Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Πρίγκιπας στο Μονακό ο Πέρες, μετά την γκάφα της Ferrari!

Published

on

O Σέρχιο Πέρεζ πήρε μια ανέλπιστη νίκη σε ένα χαοτικό αγώνα, ο Λεκλέρ τερμάτισε 4ος.

Το GP Μονακό του 2022 ήταν ένας επεισοδιακός αγώνας, ο οποίος είχε τόσες διακοπές και καθυστερήσεις που ολοκληρώθηκε λόγω λήξης χρόνου και χωρίς να γίνουν όλοι οι προβλεπόμενοι γύροι. Ο Σέρχιο Πέρεζ ήταν ο μεγάλος νικητής του αγώνα, εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή στρατηγική της Red Bull Racing.

Ο Κάρλος Σάινθ ήταν δεύτερος και ο Μαξ Φερστάπεν ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Ένα λάθος της Ferrari κόστισε ακριβά στον Σαρλ Λεκλέρ, που παρότι ξεκίνησε από την pole position τερμάτισε τελικά στην 4η θέση.

Η βροχή που ξεκίνησε να πέφτει στο Μόντε Κάρλο λίγο πριν από την έναρξη έφερε φρενίτιδα στο γκριντ και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να καθυστερήσουν την εκκίνηση του αγώνα για να δώσουν στις ομάδες τη δυνατότητα να τοποθετήσουν τα κατάλληλα ελαστικά για τις συνθήκες. Αυτό όμως ήταν από μόνο του ένας γρίφος, καθώς δεν δεν είχε βρέξει καθόλου μέχρι στιγμής όλο το 3ήμερο και τα διαθέσιμα στοιχεία ήταν ελάχιστα, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε ότι η άσφαλτος στη διαδρομή είναι καινούρια.

Τελικά, ύστερα από μια 16λεπτη καθυστέρηση, ο γρίφος λύθηκε και τα μονοθέσια ξεκίνησαν το γύρο σχηματισμού πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, έχοντας τα ελαστικά για βροχή (μπλε), όπως προβλέπουν οι κανονισμοί. Η βροχή όμως συνέχισε να δυναμώνει και μέσα στα επόμενα λεπτά μετατράπηκε σε καταιγίδα και έτσι οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να βγάλουν τις κόκκινες σημαίες και να διακόψουν τον αγώνα, προτού καν ξεκινήσει επίσημα.

Πέρασε περίπου μία ώρα μέχρι οι συνθήκες να βελτιωθούν και τα μονοθέσια να επιστρέψουν στην πίστα, Όπως και την πρώτη φορά, μπροστά πήγαινε το αυτοκίνητο ασφαλείας και πίσω ακολουθούσαν οι οδηγοί, με τη σειρά στην οποία κατατάχθηκαν το Σάββατο. Λόγω του ενός έξτρα γύρου σχηματισμού, η διάρκεια του αγώνα μειώθηκε από 78 σε 77 γύρους.

Και τα 20 μονοθέσια είχαν τα ελαστικά για βροχή. Ακόμα και πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας δεν έλειψαν τα συμβάντα, με τους Λατίφι και Στρολ να χάνουν τον έλεγχο και να πέφτουν, με μικρή ταχύτητα, στις μπαριέρες. Και οι δύο όμως κατάφεραν να συνεχίσουν και να επιστρέψουν στα pit.

Η εκκίνηση δόθηκε εν κινήσει, όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα, και όλοι διατήρησαν τις θέσεις τους στην πολύ γλιστερή πίστα. Ο Λεκλέρ διατήρησε την πρωτοπορία, μπροστά από τον Σάινθ και τις δύο Red Bull των Πέρεζ και Φερστάπεν.

Καθώς η βροχή είχε σταματήσει, το ερώτημα ήταν πότε θα ήταν η κατάλληλη στιγμή να βγουν τα βρόχινα ελαστικά και να μπουν τα ενδιάμεσα. Στο μεταξύ, ο Λεκλέρ προσπαθούσε να φτιάξει όσο μπορούσε μεγαλύτερη διαφορά από τον Σάινθ, ο οποίος δεν ένιωθε ουσιαστική απειλή από τις Red Bull. Ο Φερστάπεν έδειχνε να είναι ταχύτερος από τον Πέρεζ αλλά ήταν αδύνατο να περάσει.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ μπήκε για να αλλάξει τα βρόχινα σε ενδιάμεσα στον 7ο γύρο, κάτι που είχαν κάνει από πολύ νωρίτερα οι Γκασλί και Λατίφι. Δεν ήταν όμως ταχύτεροι από τον Λεκλέρ στην πρώτη θέση και έτσι οι πρωτοπόροι δεν έκαναν ακόμα την κίνησή τους. Με την πίστα να στεγνώνει γρήγορα, άρχισε να εμφανίζεται το ενδεχόμενο η αλλαγή να μη γίνει από τα βρόχινα στα ενδιάμεσα αλλά απευθείας στα σλικ.

