Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Εμφατική pole του Λεκλέρκ στο Αζερμπαϊτζάν

Published

on

Ο Σαρλ Λεκλέρ διέλυσε τον ανταγωνισμό στο Μπακού και έφερε τη Ferrari του στην πρώτη θέση της εκκίνησης.

Οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Αζερμπαϊτζάν ήταν, όπως αναμενόταν, επεισοδιακές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari κατάκτησε με σημαντική διαφορά την pole position, αφήνοντας στη 2η θέση τον Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull. Από τη 2η σειρά της εκκίνησης θα ξεκινήσει ο Μαξ Φερστάπεν που πήρε την 3η θέση και θα έχει δίπλα του τον Κάρλος Σάινθ.

Με το ξεκίνημα της περιόδου των κατατακτήριων στο Μπακού, που άρχισε με 15λεπτη καθυστέρηση, τα μονοθέσια βγήκαν αμέσως στην πίστα. Η φύση της διαδρομής, που ευνοεί τα ατυχήματα, τους έκανε να θέλουν να κάνουν γρήγορα ένα γρήγορο γύρο για να είναι εξασφαλισμένοι σε περίπτωση διακοπής.

Το «γαϊτανάκι» των γρήγορων γύρων που βλέπαμε όλο το 3ήμερο ανάμεσα σε Red Bull Racing και Scuderia Ferrari συνεχίστηκε και στο ξεκίνημα του Q1. Αρχικά οι Φερστάπεν και Πέρεζ ανέβηκαν στην κορυφή, στη συνέχεια ο Λεκλέρ πέρασε μπροστά αλλά αμέσως μετά οι δύο οδηγοί των «ταύρων» ξαναπήραν την κορυφή, με τον Ολλανδό ελάχιστα μπροστά (11 χιλιοστά του δευτερολέπτου) από τον Μεξικανό.

Η έκπληξη του Q1 ήταν ο Γκουάνγιου Ζου της Alfa Romeo, ο οποίος ήταν για μεγάλο διάστημα ο «best of the rest», ανεβαίνοντας στην 5η θέση, τη στιγμή μάλιστα που ο Βάλτερι Μπότας προσπαθούσε να ξεφύγει από τις τελευταίες θέσεις.

Παρ’ όλα αυτά, η διακοπή δεν αποφεύχθηκε. Ο Λανς Στρολ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου της Aston Martin και χτύπησε στις μπαριέρες, καταστρέφοντας την εμπρός ανάρτηση. Οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να βγάλουν τις κόκκινες σημαίες με μόλις 2 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα να μένουν στο ρολόι. Όπως αναμενόταν, στην έξοδο του pit lane σχηματίστηκε μια μακριά ουρά από τα μονοθέσια που ήθελαν να βγουν στην πίστα για να κάνουν μία τελευταία προσπάθεια, καθώς ο χρόνος που απέμενε ήταν πολύ λίγος και σίγουρα δεν έφτανε για όλους.

Σε αυτά τα τελευταία 2:30 όσοι οδηγοί πρόλαβαν να περάσουν τη γραμμή προτού πέσει η καρό σημαία έκαναν την προσπάθειά τους. Ακολούθησε φρενίτιδα, με την κατάσταση να μοιάζει περισσότερο με αγώνα και λιγότερο με κατατακτήριες, και στο τέλος οι πέντε που αποκλείστηκαν ήταν οι Κέβιν Μάγκνουσεν, ΆΛεξ Άλμπον, Νίκολας Λατίφι, Λάνς Στρολ και Μικ Σουμάχερ.

Το ξεκίνημα του 2ου σκέλους των κατατακτήριων ξεκίνησε με παρόμοιο τρόπο, με σχεδόν όλα τα μονοθέσια να βγαίνουν στην πίστα, καθώς μόνο οι δύο Alfa Romeo έμειναν στα γκαράζ τους. Και πάλι οι Red Bull και Ferrari ήταν τα ταχύτερα μονοθέσια στην πίστα, με τις διαφορές μεταξύ τους να είναι μικρές. Αυτήν τη φορά όμως ήταν οι οδηγοί της Scuderia που ανέβηκαν στην κορυφή, με τον Σάινθ λίγο μπροστά από τον Λεκλέρ. O Σέρχιο Πέρεζ όμως δεν είχε πει την τελευταία του λέξη και πήρε την πρώτη θέση, μπροστά από τον Λεκλέρ, που επίσης βελτίωσε το χρόνο του.

