Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Εμφατική pole του Λεκλέρκ στο Αζερμπαϊτζάν

Published

on

Ο Σαρλ Λεκλέρ διέλυσε τον ανταγωνισμό στο Μπακού και έφερε τη Ferrari του στην πρώτη θέση της εκκίνησης.

Οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Αζερμπαϊτζάν ήταν, όπως αναμενόταν, επεισοδιακές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari κατάκτησε με σημαντική διαφορά την pole position, αφήνοντας στη 2η θέση τον Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull. Από τη 2η σειρά της εκκίνησης θα ξεκινήσει ο Μαξ Φερστάπεν που πήρε την 3η θέση και θα έχει δίπλα του τον Κάρλος Σάινθ.

Με το ξεκίνημα της περιόδου των κατατακτήριων στο Μπακού, που άρχισε με 15λεπτη καθυστέρηση, τα μονοθέσια βγήκαν αμέσως στην πίστα. Η φύση της διαδρομής, που ευνοεί τα ατυχήματα, τους έκανε να θέλουν να κάνουν γρήγορα ένα γρήγορο γύρο για να είναι εξασφαλισμένοι σε περίπτωση διακοπής.

Το «γαϊτανάκι» των γρήγορων γύρων που βλέπαμε όλο το 3ήμερο ανάμεσα σε Red Bull Racing και Scuderia Ferrari συνεχίστηκε και στο ξεκίνημα του Q1. Αρχικά οι Φερστάπεν και Πέρεζ ανέβηκαν στην κορυφή, στη συνέχεια ο Λεκλέρ πέρασε μπροστά αλλά αμέσως μετά οι δύο οδηγοί των «ταύρων» ξαναπήραν την κορυφή, με τον Ολλανδό ελάχιστα μπροστά (11 χιλιοστά του δευτερολέπτου) από τον Μεξικανό.

Η έκπληξη του Q1 ήταν ο Γκουάνγιου Ζου της Alfa Romeo, ο οποίος ήταν για μεγάλο διάστημα ο «best of the rest», ανεβαίνοντας στην 5η θέση, τη στιγμή μάλιστα που ο Βάλτερι Μπότας προσπαθούσε να ξεφύγει από τις τελευταίες θέσεις.

Παρ’ όλα αυτά, η διακοπή δεν αποφεύχθηκε. Ο Λανς Στρολ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου της Aston Martin και χτύπησε στις μπαριέρες, καταστρέφοντας την εμπρός ανάρτηση. Οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να βγάλουν τις κόκκινες σημαίες με μόλις 2 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα να μένουν στο ρολόι. Όπως αναμενόταν, στην έξοδο του pit lane σχηματίστηκε μια μακριά ουρά από τα μονοθέσια που ήθελαν να βγουν στην πίστα για να κάνουν μία τελευταία προσπάθεια, καθώς ο χρόνος που απέμενε ήταν πολύ λίγος και σίγουρα δεν έφτανε για όλους.

Σε αυτά τα τελευταία 2:30 όσοι οδηγοί πρόλαβαν να περάσουν τη γραμμή προτού πέσει η καρό σημαία έκαναν την προσπάθειά τους. Ακολούθησε φρενίτιδα, με την κατάσταση να μοιάζει περισσότερο με αγώνα και λιγότερο με κατατακτήριες, και στο τέλος οι πέντε που αποκλείστηκαν ήταν οι Κέβιν Μάγκνουσεν, ΆΛεξ Άλμπον, Νίκολας Λατίφι, Λάνς Στρολ και Μικ Σουμάχερ.

Το ξεκίνημα του 2ου σκέλους των κατατακτήριων ξεκίνησε με παρόμοιο τρόπο, με σχεδόν όλα τα μονοθέσια να βγαίνουν στην πίστα, καθώς μόνο οι δύο Alfa Romeo έμειναν στα γκαράζ τους. Και πάλι οι Red Bull και Ferrari ήταν τα ταχύτερα μονοθέσια στην πίστα, με τις διαφορές μεταξύ τους να είναι μικρές. Αυτήν τη φορά όμως ήταν οι οδηγοί της Scuderia που ανέβηκαν στην κορυφή, με τον Σάινθ λίγο μπροστά από τον Λεκλέρ. O Σέρχιο Πέρεζ όμως δεν είχε πει την τελευταία του λέξη και πήρε την πρώτη θέση, μπροστά από τον Λεκλέρ, που επίσης βελτίωσε το χρόνο του.

Η στενή πίστα του Μπακού συνέχιζε να δυσκολεύει τους οδηγούς, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Φέτελ, ο οποίος «ακούμπησε» τις μπαριέρες αλλά κατάφερε να συνεχίσει χωρίς να κάνει ζημιά στο μονοθέσιο της Aston Martin.