Όσο περνούσαν οι γύροι, η πίστα στέγνωνε και όσοι είχαν ενδιάμεσα άρχιζαν να κινούνται σαφώς ταχύτερα από εκείνους με τα βρόχινα ελαστικά. Το ερώτημα όμως για το ποια είναι η βέλτιστη στρατηγική παρέμενε. Η Red Bull έκανε την πρώτη κίνηση και κάλεσε τον Σέρχιο Πέρεζ στα pit για να του βάλει βρόχινα ελαστικά στον 16ο γύρο. Στη Ferrari αντέδρασαν δύο γύρους αργότερα και έβαλαν τον Λεκλέρ για ενδιάμεσα, αλλά στο μεταξύ ο Πέρεζ είχε προλάβει να κάνει δύο γρήγορους γύρους και έτσι ο Μονεγάσκος επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Μεξικανό.

Ο Σάινθ όμως έμεινε στην πίστα, με προφανή στόχο να μη βάλει καθόλου ενδιάμεσα και να πάει απευθείας στα σλικ. Ήταν το σημείο του αγώνα που τα σλικ άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στις πιο πίσω θέσεις, με κάποιους από τους οδηγούς να παίρνουν το ρίσκο.

Στη Ferrari αποφάσισαν να κινηθούν πιο επιθετικά και κάλεσαν και τους δύο οδηγούς στον ίδιο γύρο για να βάλουν ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Η κίνηση αυτή προκάλεσε την οργή του Λεκλέρ, που αναγκάστηκε να κάνει δύο pit stop μέσα σε λίγους γύρους και επιπλέον βρέθηκε πίσω από τον Σάινθ. Ήταν ένα τραγικό λάθος στην επικοινωνία, γιατί αρχικά ο Λεκλέρ έλαβε εντολή να μπει στα pit και μετά πήρε άλλη εντολή να μείνει έξω, η οποία όμως ήρθε καθυστερημένα, όταν ο Μονεγάσκος είχε ήδη μπει στην είσοδο των pit.

Στον επόμενο γύρο μπήκαν και οι οδηγοί της Red Bull Racing για να κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα. Ο χρονισμός των «ταύρων» ήταν σαφώς καλύτερος, καθώς όταν όλος αυτός ο χαμός ολοκληρώθηκε ο Πέρεζ ήταν πρώτος, ο Σάινθ δεύτερος, ο Φερστάπεν 3ος και ο Λεκλέρ ακολουθούσε στην 4η θέση. Ο Ράσελ είχε ανέβει 5ος, μπροστά από τον Νόρις και ακολουθούσαν οι Αλόνσο, Χάμιλτον, Οκόν, Μπότας και Φέτελ.

Με τις συνθήκες στην πίστα να σταθεροποιούνται, ο αγώνας άρχισε να παίρνει τη συνηθισμένη μορφή των grand prix του Μονακό. Τα μονοθέσια κινούνταν σε παράταξη, χωρίς να μπορούν να προσπεράσουν και απλώς περίμεναν να υπάρξει ένα συμβάν που θα άλλαζε την κατάσταση.

Μια και μιλάμε για Μονακό, το συμβάν δεν άργησε να έρθει. Ο Μικ Σουμάχερ έχασε τον έλεγχο της Haas στο σικέιν της Πισίνας και έπεσε με δύναμη στις μπαριέρες, σε ένα θεαματικό ατύχημα στο οποίο το μονοθέσιο του Γερμανού κόπηκε στα δύο. Ο Σουμάχερ πάντως βγήκε από αυτό φαινομενικά άθικτος. Όπως ήταν φυσικό, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του για να καθαριστεί η πίστα και να επισκευαστούν οι μπαριέρες.

Η ζημιά στις μπαριέρες όμως ήταν τόσο μεγάλη που οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να διακόψουν τον αγώνα με κόκκινη σημαία. Έτσι, όλα τα μονοθέσια επέστρεψαν για δεύτερη φορά στο pit lane, περιμένοντας την επανεκκίνηση. Ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν, δικαιολογημένα, πολύ θυμωμένος από το λάθος της ομάδας του, που τον έριξε στην 4η θέση, σε έναν αγώνα που έδειχνε ικανός να κερδίσει.

Για τρίτη φορά σε αυτόν τον αγώνα τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για άλλη μία εκκίνηση εν κινήσει. Οι πρωτοπόροι ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές με τα ελαστικά τους, με τις Red Bull να επιλέγουν τη μεσαία γόμα και τις Ferrari να μένουν με τη σκληρή γόμα που είχαν πριν από τη διακοπή.

Η επανεκκίνηση δεν είχε συμβάντα και όλοι διατήρησαν τις θέσεις τους. Με την πίστα να είναι πλέον σχεδόν στεγνή, δεν αναμένονταν άλλα προσπεράσματα και η κατάταξη έμενε σταθερή, με τους Πέρεζ, Σάινθ, Φερστάπεν και Λεκλέρ στις πρώτες θέσεις και τους Ράσελ, Νόρις, Αλόνσο, Χάμιλτον, Οκόν και Μπότας να ακολουθούν.

