Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Η Ferrari είναι εδώ… Εμφατικό 1-2 στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος στο Μπαχρέιν

Published

on

Ο πρώτος αγώνας της νέας εποχής της Formula 1 μάς έδωσε αυτό που περιμέναμε. Το GP Μπαχρέιν ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας, στον οποίο κέρδισε ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari.

Για να έρθει αυτή η νίκη, όμως, ο Μονεγάσκος έπρεπε να τα δώσει όλα για να κρατήσει σε μεγάλο μέρος του αγώνα πίσω του τον πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος ήταν ταχύτατος και μαχητικός όπως πάντα μέσα στο μονοθέσιο της Red Bull Racing, αλλά εγκατέλειψε λίγο πριν από το τελος.

Ο Κάρλος Σάινθ τερμάτισε δεύτερος σε αυτήν την ονειρική βραδιά για τη Scuderia και το βάθρο συμπλήρωσε ο Λούις Χαμιλτον με τη Mercedes.

 

 

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid για την πρώτη εκκίνηση του 2022. Με την αγωνία και τους σφυγμούς στα ύψη, τα κόκκινα φώτα στην πίστα του Σακχίρ έσβησαν και οι δύο πρώτοι έκαναν πολύ καλή εκκίνηση. Ο Λεκλέρ πολύ έξυπνα μπήκε στην εσωτερική της πρώτης στροφής και υπερασπίστηκε με επιτυχία την πρώτη θέση από τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός προσπάθησε να επιτεθεί αλλά δεν είχε αρκετό χώρο ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να έχει το νου του στον Κάρλος Σάινθ.

Ο Χάμιλτον έκανε επίσης καλή εκκίνηση και πέρασε γρήγορα τον Πέρεζ για να πάρει την 4η θέση, ενώ την έκπληξη έκανε ο Κέβιν Μάγκνουσεν με τη Haas, ο οποίος επίσης πέρασε τον Πέρεζ και ανεβηκε 5ος. Λίγο αργότερα όμως ο Δανός έκανε ένα μικρό λάθος, το οποίο επέτρεψε στον Πέρεζ να πάρει πίσω την 5η θέση. Ο Ο Τζορτζ Ράσελ κέρδισε δύο θέσεις και ανέβηκε 7ος, μπροστά από τους Γκασλί, Αλόνσο και Οκόν. Ο τελευταίος χτύπησε από πίσω τον Σουμάχερ, που έκανε μια περιστροφή 360 μοιρών αλλά κατάφερε να συνεχίσει.

 

 

Και τώρα οι δυο τους

Αφού κατακάθισε η σκόνη της εκκίνησης, οι δύο πρωτοπόροι άρχισαν να κάνουν αυτό που περιμέναμε. Ο Λεκλέρ μπροστά και ο Φερστάπεν στα 1,5-2 δευτερόλεπτα πίσω του άνοιγαν συνεχώς τη διαφορά από τον Σάινθ, ο οποίος είχε τον Χάμιλτον κολλημένο στο διαχύτη της Ferrari του. Η Mercedes στον αγώνα έδειχνε σαφώς ταχύτερη από αυτό που είδαμε στις κατατακτήριες δοκιμές.

Ένα άλλο σημείο ενδιαφέροντος στον αγώνα ήταν η πορεία του Βάλτερι Μπότας. Ο Φινλανδός έκανε πολύ κακή εκκίνηση και έπεσε στη 14η θέση. Από εκεί ξεκίνησε την προσπάθειά του να ανέβει ψηλότερα, εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της Alfa Romeo, έχασε όμως πολύ χρόνο πίσω από τον Αλεξ Άλμπον με τη Williams.

Όσο περνούσαν οι γύροι ο Λούις Χάμιλτον το έβρισκε όλο και πιο δύσκολο να κρατηθεί πίσω από τον Σάινθ, ενώ αντίθετα ο Πέρεζ πλησίαζε συνεχώς τον Βρετανό της Mercedes. Όταν ο Πέρεζ έφτασε πίσω από τον Χάμιλτον ήταν αρκετά πιο γρήγορος και κατάφερε να τον περάσει για να πάρει πίσω την 4η θέση.

1ο pit stop

Ο Χάμιλτον ήταν ο πρώτος από όλους τους οδηγούς που μπήκε στα pit για να αλλάξει τα μαλακά ελαστικά με ένα φρέσκο σετ σκληρών. Ο Βρετανός δυσκολεύτηκε αρκετά στο γύρο εξόδου καθώς τα σκληρά ελαστικά του δεν είχαν θερμοκρασία και είδε τον Ζου να τον περνάει, προτού φυσικά τον φτάσει και τον ξαναπεράσει στον επόμενο γύρο.

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η πλειονότητα των οδηγών ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα των ελαστικών της Pirelli, με εξαίρεση τις δύο McLaren που ξεκίνησαν με τη μεσαία, και βρισκονταν πολύ μακρικά από τη βαθμολογούμενη 10άδα, με τον Νόρις στη 16η και τον Ρικάρντο στη 17η θέση.

