ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα 1: Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2023
Για τρίτη -συνεχόμενη- φορά στην καριέρα του!

Ο Μαξ Φερστάπεν είναι και επίσημα ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 για το 2023.
Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull Racing εξασφάλισε και μαθηματικά τον τίτλο, όταν στον 110 γύρο του Σπριντ ο Σέρχιο Πέρεζ, που ήταν ο μοναδικός διεκδικητής που είχε μείνε στην κούρσα, εγκατέλειψε τον αγώνα μετά την εμπλοκή του σε μια τριπλή σύγκρουση με τους Εστεμπάν Οκόν και Νίκο Χούλκενμπεργκ.
Έτσι, ο Φερστάπεν, ανεξάρτητα από τη θέση που θα πάρει στο Σπριντ, στο τέλος του θα στεφθεί πρωταθλητής για τρίτη φορά στην καριέρα του, μετά τους τίτλους που κατέκτησε το 2021 και το 2022.
SAFETY CAR DEPLOYED AGAIN! (LAP 11/19)
A three-car sandwich between Ocon, Hulkenberg and Perez takes them all out of the race#QatarGP #F1Sprint pic.twitter.com/3wW4vVhuHd
— Formula 1 (@F1) October 7, 2023

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα 1: Επιστροφή του Φερστάπεν στην πολ ποζίσιον στο Άμπου Ντάμπι

Στις δοκιμές κατάταξης που ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari αποκλείστηκε στο Q1, ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes στο Q2 και ο Σέρτζιο Πέρεζ πλήρωσε ένα λάθος με τα όρια της πίστας στο Q3, ο Φερστάπεν κυριάρχησε και στις τρεις περιόδους καταφέρνοντας να σώσει δύο φρέσκα σετ μαλακής γόμας για την καθοριστική τρίτη περίοδο.
Η μαλακή γόμα στις δοκιμές κατάταξης του Άμπου Ντάμπι άντεχε μόνο για έναν γρήγορο γύρο, κι έτσι στο Q3 οι οδηγοί έκαναν τις κλασσικές δύο προσπάθειές τους, ο καθένας. Στην πρώτη τους ο Φερστάπεν έριξε το χρόνο στο 1:23.445 χρησιμοποιώντας το πρώτο από τα δύο διαθέσιμά του σετ μαλακής γόμας. Ο Νόρις τον ακολούθησε στα 0,18” με χρησιμοποιημένο σετ γόμας, ενώ με επίσης “πατημένα” ελαστικά ο Λεκλέρ έμεινε 1 δευτερόλεπτα μακριά.
Στη δεύτερη προσπάθεια ο Λάντο Νόρις κυνηγούσε την πολ ποζίσιον με αξιώσεις, αλλά μια εντυπωσιακή πλαγιολίσθηση διάρκειας της McLaren -που έλεγξε με περίτεχνο τρόπο- του κόστισε υπερβολικά πολύ χρόνο.
Έτσι, ο Νόρις έμεινε με το χρόνο της πρώτης του προσπάθειας (με τη χρησιμοποιημένη γόμα) και μοιραία έπεσε πίσω από τον Όσκαρ Πιάτρι αρχικά, και έπειτα και από τους Λεκλέρ και Ράσελ που βελτίωσαν σημαντικά τους χρόνους των πρώτων γύρων με τα φρέσκα ελαστικά της δεύτερης προσπάθειάς τους.
O Φερστάπεν δεν βελτίωσε το χρόνο του στη δεύτερή του προσπάθεια στο Q3, αλλά δεν το πλήρωσε: ο Λεκλέρ τον πλησίασε αρκετά, αλλά όχι κάτω από το δέκατο του δευτερολέπτου – αποτέλεσμα που ήταν εντέλει καλό για το Μονεγάσκο και της Scuderia, δεδομένου ότι στο τέλος της πρώτης τους προσπάθειας δεν μπορούσαν να εξηγήσουν την έλλειψη ταχύτητάς τους.
Με την υποβάθμιση του Πέρεζ στην 9η θέση λόγω της υπέρβασης των ορίων της πίστας στην πρώτη στροφή, ο Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri πήρε μια εκθαμββτική 6η θέση, εμπρός από την Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο.
Πριν από όλα αυτά, προηγήθηκε ο αποκλεισμός του Κάρλος Σάινθ στο Q1 και του Λιούις Χάμιλτον στο Q2. Ο Ισπανός της Ferrari, προφανώς με προβλήματα που άφησε πίσω του το χθεσινό ατύχημα στο FP2, συνάντησε κυκλοφοριακό στον τελευταίο του γρήγορο γύρο -όπου βγήκε τελευταίος από όλους- και έτσι περιορίστηκε στην 16η θέση.
Όσο για τον Χάμιλτον, δεν συνάντησε κυκλοφοριακό αλλά γυρίζοντας προς τα πιτς είπε πως “κάτι πάει στραβά με το αυτοκίνητο”. Αναμφίβολα, ο επτάκις πρωταθλητής δεν πέτυχε τις ρυθμίσεις και της θέρμανση των ελαστικών όπως ο Ράσελ.
Όπως και στο Q3, έτσι και στα Q2 και Q1 τον πρώτο χρόνο σημείωσε ο Φερστάπεν, και στην πρώτη περίοδο με τον Σέρτζιο Πέρεζ πίσω του στη δεύτερη θέση. Ο Μεξικανός ήταν αυτός που στο τέλος άφησε εκτός τον Σάινθ, ενώ ο Λόγκαν Σάρτζεαντ της Williams θα προκρίνονταν αν δεν σβήνονταν και οι δύο γρήγοροι γύροι του λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας.
Οι Γκασλί και Πιάστρι, τέλος, κλήθηκαν από τους αγωνοδίκες για τη διερεύνηση πιθανού περιστατικού παρεμπόδισης στην πίστα στο τέλος των κατατακτήριων. Το GP του Άμπου Ντάμπι, ο 22ος και τελευταίος φετινός αγώνας της F1, ξεκινά αύριο Κυριακή (26/11) στις 15:00.
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Ο Αλόνσο στη δίνη της φημολογίας: “Δεν το βλέπω να αποχωρώ ακόμη”
Ο Φερνάντο Αλόνσο έχει βρεθεί τις τελευταίες ημέρες στο επίκεντρο της θυελλώδους και ανεξέλεγκτης φημολογίας

