Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Ο Φερστάπεν πήρε την pole εντός έδρας στην Ολλανδία

Published

on

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής των κατατακτηρίων δοκιμών και με χρόνο 1:10.342 θα εκκινήσει από την πρώτη σχάρα στον αγώνα της Κυριακής στο GP της Ολλανδίας. Δεύτερος ο Λεκλέρ, τρίτος ο Σάινθ.

Στο πρώτο πέρασμα του Q3, ο Μονεγάσκος ήταν ταχύτερος από τον Ολλανδό με χρόνο 1:10.456. Στην επιστροφή των οδηγών για τα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, ο Φερστάπεν κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο του και να βρεθεί μπροστά από τον πιλότο της Ferrari. Έξοδο είχε ο Πέρεζ στο τρίτο σέκτορ.

Made with Flourish

Από μια άποψη, η σημερινή pole position του Φερστάπεν ήταν πιο επιβλητική από τον πρώτο του χρόνο με χαώδη διαφορά στις κατατακτήριες του Σπα. Μέσα σε ένα βράδυ ο ίδιος και η RBR κατάφεραν να βρουν λύσεις για τους μεγάλους χθεσινούς μπελάδες στο στήσιμο της RB18, και ο Ολλανδός στο τέλος του Q3 εκτέλεσε έναν γύρο απόλυτης αρτιότητας.

Και μάλιστα απέναντι σε μια Ferrari που τόσο πολύ της ταιριάζει το αργό, τεχνικό σχέδιο της πίστας του Ζάντβουρτ, δεδομένης της ανωτερότητας της F1-75 στις αργές και μέσες στροφές. Οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ έκαναν όντως δύο υπέροχους γύρους με το cavallino στο τέλος, και αν δεν ήταν η υπέρβαση του πρωταθλητή θα είχαν κλειδώσει την πρώτη σειρά της εκκίνησης.

Σε κάθε περίπτωση, με τόσο οριακές διαφορές μεταξύ των δύο κορυφαίων φετινών ομάδων της Formula 1 όλα θα κριθούν στο αυριανό 15ο GP της χρονιάς από τη διαχείριση των ελαστικών. Και κυρίως από το αν η RBR έχει καταφέρει να βρει λύσεις και για την υπέρμετρη φθορά της μαλακής γόμας που είχε ο Φερστάπεν στις σημερινές πρωινές ελεύθερες δοκιμές.

Στην πρώτη προσπάθεια των πρωταγωνιστών στο Q3 ο Λεκλέρ ήταν 59 χιλιοστά ταχύτερος από τον Φερστάπεν. Όλα όδευαν προς μια οριακή, εκπληκτική μονομαχία στη δεύτερή τους. Και οι δύο βελτίωσαν τους χρόνους τους, όμως η πολ ποζίσιον κρίθηκε στο μεσαίο τμήμα της πίστας.

Σε αυτό ο Λεκλέρ έχασε ενάμισι δέκατο, ενώ αντίθετα ο Φερστάπεν κέρδισε εκεί τον περισσότερο χρόνο του – δεδομένου ότι στο πρώτο και τρίτο τμήμα ταχύτερος ήταν ο Μονεγάσκος της Ferrari. Ήταν μια μάχη στο απόλυτο όριο, δύο εκπληκτικά πανομοιότυπων (και πάλι) σε απόδοση μονοθεσίων, αν και τόσο διαφορετικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας.

«Απίστευτο!» είπε στο τέλος ο Φερστάπεν. “Μετά τη χθεσινή ημέρα, ειδικά, δουλέψαμε πολύ καλά το βράδυ για να αλλάξουμε την κατάσταση. Το αυτοκίνητο σήμερα ήταν απολαυστικό στην οδήγηση. Έναν γύρος κατατακτήριων εδώ είναι κάτι τρελό”.

