Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Θρίαμβος Φερστάπεν, δράμα Λεκλέρ στη Γαλλία

Published

on

Ενδεχομένως καθοριστικό στην πορεία του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 μπορεί να αποδειχθεί το Grand Prix της Γαλλίας, αφού ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε μία πολύ σημαντική νίκη, την ώρα που ο Σαρλ Λεκλέρ έμενε εκτός μάχης!

Ο Μονεγάσκος κατέληξε στον τοίχο της στροφής 11, ενώ μάλιστα είχε τα ηνία του αγώνα. Πράγμα που άνοιξε το δρόμο για την άνετη νίκη του πρωτοπόρου της βαθμολογίας. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Mercedes των Λούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ!

Ας δούμε όμως αναλυτικά πως κύλησε ο αγώνας στο Λε Καστελέ.

To grid

Για όγδοη φορά φέτος είχαμε στην pole position μία Ferrari F1-75, για έβδομη φορά με τον Σαρλ Λεκλέρ πίσω από το τιμόνι. Κι όπως συνήθως συμβαίνει, ο Μονεγάσκος μοιραζόταν την πρώτη σειρά του grid με τη Red Bull RB18 του Μαξ Φερστάπεν. Πίσω από τους δύο μεγάλους διεκδικητές του τίτλου εκκινούσε ο τρίτος της βαθμολογίας Σέρχιο Πέρεζ, με τον έτερο «ταύρο» να έχει πλάι του τη Mercedes του Λούις Χάμιλτον.

Grid

Στην 3η σειρά του grid ήταν δύο μεγάλα ταλέντα της Μεγάλης Βρετανίας – ο Λάντο Νόρις με τη McLaren και ο Τζορτζ Ράσελ με τη δεύτερη Mercedes. Πίσω τους παρατάχθηκαν η Alpine του Φερνάντο Αλόνσο η Scuderia AlphaTauri του Γιούκι Τσουνόντα. Όσο για τον Κάρλος Σάινθ, είχε βρεθεί στην τελευταία σειρά του grid, λόγω αλλαγής μονάδας ισχύος.

Η εκκίνηση

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, έλλειψαν τα απρόοπτα. Ο Λεκλέρ αντέδρασε σωστά και έστριψε πρώτος 400 μετά, ο Φερστάπεν τον ακολουθούσε αλλά ο Χάμιλτον έκανε πολύ καλή εκκίνηση και πέρασε τον Πέρεζ, ανεβαίνοντας τρίτος.

Καλή εκκίνηση έκανε και ο Αλόνσο, που πήρε δύο θέσεις, την ώρα που Ράσελ περνούσε μπροστά από τον Νόρις που ήταν ο χαμένος του πρώτου γύρου.

Ασφυκτική πίεση

Εξ αρχής ήταν σαφές πως η RB18 είχε πολύ καλό ρυθμό με τη μέση γόμα (την οποία είχαν επιλέξει όλοι στην πρώτη δεκάδα) και ο Φερστάπεν πίεζε τον Λεκλέρ. Ειδικά με το DRS που ενεργοποιείται μετά από τρεις γύρους, ο Ολλανδός είχε γεμίσει τους καθρέφτες της Ferrari. Όμως δεν βρέθηκε σε σημείο να επιδιώξει προσπέρασμα.

Έτσι, μετά τους πρώτους 10-11 γύρους, ο πρωταθλητής σήκωσε λίγο το πόδι από το γκάζι, δεν υπήρχε νόημα στο να πιέζει τα ελαστικά του τόσο πολύ και τόσο νωρίς. Περίμενε τα παιχνίδια στρατηγικής και με το pit stop του στον γύρο 16 για να βάλει τη σκληρή γόμα, έριξε το μπαλάκι στην πλευρά του αντιπάλου του.

