Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Ευχαρίστησε την Μερσέντες ο Μπότας

Published

on

Το δικό του “ευχαριστώ” είπε ο Βάλτερι Μπότας πριν το Grand Prix του Όστιν στους ανθρώπους της Μερσέντες για την εξαιρετική δουλειά που κάνουν.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Φινλανδού:

«Το μονοθέσιο κάθε σαββατοκύριακο γίνεται καλύτερο και αυτό έρχεται από την δουλειά της ομάδας και τα παιδιά που βρίσκονται στο εργοστάσιο. Δεν θα ήμασταν σε αυτή την θέση, αν χιλιάδες άνθρωποι δεν έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν».

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Στην μνήμη του Χρήστου Μπαντούνα η Ανάβαση Πιτίτσας 2024

Published

on

Ο 4ος γύρος για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων του 2024, θα διεξαχθεί στις 22 και 23 Ιουνίου από τον ΑΟΠ (Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών), με την Ανάβαση Πιτίτσας, να είναι για ακόμα μία χρονιά στο καλεντάρι, επιβεβαιώνοντας πως είναι μία από τις πιο αγαπημένες όλων των οδηγών.

Για το 2024 η Ανάβαση Πιτίτσας θα ονομαστεί «Ανάβαση Πιτίτσας – Χρήστος Μπαντούνας», στην μνήμη του Χρήστου Μπαντούνα που η μοίρα τον πήρε από κοντά μας τόσο νωρίς και άδικα.

Ο Χρήστος Μπαντούνας, υπηρέτησε πιστά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό επί δεκαετίες από το πόστο του φωτογράφου, με την επάρατη νόσο να τον «κερδίζει» στα 68 του χρόνια.

Ο Χρήστος Μπαντούνας γεννήθηκε το 1956 στο Κακοτάρι Ηλείας, ενώ από μικρή ηλικία αποφάσισε να μετακομίσει στην πρωτεύουσα και να ασχοληθεί με την φωτογραφία στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό. Μαζί με τους Γιώργο Κακολύρη και Φώτη Φλώρο, ξεκίνησαν να αποθανατίζουν στιγμές που μέχρι σήμερα βλέπουμε σε ασπρόμαυρες εικόνες σε περιοδικά και εφημερίδες, για να μας θυμίζουν την ύπαρξη του Ελληνικού Μηχανοκίνητου Αθλητισμού από την δεκαετία του 50.

Τον Χρήστο δεν μπορεί να μην τον θυμάται κάποιος, για το χαμόγελό και τον σεβασμό του. Σίγουρα όμως οι άνθρωποι του χώρου δεν θα τον ξεχάσουν για το θάρρος του, να κάθεται στα πιο «ψαγμένα» σημεία για να πάρει το ιδανικό «κλικ».

Το 2003 δημιούργησε με τον Γιώργο Καλφόπουλο το Photo Rally Press, όπου δημιουργούσαν μαζί εικόνες μέχρι πριν λίγο διάστημα.

Το τελευταίο διάστημα υπέφερε από την επάρατη νόσο, την οποία αντιμετώπισε αθόρυβα, μην αφήνοντας πέραν από τους στενούς του συνεργάτες, να καταλάβει κάποιος το παραμικρό. Στήριγμα του εδώ και πολλές δεκαετίες η σύζυγός του και καμάρι του οι τρεις του κόρες και υπερηφάνεια, τα δύο του εγγόνια.

Με νέα Δελτία Τύπου και ανακοινώσεις η Οργανωτική Επιτροπή του Αγώνα θα ενημερώνει για τις λεπτομέρειες του Αγώνα, τις παροχές, αλλά και τους υποστηρικτές – χορηγούς του Αγώνα.