Με όλες τις διακοπές και τις καθυστερήσεις, ο αγώνας δεν ολοκληρώθηκε ύστερα από 77 γύρους αλλά όταν συμπληρώθηκε ο διαθέσιμος χρόνος που προβλέπουν οι κανονισμοί, δηλαδή δύο ώρες μετά την εκκίνηση, που δόθηκε επίσημα μετά την πρώτη διακοπή. Καθώς όμως συμπληρώθηκε το 75% του αγώνα (64 γύροι), οι οδηγοί πήραν ολόκληρους τους βαθμούς.

Το μόνο ενδιαφέρον στους τελευταίους γύρους ήταν ποιος θα έκανε την προσπάθεια να πάρει τον έναν επιπλέον βαθμό που έδινε ο ταχύτερος γύρος. Αυτό το κατάφερε ο Λάντο Νόρις, που είχε την ευκαιρία να μπει στα pit και να βάλει φρέσκα ελαστικά χωρίς να χάσει τη θέση του.

Στο τέλος ο Σάινθ προσπάθησε να ασκήσει πίεση στον Πέρεζ, που αντιμετώπιζε προβλήματα με τα ελαστικά του, μένοντας κολλημένος πίσω από τη Red Bull για αρκετούς γύρους. Αυτό έφερε και τους Φερστάπεν και Λεκλέρ κοντά τους, με άλλο ένα «τρενάκι» να σχηματίζεται στην πρωτοπορία του αγώνα. Δεν είχαμε προσπεράσματα όμως.

Έτσι, ο Σέρχιο Πέρεζ πήρε στο GP Μονακό μια νίκη που μάλλον δεν περίμενε, με τον Κάρλος Σάινθ να τερματίζει στη 2η θέση και τον Μαξ Φερστάπεν να παίρνει την 3η θέση. Ο σίγουρα απογοητευμένος Λεκλέρ ήταν 4ος και ακολούθησαν οι Τζορτζ Ράσελ, Λάντο Νόρις, Φερνάντο Αλόνσο, Λούις Χάμιλτον, Βάλτερι Μπότας και Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Οκόν τερμάτισε 9ος στην πίστα αλλά είχε ποινή 5 δευτερολέπτων και έπεσε εκτός 10άδας στην τελική κατάταξη.

Επόμενος αγώνας είναι το GP Αζερμπαϊτζάν το 3ήμερο 10-12 Ιουνίου.

Αποτελέσματα

race

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Γκάζια σε υψηλό επίπεδο για Σταύρο Χατούπη και Κίμωνα Θέο

Οι Σταύρος Χατούπης και Κίμωνας Θέος εξηγούν στη «Match» το πως καταφέρνουν να κρατούν ψηλά τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό της πόλης μας, αλλά και τις δυσκολίες μέχρι την επίτευξη των επιτυχιών τους

Published

on

Μια ξεχωριστή διάκριση στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού είχαμε για την Πάτρα με τον Σταύρο Χατούπη και τον Κίμωνα Θέο να κατακτούν το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων και το Κύπελλο για το 2023, στις κατηγορίες τους.

Συγκεκριμένα ο Σταύρος Χατούπης αναδείχθηκε πρωταθλητής Ελλάδας Αναβάσεων της κατηγορίας Γενικής Ε στα 2000 και 1600 κυβικά και ο Κίμωνας Θέος αναδείχθηκε πρωταθλητής για το 2023 στην κατηγορία Ν έως 200 και Ν2, κατακτώντας και οι δύο το κύπελλο Ελλάδας.

Για άλλη μία φορά η Πάτρα κατάφερε να αναδείξει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό δύο πρωταθλητές, σε διαφορετικές μάλιστα κατηγορίες. Οι δύο οδηγοί μοιράζονται στη «Match» τις εμπειρίες τους από τους αγώνες, αφού δίνουν δυναμικό παρών σχεδόν σε όλες τις αναβάσεις του πρωταθλήματος, ενώ όπως μας εξήγησαν χρειάζονται 6 τουλάχιστον αγώνες να προσμετρηθούν στην γενική βαθμολογία για να μπορέσουν να αναδειχθούν πρωταθλητές, όπως έγινε την περσινή χρονιά.

Συγκεκριμένα εδώ και 7 χρόνια είναι οι μοναδικοί οδηγοί στην Πάτρα με πλήρη συμμετοχή σε όλους τους αγώνες (υποχρεωτικοί οι 6 για τη βαθμολογία).

Ο Σταύρος Χατούπης εξηγεί: «Είμαστε οδηγοί με πλήρη εμπλοκή σε όλο το πρωτάθλημα καταφέρνοντας να κερδίσουμε στις κατηγορίες μας. Δώσαμε τις δικές μας μάχες στους αγώνες και καταφέραμε να βγούμε νικητές στο τέλος», ενώ για τις δυσκολίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού μας είπε: «Επειδή το άθλημα είναι πολυέξοδο σε ένα χρόνο μας στοιχίζει από 12-15.000 ευρώ, αλλά με τις επιτυχίες μας καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τους χορηγούς μας. Δεν παίρνεις χρήματα όταν αναδειχθείς πρωταθλητής, απλά εξασφαλίζεις τους χορηγούς σου. Πλέον έχουμε καταφέρει να μην βάζουμε πολλά λεφτά από την τσέπη μας».

