Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Θρίαμβος Φερστάπεν στη Σαουδική Αραβία

Published

on

Ο Μαξ Φερστάπεν φώναξε δυνατά «παρών» στη Σαουδική Αραβία και πήρε με τη Red Bull Racing μια τεράστιας σημασίας νίκη τόσο βαθμολογική όσο και ψυχολογική.

Ο Ολλανδός έδωσε πολύ μεγάλη μάχη με τον Σαλρ Λεκλέρ της Ferrari μέχρι τον τελευταίο γύρο, με τον Μονεγάσκο να παίρνει τελικά τη 2η θέση. Ο Κάρλος Σάινθ πήρε την 3η θέση, δίνοντας ακόμα πιο κόκκινο χρώμα στο βάθρο.

Εκκίνηση

Οι οδηγοί πήραν κανονικά τις θέσεις τους στην εκκίνηση, μετά το καρδιοχτύπι στο γκαράζ της Ferrai με το μονοθέσιο του Κάρλος Σάινθ. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Σέρχιο Πέρεζ ξεκίνησε καλά, κάλυψε την εσωτερική του και έστριψε πρώτος, μπροστά από τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν πολύ επιθετικός στην εκκίνηση και ύστερα από μια σύντομη μάχη με τον Σάινθ στις πρώτες στροφές κατάφερε να περάσει στην 3η θέση και να αφήσει τον Ισπανό της Ferrari στην 4η.

Ήταν μια «καθαρή» εκκίνηση, χωρίς συμβάντα και επαφές σε όλο το μήκος του γκριντ. Ο Οκόν κράτησε την 5η θέση ενώ ο Τζορτζ Ράσελ ξεκίνησε πολύ καλά και ανέβηκε 6ος, μπροστά από τους Αλόνσο, Μπότας Μάγκνουσεν και Νόρις. Ο Λούις Χάμιλτον, που ξεκίνησε από τη 15η θέση, κατάφερε να κερδίσει μία θέση και να ανέβει 14ος, πίσω από τον Ρικάρντο.

Οι διαφορές ανάμεσα στους πρώτους άνοιξαν σε λίγο πάνω από 1 δευτερόλεπτο στους πρώτους γύρους και έτσι δεν είχε κανείς το πλεονέκτημα του DRS. Ο Τζορτζ Ράσελ όμως με μια αποφασιστική κίνηση κατάφερε να περάσει τον Εστεμπάν Οκόν και να ανέβει στην 5η θέση. Θα ήταν δύσκολο ωστόσο να ανέβει περισσότερο, καθώς μπροστά του ήταν ο Σάινθ, ο οποίος είχε ήδη ξεφύγει κατά 5 δευτερόλεπτα.

«Εμφύλιος» στην Alpine

Ένας άλλος οδηγός που είχε επιθετική διάθεση ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος έδινε σκληρή μάχη με τον ομόσταβλό του στην Alpine, τον Εστεμπάν Οκόν. Οι δυο τους πάλεψαν τροχό με τροχό για μερικούς γύρους, μέχρι τελικά καταφέρει να περάσει με μια ωραία κίνηση από την εξωτερική. Ο Οκόν προσπάθησε να αμυνθεί αλλά η αποφασιστικότητα του έμπειρου Ισπανού δεν του άφησε περιθώρια.

Στον επόμενο γύρο ο Οκόν είχε το DRS και στο τέλος της ευθείας πέρασε τον Alonso, αλλά επειδή «έκοψε» τη στροφή έπρεπε να δώσει τη θέση του πίσω. Η αψιμαχία αυτή των οδηγών της Alpine επέτρεψε στους Μπότας και Μάγκνουσεν να πλησιάσουν και να σχηματιστεί ένα «τρενάκι» τεσσάρων μονοθέσιων με τον Αλόνσο μπροστά. Λίγο πιο πίσω, ο Λούις Χάμιλτον κατάφερε να περάσει διαδοχικα τους Στρολ, Ζου και Νόρις και να ανέβει στην 11η θέση.

Περιμένοντας τα pit stop

Η μάχη ανάμεσα σε Αλόνσο και Οκόν δεν έδειχνε να κοπάζει, τελικά από την Apline δόθηκε η εντολή από τον ασύρματο στους οδηγούς να κρατήσουν τις θέσεις τους και να σταματήσουν να προσπαθούν να περάσουν ο ένας τον άλλο. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Μπότας να περάσει τον Οκόν και να ανέβει στην 7η θέση.