Η στενή πίστα του Μπακού συνέχιζε να δυσκολεύει τους οδηγούς, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Φέτελ, ο οποίος «ακούμπησε» τις μπαριέρες αλλά κατάφερε να συνεχίσει χωρίς να κάνει ζημιά στο μονοθέσιο της Aston Martin.

Το βασικό ζητούμενο στο Q2 όμως είναι πάντα ο σχηματισμός της τελικής 10άδας, που αργότερα θα διεκδικήσει την pole position. Επομένως, τα βλέμματα στράφηκαν στις θέσεις 11 έως 15, με τις οποίες φλέρταρε επικίνδυνα ο Λούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Ο Βρετανός πολυπρωταθλητής, όμως, με μια μικρή βοήθεια από τον Ράσελ, κατάφερε να ξεκολλήσει από την «καυτή» ζώνη. Εκείνοι που δεν τα κατάφεραν και έμειναν εκτός συνέχειας ήταν οι Λάντο Νόρις, Ντάνιελ Ρικάρντο, Εστεμπάν Οκόν, Γκουάνγιου Ζου και Βάλτερι Μπότας. Αμφότερες οι McLaren αποκλείστηκαν, όπως και οι δύο Alfa Romeo.

Όταν άναψε το πράσινο φως στην έξοδο του pit lane για το ξεκίνημα του Q3, όλοι ετοιμάστηκαν για τη μεγάλη μάχη που προετοιμαζόταν από το ξεκίνημα του 3ημέρου. Δύο ομάδες και τέσσερις οδηγοί διεκδικούσαν την pole position στους στενούς δρόμους του Μπακού και όλα ήταν ανοιχτά.

Στην πρώτη προσπάθεια ο Κάρλος Σάινθ ήταν εκείνος που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο, κάτι λιγότερο από μισό δέκατο του δευτερολέπτου μπροστά από τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Πέρεζ ήταν 3ος και ο Φερστάπεν σημείωσε τον 4ο χρόνο, επίσης λίγα χιλιοστά πίσω από τον teammate του. Ωστόσο, και οι τέσσερις έκαναν λάθη στο γρήγορο γύρο τους.

 

 

Η αυλαία έπεσε για την πρώτη πράξη και οι οδηγοί επέστρεψαν στα γκαράζ των ομάδων τους για να βάλουν φρέσκα ελαστικά και να βγουν για την τελική τους προσπάθεια. Αυτήν τη φορά όμως ο Λεκλέρ δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης. Ο Μονεγάσκος της Ferrari ήταν αλάνθαστος και στο τέλος πανηγύρισε την pole position, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά (3 δέκατα) από τον Σέρχιο Πέρεζ, που πήρε τη 2η θέση. Ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε στην 3η θέση, ενώ ο Σάινθ δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του και θα ξεκινήσει από την 4η θέση. Ακολούθησαν οι Τζορτζ Ράσελ, Πιέρ Γκασλί, Λούις Χάμιλτον, Γιούκι Τσουνόντα, Σεμπάστιαν Φέτελ και Φερνάντο Αλόνσο.

Αποτελέσματα

qp

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Έκπληξη μεγατόνων από τον Ράσελ στην Ουγγαρία

Published

on

Οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Ουγγαρίας αποδείχτηκαν ιδιαίτερα ανατρεπτικές και επιφύλασσαν μια μεγάλη έκπληξη, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes-AMG πήρε την pole position.

O Κάρλος Σάινθ κέρδισε τον Σαρλ Λεκλέρ και ήταν δεύτερος, ενώ ο Mονεγάσκος της Scuderia Ferrari θα ξεκινήσει από την 3η θέση.

Ο Μαξ Φερστάπεν δεν κατάφερε λόγω προβλημάτων με το μονοθέσιο της Red Bull να διεκδικήσει μια από τις πρώτες θέσεις και έμεινε 10ος.

 

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φέτελ: Οι ομάδες της Formula 1 λένε «αντίο» στον Γερμανό

Published

on

Λίγο πριν ξεκινήσει η αγωνιστική δράση στο Χανγκάρορινγκ, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ανακοίνωσε πως θα αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος του 2022. Η είδηση αυτή προκάλεσε αναταραχή στα paddock της Ουγγαρίας, με την Aston Martin να βλέπει τον 4 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να την αφήνει για νέες περιπέτειες το 2023.