 

Από την πλευρά του ο Κίμωνας Θέος μας έδωσε τις δική του οπτική για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό: «Και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό χρειάζεται φυσική κατάσταση αν κάποιος θέλει να πρωταγωνιστήσει, η φυσική κατάσταση μόνο καλό σου κάνει και χρειάζεται. Για να φτάσεις σε επίπεδο να πρωταγωνιστήσεις πρέπει να έχεις καλά αντανακλαστικά, να έχεις την αντίληψη να σώσεις το αυτοκίνητό σου σε μία δυσκολία και πολλά άλλα».

Σε ότι αφορά στην προετοιμασία ο Κίμωνας Θέος δήλωσε: «Κοιτάμε να φτιάξουμε σωστά το αυτοκίνητό μας και να προβλέψουμε το πρόβλημα που μπορεί να έρθει για να μην υπάρχει εγκατάλειψη σε έναν αγώνα. Έχουμε έναν μηχανικό από την Αθήνα, τον Δημήτρη Τσούργιαννη, που είναι από τους καλύτερους στην Ελλάδα και μας έχει φτάσει σε άλλο επίπεδο (σ.σ. συμφωνούν και οι δύο σε αυτό). Υπάρχει σεβασμός και εμπιστοσύνη και ο ένας βοηθάει τον άλλο στους αγώνες μας, αφού ο ένας ξέρει πως οδηγεί ο άλλος».

Σε ότι αφορά τις δυσκολίες μιας ανάβασης ο Σταύρος Χατούπης τόνισε: «Κάθε αγώνας ξεκινά από τότε που τελειώνει ο προηγούμενος, ειδικά την τελευταία εβδομάδα όπου προετοιμάζουμε το αυτοκίνητο και την κάθε διαδρομή ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που αυτές μας δυσκολεύουν».

Τη δική του άποψη μοιράστηκε ο Κίμωνας Θέος: «Πολλά μπορούν να σε δυσκολεύουν σε μία ανάβαση, ο κάθε αγώνας είναι διαφορετικός. Έχει να κάνει με τον καιρό, το κρύο, τη ζέστη, τη βροχή όπου εκεί αλλάζουν όλα. Η κάθε λεπτομέρεια κάνει διαφορετική την πρόσφυση του αυτοκινήτου στην άσφαλτο. Για παράδειγμα η σκόνη μπορεί να σε δυσκολέψει πάρα πολύ».

Οι θεατές που… κρέμονται σαν τα τσαμπιά

Πολλές φορές μας τρομάζει η εικόνα των θεατών στα κιγκλιδώματα για να παρακολουθήσουν έναν αγώνα. Για να δούμε όμως τι έχουν να πουν για το θέμα αυτό οι δύο οδηγοί, με τον Σταύρο Χατούπη να δηλώνει:

«Η αλήθεια είναι ότι δεν βλέπω τίποτα άλλο πέρα απ’ το οδηγικό σκέλος στη διάρκεια ενός αγώνα, παρόλο που για παράδειγμα στην τελευταία Ριτσώνα που έγινε, υπήρχε τόσος κόσμος, όσος και στο καρναβάλι της Πάτρας. Για 3χλμ υπήρχαν ανθρωπομπαριέρες σε όλη την διαδρομή. Πρέπει να είχε 50.000 κόσμο, αλλά δεν έβλεπα τίποτα, παρά μόνο τη διαδρομή μου. Τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητες της εκάστοτε οργανωτικής επιτροπής που ξέρει πως να βάλει τον κόσμο και να προστατεύσει τους θεατές. Στους αγώνες λοιπόν, υπάρχουν κανόνες που ακολουθούμε, κάτι που μας βοηθάει και στην πόλη αφού κυκλοφορούμε έχοντας την κατάλληλη οδηγική συμπεριφορά. Έτσι προφυλασσόμαστε και από οδηγούς που οδηγούν απρόσεκτα».

Για το πόσο επικίνδυνη είναι μία ανάβαση ο Κίμωνας Θέος μας είπε: «Οι δικοί μας άνθρωποι φοβούνται, αλλά δεν θα έπρεπε γιατί στον αγώνα είναι άλλα τα επίπεδα ασφαλείας, είναι μονόδρομος κάτι τέτοιο. Θα ήταν πολύ χειρότερα αν… έτρεχα στο δρόμο με μηχανή ή αυτοκίνητο. Η τρέλα της ταχύτητας υπάρχει μέσα μου και αν δεν ήταν σε αγωνιστικό πλαίσιο, ίσως να υπήρχε πρόβλημα. Πάντα υπάρχει κίνδυνος στους αγώνες, αλλά με ποσοστό πιθανοτήτων πολύ μικρό και επικινδυνότητα μηδαμινή θα έλεγα, αν και είναι πάντα ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο».