Το βασικό ζητούμενο στο Q2 όμως είναι πάντα ο σχηματισμός της τελικής 10άδας, που αργότερα θα διεκδικήσει την pole position. Επομένως, τα βλέμματα στράφηκαν στις θέσεις 11 έως 15, με τις οποίες φλέρταρε επικίνδυνα ο Λούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Ο Βρετανός πολυπρωταθλητής, όμως, με μια μικρή βοήθεια από τον Ράσελ, κατάφερε να ξεκολλήσει από την «καυτή» ζώνη. Εκείνοι που δεν τα κατάφεραν και έμειναν εκτός συνέχειας ήταν οι Λάντο Νόρις, Ντάνιελ Ρικάρντο, Εστεμπάν Οκόν, Γκουάνγιου Ζου και Βάλτερι Μπότας. Αμφότερες οι McLaren αποκλείστηκαν, όπως και οι δύο Alfa Romeo.

Όταν άναψε το πράσινο φως στην έξοδο του pit lane για το ξεκίνημα του Q3, όλοι ετοιμάστηκαν για τη μεγάλη μάχη που προετοιμαζόταν από το ξεκίνημα του 3ημέρου. Δύο ομάδες και τέσσερις οδηγοί διεκδικούσαν την pole position στους στενούς δρόμους του Μπακού και όλα ήταν ανοιχτά.

Στην πρώτη προσπάθεια ο Κάρλος Σάινθ ήταν εκείνος που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο, κάτι λιγότερο από μισό δέκατο του δευτερολέπτου μπροστά από τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Πέρεζ ήταν 3ος και ο Φερστάπεν σημείωσε τον 4ο χρόνο, επίσης λίγα χιλιοστά πίσω από τον teammate του. Ωστόσο, και οι τέσσερις έκαναν λάθη στο γρήγορο γύρο τους.

 

 

Η αυλαία έπεσε για την πρώτη πράξη και οι οδηγοί επέστρεψαν στα γκαράζ των ομάδων τους για να βάλουν φρέσκα ελαστικά και να βγουν για την τελική τους προσπάθεια. Αυτήν τη φορά όμως ο Λεκλέρ δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης. Ο Μονεγάσκος της Ferrari ήταν αλάνθαστος και στο τέλος πανηγύρισε την pole position, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά (3 δέκατα) από τον Σέρχιο Πέρεζ, που πήρε τη 2η θέση. Ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε στην 3η θέση, ενώ ο Σάινθ δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του και θα ξεκινήσει από την 4η θέση. Ακολούθησαν οι Τζορτζ Ράσελ, Πιέρ Γκασλί, Λούις Χάμιλτον, Γιούκι Τσουνόντα, Σεμπάστιαν Φέτελ και Φερνάντο Αλόνσο.

Αποτελέσματα

qp

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Τρομερός Σάινθ πήρε την pole position στη Σιγκαπούρη

Καταστροφή για Red Bull και… εκτός δεκάδας!

Published

on

Όλα… τούμπα στις κατατακτήριες της Σιγκαπούρης! Σε ένα ανατρεπτικό Σάββατο που ήρθαν τα πάνω-κάτω, ο Κάρλος Σάινθ πήρε τη δεύτερη στη σειρά pole position και 5η συνολικά της καριέρας του, αφήνοντας πίσω του κάθε άλλο οδηγό.

Ο Τζορτζ Ράσελ θα ξεκινήσει από την πρώτη σειρά της εκκίνησης, ενώ καταστροφικές ήταν οι κατατακτήριες δοκιμές για τις δύο Red Bull Racing, αφού οι Μαξ Φερστάπεν – Σέρχιο Πέρες έμειναν εκτός της πρώτης δεκάδας.

Ταιριάζει στον Λιούις Χάμιλτον η Σιγκαπούρη, αφού αποτελεί τον οδηγό που έχει μπει τις περισσότερες φορές από κάθε άλλον στο Q3 στην εν λόγω πίστα (σσ. 14).

Τα δοκιμαστικά είχαν απίστευτη διακύμανση, αλλά και μπόλικη καθυστέρηση μιας και υπήρξε κόκκινη σημαία όταν ο Λανς Στρολ χτύπησε στις μπαριέρες και διέλυσε το μονοθέσιό του με την πίστα να γεμίζει θραύσματα. Ο Καναδός πιλότος όπως είναι λογικό θα εκκινήσει από την τελευταία θέση του Γκραν Πρι της Κυριακής, ενώ εκτός συνέχειας από το Q1 έμειναν οι Ζου, Σάρτζεντ, Πιάστρι και Μπότας.