Ο Λεκλέρ, από την πλευρά του, τόνισε: “Ο Μαξ έκανε έναν σπουδαίο γύρο στο τέλος, το αυτοκίνητό μας βελτιωνόταν συνεχώς. Αρχικά τρόμαξα γιατί ο Μαξ ήταν πολύ ταχύτερος από εμάς με την πατημένη γόμα. Είμαστε πολύ πιο δυνατοί εδώ σε σχέση με το προηγούμενο τριήμερο και ο αγωνιστικός μας ρυθμός για αύριο δείχνει αρκετά καλός. Πρέπει να κάνουμε καλή εκκίνηση, και μετά θα δούμε”.

Ο Κάρλος Σάινθ πρόλαβε και αυτός να βελτιώσει το χρόνο του για να ανέβει στην 3η θέση. Ο Ισπανός συμπλήρωσε πως “είναι αρκετά δύσκολα εκεί έξω, η πίστα είναι πολύ απαιτητική από τα ελαστικά. Θα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα μέρα η αυριανή, θα γίνονται πολλά ταυτόχρονα και πολλές διαφορετικές στρατηγικές”.

Μετά το πέρασμα του Κάρλος τελείωσε πρόωρα η δεύτερη προσπάθεια των υπόλοιπων οδηγών λόγω του τετ-α-κε του Σέρτζιο Πέρεζ στην τελευταία στροφή. Ο Μεξικανός είχε πατήσει στο χώμα στην έξοδο της προτελευταίας, και κατέληξε κάθετα στο εσωτερικό κερμπ της εισόδου της τελευταίας, κεκλιμένης.

Έτσι, με τις κίτρινες σημαίες στο σημείο, κανείς από τους οδηγούς που ακολουθούσαν δεν είχε την ευκαιρία να βελτιώσει το χρόνο του. Δεν είναι γνωστό, κατά συνέπεια, αν η Mercedes -που ήταν κοντά στους πρωτοπόρους όλο το διήμερο- θα κατέβαζε το χρόνο της κάτω από τη διαφορά των τριών δεκάτων του Λιούις Χάμιλτον, που συμπλήρωσε τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης.

Με όλα αυτά, ο Ράσελ έμεινε πίσω από τον Πέρεζ στην τρίτη σειρά και ο Λάντο Νόρις της McLaren δεν μείωσε κάτω από τα 8 δέκατα. Ο Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri βρισκόταν σε έναν αρκετά ταχύ γύρο, ενώ ο εξαιρετικός σήμερα Μικ Σουμάχερ μάλλον δεν θα μπορούσε να ελπίζει σε κάτι περισσότερο με τη Haas. Άλλωστε, μπήκε στη δεκάδα την ώρα που ο Κέβιν Μάγκνουσεν αποκλείστηκε στο Q1.

Ο Λανς Στρολ, τέλος, μετά από μια σειρά εκπληκτικών γύρων στις δύο πρώτες περιόδους, δεν κατάφερε να αγωνιστεί στο Q3 λόγω ενός τεχνικού προβλήματος που άφησε την AMR22 καθηλωμένη στο γκαράζ της Aston Martin.

Και ο Φέτελ θα μπορούσε να ήταν στη δεκάδα, με την ταχύτητα που είχε σήμερα το μονοθέσιο του Σίλβερστοουν, αλλά βγήκε εκτός πίστας και αποκλείστηκε στην πρώτη περίοδο. Εξίσου άτυχος ήταν και ο Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine, που έχασε την είσοδο στο Q3 όταν στον τελευταίο του γρήγορο γύρο στο Q2 εμποδίστηκε από τη Red Bull του Πέρεζ στη στροφή 9.

Η δεύτερη περίοδος των σημερινών κατατακτήριων διακόπηκε για λίγα λεπτά με κόκκινες σημαίες, διότι έπεσε ένα καπνογόνο από την «πορτοκαλί στρατιά» των οπαδών του Φερστάπεν μέσα στην πίστα.