Ο Μαξ Φερατάπεν μπήκε για τη δική του αλλαγή στον 15ο γύρο και έβαλε άλλο ένα σετ μαλακών ελαστικών, σε μια προσπάθεια να κάνει το undercut και να βρεθεί μπροστά από τον Λεκλέρ. Στη Ferrari αντέδρασαν άμεσα και φώναξαν τον Λεκλέρ στον επόμενο γύρο για να βάλει κι εκείνος τη μαλακή γόμα.

Τιτανομαχία

Αυτό που έγινε στους επόμενους τρεις γύρους ήταν η Formula 1 στα καλύτερά της. Ο Λεκλέρ επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Φερστάπεν και οι δυο τους ξεκίνησαν μια μάχη που θα μείνει στην ιστορία του σπορ. Στο τέλος της ευθείας ο Φερστάπεν περνούσε, με τη βοήθεια του DRS, και αμέσως μετά ο Λεκλέρ τον περνούσε ξανά. Το σκηνικό επαναλήφθηκε άλλες δύο φορές, μέχρι να καταφέρει τελικά ο Λεκλέρ να βγει έξω από τη ζώνη DRS του Φερστάπεν και να διατηρήσει την πρωτοπορία.

 

 

Πιο πίσω ο Σάινθ επίσης διατηρούσε την 3η θέση αλλά πλέον έπρεπε να προσέχει τον Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος ακολουθούσε διαφορετική στρατηγική (είχε βάλει μεσαία γόμα) και διεκδικούσε τη θέση στο βάθρο. Ετελώς διαφορετική στρατηγική ακολουθούσαν οι δύο Mercedes, με τους Χάμιλτον και Ράσελ να έχουν σκληρή γόμα και να βρίσκονται στις θέσεις 5 και 6. Οι Μάγκνουσεν, Γκασλί, Αλόνσο και Οκόν συμπλήρωναν τη 10άδα – και δεν είχαμε φτάσει ακόμα στο μέσον του αγώνα.

2ο pit stop

Ο Αλόνσο άνοιξε το χορό των δεύτερων pit stop, μπαίνοντας για να αλλάξει τα μεσαία σε σκληρά ελαστικά. Δύο ηύρους αργότερα μπήκε και ο Χάμιλτον, ο οποίος έβγαλε τα σκληρά και έβαλε τα μεσαία ελαστικά, με τα οποία θα έπρεπε να κάνει άλλους 28 γύρους μέχρι τον τερματισμό. Τα τρια pit stop δεν φάνταζαν τόσο απίθανη περίπτωση σε εκείνο το σημείο.

Ενώ συνέβαιναν αυτά, ο Σαρλ Λεκλέρ είχε φτιάξει μια ωραία διαφορά άνω των τεσσάρων δευτερολέπτων από τον Φερστάπεν και όλα έδειχναν ότι η πρώτη θέση και κατά συνέπεια η νίκη θα κρινόταν στο επόμενο pit stop. O Φερστάπεν έκανε την κίνησή του στον 31ο γύρο και μπήκε για ένα φρέσκο σετ μεσαίας γόμας. Και πάλι η Ferrari αντέδρασε άμεσα και μπήκε στον επόμενο γύρο. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο κρατούσαν την ανάσα τους.

 

 

Αυτήν τη φορά όμως δεν έγινε το ίδιο. Ο Λεκλέρ επέστρεψε στην πίστα μετά το pit stop ξεκάθαρα μπροστά από τον Φερστάπεν, ο οποίος δεν κατάφερε να μπει στο DRS και να απειλήσει τον Μονεγάσκο. Ο Ολλανδός στον ασύρματο παραπονέθηκε στην ομάδα του, ότι του έδωσαν την εντολή να μην πιέσει πολύ τα ελαστικά του στο γύρο εξόδου και αυτό του στέρησε την ευκαιρία να βρεθεί μπροστά από τον αντίπαλό του και στην πρώτη θέση.

Η μάχη του βάθρου

Λίγο πιο πίσω, αρκετά πιο πίσω για την ακρίβεια, γύρω στα 15 δευτερόλεπτα, είχαμε μια μάχη καρμπόν. Ο Κάρλος Σάινθ βρισκόταν στην 3η θέση αλλά βρισκόταν επίσης υπό διαρκή πίεση από τον Σέρχιο Πέρεζ, που έμενε σε σταθερή απόσταση 2-3 δευτερολέπτων πίσω του. Και οι δύο γνώριζαν τη σημασία της 3ης θέσης για τις ομάδες τους και έκαναν αγώνα αναμονής. Ωστόσο, ο Σάινθ είχε μεσαία ελαστικά στο μονοθέσιό του ενώ ο Πέρεζ είχε τα μαλακά.

Αρκετά πιο πίσω, άλλα 15 δευτερόλεπτα, ακολουθούσαν οι δύο Mercedes των Χάμιλτον και Ράσελ. Τα «ασημί βέλη» ήταν ξεκάθαρα εκτός διεκδίκησης της νίκης και αυτό σίγουρα προκαλούσε προβληματισμό στην πρωταθλήτρια ομάδα. Ο Κέβιν Μάγκνουσεν συνέχιζε να εντυπωσιάζει στην 7η θέση και τη 10άδα έκλειναν οι Γκασλί, Οκόν και Αλόνσο.