Ολοκληρώνοντας αναφέρθηκαν στο συναίσθημα που αισθάνονται όταν αναγκάζονται να εγκαταλείψουν μία διαδρομή, κάτι βέβαια που τους έχει συμβεί ελάχιστες φορές:

«Εκείνη την στιγμή δεν το πιστεύεις ότι μπορεί να έχει συμβεί σε σένα, αλλά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα», ενώ συμπληρώνει ο Σταύρος Χατούπης: «Θα πρέπει να πούμε και πάλι όμως ότι ο μηχανικός μας Δημήτρης Τσούργιαννης που τρέχει και ο ίδιος σε αγώνες, μας έχει βοηθήσει σημαντικά και δεν έχουμε εγκαταλείψεις από την εξαιρετική δουλειά που κάνει στα αυτοκίνη-
τά μας».

Τέλος για το γεγονός του ότι μπορεί να χαθεί ένας αγώνας για κλάσματα του δευτερολέπτου και οι δύο οδηγοί συμφώνησαν στο εξής: «Όπως κερδίζουμε τους αγώνες με τόσο μικρή διαφορά, έτσι χάνουμε κιόλας, οπότε έχουμε συνηθίσει».

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ

Ο Σταύρος Χατούπης και ο Κίμωνας Θέος για να μπορέσουν να κάνουν πρωταθλητισμό, έχουν πάντα στο πλευρό τους γνωστές επιχειρήσεις που τους στηρίζουν σε κάθε τους βήμα. Μέσω της «Match» απευθύνουν ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στους:

Akzo Nobel,

Sikkens Hellas,

Lesonal Hellas,

WURTH HELLAS,

TSOURGIANNIS,

PAPALEXOPOULOS cooler,

Karagiannis exhaust,

Kalantzis Geometric

και MIGOS TECH.

Αμαλία Λαλιώτη

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Τρίτος στην Αρχαία Αιγείρα ο Πατρινός οδηγός Σάκης Καλούδης

Published

on

Ξεκίνησε το πρωτάθλημα Κυπέλλου Αναβάσεων Νότιου Ελλάδας με τον Σάκη Καλούδη να δείχνει από την αρχή τις προθέσεις του κατακτώντας την τρίτη θέση στην ανάβαση Αιγείρας στις κατηγορίες Ε10 και CAT3.

Ο νεαρός οδηγός τόνισε στη «Match»: «Ήταν ένα πολύ ευχάριστο διήμερο για εμάς, με έναν χρόνο αξιοπρεπέστατο σε μία από τις πιο δυνατές κατηγορίες του αγώνα και είμαι ικανοποιημένος γι’ αυτό.

Θέλω να εκφράσω ένα τεράστιο ευχαριστώ στους ανθρώπους που στέκονται δίπλα μου βράχοι και στηρίζουν την προσπάθεια μου και είναι οι χορηγοί μου: Αυτοκίνητα Νεκτάριος Σκόνδρας, ZACHARIAS AUTOMOBILE, ΤΖΑΚΙΑ-SUPER-F, ΚΟΛΟΚΥΘΑΣ-GAS, Pa p a l e xo p o u l o s – p ow e r co o l , Hliopoulos-Tuning, Καλαντζής-Ευθυγράμμιση».

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Ο Φερστάπεν έκανε εκδρομή στην έρημο της Σ. Αραβίας

Κέρδισε με χαρακτηριστική άνεση και το δεύτερο αγώνα της χρονιάς με τη Red Bull να κάνει ξανά το 1-2.

Published

on

Οι εκδρομές στην έρημο είναι μια από τις αγαπημένες ασχολίες των κατοίκων και των τουριστών στη Μέση Ανατολή και στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας η άνετη νίκη του Μαξ Φερστάπεν και της Red Bull Racing έμοιαζε σαν τέτοια. Ο Ολλανδός πρωταθλητής δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα και τον ολοκλήρωσε σε ρυθμό βόλτας, με τον ομόσταβλό του Σέρχιο Πέρεζ να παίρνει το ίδιο άνετα τη δεύτερη θέση. Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari ήταν ο best of the rest και ανέβηκε στο βάθρο, τερματίζοντας στην 3η θέση.

 

 

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους κάτω από το φως των προβολέων στην Τζέντα για τη δεύτερη εκκίνηση της χρονιάς. Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο poleman Φερστάπεν πετάχτηκε μπροστά και χωρίς πρόβλημα διατήρησε την πρωτοπορία. Πίσω του, ο Πέρεζ από την 3η θέση προσπάθησε να περάσει τον Λεκλέρ αλλά ο Μονεγάσκος της Ferrari με αποφασιστικότητα κράτησε τη 2η θέση.

 

 

Ο Αλόνσο κράτησε την 4η θέση αλλά ο Πιάστρι με μια πολύ ωραία κίνηση τον πέρασε και του την πήρε, με τον Νόρις να ακολουθεί στην 6η θέση, μπροστά από το δίδυμο των Mercedes με τον Ράσελ μπροστά από τον Χάμιλτον και τους Στρολ και Τσουνόντα να κλείνουν τη 10άδα. Ο Όλιβερ Μπέρμαν, που αντικαθιστά στη Σ. Αραβία τον Κάρλος Σάινθ, ήταν ο ένας από τους δύο οδηγούς που ξεκίνησαν με τη μαλακή γόμα ελαστικών -ο άλλος ήταν ο Μπότας- και κράτησε την 11η θέση που είχε στο grid.