Η FIA ανέφερε ότι ο οπαδός που πέταξε το καπνογόνο εντοπίστηκε από την ασφάλεια του αγώνα και απομακρύνθηκε. Στη διάρκεια της διακοπής, οι κριτές στη στροφή 7 προσπαθούσαν, στο μεταξύ, να απομακρύνουν τα περιστέρια που είχαν μαζευτεί στο εσωτερικό κερμπ της στροφής 7.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Συνεχίζει ακάθεκτος ο Φερστάπεν, επίδειξη δύναμης στη Βαρκελώνη!

Στη δεύτερη θέση ο Χάμιλτον, με τον Ράσελ να ανεβαίνει για πρώτη φορά στο βάθρο.

Published

on

Τα έκανε όλα άψογα και κατέκτησε την πρωτιά και στη Βαρκελώνη ο Μαξ Φερστάπεν! Ο Ολλανδός εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη χθεσινή pole position και έχοντας παράλληλα και τον ταχύτερο γύρο, συνέχισε ακάθεκτος την πορεία του, στον δρόμο προς το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα. Στη δεύτερη θέση ο Χάμιλτον, με τον Ράσελ να συμπληρώνει το βάθρο, το οποίο ήταν και το πρώτο του για το 2023!

Το μόνο… δύσκολο για τον Φερστάπεν ήταν η εκκίνηση, κατά την οποία κατάφερε να αντισταθεί στην πίεση του Σάινθ, με αποτέλεσμα να κρατηθεί στην κορυφή. Εξαιρετική εκκίνηση είχε και ο Χάμιλτον, ο οποίος βρέθηκε μπροστά από τον Νόρις, ενώ ο Στρολ ανέβηκε τρίτος, με τον Αλόνσο, που είχε επίσης πολύ καλή εκκίνηση, να πηγαίνει στην 6η θέση.

Από εκείνο το σημείο και έπειτα, ο Ολλανδός χάθηκε στην κορυφή, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στις χαμηλότερες θέσεις του βαθμολογικού πίνακα. Η στρατηγική της Mercedes με τα μαλακές γόμες ανταμείφθηκε γρήγορα, με τον Χάμιλτον να προσπερνά εύκολα τον Σάινθ. Κάτι αντίστοιχο έγινε και με τον Ράσελ, ο οποίος πέρασε και αυτός τον Ισπανό λίγους γύρους αργότερα.

Τα δεδομένα δεν άλλαξαν μέχρι το φινάλε, με τον Φερστάπεν να φτάνει σε μία πολύ εύκολη και επιβλητική νίκη, με τους Χάμιλτον και Ράσελ να ανεβαίνουν στο βάθρο. Στην τέταρτη θέση ο Πέρες, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Σάινθ, Στρολ, Αλόνσο, Οκόν, Ζου και Γκασλί.

Επόμενος αγώνας θα είναι αυτός στο Μόντρεαλ του Καναδά, το τριήμερο 16-18 Ιουνίου.

Η τελική κατάταξη:

Φερστάπεν: Άνετη νίκη στη Βαρκελώνη

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

F1: Πώς θα επηρεάσει ο καιρός το Grand Prix της Ισπανίας

Μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες και απρόβλεπτες καταστάσεις αναμένονται στο επερχόμενο αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 στη Βαρκελώνη της Ισπανίας

Published

on

Ένα ακόμη αγωνιστικό τριήμερο έχουμε μπροστά μας, με τον κόσμο της Formula 1 να ετοιμάζεται για το Grand Prix Ισπανίας το τριήμερο 2-4 Ιουνίου. Το έβδομο αγωνιστικό τριήμερο της σεζόν αναμένεται με αγωνία, καθώς τα αναβαθμισμένα μονοθέσια θα μας δώσουν μια ξεκάθαρη εικόνα για τη δυναμική των ομάδων.

Τα τελευταία χρόνια απολαμβάναμε ηλιόλουστα τριήμερα στο Grand Prix Ισπανίας. Ωστόσο οι μέχρι στιγμής προγνώσεις κάνουν λόγο για πολύ διαφορετικές καταστάσεις.

Την Παρασκευή, οι συνθήκες αναμένεται να είναι ιδανικές για ομάδες και οδηγούς. Η θερμοκρασία αέρα θα φτάσει έως και τους 24 βαθμούς Κελσίου. Ωστόσο υπάρχει πιθανότητα βροχής τις απογευματινές ώρες, κάτι που θα καθαρίσει την πίστα από τη γόμα που θα αφήσουν τα μονοθέσια.

Το Σάββατο, ο καιρός θα αλλάξει σημαντικά, καθώς αναμένονται σύννεφα πάνω από την πίστα της Βαρκελώνης. Η πιθανότητα βροχής είναι μεγαλύτερη απ’ ότι την Παρασκευή, όμως κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Η μέγιστη θερμοκρασία θα αγγίξει και πάλι τους 24 βαθμούς Κελσίου.

Την Κυριακή, την ημέρα του αγώνα υπάρχει 50% πιθανότητα βροχής κατά τις μεσημεριανές ώρες. Αυτό σημαίνει πως οι ομάδες πρέπει να είναι προετοιμασμένες για παν ενδεχόμενο. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από τους 22 έως 23 βαθμούς Κελσίου.

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Πρίγκιπας και στο Μονακό ο Φερστάπεν!

Εκμεταλλεύθηκε την pole position, τερμάτισε πρώτος στο Grand Prix του βροχερού Μονακό παραμένοντας στην κορυφή της κατάταξης. Δεύτερος ο Αλόνσο, παρθενικό βάθρο για τον Οκόν.

Published

on

Χόρεψε στη βροχή και πανηγύρισε την δεύτερη του νίκη στο Μονακό ο Μαξ Φερστάπεν! Ο Ολλανδός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, εκμεταλλεύθηκε την pole position που πήρε στα δοκιμαστικά και αντίκρυσε για ακόμη μια φορά φέτος πρώτο την καρό σημαία, αφήνοντας πίσω του την Άστον Μάρτιν του Φερνάντο Αλόνσο!

Ιστορικό Grand Prix για τον Οκόν που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο με την Alpine!

Κορυφαίος οδηγός στην ιστορία της Red Bull ο Φερστάπεν καθώς έχει πλέον τις περισσότερες νίκες στη Formula 1 με το μονοθέσιο του, φτάνοντας τις 39 και ξεπέρασε έτσι τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

H εκκίνηση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κάλλιστα επεισοδιακή με την πρώτη δεκάδα να μπαίνει στην πρώτη στροφή διατηρώντας τη θέση με την οποία ξεκίνησαν. Οι αλλαγές στις πρώτες θέσεις δεν ήταν πολλές με τον Οκόν και τον Χάμιλτον να μάχονται από τον 36ο γύρο και έπειτα και τον οδηγό της Alpine να διατηρεί τη θέση του μετά και την κίνηση του Άγγλου αναβάτη να πάει στα pits για τη μεσαία γόμα ελαστικών.

Πιο πίσω ο Σάργκεντ είχε κάκιστη κούρσα καθώς με τον Μάγκνουσεν τον Στρολ και τον Πέρες να τον προσπερνούν, ωστόσο ο Δανός αναβάτης αναγκάστηκε να εγκαταλείψει καθώς η βροχή δεν βοηθούσε στην πρόσφυση του με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο και να βρεθεί εκτός πίστας.

Ο Φερστάπεν συνέχισε να προελαύνει αυξάνοντας τη διαφορά του από τον Αλόνσο μέχρι και τα 20+ δευτερόλεπτα ενώ στα μισά του 40ου γύρου κατάφερε να ρίξει γύρο στον Πέρες.

Ο Ράσελ δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων αλλά στο τέλος κατάφερε να τερματίσει στην πέμπτη θέση. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Λεκλέρ, ο Γκασλί, ο Σάινθ, ο Νόρις και ο Όσκαρ Πάστρι, με τους οδηγούς να προετοιμάζονται για το Grand Prix της Βαρκελώνης το τριήμερο 2-4 Ιουνίου.

Η κατάταξη του Grand Prix του Μονακό:
Grand Prix Μονακό: Nίκη για Φερστάπεν

Continue Reading
Advertisement

Facebook