3ο pit stop και Αυτοκίνητο Ασφαλείας

O Λεκλέρ συνέχιζε να ανοίγει τη διαφορά από τον Φερστάπεν και όταν αυτή ξεπέρασε τα 5 δευτερόλεπτα ο Ολλανδός μπήκε και για τρίτη αλλαγή ελαστικών, με σκοπό πιθανώς να κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και να πάρει τον ένα βαθμό. Αυτήν τη φορά στη Ferrari δεν αντέδρασαν και άφησαν τον Λεκλέρ στην πίστα. Αντίθετα, κάλεσαν τον Κάρλος Σάινθ για να τον προστατέψουν από τον Σέρχιο Πέρεζ. Ο Φερστάπεν ωστόσο ανέφερε πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης της RB18, που όμως του επέτρεπε να συνεχίσει.

 

 

Και τότε ανατράπηκαν όλα. Ο Πιέρ Γκασλί αναγκάστηκε να σταματήσει στην άκρη της πίστας, με το μονοθέσιο της AplhaTauri να έχει πάρει φωτιά. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα, ο Λεκλέρ έκανε το δικό του pit stop και η διαφορά ανάμεσα στους δύο πρώτους μηδενίστηκε ξανά.

Η απομάκρυνση της AlphaTauri αποδείχτηκε σχετικά δύσκολη και πέρασαν αρκετοί γύροι μέχρι το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να φύγει από την πίστα. Όταν έγινε αυτό απέμεναν μόνο 7 γύροι μέχρι την καρό σημαία και οι διεκδικητές της νίκης έπρεπε να παίξουν όλα για όλα.

Η νύχτα της Ferrari

Στην επανεκκίνηση ο Λεκλέρ κατφερε να φύγει καλά και δεν απειλήθηκε από τον Φερστάπεν. Αντίθετα, ο Ολλανδός είδε τον Σάινθ να έχει φτάσει δίπλα του και έπρεπε να αμυνθεί για να διατηρήσει τη 2η θέση. Ο Πέρεζ προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία ενώ και ο Χάμιλτον καραδοκούσε για όποιο άνοιγμα παρουσιαζόταν.

Τελικά όμως όλοι οι πρωτοπόροι διατήρησαν της θέσεις τους. Ιδιαίτερα ο Λεκλέρ άρχισε να γράφει ταχύτερους γύρους και αμέσως απομακρύνθηκε από τον Φερστάπεν και έβαλε πλώρη για τη νίκη. Πιο πίσω, σημαντική πρόοδο είχε κάνει ο Μπότας, που ανέβηκε στην 8η θέση, μπροστά από τους Οκόν και Τσουνόντα.

 

 

Ο Σάινθ «ζωντάνεψε» στους τελευταίους γύρους και κόλλησε πίσω από τον Φερστάπεν, που αντιμετώπιζε προβλήματα με την μπαταρία στο μονοθέσιο της Red Bull. Ο Σάινθ πέρασε και αμέσως μετά ο Φερστάπεν επιβράδυνε, μπήκε στα pit και εγκατέλειψε. Έτσι, με το πανηγυρικό 1-2 της Ferrari έπεσε η καρό σημαία, με τον Χάμιλτον να παίρνει την 3η θέση, αφότου ο κινητήρας στο μονοθέσιο του Πέρεζ ξαφνικά σταμάτησε στον τελευταίο γύρο του αγώνα. Ο Ράσελ ήταν 4ος και ακολούθησαν οι Μάγκνουσεν, Μπότας, Οκόν, Τσουνόντα, Αλόνσο και Ζου.

 

 

Ο επόμενος αγώνας έρχεται το επόμενο Σαββατοκύριακο (25-27 Μαρτίου) και είναι το GP Σαουδικής Αραβίας.

Αποτελέσματα GP Μπαχρέιν

bahrain race

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Από 10 ευρώ τα εισιτήρια για την υπερειδική του ΟΑΚΑ! (ΦΩΤΟ)

Published

on

Στο κεντρικό Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, το χώρο από όπου θα ξεκινήσει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με μια φαντασμαγορική υπερειδική διαδρομή στις 8 Σεπτεμβρίου, φιλοξενήθηκε η παρουσίαση της φετινής διοργάνωσης, η οποία θα αποτελέσει το σπουδαιότερο αθλητικό γεγονός της χρονιάς για την Ελλάδα.

Διεθνώς αναγνωρισμένο, με ονομασία, ταυτότητα και χαρακτήρα απόλυτα ταυτισμένα με την Ελλάδα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έρχεται να δώσει συνέχεια σε ό,τι ξεκίνησε πέρυσι με την επιστροφή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ: να φέρει τον κόσμο πιο κοντά στον υγιή αθλητικό ανταγωνισμό, όπως και να μεταφέρει μια ιδανική εικόνα της Ελλάδας σε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Όχι τυχαία, συνεπώς, οι καλύτεροι οδηγοί ράλλυ στον κόσμο, τα πλέον άρτια τεχνολογικά αυτοκίνητα στην πενηντάχρονη ιστορία του WRC και όλοι όσοι θα βρεθούν στη λίστα συμμετεχόντων θα ξεκινήσουν την πορεία τους στη φετινή εκδοχή του αγώνα με μια μοναδική παράσταση στην ΕΚΟ Super Special Stage @ Olympic Stadium, μπροστά στα μάτια δεκάδων χιλιάδων θεατών.