Στην κορυφή όμως γινόταν αγώνας αναμονής. Οι Red Bull και Ferrari περίμεναν το pit stop για να εφαρμόσουν τη στρατηγική τους και να προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες. Η πρώτη κίνηση έγινε από τη Red Bull, που φώναξε στα pit τον Σέρχιο Πέρεζ για να αλλάξει τη μεσαία γόμα με τη σκληρή. Και τότε άλλαξαν όλα.

Ο Λατίφι έχασε τον έλεγχο της Williams και έπεσε στην μπαριέρα της τελευταίας στροφής, προκαλώντας την εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στους Λεκλέρ και Φερστάπεν να κάνουν ένα «δωρεάν» pit stop και να επιστρέψουν στην πίστα μπροστά από τον Μεξικανό. Μεγάλη ατυχία για τον Πέρεζ, που το μόνο που κατάφερε να κρατήσει ήταν η 3η θέση, μπροστά από τον Σάινθ. Ο Μεξικανός όμως υπέπεσε σε παράβαση, καθώς καθώς ο Σάινθ έβγαινε από τα pit ήταν μπροστά του και έπρεπε να κρατήσει τη θέση.

Και τώρα οι δυο τους

Η νέα κατάταξη που σχηματίστηκε μετά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας είχε τον Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari στην πρώτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull Racing στη δεύτερη. Με 30 γύρους να απομένουν στον αγώνα, κανένας από τους δύο δεν αναμενόταν να κάνει δεύτερο pit stop και η νίκη θα κρινόταν μέσα στην πίστα.

Στην επανεκκίνηση ο Λεκλέρ κατάφερε να κρατήσει την πρώτη θέση και δεν απειλήθηκε ουσιαστικά από τον Φερστάπεν. Ο Πέρεζ έδωσε αμέσως τη θέση πίσω στον Σαινθ, και έτσι ο Ολλανδός της Red Bull βρέθηκε ανάμεσα σε ένα σάντουιτς από Ferrari. Πιο πίσω ο Ράσελ κρατούσε την 5η θέση ενώ ο Χάμιλτον πέρασε τον Μάγκνουσεν για να πάρει την 6η θέση από τον Δανό. Και οι δύο τους όμως δεν είχαν κάνει ακόμα pit stop.

Στην κορυφή της κατάταξης, ο Λεκλέρ δεν κατάφερνε να ξεφύγει από τον Φερστάπεν, με τη διαφορά τους να παραμένει σταθερή ανάμεσα στο 1 και στο 1,5 δευτερόλεπτο. Από κοντά όμως ακολουθούσε και ο Σάινθ, περίπου 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν, ενώ και ο Ισπανός είχε πίσω του τον Πέρεζ να ακολουθεί.

Αγωνία μέχρι το τέλος

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν πολύ μαχητικός και δεν άφηνε τον Λεκλέρ να «ανασάνει». Οι δύο πρωτοπόροι είχαν πια ξεφύγει πολύ από τους Σάινθ και Πέρεζ, που έδιναν το δικό τους αγώνα. Πιο πίσω όμως άρχισαν να παρουσιάζονται προβλήματα. Οι Βάλτερι Μπότας, Φερνάντο Αλόνσο και Ντάνιελ Ρικάρντο εγκατέλειψαν από μηχανικά προβλήματα στον ίδιο γύρο, προκαλώντας την εμφάνιση του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, με 12 γύρους να απομένουν. Ιδιαίτερα οι Αλόνσο και Μπότας έχασαν πολλούς βαθμούς καθώς διεκδικούσαν την 6η θέση στον αγώνα.

Όταν βγήκε η πράσινη σημαία και η δράση στην πίστα ξαναξεκίνησε, ο Φερστάπεν εξαπέλυσε την επίθεσή του στον Λεκλέρ, καθώς ήταν η τελευταία του ευκαιρία να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα. Σε μια επανάληψη όσων είδαμε πριν από μία εβδομάδα στο Μπαχρέιν, ο Φερστάπεν πέρασε μπροστά αλλά ο Λεκλέρ τον ξαναπέρασε στην επόμενη ζώνη DRS.

