Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Ο Φερστάπεν πήρε την pole εντός έδρας στην Ολλανδία

Published

on

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής των κατατακτηρίων δοκιμών και με χρόνο 1:10.342 θα εκκινήσει από την πρώτη σχάρα στον αγώνα της Κυριακής στο GP της Ολλανδίας. Δεύτερος ο Λεκλέρ, τρίτος ο Σάινθ.

Στο πρώτο πέρασμα του Q3, ο Μονεγάσκος ήταν ταχύτερος από τον Ολλανδό με χρόνο 1:10.456. Στην επιστροφή των οδηγών για τα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, ο Φερστάπεν κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο του και να βρεθεί μπροστά από τον πιλότο της Ferrari. Έξοδο είχε ο Πέρεζ στο τρίτο σέκτορ.

Made with Flourish

Από μια άποψη, η σημερινή pole position του Φερστάπεν ήταν πιο επιβλητική από τον πρώτο του χρόνο με χαώδη διαφορά στις κατατακτήριες του Σπα. Μέσα σε ένα βράδυ ο ίδιος και η RBR κατάφεραν να βρουν λύσεις για τους μεγάλους χθεσινούς μπελάδες στο στήσιμο της RB18, και ο Ολλανδός στο τέλος του Q3 εκτέλεσε έναν γύρο απόλυτης αρτιότητας.

Και μάλιστα απέναντι σε μια Ferrari που τόσο πολύ της ταιριάζει το αργό, τεχνικό σχέδιο της πίστας του Ζάντβουρτ, δεδομένης της ανωτερότητας της F1-75 στις αργές και μέσες στροφές. Οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ έκαναν όντως δύο υπέροχους γύρους με το cavallino στο τέλος, και αν δεν ήταν η υπέρβαση του πρωταθλητή θα είχαν κλειδώσει την πρώτη σειρά της εκκίνησης.

Σε κάθε περίπτωση, με τόσο οριακές διαφορές μεταξύ των δύο κορυφαίων φετινών ομάδων της Formula 1 όλα θα κριθούν στο αυριανό 15ο GP της χρονιάς από τη διαχείριση των ελαστικών. Και κυρίως από το αν η RBR έχει καταφέρει να βρει λύσεις και για την υπέρμετρη φθορά της μαλακής γόμας που είχε ο Φερστάπεν στις σημερινές πρωινές ελεύθερες δοκιμές.

Στην πρώτη προσπάθεια των πρωταγωνιστών στο Q3 ο Λεκλέρ ήταν 59 χιλιοστά ταχύτερος από τον Φερστάπεν. Όλα όδευαν προς μια οριακή, εκπληκτική μονομαχία στη δεύτερή τους. Και οι δύο βελτίωσαν τους χρόνους τους, όμως η πολ ποζίσιον κρίθηκε στο μεσαίο τμήμα της πίστας.

Σε αυτό ο Λεκλέρ έχασε ενάμισι δέκατο, ενώ αντίθετα ο Φερστάπεν κέρδισε εκεί τον περισσότερο χρόνο του – δεδομένου ότι στο πρώτο και τρίτο τμήμα ταχύτερος ήταν ο Μονεγάσκος της Ferrari. Ήταν μια μάχη στο απόλυτο όριο, δύο εκπληκτικά πανομοιότυπων (και πάλι) σε απόδοση μονοθεσίων, αν και τόσο διαφορετικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας.

«Απίστευτο!» είπε στο τέλος ο Φερστάπεν. “Μετά τη χθεσινή ημέρα, ειδικά, δουλέψαμε πολύ καλά το βράδυ για να αλλάξουμε την κατάσταση. Το αυτοκίνητο σήμερα ήταν απολαυστικό στην οδήγηση. Έναν γύρος κατατακτήριων εδώ είναι κάτι τρελό”.

Ο Λεκλέρ, από την πλευρά του, τόνισε: “Ο Μαξ έκανε έναν σπουδαίο γύρο στο τέλος, το αυτοκίνητό μας βελτιωνόταν συνεχώς. Αρχικά τρόμαξα γιατί ο Μαξ ήταν πολύ ταχύτερος από εμάς με την πατημένη γόμα. Είμαστε πολύ πιο δυνατοί εδώ σε σχέση με το προηγούμενο τριήμερο και ο αγωνιστικός μας ρυθμός για αύριο δείχνει αρκετά καλός. Πρέπει να κάνουμε καλή εκκίνηση, και μετά θα δούμε”.

Ο Κάρλος Σάινθ πρόλαβε και αυτός να βελτιώσει το χρόνο του για να ανέβει στην 3η θέση. Ο Ισπανός συμπλήρωσε πως “είναι αρκετά δύσκολα εκεί έξω, η πίστα είναι πολύ απαιτητική από τα ελαστικά. Θα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα μέρα η αυριανή, θα γίνονται πολλά ταυτόχρονα και πολλές διαφορετικές στρατηγικές”.