Ο ιδιωτικός αγώνας των Red Bull

Χρειάστηκε να περάσουν μόνο τρεις γύροι για να επιτεθεί ο Σέρχιο Πέρεζ στον Σαρλ Λεκλέρ και να του πάρει την 3η θέση. Ο Μεξικανός αμέσως άρχισε να απομακρύνεται από τη Ferrari, αν και δεν πλησίαζε τον Φερστάπεν, ο οποίος από την πρώτη θέση απλώς άνοιγε τη διαφορά, όπως κάνει σχεδόν πάντα.

Πίσω από τον Λεκλέρ, ο Πιάστρι βρισκόταν υπό διαρκή πίεση από τον Αλόνσο, ο οποίος από τη στιγμή που προσπεράστηκε από τον Αυστραλό έμεινε κολλημένος στο διαχύτη του και δεν τον άφηνε να ανασάνει.

Και… Αυτοκίνητο Ασφαλείας

Στην πίστα της Τζέντα η πιθανότητα να βγει Αυτοκίνητο Ασφαλείας είναι… 100% και φυσιολογικά στον 7ο γύρο έκανε την εμφάνισή του. Η αιτία ήταν η έξοδος του Λανς Στρολ, ο οποίος έχασε τον έλεγχο της Aston Martin και χτύπησε με δύναμη στις μπαριέρες. Ο Καναδός βγήκε ανέπαφος από το μονοθέσιο και έγινε ο δεύτερος που εγκατέλειψε τον αγώνα, ύστερα από τον Γκασλί που πάρκαρε στο γκαράζ στο τέλος του πρώτου γύρου με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.

 

 

Η εμφάνιση του Αυτοκίνητου Ασφαλείας έδωσε το σύνθημα και πολλοί από τους οδηγούς «βούτηξαν» στο pit lane για να αλλάξουν τα μεσαία ελαστικά τους με σκληρά. Ενδιαφέρον είχε όμως ποιοι δεν το έκαναν και από τους πρωτοπόρους αυτοί ήταν οι Νόρις, ο οποίος πήρε την πρωτοπορία στον αγώνα μπροστά από τον Φερστάπεν, και ο Χάμιλτον, που ανέβηκε 3ος.

Σε αυτόν το «χαμό» στο pit lane, υπήρχαν φυσικά και διάφορα συμβάντα, καθώς οδηγοί έμπαιναν και έβγαιναν από τα box. Στη Red Bull δεν υπολόγισαν καλά την εντολή στον Πέρεζ να επιστρέψει στο pit lane και τον έβγαλαν σχεδόν πάνω στον Αλόνσο, με τους αγωνοδίκες να τιμωρούν τον Μεξικανό με ποινή 5 δευτερολέπτων.

Στην επανεκκίνηση ο Νόρις αντέδρασε πολύ καλά και διατήρησε την πρώτη θέση από τον Φερστάπεν και πιο πίσω ο Λεκλέρ κράτησε την 5η θέση από την επίθεση του Πιάστρι. Δεν υπήρξαν αλλαγές θέσεων στην πρώτη 10άδα, μέσα στην οποία βρίσκονταν τέσσερις οδηγοί που δεν έκαναν pit stop, οι Νόρις, Χάμιλτον, Χούλκενμπεργκ και Ζου.

Οι Red Bull ανεβαίνουν ξανά

Και πάλι δεν χρειάστηκε να περάσουν πολλοί γύροι για να αποδείξουν οι Red Bull ότι για άλλον έναν αγώνα είναι το σημείο αναφοράς. Πρώτα ο Φερστάπεν πέρασε εύκολα τον Νόρις για να ξαναπάρει την πρωτοπορία του αγώνα και αμέσως μετά ο Πέρεζ πέρασε τον Χάμιλτον και ανέβηκε στην 3η θέση.

Ο Λεκλέρ επίσης πέρασε τον Χάμιλτον λίγο αργότερα, εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι είχε πιο φρέσκα ελαστικά και μάλλον ταχύτερο μονοθέσιο. Πολύ καλά τα πήγαινε και ο νεαρός Μπέρμαν, ο οποίος πέρασε τον Ζου και ανέβηκε στη 10η θέση.

Ο Πέρεζ, που κουβαλούσε μαζί του την ποινή των 5 δευτερολέπτων, πέρασε και τον Νόρις και πήρε ξανά τη 2η θέση, αν και πλέον είχε μείνει πάνω από 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν – όχι βέβαια ότι θα μπορούσε να τον απειλήσει για την πρωτιά.