«Φέρνουμε το Ράλλυ των Θεών στην Αθήνα, στο ΟΑΚΑ», δήλωσε ο Υφυπουργός Αθλητισμού και Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, Λευτέρης Αυγενάκης, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του αγώνα, προσθέτοντας: «Το διαρκώς αναβαθμιζόμενο Ολυμπιακό Στάδιο θα “αποχωριστεί” για λίγο το γρασίδι για μια ασφάλτινη διαδρομή συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων, και θα ανοίξει τις πύλες του σε κάθε φίλο του σπορ, ανεξαρτήτως φύλου ή ηλικίας, φέρνοντας τη δράση μπροστά από την άνεση των κερκίδων του». Πρόθεση της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα είναι η υπερειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ να αποτελέσει το αποκορύφωμα της χρονιάς για τον ελληνικό αθλητισμό και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στο σύνολό του και, ως εκ τούτου, οι τιμές των εισιτηρίων, που ξεκίνησαν να πωλούνται από την πλατφόρμα του viva.gr, έχουν ως τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ! Αξίζει να αναφερθεί πως περισσότερα από 40.000 εισιτήρια θα έχουν μέση τιμή 18,5 ευρώ.

Στο «μέγεθος» του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στάθηκε ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης σε πολλά σημεία της ομιλίας του, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως «είναι από τις φορές που ο ιδιωτικός τομέας θέλει να συνεργάζεται με το κράτος. Είναι η φιλοσοφία που πρεσβεύει η Κυβέρνησή μας, που πρεσβεύει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όπου ο ιδιωτικός τομέας επενδύει τα χρήματά του, αισθάνεται ασφάλεια, είναι βέβαιος για την επένδυσή του και συνεργάζεται με το κράτος αποτελεσματικά, και όλο αυτό εντέλει είναι προς όφελος της ίδιας της κοινωνίας».

Τα λόγια του Υφυπουργού Αθλητισμού επιβεβαίωσε και η παρουσία στελεχών της Κυβέρνησης στην εκδήλωση. Ανάμεσά τους, ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Λευτέρης Οικονόμου, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Χρίστος Δήμας καθώς και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, που βρίσκεται ενεργά δίπλα στον αγώνα, Δημήτρης Φραγκάκης.

Ανάλογα, ο Υφυπουργός Αθλητισμού εξήρε τη συνεισφορά των χορηγών, λέγοντας «Είναι η φιλοσοφία της συνεργασίας του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα. Το είδαμε πολύ έντονα πέρυσι με τη σπουδαία συμμετοχή ελληνικών και διεθνών εταιρειών, οι οποίες επέλεξαν να προβληθούν μέσα από τον αγώνα και να ταυτιστούν με μια παγκόσμια αθλητική διοργάνωση που προξένησε κύματα ενθουσιασμού σε φίλους του motorsport εντός και εκτός Ελλάδος».

Ο Υφυπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην ανάπτυξη συνεργειών με φορείς της κοινωνίας των πολιτών, όπως με τον Ερυθρό Σταυρό, που στέκεται δίπλα στον αγώνα με πράξεις. Πράξεις αντίστοιχες αυτών κάθε πολίτη που θέτει εαυτόν στις τάξεις της διοργάνωσης ως εθελοντής, βοηθώντας στην άρτια διεξαγωγή του αγώνα. Η προσέλευση εθελοντών, μάλιστα, αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη φέτος, που οι ανάγκες του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχουν καθοριστεί και αναρτηθεί σε σχετικό σύνδεσμο στο www.acropolis.gr.

Από την πλευρά των χορηγών, από το βήμα της εκδήλωσης χαιρετισμό απηύθυναν οι κ.κ. Χριστίνα Μηλιαράκη, Διευθύντρια Marketing Εγχώριας Εμπορίας της ΕΚΟ, μέλους του Ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια, Στέφανος Θεοχαρόπουλος, Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας & Λειτουργιών Ομίλου ΟΤΕ, Μαρία Ηλιοπούλου, Corporate Communications Manager της Toyota Ελλάς, Γιάννης Βασιλάκος, Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της Dixon South East Europe (Κωτσόβολος), Θάνος Μαρίνος, Managing Director της Betsson και Βασίλης Αποστολόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών.

Το καθαρά αγωνιστικό μέρος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 παρουσίασαν η Αλυτάρχης του αγώνα, κ. Ανίτα Πασαλή, με τον βετεράνο οδηγό αγώνων, «Στρατισίνο», κατά κόσμον Στράτη Χατζηπαναγιώτου. Οι ίδιοι αποκάλυψαν τρεις προσθήκες, και συγκεκριμένα της γνωστής ειδικής διαδρομής «Χαρβάτι» (14,02 χλμ.) στην Κορινθία, της Ε.Δ. «Λειβαδιά» (21,21 χλμ.), γνωστής ως «Ευαγγελίστρια» τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και μιας διαδρομής που θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά. Πρόκειται για τη «Δάφνη», στο Δήμο Τανάγρας, με μήκος 17,45 χλμ. Αναλυτικότερες λεπτομέρειες για το ωράριο του αγώνα θα ανακοινωθούν άμεσα.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του αγώνα, έγινε αναφορά σε εκδηλώσεις που θα διοργανωθούν στο πλαίσιό του, όπως ενέργειες Οδικής Ασφάλειας, αλλά και η διοργάνωση -για δεύτερη συνεχή χρονιά- του Τελικού του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ eSports, που, όπως και πέρυσι, θα φιλοξενηθεί στο ΟΑΚΑ.