Μετά το πέρασμα του Κάρλος τελείωσε πρόωρα η δεύτερη προσπάθεια των υπόλοιπων οδηγών λόγω του τετ-α-κε του Σέρτζιο Πέρεζ στην τελευταία στροφή. Ο Μεξικανός είχε πατήσει στο χώμα στην έξοδο της προτελευταίας, και κατέληξε κάθετα στο εσωτερικό κερμπ της εισόδου της τελευταίας, κεκλιμένης.

Έτσι, με τις κίτρινες σημαίες στο σημείο, κανείς από τους οδηγούς που ακολουθούσαν δεν είχε την ευκαιρία να βελτιώσει το χρόνο του. Δεν είναι γνωστό, κατά συνέπεια, αν η Mercedes -που ήταν κοντά στους πρωτοπόρους όλο το διήμερο- θα κατέβαζε το χρόνο της κάτω από τη διαφορά των τριών δεκάτων του Λιούις Χάμιλτον, που συμπλήρωσε τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης.

Με όλα αυτά, ο Ράσελ έμεινε πίσω από τον Πέρεζ στην τρίτη σειρά και ο Λάντο Νόρις της McLaren δεν μείωσε κάτω από τα 8 δέκατα. Ο Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri βρισκόταν σε έναν αρκετά ταχύ γύρο, ενώ ο εξαιρετικός σήμερα Μικ Σουμάχερ μάλλον δεν θα μπορούσε να ελπίζει σε κάτι περισσότερο με τη Haas. Άλλωστε, μπήκε στη δεκάδα την ώρα που ο Κέβιν Μάγκνουσεν αποκλείστηκε στο Q1.

Ο Λανς Στρολ, τέλος, μετά από μια σειρά εκπληκτικών γύρων στις δύο πρώτες περιόδους, δεν κατάφερε να αγωνιστεί στο Q3 λόγω ενός τεχνικού προβλήματος που άφησε την AMR22 καθηλωμένη στο γκαράζ της Aston Martin.

Και ο Φέτελ θα μπορούσε να ήταν στη δεκάδα, με την ταχύτητα που είχε σήμερα το μονοθέσιο του Σίλβερστοουν, αλλά βγήκε εκτός πίστας και αποκλείστηκε στην πρώτη περίοδο. Εξίσου άτυχος ήταν και ο Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine, που έχασε την είσοδο στο Q3 όταν στον τελευταίο του γρήγορο γύρο στο Q2 εμποδίστηκε από τη Red Bull του Πέρεζ στη στροφή 9.

Η δεύτερη περίοδος των σημερινών κατατακτήριων διακόπηκε για λίγα λεπτά με κόκκινες σημαίες, διότι έπεσε ένα καπνογόνο από την «πορτοκαλί στρατιά» των οπαδών του Φερστάπεν μέσα στην πίστα.

Η FIA ανέφερε ότι ο οπαδός που πέταξε το καπνογόνο εντοπίστηκε από την ασφάλεια του αγώνα και απομακρύνθηκε. Στη διάρκεια της διακοπής, οι κριτές στη στροφή 7 προσπαθούσαν, στο μεταξύ, να απομακρύνουν τα περιστέρια που είχαν μαζευτεί στο εσωτερικό κερμπ της στροφής 7.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Σταύρος Χατούπης στη «Match»: «Είναι απαράδεκτο να ακυρώνεται ένας αγώνας»

Published

on

Ο περσινός πρωταθλητής του Πανελληνίου πρωταθλήματος της κατηγορίας του, ο πατρινός Σταύρος Χατούπης μίλησε στη «Match» για την ακύρωση της “Ανάβασης Πιτίτσας”:

«Είναι απαράδεκτο για μία Λέσχη όπως ο ΑΟΠ να μην σέβεται τους οδηγούς που δήλωσαν συμμετοχή και με ελαφρά την καρδία να ακυρώνει έναν πρωταθληματικό αγώνα.

Οι οδηγοί έχουν κάνει έξοδα για να προετοιμαστούν για την ανάβαση και όσοι δήλωσαν συμμετοχή τίμησαν τον ΑΟΠ, αν και ο ΑΟΠ δεν σεβάστηκε τη δική τους προσπάθεια».

Ο Σταύρος Χατούπης είναι από τους οδηγούς που έχουν δηλώσει συμμετοχή στους αγώνες και σίγουρα αυτή η εξέλιξη με τη μη διεξαγωγή του, τον έχει βγάλει εκτός προγραμματισμού.

O Πατρινός οδηγός όπως και οι υπόλοιποι οδηγοί αφήνει πίσω του την «Ανάβαση Πιτίτσας» και προ- ετοιμάζεται για τους επόμενους αγώνες του καλοκαιριού, αφού ο στόχος είναι η παραμονή του στην πρώτη θέση της γενικής βαθμολογίας με την ολοκλήρωση και της φετινής αγωνιστικής περιόδου.