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Σημαντικά διαφοροποιημένη η διαδρομή του εφετινού Ράλι Ακρόπολις

Published

on

Αρκετά διαφοροποιημένη σε σχέση με αυτές των προηγουμένων ετών θα είναι η αγωνιστική διαδρομή του εφετινού Ράλι Ακρόπολις, που θα διεξαχθεί το διάστημα 5-8 Σεπτεμβρίου και το οποίο αποτελεί τον δέκατο «γύρο» στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) του 2024, καθώς οι διοργανωτές ανακοίνωσαν σήμερα (2/5) αλλαγές στις ειδικές του ελληνικού αγώνα του WRC.

Έτσι, τα πληρώματα που θα λάβουν μέρος στο «Ράλι των Θεών» θα βρεθούν μπροστά σε μια νέα πρόκληση, καθώς η σημαντικά τροποποιημένη χάραξη της διαδρομής του αγώνα συνεπάγεται και νέα προσέγγιση ως προς τη διαχείριση δυνάμεων, υλικών και ελαστικών. Στο ωράριο του αγώνα περιλαμβάνονται ειδικές διαδρομές ταυτόσημες με τον σκληρό χαρακτήρα του, όπως οι Ταρζάν, Ρεγκίνι, Άγιοι Θεόδωροι και άλλες, ενώ έχουν επανέλθει ειδικές διαδρομές που «αγκαλιάστηκαν» από τους θεατές.

Άλλες παλιότερα, όπως το Οινοχώρι στη Φωκίδα, μέρος του οποίου στις αρχές του 2000 χρησιμοποιήθηκε ως Shakedown, και άλλες έως και πρόσφατα, όπως η Θήβα. Μεταξύ των αλλαγών σε επίπεδο ειδικών διαδρομών είναι η προσθήκη της Άνω Παύλιανης, που θα ξεκινάει από το Κουμαρίτσι και θα τερματίζει στην αφετηρία της γνωστής Παύλιανης, όπως και της Δάφνης, που είναι μια πιο μικρή εκδοχή της ειδικής διαδρομής Πύργος των προηγούμενων ετών.

Η σημαντικότερη αλλαγή στο φετινό ωράριο έχει να κάνει με τη σειρά που οι αγωνιζόμενοι θα βρεθούν στις περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου και Αττικής, οι οποίες διαδοχικά θα υποδεχθούν το Ράλι Ακρόπολις. Ειδικότερα, για πρώτη φορά στην ιστορία του ως γύρος του WRC, ο αγώνας θα εκκινήσει από την έδρα του, τη Λαμία. Η πανηγυρική εκκίνηση (Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου) θα λάβει χώρα εμπρός από την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, όπου θα βρίσκονται το Service Park και το Αρχηγείο του αγώνα, με τους συμμετέχοντες να διανυκτερεύουν στην περιοχή, καθώς το πρώτο σκέλος θα εξελιχθεί μεταξύ Φωκίδας και Ευρυτανίας. Με το μήκος των τριών επαναλαμβανόμενων ειδικών διαδρομών της ημέρας να αγγίζει τα 133,96 χιλιόμετρα, είναι δεδομένο πως κανείς δεν θα επιλέξει να προσεγγίσει τον αγώνα «αμυντικά», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξέλιξή του.

Το ίδιο απαιτητικό αναμένεται το σκέλος του Σαββάτου. Οι πρώτοι αγωνιστικοί ήχοι θα ακουστούν στην ειδική διαδρομή Ρεγκίνι, η οποία είναι όμοια με την περυσινή Ελάτεια με αντίθετη φορά, ενώ στην πορεία τα πληρώματα θα συνεχίσουν με την ειδική διαδρομή Θήβα. Επόμενος σταθμός το νοτιότερο άκρο της διαδρομής, για τους Αγίους Θεοδώρους και το Λουτράκι, που αποτελούν παραλλαγές των γνωστών διαδρομών της περιοχής. Η ημέρα θα κλείσει με μια νέα υπερειδική διαδρομή (θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω) με ελεύθερη είσοδο, που αναμένεται να προσελκύσει πλήθος θεατών.

Τα συνολικά 303,23 αγωνιστικά χιλιόμετρα του αγώνα θα συμπληρωθούν την τελευταία ημέρα, Κυριακή, με τις ειδικές διαδρομές Οινοχώρι και Ελευθεροχώρι, με την τελευταία να αποτελεί και την Power Stage του Ράλι Ακρόπολις για το 2024.