Ο Φερνάντο Αλόνσο έχει βρεθεί τις τελευταίες ημέρες στο επίκεντρο της θυελλώδους και ανεξέλεγκτης φημολογίας πως είτε θα αντικαταστήσει τον Σέρτζιο Πέρεζ στη Red Bull το 2024 είτε θα αποχωρήσει στο τέλος της σεζόν. Όμως τίποτα από τα δύο δεν ισχύει.
Ο Ισπανός βιώνει τους τελευταίους μήνες την κατακόρυφη πτώση της απόδοσης της Aston Martin AMR23, ενός μονοθεσίου που πρωταγωνιστούσε στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν βοηθώντας τον δις πρωταθλητή να ανέβει στο βάθρο 7 φορές στους 8 πρώτους αγώνες του 2023.
Όμως, η Aston έχασε πολύ έδαφος στον αγώνα εξέλιξης της AMR23 σε σχέση με τις Mercedes, Ferrari και κυρίως τη McLaren, και πλέον ο Αλόνσο μετά βίας προσπαθεί να μπει στην πρώτη εξάδα των GP και στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης.
Παράλληλα, το αινιγματικό tweet ενός Ισπανού δημοσιογράφου -που είδαν 11 εκατομμύρια άνθρωποι- φαίνεται να προειδοποιεί για μία φήμη που άκουσε και “δεν θέλει να πιστέψει”. Αυτό εικάζεται ότι αφορά είτε σε πιθανή απόφαση του Αλόνσο να αποχωρήσει από τη Formula 1 υπό το βάρος της απογοήτευσης για την απόδοση της AMR23, είτε σε άλλες φήμες που ακούγονται ότι ο ιδιοκτήτης της Aston Martin F1, Λόρενς Στρολ, σκέφτεται να πουλήσει την ομάδα.
Στον αγώνα του Μεξικού το περασμένο τριήμερο, πάντως, ο Αλόνσο ρωτήθηκε αν είναι στις σκέψεις του η αποχώρηση από τη Formula 1. “Αυτή τη στιγμή όχι” απάντησε ο Ισπανός, “βρίσκομαι βέβαια στο τελευταίο μέρος της καριέρας μου, αλλά προς το παρόν δεν το βλέπω. Δεν έχω κάποια ημερομηνία κατά την οποία θα βάλω τέλος στην καριέρα μου”, πρόσθεσε.
Νωρίτερα στο τριήμερο του GP Μεξικού ο Αλόνσο είχε φανεί πολύ δυσαρεστημένος από την απώλεια της ανταγωνιστικότητας της AMR23: “Θα χάσουμε τις θέσεις μας από τη Ferrari, και από τον Τζορτζ (Ράσελ) και τον Λάντο (Νόρις). Δεν κυνηγάμε τίποτα [στα τελευταία GP του 2023]. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μάθουμε”, τόνισε ο Ισπανός.
Όμως, ο διευθυντής της Aston Martin F1 Μάικ Κρακ προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις που αφήνει τελευταία η ομάδα του Σίλβερστοουν. “Μπορεί να αποκομίζετε την εντύπωση ότι είμαστε χαμένοι” είπε ο διοικητικός από το Λουξεμβούργο, “αλλά όταν είσαι χαμένος δεν δίνεις πλέον σημασία στα δεδομένα κι αυτό σε κάνει να δοκιμάζεις παράλογα πράγματα. Και δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Θέλουμε να αγωνιζόμαστε και δεν μας αρέσει να εκκινούμε από τα πιτς, αλλά είναι πολύ σημαντικά να κατανοούμε τα δεδομένα. Και ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβεις αυτό που κάνεις είναι να πας πίσω σε κάτι που ήδη ξέρεις καλά και μπορείς να κάνεις συγκρίσεις”, συμπλήρωσε ο Κρακ.
Ένα άλλο σενάριο που αναπτύχθηκε τις τελευταίες μέρες, χωρίς να βασίζεται σε κάτι ξεκάθαρο και χειροπιαστό, αναφέρει ότι για το 2024 επίκειται μια εντυπωσιακή ανταλλαγή μεταξύ των Φερνάντο Αλόνσο και Σέρτζιο Πέρεζ στα κόκπιτ της Red Bull και της Aston Martin αντίστοιχα. Όμως αυτό είναι κάτι που δεν βασίζεται -ούτε επιβεβαιώνεται από- πουθενά.
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Με την αύρα του πρωταθλητή ο Φερστάπεν, θριάμβευσε και στο Κατάρ!
Έχοντας στεφθεί πρωταθλητής από το Sprint Race του Σαββάτου (7/10), ο Φερστάπεν έκανε επίδειξη δύναμης πανηγυρίζοντας τη 13η νίκη του στους 17 αγώνες της φετινής σεζόν!

Δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης ούτε στο Grand Prix του Κατάρ ο Μαξ Φερστάπεν!
Έχοντας στεφθεί πρωταθλητής από το χθεσινό Sprint Race, o Ολλανδός πιλότος της Red Bull πραγματοποίησε μία ακόμα κυριαρχική εμφάνιση, πανηγυρίζοντας χωρίς να «ιδρώσει» ιδιαίτερα την 14η νίκη του στους 17 έως τώρα αγώνες της φετινής σεζόν! Στο 2-3 οι πολύ ανεβασμένη McLaren, με Πιάστρι και Νόρις, με τον Ράσελ να τερματίζει 4ος παρά τη σύγκρουση με τον Χάμιλτον (ο οποίος εγκατέλειψε) στον πρώτο γύρο. Στην 5η θέση ο Λεκλέρ, 6ος ο Αλόνσο, ενώ οι Οκόν, Μπότας, Ζου και Πέρεζ συμπλήρωσαν τη δεκάδα.
Με τον Μαξ Φερστάπεν να έχει στεφθεί και μαθηματικά πρωταθλητής από το Σάββατο (7/10), μετά τη δεύτερη θέση που πήρε στο Sprint Race (τερμάτισε πίσω από τον Λάντο Νόρις), το Grand Prix του Κατάρ ξεκίνησε με τον Κάρλος Σάινθ να μην βρίσκεται στο grid, λόγω ενός προβλήματος που προέκυψε στο σύστημα τροφοδοσίας της Ferrari του.
Ο Ολλανδός ξεκίνησε από την πρώτη θέση μετά την κυρίαρχη εμφάνισή του στις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής (6/10), έχοντας δίπλα του τον Ράσελ και πίσω του Χάμιλτον και Αλόνσο. Λεκλέρ και Πιάστρι εκκίνησαν από την 5η και 6η θέση αντίστοιχα, ενώ ο Πέρεζ εκκίνησε από το pit-lane, λόγω της αλλαγής κινητήρα που έγινε στην Red Bull του, μετά τη σύγκρουση που είχε στο Sprint Race με τον Χούλκενμπεργκ.
Καταστροφικό το ξεκίνημα του αγώνα για τη Mercedes, αφού Ράσελ και Χάμιλτον συγκρούστηκαν στην εκκίνηση, με τον δεύτερο να αναγκάζεται να εγκαταλείψει και τον πρώτο να μπαίνει στα pits, επιστρέφοντας από την τελευταία θέση. Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στον 4ο γύρο, με τους Φερστάπεν, Πιάστρι και Αλόνσο στις τρεις πρώτες θέσεις. Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι και τον 17ο γύρο, όταν οι πιλότοι έμπαιναν για πρώτη φορά στα pits για αλλαγή ελαστικών. Ο Ράσελ από την τελευταία θέση ανέβηκε 7ος, ενώ ο Φερστάπεν διεύρυνε συνεχώς τη διαφορά του (έφτασε μέχρι και τα 33’’) από τους διώκτες του.
Στον 33ο γύρο ο Αλόνσο είχε έξοδο, επιτρέποντας στον Λεκλέρ να τον προσπεράσει, παίρνοντάς του την 5η θέση, με τις McLaren των Πιάστρι και Νόρις να παραμένουν στις θέσεις του βάθρου. Με εκπληκτικό ρυθμό ο Ράσελ, ανέβηκε 4ος φτιάχνοντας μάλιστα και «διαφορά ασφαλείας» από τον 5ο Λεκλέρ.
Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, οι McLaren μείωσαν τη διαφορά τους από τον Φερστέπεν, αλλά δεν τον απείλησαν ουσιαστικά, με τον Ολλανδό να αντικρίζει πρώτος την καρό σημαία, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά στη φετινή σεζόν την κυριαρχία του!
Ο επόμενος αγώνας είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο 20-22 Οκτωβρίου, στις ΗΠΑ και το Όστιν του Τέξας.
Αναλυτικά η κατάταξη στο Grand Prix του Κατάρ: