Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Η Ferrari είναι εδώ… Εμφατικό 1-2 στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος στο Μπαχρέιν

Published

on

Ο πρώτος αγώνας της νέας εποχής της Formula 1 μάς έδωσε αυτό που περιμέναμε. Το GP Μπαχρέιν ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας, στον οποίο κέρδισε ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari.

Για να έρθει αυτή η νίκη, όμως, ο Μονεγάσκος έπρεπε να τα δώσει όλα για να κρατήσει σε μεγάλο μέρος του αγώνα πίσω του τον πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος ήταν ταχύτατος και μαχητικός όπως πάντα μέσα στο μονοθέσιο της Red Bull Racing, αλλά εγκατέλειψε λίγο πριν από το τελος.

Ο Κάρλος Σάινθ τερμάτισε δεύτερος σε αυτήν την ονειρική βραδιά για τη Scuderia και το βάθρο συμπλήρωσε ο Λούις Χαμιλτον με τη Mercedes.

 

 

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid για την πρώτη εκκίνηση του 2022. Με την αγωνία και τους σφυγμούς στα ύψη, τα κόκκινα φώτα στην πίστα του Σακχίρ έσβησαν και οι δύο πρώτοι έκαναν πολύ καλή εκκίνηση. Ο Λεκλέρ πολύ έξυπνα μπήκε στην εσωτερική της πρώτης στροφής και υπερασπίστηκε με επιτυχία την πρώτη θέση από τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός προσπάθησε να επιτεθεί αλλά δεν είχε αρκετό χώρο ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να έχει το νου του στον Κάρλος Σάινθ.

Ο Χάμιλτον έκανε επίσης καλή εκκίνηση και πέρασε γρήγορα τον Πέρεζ για να πάρει την 4η θέση, ενώ την έκπληξη έκανε ο Κέβιν Μάγκνουσεν με τη Haas, ο οποίος επίσης πέρασε τον Πέρεζ και ανεβηκε 5ος. Λίγο αργότερα όμως ο Δανός έκανε ένα μικρό λάθος, το οποίο επέτρεψε στον Πέρεζ να πάρει πίσω την 5η θέση. Ο Ο Τζορτζ Ράσελ κέρδισε δύο θέσεις και ανέβηκε 7ος, μπροστά από τους Γκασλί, Αλόνσο και Οκόν. Ο τελευταίος χτύπησε από πίσω τον Σουμάχερ, που έκανε μια περιστροφή 360 μοιρών αλλά κατάφερε να συνεχίσει.

 

 

Και τώρα οι δυο τους

Αφού κατακάθισε η σκόνη της εκκίνησης, οι δύο πρωτοπόροι άρχισαν να κάνουν αυτό που περιμέναμε. Ο Λεκλέρ μπροστά και ο Φερστάπεν στα 1,5-2 δευτερόλεπτα πίσω του άνοιγαν συνεχώς τη διαφορά από τον Σάινθ, ο οποίος είχε τον Χάμιλτον κολλημένο στο διαχύτη της Ferrari του. Η Mercedes στον αγώνα έδειχνε σαφώς ταχύτερη από αυτό που είδαμε στις κατατακτήριες δοκιμές.

Ένα άλλο σημείο ενδιαφέροντος στον αγώνα ήταν η πορεία του Βάλτερι Μπότας. Ο Φινλανδός έκανε πολύ κακή εκκίνηση και έπεσε στη 14η θέση. Από εκεί ξεκίνησε την προσπάθειά του να ανέβει ψηλότερα, εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της Alfa Romeo, έχασε όμως πολύ χρόνο πίσω από τον Αλεξ Άλμπον με τη Williams.

Όσο περνούσαν οι γύροι ο Λούις Χάμιλτον το έβρισκε όλο και πιο δύσκολο να κρατηθεί πίσω από τον Σάινθ, ενώ αντίθετα ο Πέρεζ πλησίαζε συνεχώς τον Βρετανό της Mercedes. Όταν ο Πέρεζ έφτασε πίσω από τον Χάμιλτον ήταν αρκετά πιο γρήγορος και κατάφερε να τον περάσει για να πάρει πίσω την 4η θέση.

1ο pit stop

Ο Χάμιλτον ήταν ο πρώτος από όλους τους οδηγούς που μπήκε στα pit για να αλλάξει τα μαλακά ελαστικά με ένα φρέσκο σετ σκληρών. Ο Βρετανός δυσκολεύτηκε αρκετά στο γύρο εξόδου καθώς τα σκληρά ελαστικά του δεν είχαν θερμοκρασία και είδε τον Ζου να τον περνάει, προτού φυσικά τον φτάσει και τον ξαναπεράσει στον επόμενο γύρο.

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η πλειονότητα των οδηγών ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα των ελαστικών της Pirelli, με εξαίρεση τις δύο McLaren που ξεκίνησαν με τη μεσαία, και βρισκονταν πολύ μακρικά από τη βαθμολογούμενη 10άδα, με τον Νόρις στη 16η και τον Ρικάρντο στη 17η θέση.

Ο Μαξ Φερατάπεν μπήκε για τη δική του αλλαγή στον 15ο γύρο και έβαλε άλλο ένα σετ μαλακών ελαστικών, σε μια προσπάθεια να κάνει το undercut και να βρεθεί μπροστά από τον Λεκλέρ. Στη Ferrari αντέδρασαν άμεσα και φώναξαν τον Λεκλέρ στον επόμενο γύρο για να βάλει κι εκείνος τη μαλακή γόμα.

Τιτανομαχία

Αυτό που έγινε στους επόμενους τρεις γύρους ήταν η Formula 1 στα καλύτερά της. Ο Λεκλέρ επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Φερστάπεν και οι δυο τους ξεκίνησαν μια μάχη που θα μείνει στην ιστορία του σπορ. Στο τέλος της ευθείας ο Φερστάπεν περνούσε, με τη βοήθεια του DRS, και αμέσως μετά ο Λεκλέρ τον περνούσε ξανά. Το σκηνικό επαναλήφθηκε άλλες δύο φορές, μέχρι να καταφέρει τελικά ο Λεκλέρ να βγει έξω από τη ζώνη DRS του Φερστάπεν και να διατηρήσει την πρωτοπορία.

 

 

Πιο πίσω ο Σάινθ επίσης διατηρούσε την 3η θέση αλλά πλέον έπρεπε να προσέχει τον Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος ακολουθούσε διαφορετική στρατηγική (είχε βάλει μεσαία γόμα) και διεκδικούσε τη θέση στο βάθρο. Ετελώς διαφορετική στρατηγική ακολουθούσαν οι δύο Mercedes, με τους Χάμιλτον και Ράσελ να έχουν σκληρή γόμα και να βρίσκονται στις θέσεις 5 και 6. Οι Μάγκνουσεν, Γκασλί, Αλόνσο και Οκόν συμπλήρωναν τη 10άδα – και δεν είχαμε φτάσει ακόμα στο μέσον του αγώνα.

2ο pit stop

Ο Αλόνσο άνοιξε το χορό των δεύτερων pit stop, μπαίνοντας για να αλλάξει τα μεσαία σε σκληρά ελαστικά. Δύο ηύρους αργότερα μπήκε και ο Χάμιλτον, ο οποίος έβγαλε τα σκληρά και έβαλε τα μεσαία ελαστικά, με τα οποία θα έπρεπε να κάνει άλλους 28 γύρους μέχρι τον τερματισμό. Τα τρια pit stop δεν φάνταζαν τόσο απίθανη περίπτωση σε εκείνο το σημείο.

Ενώ συνέβαιναν αυτά, ο Σαρλ Λεκλέρ είχε φτιάξει μια ωραία διαφορά άνω των τεσσάρων δευτερολέπτων από τον Φερστάπεν και όλα έδειχναν ότι η πρώτη θέση και κατά συνέπεια η νίκη θα κρινόταν στο επόμενο pit stop. O Φερστάπεν έκανε την κίνησή του στον 31ο γύρο και μπήκε για ένα φρέσκο σετ μεσαίας γόμας. Και πάλι η Ferrari αντέδρασε άμεσα και μπήκε στον επόμενο γύρο. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο κρατούσαν την ανάσα τους.