 

Πηγή

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Κέρδισε άνετα και το Sprint του Μαϊάμι ο Φερστάπεν

Published

on

Μετά τη Σαγκάη, ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε και τον δεύτερο φετινό αγώνα Sprint της Formula 1 -στο πλαίσιο του GP του Μαϊάμι, 6ου γύρου του φετινού πρωταθλήματος- έπειτα από 19 γύρους στο Miami International Autodrome. Ο Ολλανδός απειλήθηκε μόνο για λίγο, στην εκκίνηση, από τον Σαρλ Λεκλέρ, και έπειτα χάθηκε στον ορίζοντα.

Ο Λεκλέρ έμεινε για λίγο κοντά στον πρωταθλητή, αλλά δεν μπορούσε να τον πλησιάσει και να μπει στο DRS του γιατί κάτι τέτοιο θα έφθειρε ιδιαίτερα τα ελαστικά του στο “βρώμικο” αέρα της Red Bull. Το βάθρο έκλεισε ο Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη RB20, περνώντας τον Ντάνιελ Ρικιάρντο της RB που του είχε “κλέψει” στην εκκίνηση την 3η θέση.

Πίσω από τον Αυστραλό, τη βαθμολογούμενη οκτάδα έκλεισε ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari, ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, ο Νίκο Χούλκενμπεργκ της Haas και ο Γιούκι Τσουνόντα της RB. Ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε στο τέλος να περάσει τον Ιάπωνα, αλλά εκ των υστέρων δέχθηκε ποινή διέλευσης από τα πιτς (που πρόσθεσε 20” στο χρόνο του) και έπεσε στην 14η θέση, αφήνοντας τον τελευταίο βαθμό για τον Τσουνόντα.

Στον πρώτο γύρο του αγώνα μπήκε στην πίστα το όχημα ασφαλείας, καθώς η προέλαση του Χάμιλτον από την εσωτερική στρίμωξε τον Φερνάντο Αλόνσο ανάμεσα στη Mercedes του Βρετανού και στην έτερη Aston Martin, του Λανς Στρολ. Οι Αλόνσο-Στρολ είχαν μια ισχυρή επαφή διαρκείας, η οποία ώθησε την AMR24 του Καναδού πάνω στη McLaren του Λάντο Νόρις.

Ο Νόρις αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στην έξοδο διαφυγής της πρώτης στροφής, ενώ ο Στρολ γύρισε στα πιτς για να εγκαταλείψει, με σπασμένο εμπρός αριστερό τροχό. Έτσι, για να απομακρυνθεί η McLaren από το σημείο, μπήκε στην πίστα -και έμεινε για 3 γύρους- το όχημα ασφαλείας.

Μόλις οι οδηγοί επέστρεψαν σε αγωνιστικό ρυθμό, ο Φερστάπεν οδηγούσε ακριβώς στο ρυθμό που έπρεπε για να κρατήσει τον Λεκλέρ εκτός ζώνης DRS, και τη διαφορά τους λίγο πάνω από το δευτερόλεπτο, καθώς ο Ολλανδός ήθελε να προστατεύσει τη μέση γόμα του – με την οποία αγωνίστηκαν όλοι, πλην των Τσουνόντα, Σάρτζεαντ που ρίσκαραν με τη μαλακή.

Εντέλει, περίπου στο μέσον του Sprint ο Ολλανδός άνοιξε λίγο παραπάνω τη διαφορά του από τη Ferrari, στα 2,0”, για να φτάσει απροβλημάτιστα μέχρι την καρό σημαία. Ο Μονεγάσκος δεν απειλήθηκε ποτέ από τον Πέρεζ, και οι δύο έκαναν μοναχικό αγώνα αφότου ο Μεξικανός ανέκτησε τη δεύτερη θέση από τον Ρικιάρντο.

Continue Reading
Advertisement

Facebook