

Τον Αύγουστο εκείνης της χρονιάς ο Φερστάπεν εντάχθηκε στην Red Bull Junior Team και λίγο αργότερα ανακοινώθηκε πως το 2015 θα έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 με τη Scuderia Toro Rosso. Στο Ιαπωνικό GP του 2014 έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία που συμμετείχε σε επίσημη διαδικασία ενώ στην πρεμιέρα του 2015, στην Αυστραλία, έγινε ο νεότερος που πήρε εκκίνηση, σε ηλικία 17 ετών και 166 ημερών. Στον δεύτερο αγώνα, στη Μαλαισία, τερμάτισε έβδομος και έγινε ο νεότερος οδηγός που βαθμολογήθηκε, πλέον 17 ετών και 180 ημερών. Συνολικά τερμάτισε 10 φορές στους βαθμούς, ανακηρύχθηκε πρωτοεμφανιζόμενος της χρονιάς αλλά ταυτόχρονα, είχε και τις πρώτες του κόντρες – εντός και εκτός πίστας. Είχε μάθει να μη πατάει φρένο όταν οδηγούσε και να μην υπολογίζει κανέναν όταν μιλούσε.

image

Προαγωγή και θρίαμβος

Το 2016 τον βρήκε ξανά στην STR αλλά όχι για πολύ. Μετά από τρεις σερί τερματισμούς στους βαθμούς και με αφορμή κάποια ατυχήματα του Δανιήλ Κβιάτ που οδηγούσε για την πρώτη ομάδα, τη Red Bull Racing. Πολλοί άσκησαν κριτική σε αυτή την κίνηση αλλά ο Μαξ κέρδισε (.) στο ντεμπούτο του με την πρώτη ομάδα. Προφανώς έγινε και ο νεότερος νικητής στην ιστορία: 18 ετών και 228 ημερών. Ακολούθησαν άλλα 6 βάθρα αλλά όλοι ήξεραν πως το σπορ είχε βρει τον επόμενο, μεγάλο του ήρωα.

Όμως ήταν ακόμα ένα παιδί. Με ελάχιστη εμπειρία σε αυτό το επίπεδο και αφόρητη πίεση να διαχειριστεί. Οδηγούσε επιθετικά, ενίοτε υπερβολικά επιθετικά κι αυτό του χάρισε το παρατσούκλι «Crashstappen». Αν και το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν ήταν η προσέγγισή του γύρω από την οδήγηση αλλά το γεγονός πως δεν υπολόγιζε τίποτα όταν τα ΜΜΕ του έβαζαν μπροστά του μικρόφωνο.

image

Προσωπικότητα που διχάζει

Ο συνδυασμός των δύο δημιούργησε πόλωση. Άλλοι τον λάτρευαν κι άλλοι λάτρευαν να τον μισούν. Άλλοι τον βάφτιζαν τον «επόμενο Σένα» κι άλλοι απλά τον θεωρούσαν κακομαθημένο. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση αλλά ας μη γελιόμαστε, αυτή αλαζονεία και αυτή η αδυσώπητη μανία για επιτυχία, είναι κλασικά γνωρίσματα σπουδαίων οδηγών. Όσο κι αν κάποιοι αρνούνται να το δεχθούν, τα κοινά στοιχεία του Φερστάπεν με τους Σένα και Σουμάχερ σε ό,τι αφορά στη φιλοσοφία γύρω από τους αγώνες και την κατηγορηματική άρνηση αποδοχής της ήττας, είναι εντυπωσιακά πολλά.

Μετά από ατυχήματα και ατυχίες στο πρώτο μισό του 2017, έκλεισε δυναμικά τη σεζόν, με νίκες στα Grand Prix της Μαλαισίας και του Μεξικού. Ήταν η χρονιά που έδειχνε να καλιμπράρει σταδιακά την εντός πίστας ορμή του, να μπολιάζει το ταλέντο με υπομονή, την επιθετικότητα με τη λογική.

image

Έγινε σαμουράι

Έτσι όταν από το 2018 η Red Bull Racing ξεκίνησε τη συνεργασία με τη Honda, η οποία ανέβασε επίπεδο του «ταύρους», ο Φερστάπεν ανέλαβε αυτόματα πρωταγωνιστικό ρόλο. Κατέκτησε τη νίκη στον εντός έδρας αγώνα της αυστριακής ομάδας, στο Σπίλμπεργκ, νίκησε στο Μεξικό ενώ επισκέφτηκε άλλες 11 φορές το βάθρο. Ήταν τέταρτος στην τελική βαθμολογία.

Το 2019 ανέβηκε ένα ακόμα σκαλοπάτι. Πλέον, αποτελούσε αυτός το αντίπαλο δέος για της Mercedes – ήταν ο μόνος που τις παρενοχλούσε συστηματικά. Ώριμος πλέον, με 19 τερματισμούς σε 21 αγώνες, με νίκες στην έδρα της ομάδας του αλλά και στην έδρα του αντιπάλου, τη Γερμανία, με τη Βραζιλία να αποτελεί κερασάκι στην τούρτα. Όσο για το αθέατο παντεσπάνι, αποτελούνταν από άλλους 14 τερματισμούς στη πεντάδα. Ο Μαξ ήταν πλέον έτοιμος να αναλάβει το ρόλο του διεκδικητή.

Όμως το 2020, η Mercedes παρέμενε ένα (ή και περισσότερα κλικ πιο μπροστά), το κυνήγι δεν αρκούσε – ούτε η δύο νίκες και τα 8 βάθρα.

image

Η ώρα του τίτλου

Η κομβική σεζόν ήταν η φετινή. Επιτέλους φέτος, ήταν ξεκάθαρο αυτό που οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ υποστήριζαν τόσα χρόνια – πως ο Φερστάπεν ήταν μελλοντικός πρωταθλητής. Με αυτή τη νοοτροπία προσέγγισε το 2021 και με τη Red Bull-Honda να κοιτά επιτέλους στα μάτια τη Mercedes, ο Ολλανδός έκανε το ίδιο με τον Χάμιλτον.

Πήρε περισσότερες νίκες, είχε περισσότερα βάθρα, πέρασε πολύ περισσότερους γύρους στην πρωτοπορία αγώνων, έδειχνε με κάθε αφορμή που φέτος ήταν η χρονιά του. Και παρά τη ρελάνς του Hamilton στην τελική ευθεία της σεζόν, την επική αντεπίθεση του πολύπειρου Βρετανού που τους έφερε στα ίσια στο «Μεγάλο Τελικό» του Άμπου Ντάμπι, ο Φερστάπεν άντεξε.

Κατέκτησε τον τίτλο σε μία από τις συγκλονιστικότερες σεζόν όλων των εποχών, σε μία σεζόν όπου η αξία αλλά και απόδοση του ηττημένου, δίνουν ξεχωριστή σημασία στο επίτευγμα του θριαμβευτή.

Η Formula 1 έχει νέο παγκόσμιο πρωταθλητή και το όνομά του είναι Μαξ Φερστάπεν.

Continue Reading
Advertisement

Facebook

Copyright © 2019 Mikad Εκδοτικές Διαφημιστικές Υπηρεσίες. --- Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας matchnews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.