Το «παρών» κατά τη διάρκεια της βραδιάς έδωσε πλήθος εκπροσώπων της Πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ανάμεσά τους, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος, Φάνης Σπανός, ο Δήμαρχος Λαμιέων, Θύμιος Καραΐσκος, ο Δήμαρχος Καρπενησίου και πρόεδρος ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας, Νίκος Σουλιώτης, όπως φυσικά και ο κ. Δημήτρης Μιχελακάκης, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας.

  • Για την ομιλία του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Λευτέρη Αυγενάκη, πατήστε εδώ.

Για τη διαδρομή του αγώνα, πατήστε εδώ

Media Acropolis Rally

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Εμφατική pole του Λεκλέρκ στο Αζερμπαϊτζάν

Published

on

Ο Σαρλ Λεκλέρ διέλυσε τον ανταγωνισμό στο Μπακού και έφερε τη Ferrari του στην πρώτη θέση της εκκίνησης.

Οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Αζερμπαϊτζάν ήταν, όπως αναμενόταν, επεισοδιακές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari κατάκτησε με σημαντική διαφορά την pole position, αφήνοντας στη 2η θέση τον Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull. Από τη 2η σειρά της εκκίνησης θα ξεκινήσει ο Μαξ Φερστάπεν που πήρε την 3η θέση και θα έχει δίπλα του τον Κάρλος Σάινθ.

Με το ξεκίνημα της περιόδου των κατατακτήριων στο Μπακού, που άρχισε με 15λεπτη καθυστέρηση, τα μονοθέσια βγήκαν αμέσως στην πίστα. Η φύση της διαδρομής, που ευνοεί τα ατυχήματα, τους έκανε να θέλουν να κάνουν γρήγορα ένα γρήγορο γύρο για να είναι εξασφαλισμένοι σε περίπτωση διακοπής.

Το «γαϊτανάκι» των γρήγορων γύρων που βλέπαμε όλο το 3ήμερο ανάμεσα σε Red Bull Racing και Scuderia Ferrari συνεχίστηκε και στο ξεκίνημα του Q1. Αρχικά οι Φερστάπεν και Πέρεζ ανέβηκαν στην κορυφή, στη συνέχεια ο Λεκλέρ πέρασε μπροστά αλλά αμέσως μετά οι δύο οδηγοί των «ταύρων» ξαναπήραν την κορυφή, με τον Ολλανδό ελάχιστα μπροστά (11 χιλιοστά του δευτερολέπτου) από τον Μεξικανό.

Η έκπληξη του Q1 ήταν ο Γκουάνγιου Ζου της Alfa Romeo, ο οποίος ήταν για μεγάλο διάστημα ο «best of the rest», ανεβαίνοντας στην 5η θέση, τη στιγμή μάλιστα που ο Βάλτερι Μπότας προσπαθούσε να ξεφύγει από τις τελευταίες θέσεις.

Παρ’ όλα αυτά, η διακοπή δεν αποφεύχθηκε. Ο Λανς Στρολ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου της Aston Martin και χτύπησε στις μπαριέρες, καταστρέφοντας την εμπρός ανάρτηση. Οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να βγάλουν τις κόκκινες σημαίες με μόλις 2 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα να μένουν στο ρολόι. Όπως αναμενόταν, στην έξοδο του pit lane σχηματίστηκε μια μακριά ουρά από τα μονοθέσια που ήθελαν να βγουν στην πίστα για να κάνουν μία τελευταία προσπάθεια, καθώς ο χρόνος που απέμενε ήταν πολύ λίγος και σίγουρα δεν έφτανε για όλους.

Σε αυτά τα τελευταία 2:30 όσοι οδηγοί πρόλαβαν να περάσουν τη γραμμή προτού πέσει η καρό σημαία έκαναν την προσπάθειά τους. Ακολούθησε φρενίτιδα, με την κατάσταση να μοιάζει περισσότερο με αγώνα και λιγότερο με κατατακτήριες, και στο τέλος οι πέντε που αποκλείστηκαν ήταν οι Κέβιν Μάγκνουσεν, ΆΛεξ Άλμπον, Νίκολας Λατίφι, Λάνς Στρολ και Μικ Σουμάχερ.

Το ξεκίνημα του 2ου σκέλους των κατατακτήριων ξεκίνησε με παρόμοιο τρόπο, με σχεδόν όλα τα μονοθέσια να βγαίνουν στην πίστα, καθώς μόνο οι δύο Alfa Romeo έμειναν στα γκαράζ τους. Και πάλι οι Red Bull και Ferrari ήταν τα ταχύτερα μονοθέσια στην πίστα, με τις διαφορές μεταξύ τους να είναι μικρές. Αυτήν τη φορά όμως ήταν οι οδηγοί της Scuderia που ανέβηκαν στην κορυφή, με τον Σάινθ λίγο μπροστά από τον Λεκλέρ. O Σέρχιο Πέρεζ όμως δεν είχε πει την τελευταία του λέξη και πήρε την πρώτη θέση, μπροστά από τον Λεκλέρ, που επίσης βελτίωσε το χρόνο του.