Η μάχη συνεχίστηκε, με τον Λεκλέρ να μην καταφέρνει να πάρει αυτό το κρίσιμο ένα δευτερόλεπτο διαφοράς από τον Φερστάπεν και να μην απειλείται σε κάθε γύρο. Πλησιάζοντας προς το τέλος, ο Φερστάπεν έκανε τελικά την κίνησή του και κατάφερε να περάσει 5 γύρους πριν από το τέλος. Η κατάσταση τώρα αντιστράφηκε, με τον Φερστάπεν μπροστά και τον Λεκλέρ να είναι κολλημένος πίσω του. Έτσι πήγαν μέχρι το τέλος, με τον Ολλανδό τελικά να παίρνει την καρό σημαία και τη νίκη, με τον Μονεγάσκο ακριβώς πίσω του. Ο Κάρλος Σάινθ τερμάτισε στην 3η θέση, μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεζ. Ακολούθησαν οι Τζορτζ Ράσελ, Εστεμπάν Οκόν, Λάντο Νόρις, Πιέρ Γκασλί, Κέβιν Μάγκνουσεμ και Λούις Χάμιλτον.

Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Αυστραλίας στην πίστα του Άλμπερτ Παρκ στη Μελβούρνη, το 3ήμερο 8-10 Απριλίου. Όπως πάντα, θα παρακολουθήσετε την εξέλιξή του μέσα από το LIVE του Gazzetta.

Αποτελέσματα GP Σαουδικής Αραβίας

race

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Συνεχίζει ακάθεκτος ο Φερστάπεν, επίδειξη δύναμης στη Βαρκελώνη!

Στη δεύτερη θέση ο Χάμιλτον, με τον Ράσελ να ανεβαίνει για πρώτη φορά στο βάθρο.

Published

on

Τα έκανε όλα άψογα και κατέκτησε την πρωτιά και στη Βαρκελώνη ο Μαξ Φερστάπεν! Ο Ολλανδός εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη χθεσινή pole position και έχοντας παράλληλα και τον ταχύτερο γύρο, συνέχισε ακάθεκτος την πορεία του, στον δρόμο προς το τρίτο συνεχόμενο πρωτάθλημα. Στη δεύτερη θέση ο Χάμιλτον, με τον Ράσελ να συμπληρώνει το βάθρο, το οποίο ήταν και το πρώτο του για το 2023!

Το μόνο… δύσκολο για τον Φερστάπεν ήταν η εκκίνηση, κατά την οποία κατάφερε να αντισταθεί στην πίεση του Σάινθ, με αποτέλεσμα να κρατηθεί στην κορυφή. Εξαιρετική εκκίνηση είχε και ο Χάμιλτον, ο οποίος βρέθηκε μπροστά από τον Νόρις, ενώ ο Στρολ ανέβηκε τρίτος, με τον Αλόνσο, που είχε επίσης πολύ καλή εκκίνηση, να πηγαίνει στην 6η θέση.

Από εκείνο το σημείο και έπειτα, ο Ολλανδός χάθηκε στην κορυφή, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στις χαμηλότερες θέσεις του βαθμολογικού πίνακα. Η στρατηγική της Mercedes με τα μαλακές γόμες ανταμείφθηκε γρήγορα, με τον Χάμιλτον να προσπερνά εύκολα τον Σάινθ. Κάτι αντίστοιχο έγινε και με τον Ράσελ, ο οποίος πέρασε και αυτός τον Ισπανό λίγους γύρους αργότερα.

Τα δεδομένα δεν άλλαξαν μέχρι το φινάλε, με τον Φερστάπεν να φτάνει σε μία πολύ εύκολη και επιβλητική νίκη, με τους Χάμιλτον και Ράσελ να ανεβαίνουν στο βάθρο. Στην τέταρτη θέση ο Πέρες, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Σάινθ, Στρολ, Αλόνσο, Οκόν, Ζου και Γκασλί.

Επόμενος αγώνας θα είναι αυτός στο Μόντρεαλ του Καναδά, το τριήμερο 16-18 Ιουνίου.

Η τελική κατάταξη:

Φερστάπεν: Άνετη νίκη στη Βαρκελώνη

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

F1: Πώς θα επηρεάσει ο καιρός το Grand Prix της Ισπανίας

Μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες και απρόβλεπτες καταστάσεις αναμένονται στο επερχόμενο αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 στη Βαρκελώνη της Ισπανίας

Published

on

Ένα ακόμη αγωνιστικό τριήμερο έχουμε μπροστά μας, με τον κόσμο της Formula 1 να ετοιμάζεται για το Grand Prix Ισπανίας το τριήμερο 2-4 Ιουνίου. Το έβδομο αγωνιστικό τριήμερο της σεζόν αναμένεται με αγωνία, καθώς τα αναβαθμισμένα μονοθέσια θα μας δώσουν μια ξεκάθαρη εικόνα για τη δυναμική των ομάδων.

