Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Η ιστορία του Βασίλη Βάρρα, από τα… αλώνια του τοπικού, στο μονοθέσιο της Renault!

Published

on

Μια απίστευτη εμπειρία έζησε ο Πατρινός ποδοσφαιριστής Βασίλης Βάρρας,  οδηγώντας μονοθέσιο F1.

Ο Βάρρας θεωρείται από τα καλύτερα «ονόματα» του τοπικού ποδοσφαίρου με θητεία στον Κεραυνό Αγίου Βασιλείου, το Διαγόρα Βραχνεΐκων, τον Δαβουρλή, ενώ αυτή τη στιγμή παίζει στο Πάτραι.

Πως βρέθηκε λοιπόν ένας ταλαντούχος ποδοσφαιριστής πίσω από το τιμόνι ενός μονοθέσιου, που όλοι οι λάτρεις του σπορ ονειρεύονται; Ο ταλαντούχος ποδοσφαιριστής μάλιστα έγινε από τους λίγους Έλληνες, αν όχι ο μοναδικός που έκανε γύρους σε πίστα δοκιμών.

Όλα ξεκίνησαν όταν συμμετείχε σε διαγωνισμό, όπου βγήκε στους πρώτους 6 ανάμεσα σε 30.000 και ταξίδεψε στην Αγγλία όπου ξεναγήθηκε στο Enstone στην έδρα της Renault και γνώρισε τους οδηγούς  Palmer και Hulkenberg από κοντά.

Περνώντας διάφορα τεστ  μέσα σε δυο ημέρες, προσωπικότητας, αντοχής και οδηγικών ικανοτήτων με τον «πύραυλο» Renault RS 01, ο Βάρρας είχε την ευκαιρία να οδηγήσει την F1.

Ας μην… υποτιμούμε το γεγονός ότι οδήγησε και το Renault RS 01. Μιλάμε για πύραυλο!

Ο Βασίλης Βάρρας  ήταν ο νικητής και μια ολόκληρη ομάδα είχε στηθεί έτσι ώστε να οδηγήσει την F1 για τρεις γύρους.

Ας τον αφήσουμε όμως να μας διηγηθεί ο ίδιος την ιστορία της ζωής του, μέσω της εφημερίδας Match Αχαΐας

 «Εάν δεν έχεις όνειρα, δεν έχεις λόγο να ζεις»

«Θα ξεκινήσω την ιστορία μου με ένα ρητό που είχε πει ο αείμνηστος Ayrton Senna. “Εάν ένα άτομο δεν έχει όνειρα, δεν έχει κάποιον λόγο για να ζει… Το να ονειρεύεσαι είναι απαραίτητο, παρ’όλα αυτά στο όνειρο η πραγματικότητα δεν θα πρέπει να αγνοείται.”

Παρακολουθώ F1 από μικρό παιδάκι και από την πρώτη στιγμή μια ομάδα με κέρδισε, η Renault. Ποιος θα μου έλεγε λοιπόν ότι μόλις στα 24 μου χρόνια θα βρισκόμουν μέσα σε ένα μονοθέσιο F1 και μάλιστα της Renault, της αγαπημένης μου ομάδας.

Αυτό που έχει περισσότερο ενδιαφέρον  όμως είναι το πώς έφτασα εκεί. Μια μέρα όπως κοίταζα την σελίδα της Renault στο facebook είδα έναν διαγωνισμό.  Ήταν 4 παιχνιδάκια στο κινητό τύπου ταχύτητας, μνήμης κλπ, από τα οποία οι 6 πρώτοι θα ταξίδευαν στο Enstone, στην έδρα της Renault. Μετά από πολλή προσπάθεια βγήκα 3ος ανάμεσα σε περίπου 30.000 άτομα.

Ταξίδεψα λοιπόν στο Enstone όπου εκεί γνώρισα από κοντά τους οδηγούς του 2017 Nico Hulkenberg και Jolyon Palmer, καθώς επίσης μας έκαναν γνωστό ότι μέσα από διάφορα τεστ όπως αντοχής, προσωπικότητας και οδηγικών ικανοτήτων, ο 1ος θα οδηγούσε για 2 γύρους το μονοθέσιο F1 της Renault.