Στον τοίχο ο Λεκλέρ

Η Ferrari δεν «τσίμπησε» και ο Μονεγάσκος συνέχιζε δίχως αλλαγή ελαστικών. Όμως δε θα μάθουμε ποτέ πότε σκόπευε να επισκεφτεί το pit lane αφού στον γύρο 18 έχασε τον έλεγχο στη στροφή 11 και κατέληξε στον τοίχο από προστατευτικά ελαστικά της στροφής 11.

Ήταν η τρίτη φορά μετά την Ισπανία και το Αζερμπαϊτζάν που ο Λεκλέρ βγήκε εκτός αγώνα ενώ είχε τα ηνία. Ο 24χρoνος ήταν αρκετά εκδηλωτικός μετά την έξοδό του – ήξερε πόσο σημαντική ήταν στην προσπάθειά του να καθίσει φέτος στο θρόνο.

«Ήταν δικό μου λάθος. Μετά την Ίμολα που έχασα 7 βαθμούς, έχασα άλλους 25 εδώ. Αν χάσω τον τίτλο με διαφορά έως 32 πόντους, θα ξέρω που τον έχασα», είπε ο Λεκλέρ.

Διαχείριση από Φερστάπεν

Από εκεί και πέρα, το γαλλικό Grand Prix εξελίχθηκε σε βόλτα στο πάρκο για τον Φερστάπεν. Άνοιξε εύκολα και γρήγορα διαφορά από τη Mercedes του Χάμιλτον, διαχειρίστηκε τα ελαστικά σκληρής γόμας και είδε πρώτος την καρό σημαία με προβάδισμα 10 δευτερολέπτων!

Αυτή ήταν η 27η νίκη στην καριέρα του οδηγού της Red Bull Racing και έβδομη μέσα στο 2022. Ίσως και η σημαντικότερη αφού ανακόπτει την αντεπίθεση του Λεκλέρ και του επιτρέπει να ανοίξει τη μεταξύ τους διαφορά στους 63 βαθμούς!

Η αναρρίχηση του Σάινθ

Ο Ισπανός προσπάθησε να αναρριχηθεί στην κατάταξη έχοντας εκκινήσει δέκατος-ένατος και χρειάστηκε μόλις 13 γύρους για να μπει στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Σταδιακά άρχισε να πιέζει και στο midfield αλλά και να κερδίζει θέσεις. Τον βοήθησε και το αυτοκίνητο ασφαλείας από το ατύχημα του ομόσταβλού του, με αποτέλεσμα να μπει για τα καλά στο παιχνίδι διεκδίκησης μίας θέσης στο βάθρο.

Όμως λογάριαζε χωρίς τον «ξενοδόχο» – στη συγκεκριμένη περίπτωση την ομάδα του.

Σύγχυση στη Ferrari

Η Scuderia έχασε ένα βάθρο σήμερα και ακολουθεί το γιατί. Αρχικά, ο Σάινθ πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί στο pit stop τον έβγαλαν στο pit lane σε επικίνδυνη χρονικά στιγμή κι από τύχη δεν υπήρχε ατύχημα.

Έπειτα, ήταν αναποφάσιστοι σχετικά με το αν πρέπει να κάνει δεύτερο pit stop, του έδωσαν εντολή να συνεχίσει παρά τα θέλω του κι όταν το έκανε και προσπέρασε τον Πέρεζ, άλλαξαν γνώμη! Ο Ισπανός είχε περάσει τρίτος και είχε το ρυθμό να ανοίξει διαφορά άνω των 5 δευτερολέπτων.

Προσθέστε και τα λάθη στην επικοινωνία, όπου του ανακοίνωσαν λάθος ποινή και θα καταλάβετε πως ήταν ένα κακό απόγευμα για το pit wall της Ferrari.

Διπλό βάθρο για τη Mercedes

Μετά από εντυπωσιακή μάχη με τον Πέρεζ, που διακόπηκε από το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας λόγω της εγκατάλειψης της Alfa Romeo του Γκουάνγιου Ζου, ο Ράσελ κατάφερε να περάσει τον Μεξικανό. Με το που είδε πράσινη σημαία, ο ταλαντούχος Βρετανός επιτέθηκε και πήρε την τρίτη θέση.