 

 

Αυτήν τη φορά όμως δεν έγινε το ίδιο. Ο Λεκλέρ επέστρεψε στην πίστα μετά το pit stop ξεκάθαρα μπροστά από τον Φερστάπεν, ο οποίος δεν κατάφερε να μπει στο DRS και να απειλήσει τον Μονεγάσκο. Ο Ολλανδός στον ασύρματο παραπονέθηκε στην ομάδα του, ότι του έδωσαν την εντολή να μην πιέσει πολύ τα ελαστικά του στο γύρο εξόδου και αυτό του στέρησε την ευκαιρία να βρεθεί μπροστά από τον αντίπαλό του και στην πρώτη θέση.

Η μάχη του βάθρου

Λίγο πιο πίσω, αρκετά πιο πίσω για την ακρίβεια, γύρω στα 15 δευτερόλεπτα, είχαμε μια μάχη καρμπόν. Ο Κάρλος Σάινθ βρισκόταν στην 3η θέση αλλά βρισκόταν επίσης υπό διαρκή πίεση από τον Σέρχιο Πέρεζ, που έμενε σε σταθερή απόσταση 2-3 δευτερολέπτων πίσω του. Και οι δύο γνώριζαν τη σημασία της 3ης θέσης για τις ομάδες τους και έκαναν αγώνα αναμονής. Ωστόσο, ο Σάινθ είχε μεσαία ελαστικά στο μονοθέσιό του ενώ ο Πέρεζ είχε τα μαλακά.

Αρκετά πιο πίσω, άλλα 15 δευτερόλεπτα, ακολουθούσαν οι δύο Mercedes των Χάμιλτον και Ράσελ. Τα «ασημί βέλη» ήταν ξεκάθαρα εκτός διεκδίκησης της νίκης και αυτό σίγουρα προκαλούσε προβληματισμό στην πρωταθλήτρια ομάδα. Ο Κέβιν Μάγκνουσεν συνέχιζε να εντυπωσιάζει στην 7η θέση και τη 10άδα έκλειναν οι Γκασλί, Οκόν και Αλόνσο.

3ο pit stop και Αυτοκίνητο Ασφαλείας

O Λεκλέρ συνέχιζε να ανοίγει τη διαφορά από τον Φερστάπεν και όταν αυτή ξεπέρασε τα 5 δευτερόλεπτα ο Ολλανδός μπήκε και για τρίτη αλλαγή ελαστικών, με σκοπό πιθανώς να κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και να πάρει τον ένα βαθμό. Αυτήν τη φορά στη Ferrari δεν αντέδρασαν και άφησαν τον Λεκλέρ στην πίστα. Αντίθετα, κάλεσαν τον Κάρλος Σάινθ για να τον προστατέψουν από τον Σέρχιο Πέρεζ. Ο Φερστάπεν ωστόσο ανέφερε πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης της RB18, που όμως του επέτρεπε να συνεχίσει.

 

 

Και τότε ανατράπηκαν όλα. Ο Πιέρ Γκασλί αναγκάστηκε να σταματήσει στην άκρη της πίστας, με το μονοθέσιο της AplhaTauri να έχει πάρει φωτιά. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα, ο Λεκλέρ έκανε το δικό του pit stop και η διαφορά ανάμεσα στους δύο πρώτους μηδενίστηκε ξανά.

Η απομάκρυνση της AlphaTauri αποδείχτηκε σχετικά δύσκολη και πέρασαν αρκετοί γύροι μέχρι το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να φύγει από την πίστα. Όταν έγινε αυτό απέμεναν μόνο 7 γύροι μέχρι την καρό σημαία και οι διεκδικητές της νίκης έπρεπε να παίξουν όλα για όλα.

Η νύχτα της Ferrari

Στην επανεκκίνηση ο Λεκλέρ κατφερε να φύγει καλά και δεν απειλήθηκε από τον Φερστάπεν. Αντίθετα, ο Ολλανδός είδε τον Σάινθ να έχει φτάσει δίπλα του και έπρεπε να αμυνθεί για να διατηρήσει τη 2η θέση. Ο Πέρεζ προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία ενώ και ο Χάμιλτον καραδοκούσε για όποιο άνοιγμα παρουσιαζόταν.