 «Ήθελα να αισθανθώ τα πάντα»

«Και εδώ έρχεται να κολλήσει τέλεια η ενασχόληση μου με το ποδόσφαιρο. Η αντοχή που είχα δημιουργήσει καθώς και η προσωπικότητα που έχτισα μέσα από τον αθλητισμό με έφτασαν στην 1η θέση. Έτσι λοιπόν όλο το πλήρωμα της Renault ήταν έτοιμο για να οδηγήσω στην ιστορική πίστα του Silverstone το μονοθέσιοF1. Φυσικά δεν με ενδιέφερε να κάνω τον ταχύτερο γύρο αλλά να αισθανθώ τα πάντα.

Και αυτό έκανα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την στιγμή που βγαίνοντας από το pitlane με χτυπάει ο ήλιος στο κράνος και από πίσω μου ένας απίστευτος ήχος του κινητήρα να με συνοδεύει.

Σε όλη την διαδρομή λοιπόν αυτά τα 6 λεπτά που διήρκησε περίπου, προσπαθώ από την μία να μείνω συγκεντρωμένος και από την άλλη παλεύω με συναισθήματα χαράς, συγκίνησης και φόβου λόγω εξωπραγματικής για τα δεδομένα ενός μέσου ανθρώπου ταχύτητας. Το κοντέρ έγραψε 280 χλμ/ώρα την στιγμή που πάτησα τέρμα το γκάζι στην ευθεία Wellington Straight»

 «Τα πιο έντονα 6 λεπτά της ζωής μου»

«Και αυτό ήταν. Το μόνο που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι αυτά τα 6 λεπτά θα παραμείνουν για πάντα ως τα πιο έντονα λεπτά της ζωής μου. Ακραία συναισθήματα και αδρεναλίνη στα ύψη. Ήταν κάτι που θα το θυμάμαι για πάντα. Στην πραγματικότητα ήταν ένα παράθυρο σε μια άλλη ζωή. Πλέον, βλέπω τους αγώνες από την τηλεόραση και έχω την τεράστια τιμή να πω, ξέρεις κάτι; Ξέρω πως αισθάνονται αυτοί οι οδηγοί, ξέρω πως είναι να βρίσκεσαι πίσω από αυτό το τιμόνι».

Ηλίας Μάτσας

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Αυτό είναι το πρόγραμμα της Formula 1 για το 2025

Published

on

Η 75η σεζόν της ιστορίας της Formula 1, το 2025, δεν θα ξεκινήσει από τη Μέση Ανατολή -όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια- αλλά από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας, η οποία ανέκτησε την περίοπτη θέση του εναρκτήριου αγώνα του προγράμματος, στις 16 Μαρτίου 2025.

Παρόλα αυτά, ο τελευταίος αγώνας θα εξακολουθήσει να είναι το GP του Άμπου Ντάμπι, που θα κλείσει τη σεζόν του 2025 στις 7 Δεκεμβρίου. Δύο εβδομάδες πριν από τα Χριστούγεννα. Ανάμεσα στους αγώνες αυτούς ούτε θα φύγει, ούτε θα έρθει κάποιο καινούριο GP σε σχέση με τα φετινά. Ωστόσο, πολλά από αυτά θα αλλάξουν ημερομηνία.

Λόγω του μήνα του ραμαζανίου, οι αγώνες του Μπαχρέιν και της Σαουδικής Αραβίας θα διεξαχθούν τον Απρίλιο, μετά από τους αγώνες της Αυστραλίας, της Κίνας και της Ιαπωνίας. Ο Αύγουστος και πάλι έχει εξασφαλιστεί για τις παραδοσιακές διακοπές του σπορ, μεταξύ των αγώνων της Ουγγαρίας και της Ολλανδίας στις αρχές και στο τέλος του μήνα αυτού.

Άλλες αλλαγές ημερομηνιών, για καλύτερο προγραμματισμό των μεταφορών των ομάδων. Εξαιρώντας το Μαϊάμι, που μένει στο Μάιο, και τον Καναδά που παραμένει στον Ιούνιο, οι ευρωπαϊκοί αγώνες έχουν όλοι συγκεντρωθεί στην Άνοιξη και το καλοκαίρι, και οι Ασιατικοί και έπειτα οι αγώνες στην αμερικανική ήπειρο θα διεξαχθούν το Φθινόπωρο.

Η χρονιά θα κλείσει, όπως και φέτος, με δύο διαδοχικά αγωνιστικά τριήμερα στη Μέση Ανατολή, στο Κατάρ και στο Άμπου Ντάμπι. Δείτε παρακάτω το αναλυτικό πρόγραμμα της F1 2025:

FORMULA 1
Πρόγραμμα F1 2025 FORMULA 1
Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Δυναμικό ξεκίνημα στην Ριτσώνα για τους Πατρινούς οδηγούς

Published

on

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων ξεκίνησε για τη φετινή σεζόν με την Ανάβαση Ριτσώνας να αποτελεί τον πρώτο γύρο του θεσμού για τη φετινή χρονιά με τη συμμετοχή πατρινών οδηγών. Η πιο ιστορική ανάβαση του πρωταθλήματος, η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1956.

Στις λεπτομέρειες κρίθηκε η νίκη σε πολλές κατηγορίες στην Ανάβαση Ριτσώνας, γεγονός που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των χιλιάδων θεατών μέχρι το τέλος. Η εναρκτήρια ανάβαση της χρονιάς συγκέντρωσε τριψήφιο αριθμό οδηγών, οι οποίοι οδήγησαν στο όριο, έχοντας ως στόχο να ξεκινήσουν με το δεξί τις αγωνιστικές υποχρεώσεις τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Όσον αφορά τα αποτελέσματα στις επιμέρους κατηγορίες, ο Μάριος Ηλιόπουλος δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στη Formula Saloon.

Ο οδηγός του Ford Fiesta ήταν ο πιο γρήγορος και στα δύο περάσματα και έφυγε για άλλη μια χρονιά νικητής από την Ανάβαση Ριτσώνας, κερδίζοντας παράλληλα την κατηγορία FST. Στη δεύτερη θέση, χωρίς να μπορέσει να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερμάτισε ο Βαγγέλης Γεωργούλας (Mitsubishi Lancer Evo VIII), ξεπερνώντας στο τέλος το εμπόδιο του Πιτ Παρθένη, ο οποίος αρκέστηκε στην τρίτη θέση με το Mitsubishi Lancer Evo IX. Στην FSA, ο Γιώργος Κατσαρός (Ford Escort MKI) ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, νικητής στην FST2 αναδείχθηκε ο Ευάγγελος Χαντζής (Alfa Romeo 75), ενώ στην FSA2L κέρδισε ο «Κανέλλος» (Peugeot 106).

Σπουδαία μάχη εκτυλίχθηκε στην Ομάδα Ν, με τον Μηνά Μπενή (Mitsubishi Lancer Evo IX) να αναδεικνύεται νικητής για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στη Ριτσώνα, αφήνοντας πίσω του τον περσινό Πρωταθλητή της κατηγορίας, Γιώργο Θανάση (Mitsubishi Lancer Evo IX). Χαρακτηριστικό της μεταξύ τους κόντρας είναι πως οι δύο οδηγοί πέτυχαν την ίδια ακριβώς επίδοση στο δεύτερο σκέλος του αγώνα. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου της Ν ανέβηκε ο νεαρός Γιώργος Κεχαγιάς (Mitsubishi Lancer Evo IX) στη δεύτερη χρονιά εμπλοκής με τους αγώνες, μόλις 1 δλ. μακριά από τον νικητή.

Ο Μηνάς Μπενής τερμάτισε στην κορυφή και στη Ν4. Στη Ν έως 2 Λίτρα, ο Διονύσης Γιαννούλης (Honda Civic Type R EP3) ήταν ο νικητής στην πρώτη συνάντηση της χρονιάς, πετυχαίνοντας την ταχύτερη επίδοση και στα δύο ανεβάσματα του αγώνα. Αντιστάθηκε στην πίεση των αντιπάλων του ο Πανάγγελος Ρέκκας (Citroen Saxo), ολοκληρώνοντας την Ανάβαση Ριτσώνας στη δεύτερη θέση της Ν έως 2 Λίτρα και στην πρώτη της ιδιαίτερα ανταγωνιστικής Ν2.  Ο Κίμωνας Θέος (Peugeot 106) αν και ανέβασε ρυθμό στο δεύτερο σκέλος δεν κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Κορίνθιου οδηγού, τερματίζοντας πίσω του.