Η στενή πίστα του Μπακού συνέχιζε να δυσκολεύει τους οδηγούς, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Φέτελ, ο οποίος «ακούμπησε» τις μπαριέρες αλλά κατάφερε να συνεχίσει χωρίς να κάνει ζημιά στο μονοθέσιο της Aston Martin.

Το βασικό ζητούμενο στο Q2 όμως είναι πάντα ο σχηματισμός της τελικής 10άδας, που αργότερα θα διεκδικήσει την pole position. Επομένως, τα βλέμματα στράφηκαν στις θέσεις 11 έως 15, με τις οποίες φλέρταρε επικίνδυνα ο Λούις Χάμιλτον με τη Mercedes. Ο Βρετανός πολυπρωταθλητής, όμως, με μια μικρή βοήθεια από τον Ράσελ, κατάφερε να ξεκολλήσει από την «καυτή» ζώνη. Εκείνοι που δεν τα κατάφεραν και έμειναν εκτός συνέχειας ήταν οι Λάντο Νόρις, Ντάνιελ Ρικάρντο, Εστεμπάν Οκόν, Γκουάνγιου Ζου και Βάλτερι Μπότας. Αμφότερες οι McLaren αποκλείστηκαν, όπως και οι δύο Alfa Romeo.

Όταν άναψε το πράσινο φως στην έξοδο του pit lane για το ξεκίνημα του Q3, όλοι ετοιμάστηκαν για τη μεγάλη μάχη που προετοιμαζόταν από το ξεκίνημα του 3ημέρου. Δύο ομάδες και τέσσερις οδηγοί διεκδικούσαν την pole position στους στενούς δρόμους του Μπακού και όλα ήταν ανοιχτά.

Στην πρώτη προσπάθεια ο Κάρλος Σάινθ ήταν εκείνος που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο, κάτι λιγότερο από μισό δέκατο του δευτερολέπτου μπροστά από τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Πέρεζ ήταν 3ος και ο Φερστάπεν σημείωσε τον 4ο χρόνο, επίσης λίγα χιλιοστά πίσω από τον teammate του. Ωστόσο, και οι τέσσερις έκαναν λάθη στο γρήγορο γύρο τους.

 

 

Η αυλαία έπεσε για την πρώτη πράξη και οι οδηγοί επέστρεψαν στα γκαράζ των ομάδων τους για να βάλουν φρέσκα ελαστικά και να βγουν για την τελική τους προσπάθεια. Αυτήν τη φορά όμως ο Λεκλέρ δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης. Ο Μονεγάσκος της Ferrari ήταν αλάνθαστος και στο τέλος πανηγύρισε την pole position, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά (3 δέκατα) από τον Σέρχιο Πέρεζ, που πήρε τη 2η θέση. Ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε στην 3η θέση, ενώ ο Σάινθ δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του και θα ξεκινήσει από την 4η θέση. Ακολούθησαν οι Τζορτζ Ράσελ, Πιέρ Γκασλί, Λούις Χάμιλτον, Γιούκι Τσουνόντα, Σεμπάστιαν Φέτελ και Φερνάντο Αλόνσο.

Αποτελέσματα

qp

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Πρίγκιπας στο Μονακό ο Πέρες, μετά την γκάφα της Ferrari!

Published

on

O Σέρχιο Πέρεζ πήρε μια ανέλπιστη νίκη σε ένα χαοτικό αγώνα, ο Λεκλέρ τερμάτισε 4ος.

Το GP Μονακό του 2022 ήταν ένας επεισοδιακός αγώνας, ο οποίος είχε τόσες διακοπές και καθυστερήσεις που ολοκληρώθηκε λόγω λήξης χρόνου και χωρίς να γίνουν όλοι οι προβλεπόμενοι γύροι. Ο Σέρχιο Πέρεζ ήταν ο μεγάλος νικητής του αγώνα, εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή στρατηγική της Red Bull Racing.

Ο Κάρλος Σάινθ ήταν δεύτερος και ο Μαξ Φερστάπεν ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Ένα λάθος της Ferrari κόστισε ακριβά στον Σαρλ Λεκλέρ, που παρότι ξεκίνησε από την pole position τερμάτισε τελικά στην 4η θέση.

Η βροχή που ξεκίνησε να πέφτει στο Μόντε Κάρλο λίγο πριν από την έναρξη έφερε φρενίτιδα στο γκριντ και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να καθυστερήσουν την εκκίνηση του αγώνα για να δώσουν στις ομάδες τη δυνατότητα να τοποθετήσουν τα κατάλληλα ελαστικά για τις συνθήκες. Αυτό όμως ήταν από μόνο του ένας γρίφος, καθώς δεν δεν είχε βρέξει καθόλου μέχρι στιγμής όλο το 3ήμερο και τα διαθέσιμα στοιχεία ήταν ελάχιστα, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε ότι η άσφαλτος στη διαδρομή είναι καινούρια.

Τελικά, ύστερα από μια 16λεπτη καθυστέρηση, ο γρίφος λύθηκε και τα μονοθέσια ξεκίνησαν το γύρο σχηματισμού πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, έχοντας τα ελαστικά για βροχή (μπλε), όπως προβλέπουν οι κανονισμοί. Η βροχή όμως συνέχισε να δυναμώνει και μέσα στα επόμενα λεπτά μετατράπηκε σε καταιγίδα και έτσι οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να βγάλουν τις κόκκινες σημαίες και να διακόψουν τον αγώνα, προτού καν ξεκινήσει επίσημα.