Τα τελευταία χρόνια απολαμβάναμε ηλιόλουστα τριήμερα στο Grand Prix Ισπανίας. Ωστόσο οι μέχρι στιγμής προγνώσεις κάνουν λόγο για πολύ διαφορετικές καταστάσεις.

Την Παρασκευή, οι συνθήκες αναμένεται να είναι ιδανικές για ομάδες και οδηγούς. Η θερμοκρασία αέρα θα φτάσει έως και τους 24 βαθμούς Κελσίου. Ωστόσο υπάρχει πιθανότητα βροχής τις απογευματινές ώρες, κάτι που θα καθαρίσει την πίστα από τη γόμα που θα αφήσουν τα μονοθέσια.

Το Σάββατο, ο καιρός θα αλλάξει σημαντικά, καθώς αναμένονται σύννεφα πάνω από την πίστα της Βαρκελώνης. Η πιθανότητα βροχής είναι μεγαλύτερη απ’ ότι την Παρασκευή, όμως κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Η μέγιστη θερμοκρασία θα αγγίξει και πάλι τους 24 βαθμούς Κελσίου.

Την Κυριακή, την ημέρα του αγώνα υπάρχει 50% πιθανότητα βροχής κατά τις μεσημεριανές ώρες. Αυτό σημαίνει πως οι ομάδες πρέπει να είναι προετοιμασμένες για παν ενδεχόμενο. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από τους 22 έως 23 βαθμούς Κελσίου.

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Πρίγκιπας και στο Μονακό ο Φερστάπεν!

Εκμεταλλεύθηκε την pole position, τερμάτισε πρώτος στο Grand Prix του βροχερού Μονακό παραμένοντας στην κορυφή της κατάταξης. Δεύτερος ο Αλόνσο, παρθενικό βάθρο για τον Οκόν.

Published

on

Χόρεψε στη βροχή και πανηγύρισε την δεύτερη του νίκη στο Μονακό ο Μαξ Φερστάπεν! Ο Ολλανδός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, εκμεταλλεύθηκε την pole position που πήρε στα δοκιμαστικά και αντίκρυσε για ακόμη μια φορά φέτος πρώτο την καρό σημαία, αφήνοντας πίσω του την Άστον Μάρτιν του Φερνάντο Αλόνσο!

Ιστορικό Grand Prix για τον Οκόν που ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο με την Alpine!

Κορυφαίος οδηγός στην ιστορία της Red Bull ο Φερστάπεν καθώς έχει πλέον τις περισσότερες νίκες στη Formula 1 με το μονοθέσιο του, φτάνοντας τις 39 και ξεπέρασε έτσι τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

H εκκίνηση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κάλλιστα επεισοδιακή με την πρώτη δεκάδα να μπαίνει στην πρώτη στροφή διατηρώντας τη θέση με την οποία ξεκίνησαν. Οι αλλαγές στις πρώτες θέσεις δεν ήταν πολλές με τον Οκόν και τον Χάμιλτον να μάχονται από τον 36ο γύρο και έπειτα και τον οδηγό της Alpine να διατηρεί τη θέση του μετά και την κίνηση του Άγγλου αναβάτη να πάει στα pits για τη μεσαία γόμα ελαστικών.

Πιο πίσω ο Σάργκεντ είχε κάκιστη κούρσα καθώς με τον Μάγκνουσεν τον Στρολ και τον Πέρες να τον προσπερνούν, ωστόσο ο Δανός αναβάτης αναγκάστηκε να εγκαταλείψει καθώς η βροχή δεν βοηθούσε στην πρόσφυση του με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο και να βρεθεί εκτός πίστας.

Ο Φερστάπεν συνέχισε να προελαύνει αυξάνοντας τη διαφορά του από τον Αλόνσο μέχρι και τα 20+ δευτερόλεπτα ενώ στα μισά του 40ου γύρου κατάφερε να ρίξει γύρο στον Πέρες.

Ο Ράσελ δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων αλλά στο τέλος κατάφερε να τερματίσει στην πέμπτη θέση. Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Λεκλέρ, ο Γκασλί, ο Σάινθ, ο Νόρις και ο Όσκαρ Πάστρι, με τους οδηγούς να προετοιμάζονται για το Grand Prix της Βαρκελώνης το τριήμερο 2-4 Ιουνίου.

Η κατάταξη του Grand Prix του Μονακό:
Grand Prix Μονακό: Nίκη για Φερστάπεν

Continue Reading
Advertisement

Facebook