Ο Λεκλέρ σώζει ό,τι σώζεται για τη Ferrari

Ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν ο επόμενος που έφτασε πίσω από τον Νόρις και τον πέρασε, για να πάρει την 3η θέση στον αγώνα, που όπως αποδεικνυόταν ήταν το «ταβάνι» για όποιον δεν οδηγούσε μονοθέσιο της Red Bull. Πίσω του, ο Πιάστρι έδινε τα πάντα για να περάσει τον Χάμιλτον αλλά η ανώτερη ταχύτητα της Mercedes στην ευθεία βοηθούσε τον 7 φορές πρωταθλητή να υπερασπίζεται την 5η θέση.

 

 

Ο Μπέρμαν στο μεταξύ είχε περάσει τον Χούλκενμπεργκ και είχε ανέβει στην 9η θέση ενώ πιο πίσω οι μάχες για τον τελευαίο βαθμό ήταν επικές. Οι Τσουνόντα, Μάγκνουσεν, Οκόν, Άλμπον και Σάρτζεντ διεκδικούσαν σε πολλές περιπτώσεις το ίδιο κομμάτι της πίστας και πρόσφεραν άφθονο θέαμα. Από αυτούς ο Μάγκνουσεν είχε ήδη πάρει δύο ποινές 10 δευτερολέπτων και δεν είχε ελπίδες για βαθμούς, ωστόσο έκανε πολύ καλή δουλειά για την ομάδα και όταν ο Χούλκενμπεργκ επέστρεψε στην πίστα μετά το pit stop του βρήκε ελεύθερο χώρο μπροστά από τον Δανό στην 11η θέση για να διεκδικήσει βαθμούς.

Ελαστικά αντοχής

Τα μεσαία ελαστικά με τα οποία οι Νόρις και Χάμιλτον ξεκίνησαν τον αγώνα κράτησαν περισσότερο από το 70% των γύρων του αγώνα. Ο Χάμιλτον μπήκε πρώτος από τους δύο στον 37ο από τους 50 γύρους ενώ ο Νόρις τον ακολούθησε στον επόμενο. Και οι δύο έβαλαν τη μαλακή γόμα, και επέστρεψαν στην πίστα πολύ κοντά μεταξύ τους, στην 8η θέση ο Νόρις και στην 9η ο Χάμιλτον.

 

 

Οι δυο τους, όπως ήταν αναμενόμενο, σε μια πολύ δυνατή μάχη, με τον Χάμιλτον να προσπαθεί να περάσει χρησιμοποιώντας την ταχύτητα της Mercedes στην ευθεία και ο Νόρις αμυνόταν εξίσου μανιασμένα. Και οι δυο τους πλησίαζαν γρήγορα τον Όλι Μπέρμαν, που είχε ανέβει στην 7η θέση.

Όλα αυτά ελάχιστα -έως καθόλου- απασχολούσαν τον Μαξ Φερστάπεν και τον Σέρχιο Πέρεζ στις πρώτες δύο θέσεις. Ο Ολλανδός βρισκόταν σε cruise mode, 8 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Μεξικανό, ο οποίος με τη σειρά του είχε σχεδόν ξεχάσει την ύπαρξη του Λεκλέρ, που ακολουθούσε 12 δευτερόλεπτα πιο πίσω.

Μια βόλτα στην έρημο

Μέχρι το τέλος του αγώνα το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στον εντυπωσιακό ρούκι της Ferrari, τον Όλιβερ Μπέρμαν, και στο αν θα κατάφερνε να αμυνθεί στην αναπόφευκτη επίθεση των Νόρις και Χάμιλτον, που τον πλησίαζαν γοργά. Οι υπόλοιπες θέσεις της 10άδας είχαν λίγο-πολύ ξεκαθαρίσει. Ο νεαρός Βρετανός κατάφερε να μην κινδυνεύσει και στο ντεμπούτο του στην F1 και στο τέλος επιβραβεύτηκε με τους βαθμούς της 7ης θέσης.

 

 

Ο πιο άνετος από όλους ήταν φυσικά ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος έφτασε σε άλλη μία εύκολη νίκη, κάνοντας το δύο στα δύο φέτος. Αντίστοιχα άνετος ήταν και ο Σέρχιο Πέρεζ στη δεύτερη θέση, ο οποίος ούτε απείλησε τον Φερστάπεν ούτε απειλήθηκε από τον Λεκλέρ που τερμάτισε μακριά πίσω του στην τρίτη θέση. Τόσο μακριά, που τα 5 δευτερόλεπτα της ποινής του δεν επηρέασαν στο ελάχιστο τη θέση του. Πίσω από τον Λεκλέρ ακολούθησαν οι Πιάστρι, Αλόνσο, Ράσελ, Μπέρμαν, Νόρις, Χάμιλτον και Χούλκενμπεργκ.

Επόμενος αγώνας σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 22-24 Μαρτίου, είναι το GP Αυστραλίας.

Αποτελέσματα

race

Φωτογραφία: Red Bull Content Pool

Continue Reading
Advertisement
ΧΑΝΤΜΠΟΛ20 mins ago

Αυλαία για την Ακαδημία των Σπορ στην Νέα Ιωνία

ΑΘΛΗΜΑΤΑ1 hour ago

Ενόργανη: Βλέπει Ιταλία η Αθανασία Μεσίρη του Άτλαντα Πατρών

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ2 hours ago

Απόλλων Carna: «Γύρος θανάτου» πέντε αγωνιστικών!