 

Αμαλία Λαλιώτη

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Δεν θα γίνει η “Ανάβαση Πιτίτσας” λόγω περιορισμένων συμμετοχών

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει αυτή η απόφαση του ΑΟΠ

Published

on

Ένας από τους ιστορικότερους αγώνες αναβάσεων που συμπεριλαμβάνονται στην γενική βαθμολογία του πρωταθλήματος η “Ανάβαση Πιτίτσας” δεν θα πραγματοποιηθεί, όπως ανακοίνωσε ο ΑΟΠ. Αναλυτικά:

“Ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών ανακοινώνει την μη διεξαγωγή του πρωταθληματικού αγώνα ΑΝΑΒΑΣΗ ΠΛΑΤΑΝΙ-ΠΙΤΙΤΣΑ 2024 «ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΑΝΤΟΥΝΑΣ», λόγω περιορισμένου αριθμού συμμετοχών.

Το ΔΣ του ΑΟΠ σεβόμενο την ιστορία του Ομίλου και τον Πρωταθληματικό θεσμό, ευχαριστεί θερμά τους αθλητές που δήλωσαν την συμμετοχή τους, καθώς και τους χορηγούς μας.

Το Δ.Σ. του Α.Ο.Π.”.

Αυτή η απόφαση ωστόσο έφερε σειρά αντιδράσεων στο fb, αφού οι οδηγοί που είχαν δηλώσει συμμετοχή έχουν προετοιμαστεί γι αυτό τον αγώνα.

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Αντίστροφη μέτρηση για την «Ανάβαση Πιτίτσας»

Ο 4ος γύρος για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων του 2024 θα διεξαχθεί στις 22 και 23 Ιουνίου από τον ΑΟΠ

Published

on

Ο 4ος γύρος για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων του 2024, θα διεξαχθεί στις 22 και 23 Ιουνίου από τον ΑΟΠ (Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών), με την Ανάβαση Πιτίτσας, να είναι για ακόμα μία χρονιά στο καλεντάρι, επιβεβαιώνοντας πως είναι μία από τις πιο αγαπημένες διαδρομές όλων των οδηγών.

Είναι ίσως ιστορικότερος αγώνας Ανάβασης στην Ελλάδα, αφού διεξάγεται από το 1973 και ο τίτλος «στυλοβάτης» του Ελληνικού Πρωταθλήματος δεν είναι άδικος. Για το 2024 η Ανάβαση Πιτίτσας θα ονομαστεί «Ανάβαση Πιτίτσας – Χρήστος Μπαντούνας», στην μνήμη του Χρήστου Μπαντούνα.

Τα πασίγνωστα 3 χιλιόμετρα της Ειδικής Διαδρομής, δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο, αφού όλοι οι οδηγοί μιλούν με τα καλύτερα λόγια για το γρήγορο «S» μετά την αφετηρία, την φουρκέτα «δυναμόμετρο» της Κ4 με τους χιλιάδες θεατές, το γρήγορο «S» της Κ8 όπου αναδεικνύει νικητές και την αριστερή Κ10 όπου προτιμούν οι «ψαγμένοι» θεατές.

Οι συμμετοχές έχουν ήδη ανοίξει και λήγουν εμπρόθεσμα, την Παρασκευή 14 Ιουνίου ώρα 23:59, με τους ενδιαφερόμενους να δηλώνουν συμμετοχή μέσω Σ.Δ.Δ.Α. (www.e-omae-epa.gr). H Γραμματεία του Αγώνα θα λειτουργεί έως την Παρασκευή 21 Ιουνίου, στα γραφεία του ΑΟΠ (Ναυμαχίας Έλλης 37-39, Πάτρα) και ώρες 19.00-22.30).

Continue Reading
Advertisement
ΜΠΑΣΚΕΤ19 hours ago

Η απάντηση του Γιώργου Μπαρτζώκα στον Κάναν για τον χρόνο συμμετοχής του

ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ23 hours ago

Δίχως …προγνωστικά η παραμονή Πάπας στον Προμηθέα

Γ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ3 hours ago

Γ΄κατηγορία (απόψεις): Ναι, αλλά υπό προϋποθέσεις!

ΠΟΛΟ7 hours ago

Σενάριο παραμονής των γυναικών της ΝΕΠ στην Α1 Εθνική

ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ22 hours ago

Ήττα από Ολυμπιακό, για το χάλκινο μετάλλιο οι Παίδες του Προμηθέα

ΜΠΑΣΚΕΤ21 hours ago

Η δωδεκάδα της Εθνικής Ελλάδας για τον αγώνα με την Πολωνία

ΒΟΛΕΙ18 hours ago

Δείτε στιγμιότυπα από το φάιναλ φορ του πρωταθλήματος βόλεϊ Κ18 της Πάτρας

ΒΟΛΕΙ24 hours ago

Ο Έβρος 3-1 τον ΠΑΟΚ και ο Μίλων είναι πρωταθλητής στην Πάτρα

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ22 hours ago

Έκανε σούπερ ανατροπή η Ουκρανία και μπήκε με το σπαθί της στο κόλπο της πρόκρισης

ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ18 hours ago

Ελληνικός θρίαμβος στα 50μ. ύπτιο στο Βελιγράδι – “Χρυσός” ο Χρήστου και “χάλκινος” ο Μακρυγιάννης

Facebook