Πέρασε περίπου μία ώρα μέχρι οι συνθήκες να βελτιωθούν και τα μονοθέσια να επιστρέψουν στην πίστα, Όπως και την πρώτη φορά, μπροστά πήγαινε το αυτοκίνητο ασφαλείας και πίσω ακολουθούσαν οι οδηγοί, με τη σειρά στην οποία κατατάχθηκαν το Σάββατο. Λόγω του ενός έξτρα γύρου σχηματισμού, η διάρκεια του αγώνα μειώθηκε από 78 σε 77 γύρους.

Και τα 20 μονοθέσια είχαν τα ελαστικά για βροχή. Ακόμα και πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας δεν έλειψαν τα συμβάντα, με τους Λατίφι και Στρολ να χάνουν τον έλεγχο και να πέφτουν, με μικρή ταχύτητα, στις μπαριέρες. Και οι δύο όμως κατάφεραν να συνεχίσουν και να επιστρέψουν στα pit.

Η εκκίνηση δόθηκε εν κινήσει, όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα, και όλοι διατήρησαν τις θέσεις τους στην πολύ γλιστερή πίστα. Ο Λεκλέρ διατήρησε την πρωτοπορία, μπροστά από τον Σάινθ και τις δύο Red Bull των Πέρεζ και Φερστάπεν.

Καθώς η βροχή είχε σταματήσει, το ερώτημα ήταν πότε θα ήταν η κατάλληλη στιγμή να βγουν τα βρόχινα ελαστικά και να μπουν τα ενδιάμεσα. Στο μεταξύ, ο Λεκλέρ προσπαθούσε να φτιάξει όσο μπορούσε μεγαλύτερη διαφορά από τον Σάινθ, ο οποίος δεν ένιωθε ουσιαστική απειλή από τις Red Bull. Ο Φερστάπεν έδειχνε να είναι ταχύτερος από τον Πέρεζ αλλά ήταν αδύνατο να περάσει.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ μπήκε για να αλλάξει τα βρόχινα σε ενδιάμεσα στον 7ο γύρο, κάτι που είχαν κάνει από πολύ νωρίτερα οι Γκασλί και Λατίφι. Δεν ήταν όμως ταχύτεροι από τον Λεκλέρ στην πρώτη θέση και έτσι οι πρωτοπόροι δεν έκαναν ακόμα την κίνησή τους. Με την πίστα να στεγνώνει γρήγορα, άρχισε να εμφανίζεται το ενδεχόμενο η αλλαγή να μη γίνει από τα βρόχινα στα ενδιάμεσα αλλά απευθείας στα σλικ.

Όσο περνούσαν οι γύροι, η πίστα στέγνωνε και όσοι είχαν ενδιάμεσα άρχιζαν να κινούνται σαφώς ταχύτερα από εκείνους με τα βρόχινα ελαστικά. Το ερώτημα όμως για το ποια είναι η βέλτιστη στρατηγική παρέμενε. Η Red Bull έκανε την πρώτη κίνηση και κάλεσε τον Σέρχιο Πέρεζ στα pit για να του βάλει βρόχινα ελαστικά στον 16ο γύρο. Στη Ferrari αντέδρασαν δύο γύρους αργότερα και έβαλαν τον Λεκλέρ για ενδιάμεσα, αλλά στο μεταξύ ο Πέρεζ είχε προλάβει να κάνει δύο γρήγορους γύρους και έτσι ο Μονεγάσκος επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Μεξικανό.

Ο Σάινθ όμως έμεινε στην πίστα, με προφανή στόχο να μη βάλει καθόλου ενδιάμεσα και να πάει απευθείας στα σλικ. Ήταν το σημείο του αγώνα που τα σλικ άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στις πιο πίσω θέσεις, με κάποιους από τους οδηγούς να παίρνουν το ρίσκο.

Στη Ferrari αποφάσισαν να κινηθούν πιο επιθετικά και κάλεσαν και τους δύο οδηγούς στον ίδιο γύρο για να βάλουν ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Η κίνηση αυτή προκάλεσε την οργή του Λεκλέρ, που αναγκάστηκε να κάνει δύο pit stop μέσα σε λίγους γύρους και επιπλέον βρέθηκε πίσω από τον Σάινθ. Ήταν ένα τραγικό λάθος στην επικοινωνία, γιατί αρχικά ο Λεκλέρ έλαβε εντολή να μπει στα pit και μετά πήρε άλλη εντολή να μείνει έξω, η οποία όμως ήρθε καθυστερημένα, όταν ο Μονεγάσκος είχε ήδη μπει στην είσοδο των pit.

Στον επόμενο γύρο μπήκαν και οι οδηγοί της Red Bull Racing για να κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα. Ο χρονισμός των «ταύρων» ήταν σαφώς καλύτερος, καθώς όταν όλος αυτός ο χαμός ολοκληρώθηκε ο Πέρεζ ήταν πρώτος, ο Σάινθ δεύτερος, ο Φερστάπεν 3ος και ο Λεκλέρ ακολουθούσε στην 4η θέση. Ο Ράσελ είχε ανέβει 5ος, μπροστά από τον Νόρις και ακολουθούσαν οι Αλόνσο, Χάμιλτον, Οκόν, Μπότας και Φέτελ.