Στην Ομάδα Α, τα πάνω-κάτω έφερε ο Στάθης Κουκέας στο δεύτερο σκέλος. Ο οδηγός του Ford Fiesta R5 με αντεπίθεση στην επανάληψη, ανέτρεψε την εις βάρος του κατάσταση και ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στην Α, καθώς και στην Α8. Ο 32χρονος Αλέξης Μητσάκος ήταν ο πρωταγωνιστής στην Ομάδα Α έως 2 Λίτρα, πετυχαίνοντας μια δύσκολη νίκη, τερματίζοντας παράλληλα στη δεύτερη θέση της Α.

Ο οδηγός του μαύρου Peugeot 106 που ήταν ο ταχύτερος και στην Α6, κατάφερε να κρατήσει πίσω και στα δύο σκέλη τον μεγάλο του αντίπαλο, Βασίλη Μπάτζανο (Citroen Saxo). Ο περσινός πρωταθλητής της Α και της Α έως 2 Λίτρα, αρκέστηκε στη δεύτερη θέση της Α έως 2 Λίτρα, τερματίζοντας μόλις μισό (!) δευτερόλεπτο μακριά από τον νικητή. Ο Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort) αν και είχε αποκτήσει προβάδισμα νίκης μετά το πρώτο σκέλος του αγώνα, υποχώρησε στη συνέχεια, τερματίζοντας στην τρίτη θέση της Α. Το βάθρο της Α έως 2 Λίτρα συμπλήρωσε ο Σταμάτης Δημητρόπουλος με Citroen Saxo. Στην Α7, τη νίκη κατέκτησε ο Αλέξιος Μενούνος με Honda Civic Type R FN2.

Με το δεξί ξεκίνησε τις υποχρεώσεις του στο Πρωτάθλημα Αναβάσεων ο Βασίλης Δαμασκηνός Ευθυμίου (Ford Escort), που δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στην Ομάδα Ε. Ο Διονύσης Τροβάς (BMW M3 E30) αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, με τον Βαγγέλη Τσιούρη να τερματίζει τρίτος. Ο Γιαννιώτης οδηγός του Renault Clio ήταν ο ταχύτερος στην Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα, διατηρώντας πίσω του τον περσινό πρωταθλητή της κατηγορίας, Σταύρο Χατούπη (φωτό-Opel Corsa B). Την τριάδα στην Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα συμπλήρωσε ο Χαράλαμπος Μπουροθανασόπουλος με Citroen Saxo. Στις επιμέρους κλάσεις, νικητής στην Ε12 ήταν ο Διονύσης Τροβάς, στην Ε11 επικράτησε ο Ευάγγελος Τσιούρης (Renault Clio RS) και στην Ε10 ο Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B).

Στα Ιστορικά, εύκολη ήταν η επικράτηση του Παναγιώτη Ευθυμίου (BMW M3 E30), με τους Ιωάννη Κάτσικα (Ford Escort MKII) και Γιώργο Γαβριηλίδη (Ford Escort MKI) να συμπληρώνουν το βάθρο της κατηγορίας. Νικητής στην κατηγορία των Ιστορικών 1+2 αναδείχθηκε ο Ιωάννης Κάτσικας, ενώ στην κατηγορία 3 πρώτευσε ο Γιώργος Γαβριηλίδης.

Αξίζει να σημειωθεί πως ένα ατυχές και επικίνδυνο περιστατικό έλαβε χώρα στην Ανάβαση Ριτσώνας κατά τη διάρκεια του πρώτου σκέλους. Ένας αναβάτης, μην υπακούοντας στις εντολές της Ελληνικής Αστυνομίας και των κριτών, εισήλθε στη διαδρομή από τον τερματισμό της κι ενώ σε αυτή βρίσκονταν δύο αυτοκίνητα. Ευχαριστούμε τους οδηγούς, Στάθη Κουκέα και Μιχάλη Ευθυμίου για την υποδειγματική συμπεριφορά που επέδειξαν. Το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του ώστε στο μέλλον να μην επαναληφθούν παρόμοια περιστατικά.

Διοργανωτής της Ανάβασης Ριτσώνας ήταν το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Α.Σ.Μ.Α.). Στο πλευρό των οργανωτών στάθηκε η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο Δήμος Χαλκιδέων, που στήριξαν έμπρακτα το σημαντικό αυτό γεγονός για την ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας, ενώ και το STAR Κεντρικής Ελλάδας έδωσε δυναμικό παρών σε άλλη μία Ανάβαση Ριτσώνας. Υποστηρικτές του αγώνα ήταν το myKTEO (Όμιλος Επιχειρήσεων Μ.Γ. Θαλάσση), η Seajets και η Clevermedia. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν το 321Go και το music radio 101.2.