Με τον Χάμιλτον δεύτερο, η Mercedes είχε για πρώτη φορά φέτος διπλή παρουσία στο βάθρο ενός αγώνα! Και για πολλοστή διαφορά, πήρε τα μέγιστα βαθμολογικά, ενισχύοντας τη θέση της παρότι υστερεί σε απόδοση έναντι των Ferrari και Red Bull.

Το φινάλε

Ο Φερστάπεν πανηγύρισε και φέτος λοιπόν στη Γαλλία, η Mercedes έκανε το 2-3 και πίσω τους, ο Πέρες έμεινε τέταρτος και ο Σάινθ πέμπτος και με πολλά ερωτήματα να απευθύνει στην ομάδα του.

Πίσω τους, οι Alpine κέρδισαν τις μάχες με τις McLaren. Ο Αλόνσο τερμάτισε μπροστά από τον Νόρις και ο Όκον μπροστά από τον Νόρις, επιτρέποντας στη γαλλική ομάδα να περάσει μόνη στην τέταρτη θέση των κατασκευαστών.

Τον τελευταίο βαθμό τον πήρε ο Λανς Στρολ, μετά από «εμφύλιο» με τον έτερο οδηγό της Aston Martin, Σεμπάστιαν Φέτελ.

Η κατάταξη

Κατάταξη Grand Prix Γαλλίας

Η συνέχεια

Το πρωτάθλημα συνεχίζεται δίχως ανάσα – έχουμε αγώνα και την επόμενη Κυριακή! Το σκηνικό μεταφέρεται στην Ουγγαρία και την πίστα του Χανγκαρόρινγκ, που στις 31 Ιουλίου φιλοξενεί τον δέκατο-τρίτο γύρο της σεζόν.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Formula 1: Mercedes και Petronas συνεχίζουν μαζί και μετά το 2026

Η χορηγία ονόματος της Petronas με τη γερμανική ομάδα άρχισε το 2010.

Published

on

Η Mercedes γνωστοποίησε σήμερα (28/9) ότι θα ανανεώσει τη χορηγία του ονόματός της με την Petronas και μετά το 2026.

Βάσει αυτής της συμφωνίας, η πετρελαϊκή εταιρεία από τη Μαλαισία θα συνεργαστεί με τους οκτώ φορές πρωταθλητές κατασκευαστών και στη νέα εποχή της Formula 1.

Η χορηγία ονόματος της Petronas με τη γερμανική ομάδα άρχισε το 2010, όταν δημιουργήθηκε η Mercedes μετά την εξαγορά της Brawn GP, και σήμερα ανακοινώθηκε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να είναι χορηγός των νυν κατόχων του τίτλου στους κατασκευαστές και στη νέα εποχή των μονάδων ισχύος, οι κανονισμοί της οποίας θα τεθούν σε ισχύ το 2026.

«Σήμερα κάνουμε κάτι που είναι λίγο ασυνήθιστο, ανακοινώνουμε μια συνεργασία που θα αρχίσει σε τέσσερα χρόνια. Αυτό στέλνει ένα μήνυμα: η ομάδα μας και η Petronas δεν είναι πια απλά συνεργάτες, είμαστε οικογένεια και θα είμαστε ομάδα για πολλά χρόνια ακόμη» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Τότο Βολφ, και συμπλήρωσε λέγοντας:

«Από το 2026, το προηγμένο βιώσιμο καύσιμο θα βρίσκεται στην “καρδιά” των επιδόσεων της Φόρμουλα Ένα -και αυτό μας δίνει μια φανταστική ευκαιρία να επιδείξουμε την τεχνογνωσία μας σε αυτόν τον τομέα, τόσο μέσω της μονάδας ισχύος όσο και μέσω της Petronas Fluid Technology Solutions. Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα “τρέχουμε” στο μέλλον μαζί με την Petronas, με τη φιλοδοξία να θέσουμε γι’ άλλη μια φορά τον πήχη, στην απόδοσή μας εντός πίστας και πρωτοπορώντας στη μετάβαση μιας παγκόσμιας αθλητικής ομάδας σε ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές άνθρακα».