Ο Φέτελ είναι ένας από τους πιο αγαπημένους οδηγούς στο grid της Formula 1 και όπως είναι λογικό η είδηση της αποχώρησής του, προκάλεσε λύπη στους φίλους του αθλήματος. Ήδη η Red Bull Racing με την οποία κατέκτησε τα πρωταθλήματά του ο Γερμανός, τον ευχαρίστησε για όλα όσα προσέφερε. Όμως δεν ήταν η μοναδική.

Η Scuderia Ferrari, η παιδική αγάπη του Φέτελ, με ανάρτησή της στα social media, ανέφερε πως ήταν τιμή της που μοιράστηκε τόσες πολλές αναμνήσεις με τον Γερμανό.

Η Williams ήταν ακόμη μία ομάδα που ευχαρίστησε τον 35χρονο για την προσφορά του στο σπορ. Μάλιστα, υπήρξε δοκιμαστής της για μία μόλις σεζόν, το 2005.

Η McLaren με τη σειρά της, χαρακτήρισε τον 4 φορές πρωταθλητή, «Θρύλο».

Alpine δεν παρέλειψε να στείλει κι εκείνη με τη σειρά της συγχαρητήρια για μια άκρως επιτυχημένη καριέρα.

Ευχαριστήριο μήνυμα μέσω του Twitter έστειλε και ο πρόεδρος της FIA, Μοχάμπεντ Μπεν Σουλαγέμ προς τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Στην πλούσια καριέρα του, ο Γερμανός κατέκτησε 53 νίκες και τέσσερα πρωταθλήματα, όντας ένας από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς στην ιστορία της Formula 1.

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φέτελ: Αποχωρεί από την Φόρμουλα 1 ένας εκ των κορυφαίων στο τέλος του 2022!

Published

on

Είναι πλέον επίσημο, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ανακοίνωσε πως θα αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος του 2022. Ο 35χρονος Γερμανός αποφάσισε να μην ανανεώσει τη συνεργασία του με την Aston Martin και θα βάλει τέλος σε μία πλούσια και αξιοζήλευτη καριέρα, με 4 παγκόσμιους τίτλους.

Ο Φέτελ βρέθηκε στη βρετανική ομάδα το 2021 έχοντας ολοκληρώσει έξι σεζόν στη Scuderia Ferrari. Την καριέρα του όμως την ξεκίνησε στην Toro Rosso το 2007, ενώ το 2009 μετέβη στη Red Bull Racing με την οποία κατέκτησε 4 παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών από το 2010 μέχρι και το 2013.

Ο Φέτελ είναι ο τρίτος πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία του σπορ από πλευράς νικών έχοντας 53 στο σύνολο. Βρίσκεται πίσω μόνο από τους Λιούις Χάμιλτον (103 νίκες) και το ίνδαλμά του, Μίκαελ Σουμάχερ (91 νίκες).

Ο Φέτελ θέλησε να μιλήσει για την απόφασή του να αποχωρήσει από τη Formula 1: «Είχα το προνόμιο να δουλέψω με πολλούς φανταστικούς ανθρώπους στη Formula 1 τα τελευταία 15 χρόνια. Είναι πάρα πολλοί για να τους αναφέρω και να τους ευχαριστήσω. Τα τελευταία δύο χρόνια είμαι οδηγός της Aston Martin και παρά το γεγονός πως τα αποτελέσματα δεν ήταν όπως τα περιμέναμε, είναι ξεκάθαρο πως χτίζεται μια ομάδα που θα αγωνίζεται σε κορυφαίο επίπεδο τα επόμενα χρόνια.

Η απόφαση να σταματήσω από τη Formula 1 ήταν πολύ δύσκολη και πέρασα πάρα πολύ καιρό να σκέφτομαι το τι θα κάνω. Είναι ξεκάθαρο για εμένα πως όντας πατέρας θέλω να περάσω περισσότερο χρόνο με την οικογένειά μου. Σήμερα δεν λέω αντίο αλλά ευχαριστώ σε όλους, ειδικά στους οπαδούς, γιατί δίχως αυτούς δεν θα υπήρχε η Formula 1».

H απόφαση του Φέτελ να αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος του 2022 αφήνει μία κενή θέση στην Aston Martin. H Silly Season αναμένεται να ξεκινήσει για τα καλά, με πολλούς μνηστήρες να διεκδικούν αρκετές θέσεις στο grid της Formula 1 το 2023.

Continue Reading
Advertisement

Facebook

Copyright © 2019 Mikad Εκδοτικές Διαφημιστικές Υπηρεσίες. --- Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας matchnews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.