Τελικά όμως όλοι οι πρωτοπόροι διατήρησαν της θέσεις τους. Ιδιαίτερα ο Λεκλέρ άρχισε να γράφει ταχύτερους γύρους και αμέσως απομακρύνθηκε από τον Φερστάπεν και έβαλε πλώρη για τη νίκη. Πιο πίσω, σημαντική πρόοδο είχε κάνει ο Μπότας, που ανέβηκε στην 8η θέση, μπροστά από τους Οκόν και Τσουνόντα.

 

 

Ο Σάινθ «ζωντάνεψε» στους τελευταίους γύρους και κόλλησε πίσω από τον Φερστάπεν, που αντιμετώπιζε προβλήματα με την μπαταρία στο μονοθέσιο της Red Bull. Ο Σάινθ πέρασε και αμέσως μετά ο Φερστάπεν επιβράδυνε, μπήκε στα pit και εγκατέλειψε. Έτσι, με το πανηγυρικό 1-2 της Ferrari έπεσε η καρό σημαία, με τον Χάμιλτον να παίρνει την 3η θέση, αφότου ο κινητήρας στο μονοθέσιο του Πέρεζ ξαφνικά σταμάτησε στον τελευταίο γύρο του αγώνα. Ο Ράσελ ήταν 4ος και ακολούθησαν οι Μάγκνουσεν, Μπότας, Οκόν, Τσουνόντα, Αλόνσο και Ζου.

 

 

Ο επόμενος αγώνας έρχεται το επόμενο Σαββατοκύριακο (25-27 Μαρτίου) και είναι το GP Σαουδικής Αραβίας.

Αποτελέσματα GP Μπαχρέιν

bahrain race

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Σταύρος Χατούπης στη «Match»: «Είναι απαράδεκτο να ακυρώνεται ένας αγώνας»

Published

on

Ο περσινός πρωταθλητής του Πανελληνίου πρωταθλήματος της κατηγορίας του, ο πατρινός Σταύρος Χατούπης μίλησε στη «Match» για την ακύρωση της “Ανάβασης Πιτίτσας”:

«Είναι απαράδεκτο για μία Λέσχη όπως ο ΑΟΠ να μην σέβεται τους οδηγούς που δήλωσαν συμμετοχή και με ελαφρά την καρδία να ακυρώνει έναν πρωταθληματικό αγώνα.

Οι οδηγοί έχουν κάνει έξοδα για να προετοιμαστούν για την ανάβαση και όσοι δήλωσαν συμμετοχή τίμησαν τον ΑΟΠ, αν και ο ΑΟΠ δεν σεβάστηκε τη δική τους προσπάθεια».

Ο Σταύρος Χατούπης είναι από τους οδηγούς που έχουν δηλώσει συμμετοχή στους αγώνες και σίγουρα αυτή η εξέλιξη με τη μη διεξαγωγή του, τον έχει βγάλει εκτός προγραμματισμού.

O Πατρινός οδηγός όπως και οι υπόλοιποι οδηγοί αφήνει πίσω του την «Ανάβαση Πιτίτσας» και προ- ετοιμάζεται για τους επόμενους αγώνες του καλοκαιριού, αφού ο στόχος είναι η παραμονή του στην πρώτη θέση της γενικής βαθμολογίας με την ολοκλήρωση και της φετινής αγωνιστικής περιόδου.

 

Αμαλία Λαλιώτη

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Δεν θα γίνει η “Ανάβαση Πιτίτσας” λόγω περιορισμένων συμμετοχών

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει αυτή η απόφαση του ΑΟΠ

Published

on

Ένας από τους ιστορικότερους αγώνες αναβάσεων που συμπεριλαμβάνονται στην γενική βαθμολογία του πρωταθλήματος η “Ανάβαση Πιτίτσας” δεν θα πραγματοποιηθεί, όπως ανακοίνωσε ο ΑΟΠ. Αναλυτικά:

“Ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών ανακοινώνει την μη διεξαγωγή του πρωταθληματικού αγώνα ΑΝΑΒΑΣΗ ΠΛΑΤΑΝΙ-ΠΙΤΙΤΣΑ 2024 «ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΑΝΤΟΥΝΑΣ», λόγω περιορισμένου αριθμού συμμετοχών.

Το ΔΣ του ΑΟΠ σεβόμενο την ιστορία του Ομίλου και τον Πρωταθληματικό θεσμό, ευχαριστεί θερμά τους αθλητές που δήλωσαν την συμμετοχή τους, καθώς και τους χορηγούς μας.

Το Δ.Σ. του Α.Ο.Π.”.

Αυτή η απόφαση ωστόσο έφερε σειρά αντιδράσεων στο fb, αφού οι οδηγοί που είχαν δηλώσει συμμετοχή έχουν προετοιμαστεί γι αυτό τον αγώνα.

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Αντίστροφη μέτρηση για την «Ανάβαση Πιτίτσας»

Ο 4ος γύρος για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων του 2024 θα διεξαχθεί στις 22 και 23 Ιουνίου από τον ΑΟΠ

Published

on

Ο 4ος γύρος για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων του 2024, θα διεξαχθεί στις 22 και 23 Ιουνίου από τον ΑΟΠ (Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών), με την Ανάβαση Πιτίτσας, να είναι για ακόμα μία χρονιά στο καλεντάρι, επιβεβαιώνοντας πως είναι μία από τις πιο αγαπημένες διαδρομές όλων των οδηγών.

Είναι ίσως ιστορικότερος αγώνας Ανάβασης στην Ελλάδα, αφού διεξάγεται από το 1973 και ο τίτλος «στυλοβάτης» του Ελληνικού Πρωταθλήματος δεν είναι άδικος. Για το 2024 η Ανάβαση Πιτίτσας θα ονομαστεί «Ανάβαση Πιτίτσας – Χρήστος Μπαντούνας», στην μνήμη του Χρήστου Μπαντούνα.

Τα πασίγνωστα 3 χιλιόμετρα της Ειδικής Διαδρομής, δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο, αφού όλοι οι οδηγοί μιλούν με τα καλύτερα λόγια για το γρήγορο «S» μετά την αφετηρία, την φουρκέτα «δυναμόμετρο» της Κ4 με τους χιλιάδες θεατές, το γρήγορο «S» της Κ8 όπου αναδεικνύει νικητές και την αριστερή Κ10 όπου προτιμούν οι «ψαγμένοι» θεατές.

Οι συμμετοχές έχουν ήδη ανοίξει και λήγουν εμπρόθεσμα, την Παρασκευή 14 Ιουνίου ώρα 23:59, με τους ενδιαφερόμενους να δηλώνουν συμμετοχή μέσω Σ.Δ.Δ.Α. (www.e-omae-epa.gr). H Γραμματεία του Αγώνα θα λειτουργεί έως την Παρασκευή 21 Ιουνίου, στα γραφεία του ΑΟΠ (Ναυμαχίας Έλλης 37-39, Πάτρα) και ώρες 19.00-22.30).

Continue Reading
Advertisement
ΜΠΑΣΚΕΤ18 hours ago

Η απάντηση του Γιώργου Μπαρτζώκα στον Κάναν για τον χρόνο συμμετοχής του

ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ23 hours ago

Δίχως …προγνωστικά η παραμονή Πάπας στον Προμηθέα

Γ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ3 hours ago

Γ΄κατηγορία (απόψεις): Ναι, αλλά υπό προϋποθέσεις!

ΠΟΛΟ7 hours ago

Σενάριο παραμονής των γυναικών της ΝΕΠ στην Α1 Εθνική

ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ21 hours ago

Ήττα από Ολυμπιακό, για το χάλκινο μετάλλιο οι Παίδες του Προμηθέα

ΜΠΑΣΚΕΤ20 hours ago

Η δωδεκάδα της Εθνικής Ελλάδας για τον αγώνα με την Πολωνία

ΒΟΛΕΙ18 hours ago

Δείτε στιγμιότυπα από το φάιναλ φορ του πρωταθλήματος βόλεϊ Κ18 της Πάτρας

ΒΟΛΕΙ23 hours ago

Ο Έβρος 3-1 τον ΠΑΟΚ και ο Μίλων είναι πρωταθλητής στην Πάτρα

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ21 hours ago

Έκανε σούπερ ανατροπή η Ουκρανία και μπήκε με το σπαθί της στο κόλπο της πρόκρισης

ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ17 hours ago

Ελληνικός θρίαμβος στα 50μ. ύπτιο στο Βελιγράδι – “Χρυσός” ο Χρήστου και “χάλκινος” ο Μακρυγιάννης

Facebook