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Formula 1: «Πάρτι» του Φερστάπεν μέσα στο… σπίτι της Ferrari!

Published

on

Τρομερός ο Μαξ Φερστάπεν που κέρδισε το ιταλικό Grand Prix της Formula 1 στην πίστα της Μόντσα, φτάνοντας έτσι στην πέμπτη διαδοχική νίκη του και 11η συνολικά τη φετινή χρονιά, στον 16ο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος!

Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής της Red Bull νίκησε μέσα στο σπίτι της Ferrari και έδειξε πως είναι το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση και του φετινού τίτλου.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε Σαρλ Λεκλέρ, που δεν μπόρεσε να χαρίσει τη νίκη στη «σκουντερία» και στην τρίτη τον Τζορτζ Ράσελ (Mercedes).

www.matchnews.gr

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Formula 1: Στα… χέρια του Λεκλέρ η pole position

Published

on

Μια πολύ σημαντική pole position πανηγύρισε η Ferrari!

Ο οδηγός της, Σαρλ Λεκλέρ ήταν ο ταχύτερος στη Μόντσα στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ιταλίας και έδωσε μεγάλη χαρά στους οπαδούς της Scuderia.

Παράλληλα, ο οδηγός της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον δεύτερο χρόνο αλλά λόγω ποινής θα ξεκινήσει χαμηλότερα, ενώ και ο 3ος στην κατάταξη Κάρλος Σάινθ έχει ποινή και θα ξεκινήσει από το τέλος του grid.

Από τη 2η θέση θα εκκινήσει ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, που σημείωσε τον 6ο χρόνο.

www.matchnews.gr

Continue Reading
Advertisement
ΠΑΝΑΧΑΙΚΗ16 hours ago

Μία ανάσα από τον βιρτουόζο Niltinho η Παναχαϊκή

ΑΘΛΗΜΑΤΑ21 hours ago

Παραχωρήθηκε εξοπλισμός στην Γυμναστική Ομοσπονδία (ΦΩΤΟ) – Το “ευχαριστώ” στον Δήμο Πατρέων

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ23 hours ago

Συγκλονίζει πατέρας δύο παιδιών για Σαββίδη: “Το ότι μπορώ να έχω στην αγκαλιά τα μωρά μου υγιή, το οφείλω σε αυτόν που αποκαλείτε ‘Ρώσο'”

Γ ΕΘΝ. ΜΠΑΣΚΕΤ12 hours ago

Επίσημα στη Γ’ Εθνική ο Προμηθέας 2014

BASKET LEAGUE14 hours ago

«Πέρασαν» οι επτά ξένοι για τις ομάδες στη Basket League!

ΠΑΝΑΧΑΙΚΗ15 hours ago

Παναχαϊκή: Επίσκεψη του Σούλη Παπαδόπουλου στην προπόνηση της Κ-19

ΑΠΟΛΛΩΝ ΠΑΤΡΩΝ15 hours ago

Τελέστηκε ο αγιασμός στον Απόλλωνα Πατρών

Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ23 hours ago

Ατρόμητος Πατρών: Η Χριστίνα Αλεξοπούλου στην εκδήλωση του συλλόγου

ΔΙΕΘΝΗ22 hours ago

Σ’ επαφές με την Αλ Χιλάλ ο Κριστιάνο Ρονάλντο!

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21 hours ago

Ιάσονας Φωτήλας: Επίσκεψη στο ποδοσφαιρικό Μουσείο Παλαιμάχων της Πάτρας (ΦΩΤΟ)

Facebook

Copyright © 2019 Mikad Εκδοτικές Διαφημιστικές Υπηρεσίες. --- Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας matchnews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.