Οι δύο Red Bull Racing έδειχναν αρκετές αργές, ενώ ο Φερστάπεν πρωταγωνίστησε σε δύο συμβάντα, εμποδίζοντας αντιπάλους του να κάνουν γύρο και μένει να φανεί αν θα τιμωρηθεί από τους αγωνοδίκες. Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής έδειχνε να έχει θέμα, είχε τον 10ο ταχύτερο γύρο και κινδύνευε, με αποτέλεσμα εν τέλει να το πληρώσει αφού ο Λόσον στον μόλις 3ο αγώνα του, πέταξε εκτός του Ολλανδό οδηγό! Όπως και ο Φερστάπεν, έτσι και οι Γκασλί, Πέρες, Άλμπον και Τσουνόντα δεν κατάφεραν να μπουν στην πρώτη δεκάδα και να διεκδικήσουν την pole position.

Ο Φερστάπεν ήταν τρομερά εκνευρισμένος μετά τον αποκλεισμό του, ενώ η Red Bull Racing που αποτελεί την ομάδα που ως τώρα έχει κερδίσει όλα τα Γκραν Πρι στη φετινή σεζόν, δεν είχε μονοθέσιο στο Q3!

Τελικά, στο τελευταίο δεκάλεπτο των δοκιμαστικών δεν υπήρξε τεράστια μάχη για την pole position. Ο Σάινθ από τον πρώτο του γύρο έδειξε πως είναι σε εξαιρετική κατάσταση, αλλά και το πόσο έχει αδικηθεί από τη στρατηγική και το μονοθέσιο της Ferrari, καπαρώνοντας την πρωτιά. Με τον Ράσελ να ξεκινά στο πλάι του και τους Λεκλέρ, Νόρις, Χάμιλτον, Μάγκνουσεν, Αλόνσο, Οκόν, Χούλκενμπεργκ και Λόσον να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης.

 

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Μικρές αλλαγές στη διαδρομή του φετινού «43ου Ράλλυ Αχαιός»

Published

on

Μικρές αλλαγές από την αρχική διαδρομή θα γίνουν στο 43ο Ράλλυ Αχαιός, καθώς οι εργασίες στο οδόστρωμα που θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί και δυστυχώς δεν ολοκληρώθηκαν, αναγκάζουν τους διοργανωτές στην απόφαση της τελευταίας στιγμής.

Η διαδρομή μεταβάλλεται σε 11.800 μέτρα στο συνολικό μήκος της.

Το φιλόξενο και γραφικό Δημοτικό Διαμέρισμα Χαλανδρίτσας, θα φιλοξενήσει το ServicePark και θα είναι το επίκεντρο του Αγώνα στον Δήμο Ερυμάνθου, της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.

Η ειδική διαδρομή του αγώνα, θα είναι τρεις (3) φορές επαναλαμβανόμενη και θα ξεκινάει, 100 μέτρα μετά τον κόμβο που διασταυρώνεται η επαρχιακή οδός Πατρών-Καλαβρύτων, με την επαρχιακή οδό Αιγίου-Χαλανδρίτσας που οδηγεί στο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίτσας, με προορισμό το χωριό Θωμαίικα, όπου μετά από 11.800 μέτρα θα είναι ο τερματισμός.

Η συνολική διαδρομή του αγώνα αναλυτικά, είναι η εξής:

Από το Servicepark στον κεντρικό δρόμο του χωριού Χαλανδρίτσα, μέσω της επαρχιακής οδού Πατρών – Καλαβρύτων οδηγούμαστε στην αφετηρία του αγώνα, που βρίσκεται επί της επαρχιακής οδού Αιγίου – Χαλανδριτσας, 100 μέτρα μετά την διασταύρωση.

Η διαδρομή συνεχίζει με αλλαγή πορείας προς το Δημοτικό σχολείο Χαλανδριτσας και φτάνει στον τερματισμό της ειδικής πριν το χωριό Θωμαίικα, απλή διαδρομή προς Βεταίικα, Δεμέστιχα, Αγρίδι και μέσω της Ε.Ο. Πατρών-Καλαβρύτων, με προορισμό το service park στο χωριό Χαλανδρίτσα.

Η Οργανωτική Επιτροπή σύντομα θα ανακοινώσει με σχετικά Δελτία Τύπου και άλλες λεπτομέρειες για πληρώματα, ομάδες και θεατές.

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Οι δηλώσεις συμμετοχής στο 43ο Rally Sprint «Αχαιός» 2023

Published

on

Όπως έγινε γνωστό από τον ΑΟ Πατρών, «προς ενημέρωση των αγωνιζομένων, οι δηλώσεις συμμετοχής για τον αγώνα έχουν ανοίξει στο διαδικτυακό σύστημα της ΟΜΑΕ την Δευτέρα 4/9/2023 και θα κλείσουν στις 15/9/2023 και ώρα 23:59.

Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα προσπαθώντας να είναι αντάξια της ιστορίας του ομίλου που εκπροσωπεί, καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε ακόμα ένα ιστορικό Ράλλυ Αχαιός να διοργανωθεί με τις άψογα δυνατές συνθήκες».

Μίλτος Σπυρόπουλος

Continue Reading
Advertisement

Facebook