Επόμενο ραντεβού για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων είναι η Ανάβαση Ψάθας που θα διεξαχθεί στις 27 και 28 Απριλίου.

Συνοπτικά τα αποτελέσματα των κατηγοριών και των κλάσεων έχουν ως εξής:

Ομάδα Α: Στάθης Κουκέας (Ford Fiesta R5)

Ομάδα Α έως 2 Λίτρα: Αλέξης Μητσάκος (Peugeot 106)

Ομάδα Ν: Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer Evo IX)

Ομάδα Ν έως 2 Λίτρα: Διονύσιος Γιαννούλης (Honda Civic Type R EP3)

Ομάδα Ε: Βασίλειος Δαμασκηνός Ευθυμίου (Ford Escort)

Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα: Ευάγγελος Τσιούρης (Renault Clio)

Formula Saloon: Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta)

Ιστορικά: Παναγιώτης Ιωάννης Ευθυμίου (BMW M3 E30)

Α6: Αλέξης Μητσάκος (Peugeot 106)

Α7: Αλέξιος Μενούνος (Honda Civic Type R FN2)

Α8: Στάθης Κουκέας (Ford Fiesta R5)

Ν2: Πανάγγελος Ρέκκας (Peugeot 106)

Ν3: Διονύσιος Γιαννούλης (Honda Civic Type R EP3) – Δεν προσμέτρησε

Ν4: Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer Evo IX)

Ε9: Δημήτρης Μαθιόπουλος (Fiat 128 3p) – Δεν προσμέτρησε

Ε10: Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B)

Ε11: Ευάγγελος Τσιούρης (Renault Clio)

Ε12: Διονύσης Τροβάς (BMW M3 E30)

FST: Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta)

FST2: Ευάγγελος Χαντζής (Alfa Romeo 75)

FSA: Γεώργιος Κατσαρός (Ford Escort MKI)

FSA2L: «Κανέλλος» (Peugeot 106)

Ιστορικά 1+2: Γιώργος Γαβριηλίδης (Ford Escort MKI)

Ιστορικά 3: Ιωάννης Κάτσικας (Ford Escort MKII)

Ιστορικά έως 2000 cc: Ιωάννης Κάτσικας (Ford Escort MKII)

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Η αυλαία του πρωταθλήματος αναβάσεων ανοίγει στη Ριτσώνα με Πατρινές συμμετοχές!

Published

on

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων εκκινεί σήμερα, με την Ανάβαση Ριτσώνας να αποτελεί τον πρώτο γύρο του θεσμού για τη φετινή χρονιά.

Η πιο ιστορική ανάβαση του πρωταθλήματος, η οποία διεξήχθη για πρώτη φορά το 1956, θα πραγματοποιηθεί το διήμερο 6 και 7 Απριλίου και αναμένεται και φέτος να συγκεντρώσει τριψήφιο αριθμό αγωνιζομένων. Το μήκος της διαδρομής ανέρχεται στα 3100 μέτρα. Σημειώνεται πως ο αγώνας προσμετρά και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων Ιστορικών αυτοκινήτων.

Διοργανωτής είναι το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Α.Σ.Μ.Α.). Στο πλευρό του βρίσκονται η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.), η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο Δήμος Χαλκιδέων. Υποστηρικτής του αγώνα είναι το myKTEO (Όμιλος Επιχειρήσεων Μ.Γ. Θαλάσση).

Ο Διοικητικός και Τεχνικός Έλεγχος πραγαμτοποιήθηκε  την Παρασκευή 5 Απριλίου από τις 17:30 έως τις 20:30 στο myKTEO Θαλάσση Γλύφας, καθώς και το Σάββατο 6 Απριλίου στο χώρο των πιτς από τις 08:00 έως τις 09:30. Οι χρονομετρημένες δοκιμές είναι προγραμματισμένες να διεξαχθούν στις 10:30. Τα δύο σκέλη του αγώνα θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 7 Απριλίου στις 10.30. Ο δρόμος για τους θεατές κλείνει 90 λεπτά πριν τη διέλευση του πρώτου αγωνιστικού αυτοκινήτου και τις δύο ημέρες (09.00).

Πηγή

Continue Reading
Advertisement

Facebook