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ2 hours ago

Εθνική Ελλάδας: Τα δεδομένα για τον Γιοβάνοβιτς και η απόφαση για τον προπονητή της γαλανόλευκης

ΒΟΛΕΙ3 hours ago

Επόμενος σταθμός στην καριέρα του Αλέξανδρου Ράπτη η Ιταλία

ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ3 hours ago

ΝΕΠ: Στην Εθνική ομάδα ο Φάνης Κουρής για την Πολυεθνή συνάντηση κολύμβησης 2024

ΠΟΛΟ4 hours ago

Έφυγε από την ζωή ο παλαίμαχος αθλητής του ΝΟΠ Κώστας Θεοχάρης – Η ανακοίνωση των “δαιμόνων”

Α2 ΕΣΚΑΗ4 hours ago

Α2 ΕΣΚΑ-Η: Ο Σείριος «ζωντανός» για παραμονή, μεγάλη νίκη επί του Πήγασου * ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

SUPER LEAGUE 15 hours ago

Super League: Κεκλεισμένων των θυρών το Βόλος-Κηφισιά

ΠΑΝΑΧΑΙΚΗ5 hours ago

Παναχαϊκή: Πότε παίζει με Διαγόρα και Παναθηναϊκό Β’

Α2 ΕΣΚΑΗ17 hours ago

Α2 ΕΣΚΑ-Η: Ο Πυρσός έβαλε «φωτιά» στη μάχη τίτλου νικώντας (πάλι) τον Διαγόρα (pics)

Α2 ΕΣΚΑΗ16 hours ago

Α2 ΕΣΚΑ-Η: Ο Τρίτωνας «καθάρισε» το Σκαγιοπούλειο, βήμα για τα πλέι-οφ (pics)

ΠΑΝΑΧΑΙΚΗ23 hours ago

Παναχαϊκή Κ19: Δεν “κατέβηκε” στα Προσφυγικά ο Διαγόρας Ρόδου

Α2 ΕΣΚΑΗ16 hours ago

Α2 ΕΣΚΑ-Η: Ο Προφήτης Ηλίας σπουδαίο «διπλό» με τον ΠΑΣ Ναυπάκτου στην παράταση

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ20 hours ago

Πρόκριση στα ημιτελικά για Διαγόρα σε ματς θρίλερ

BASKET LEAGUE17 hours ago

Basket League: Ανάκρουση Εθνικού Ύμνου και ελληνική σημαία σε όλα τα γήπεδα στον γ’ γύρο!

Α1 ΕΣΚΑΗ24 hours ago

Ορίστηκε ο εξ’ αναβολής αγώνας Ροΐτικα-Ανδραβίδα

Α2 ΕΣΚΑΗ4 hours ago

Α2 ΕΣΚΑ-Η: Ο Σείριος «ζωντανός» για παραμονή, μεγάλη νίκη επί του Πήγασου * ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΠΑΝΑΧΑΙΚΗ5 hours ago

Παναχαϊκή: Πότε παίζει με Διαγόρα και Παναθηναϊκό Β’

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ22 hours ago

Αντώνης Νικοπολίδης: «Αντί για την κριτική ας επικεντρωθούμε στην ενθάρρυνση και την στήριξη»

ΧΑΝΤΜΠΟΛ20 mins ago

Αυλαία για την Ακαδημία των Σπορ στην Νέα Ιωνία

ΑΘΛΗΜΑΤΑ1 hour ago

Ενόργανη: Βλέπει Ιταλία η Αθανασία Μεσίρη του Άτλαντα Πατρών

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ2 hours ago

Απόλλων Carna: «Γύρος θανάτου» πέντε αγωνιστικών!

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ2 hours ago

Εθνική Ελλάδας: Τα δεδομένα για τον Γιοβάνοβιτς και η απόφαση για τον προπονητή της γαλανόλευκης

ΒΟΛΕΙ3 hours ago

Επόμενος σταθμός στην καριέρα του Αλέξανδρου Ράπτη η Ιταλία

ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ3 hours ago

ΝΕΠ: Στην Εθνική ομάδα ο Φάνης Κουρής για την Πολυεθνή συνάντηση κολύμβησης 2024

ΠΟΛΟ4 hours ago

Έφυγε από την ζωή ο παλαίμαχος αθλητής του ΝΟΠ Κώστας Θεοχάρης – Η ανακοίνωση των “δαιμόνων”

Α2 ΕΣΚΑΗ4 hours ago

Α2 ΕΣΚΑ-Η: Ο Σείριος «ζωντανός» για παραμονή, μεγάλη νίκη επί του Πήγασου * ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

SUPER LEAGUE 15 hours ago

Super League: Κεκλεισμένων των θυρών το Βόλος-Κηφισιά

ΠΑΝΑΧΑΙΚΗ5 hours ago

Παναχαϊκή: Πότε παίζει με Διαγόρα και Παναθηναϊκό Β’

Facebook