Με τις συνθήκες στην πίστα να σταθεροποιούνται, ο αγώνας άρχισε να παίρνει τη συνηθισμένη μορφή των grand prix του Μονακό. Τα μονοθέσια κινούνταν σε παράταξη, χωρίς να μπορούν να προσπεράσουν και απλώς περίμεναν να υπάρξει ένα συμβάν που θα άλλαζε την κατάσταση.

Μια και μιλάμε για Μονακό, το συμβάν δεν άργησε να έρθει. Ο Μικ Σουμάχερ έχασε τον έλεγχο της Haas στο σικέιν της Πισίνας και έπεσε με δύναμη στις μπαριέρες, σε ένα θεαματικό ατύχημα στο οποίο το μονοθέσιο του Γερμανού κόπηκε στα δύο. Ο Σουμάχερ πάντως βγήκε από αυτό φαινομενικά άθικτος. Όπως ήταν φυσικό, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του για να καθαριστεί η πίστα και να επισκευαστούν οι μπαριέρες.

Η ζημιά στις μπαριέρες όμως ήταν τόσο μεγάλη που οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να διακόψουν τον αγώνα με κόκκινη σημαία. Έτσι, όλα τα μονοθέσια επέστρεψαν για δεύτερη φορά στο pit lane, περιμένοντας την επανεκκίνηση. Ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν, δικαιολογημένα, πολύ θυμωμένος από το λάθος της ομάδας του, που τον έριξε στην 4η θέση, σε έναν αγώνα που έδειχνε ικανός να κερδίσει.

Για τρίτη φορά σε αυτόν τον αγώνα τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για άλλη μία εκκίνηση εν κινήσει. Οι πρωτοπόροι ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές με τα ελαστικά τους, με τις Red Bull να επιλέγουν τη μεσαία γόμα και τις Ferrari να μένουν με τη σκληρή γόμα που είχαν πριν από τη διακοπή.

Η επανεκκίνηση δεν είχε συμβάντα και όλοι διατήρησαν τις θέσεις τους. Με την πίστα να είναι πλέον σχεδόν στεγνή, δεν αναμένονταν άλλα προσπεράσματα και η κατάταξη έμενε σταθερή, με τους Πέρεζ, Σάινθ, Φερστάπεν και Λεκλέρ στις πρώτες θέσεις και τους Ράσελ, Νόρις, Αλόνσο, Χάμιλτον, Οκόν και Μπότας να ακολουθούν.

Με όλες τις διακοπές και τις καθυστερήσεις, ο αγώνας δεν ολοκληρώθηκε ύστερα από 77 γύρους αλλά όταν συμπληρώθηκε ο διαθέσιμος χρόνος που προβλέπουν οι κανονισμοί, δηλαδή δύο ώρες μετά την εκκίνηση, που δόθηκε επίσημα μετά την πρώτη διακοπή. Καθώς όμως συμπληρώθηκε το 75% του αγώνα (64 γύροι), οι οδηγοί πήραν ολόκληρους τους βαθμούς.

Το μόνο ενδιαφέρον στους τελευταίους γύρους ήταν ποιος θα έκανε την προσπάθεια να πάρει τον έναν επιπλέον βαθμό που έδινε ο ταχύτερος γύρος. Αυτό το κατάφερε ο Λάντο Νόρις, που είχε την ευκαιρία να μπει στα pit και να βάλει φρέσκα ελαστικά χωρίς να χάσει τη θέση του.

Στο τέλος ο Σάινθ προσπάθησε να ασκήσει πίεση στον Πέρεζ, που αντιμετώπιζε προβλήματα με τα ελαστικά του, μένοντας κολλημένος πίσω από τη Red Bull για αρκετούς γύρους. Αυτό έφερε και τους Φερστάπεν και Λεκλέρ κοντά τους, με άλλο ένα «τρενάκι» να σχηματίζεται στην πρωτοπορία του αγώνα. Δεν είχαμε προσπεράσματα όμως.

Έτσι, ο Σέρχιο Πέρεζ πήρε στο GP Μονακό μια νίκη που μάλλον δεν περίμενε, με τον Κάρλος Σάινθ να τερματίζει στη 2η θέση και τον Μαξ Φερστάπεν να παίρνει την 3η θέση. Ο σίγουρα απογοητευμένος Λεκλέρ ήταν 4ος και ακολούθησαν οι Τζορτζ Ράσελ, Λάντο Νόρις, Φερνάντο Αλόνσο, Λούις Χάμιλτον, Βάλτερι Μπότας και Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Οκόν τερμάτισε 9ος στην πίστα αλλά είχε ποινή 5 δευτερολέπτων και έπεσε εκτός 10άδας στην τελική κατάταξη.

Επόμενος αγώνας είναι το GP Αζερμπαϊτζάν το 3ήμερο 10-12 Ιουνίου.

Αποτελέσματα

race

Continue Reading
Advertisement

Facebook

Copyright © 2019 Mikad Εκδοτικές Διαφημιστικές Υπηρεσίες. --- Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας matchnews.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.