Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Νέος βασιλιάς της Φόρμουλα 1 ο Μαξ Φερστάπεν – Το καλύτερο φινάλε όλων των εποχών!

Published

on

Απίστευτο, αδιανόητο, υπέροχο. Στον τελευταίο γύρο ο Μαξ Φερστάπεν πέρασε τον Χάμιλτον και στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο καλύτερο φινάλε όλων των εποχών.

«O Βασιλιάς έχασε, ζήτω ο Βασιλιάς», είναι το σύνθημα που ηχεί εδώ και λίγη ώρα στον μαγικό κόσμο της Formula 1. Μετά από επτά συνεχόμενα χρόνια στο θρόνο δεν είναι ένας οδηγός της Mercedes και μετά από μία «κυβέρνηση», μία τετραετία συνεχόμενων τίτλων, ο Lewis Hamilton ήρθε η ώρα να παραδώσει τη σκυτάλη στο νέο παγκόσμιο πρωταθλητή: τον Μαξ Φερστάπεν.

Έναν οδηγό δεύτερης γενιάς, προγραμματισμένο για να κερδίζει ή έστω να σκυλιάζει για να πετύχει το στόχο του, ένα εξωπραγματικό αλλά επί σειρά ετών ακατέργαστο αγωνιστικό διαμάντι, που μεγάλωσε, ωρίμασε και έχοντας τον κατάλληλο εξοπλισμό στα χέρια του, έφτασε στην απόλυτη κορυφή.

Το έκανε με τρόπο επεισοδιακό, μετά από ένα θρίλερ 22 επεισοδίων που διαδραματίστηκαν σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Μετά από μία ανηλεή μάχη κόντρα στον πιο επιτυχημένο οδηγό όλων των εποχών, κατά την οποία η ζυγαριά άλλαζε συνεχώς τη πλευρά που έγερνε, ώσπου να φτάσουμε τελικά στην καρό σημαία του Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, η οποία έχρισε τον Φερστάπεν Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2021. Με τον πιο δραματικό, πιο συγκλονιστικό τρόπο.

Προδιαγεγραμμένη πορεία

Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς πως ο Μαξ Εμίλιαν Φερστάπεν ήταν εξ αρχής «καταδικασμένος» να γίνει οδηγός αγώνων. Γόνος μίας οικογένειας που ζούσε στις πίστες, με τη μαμά Σόφι Κάμπεν να είναι εξαιρετική οδηγός, με πρωταγωνιστικό ρόλο στο karting και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο, μαχόμενη με πολλούς μετέπειτα οδηγούς της Formula 1. Όσο για τον μπαμπά, ήταν ήδη εκεί, ένας δημοφιλής λόγω του επιθετικού του στιλ οδηγός, με το παρατσούκλι «Jos The Boss», δηλαδή «Γιος το Αφεντικό». Έτρεξε σε 107 αγώνες, ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο αλλά μετά το ντεμπούτο του στη Benetton δίπλα στον Μίκαελ Σουμάχερ, δεν είχε ποτέ ξανά στα χέρια του ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο.

Ίσως όλο αυτό να του δημιούργησε ένα απωθημένο, που ουσιαστικά καθόρισε την παιδική ηλικία του Μαξ. Ο σημερινός πρωταθλητής δεν είχε παιδική ηλικία. Ξεκινώντας να κάνει karting στα 4, μπήκε από νωρίς σε διαδικασία προετοιμασίας για μία σπουδαία καριέρα. Μία καριέρα που θα απαιτούσε θυσίες.

Τις καθημερινές ο μικρός πήγαινε στο σχολείο, από το μεσημέρι της Παρασκευής μέχρι τις πρώτες ώρες τα Δευτέρας βρισκόταν σε κάποια πίστα. Με τον Γιος δίπλα του, σε ρόλο μηχανικού, μέντορα, διευθυντή, πατέρα, μάνατζε, ένα δυσδιάκριτο μα σίγουρα πολύ αυστηρό ρόλο. Ο μπαμπάς Φερστάπεν είναι γνωστός για τις εκρήξεις θυμού που έχει κατά καιρούς, κάποιες από αυτές κατευθύνονταν προς τον πιτσιρικά Μαξ.

 

 

image

Εντυπωσιακό ξεκίνημα καριέρας

Με το τίμημα λοιπόν της απώλειας της παιδικής αθωότητας, άρχισε να μεταμορφώνεται σε ένα πραγματικό ρομπότ πίσω από το τιμόνι. Η αναρρίχηση στον κόσμο του karting ήταν ραγδαία. Αρχικά στο Βέλγιο όπου γεννήθηκε και την Ολλανδία, μετέπειτα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στη συνέχεια σε παγκόσμιο. Όταν το 2013 κατέκτησε σε ηλικία 15 ετών το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην κορυφαία κατηγορία KZ1, είχε έρθει η ώρα τις «αποφοίτησης». Ο κόσμος των μονοθεσίων των περίμενε.

Από το πρώτο κιόλας τεστ με μονοθέσιο της Formula Renault της Manor MP Motorsport, ένα βροχερό πρωινό του Οκτώβρη στην πίστα Πέμπρι, ήταν σαφές πως επρόκειτο για ένα σπάνιο ταλέντο. Ακολούθησαν δοκιμές και με άλλες ομάδες, με τον Ολλανδό να ρουφά γνώση σα σφουγγάρι. Έτρεξε σε κάποιους αγώνες του Florida Winter Series στις αρχές του 2014 και κάπου εκεί ήρθε το μεγάλο βήμα. Δεν έτρεξε καν στη Formula Renault, όσα έκανε το τετράμηνο που είχε προηγηθεί, αποτελούσαν απλά «ζέσταμα» για την εμπλοκή στην Ευρωπαϊκή Formula 3. Εκεί έτρεξε με την πολύπειρη ομάδα Van Amersfoort Racing, κόντρα σε οδηγούς με τους οποίους μάχεται και σήμερα στη Formula 1. Παρότι rookie, πήρε 10 νίκες και έχασε τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα, όταν παρέδωσε πνεύμα ο κινητήρας του.

 

 

image

Τον κέρδισε η Red Bull

Όσα έκανε εκείνη τη σεζόν, βάρεσαν καμπανάκι στις μεγάλες ομάδες της F1 που πάντα παρακολουθούν τις μικρότερες κατηγορίες. Οι Red Bull και Mercedes έσπευσαν να καταθέσουν προσφορά στον μπαμπά, επιδιώκοντας να τον ξελογιάσουν. Είχαν αντιληφθεί πως είχαν βρει έναν πρωταθλητή του αύριο. Όμως υπήρχε μία διαφορά ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα: η αυστριακή εταιρεία είχε δύο ομάδες στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, άρα τη δυνατότητα να του δώσει μονοθέσιο πολύ πιο γρήγορα. Πράγμα που έπαιξε καθοριστικό ρόλο.

Τον Αύγουστο εκείνης της χρονιάς ο Φερστάπεν εντάχθηκε στην Red Bull Junior Team και λίγο αργότερα ανακοινώθηκε πως το 2015 θα έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 με τη Scuderia Toro Rosso. Στο Ιαπωνικό GP του 2014 έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία που συμμετείχε σε επίσημη διαδικασία ενώ στην πρεμιέρα του 2015, στην Αυστραλία, έγινε ο νεότερος που πήρε εκκίνηση, σε ηλικία 17 ετών και 166 ημερών. Στον δεύτερο αγώνα, στη Μαλαισία, τερμάτισε έβδομος και έγινε ο νεότερος οδηγός που βαθμολογήθηκε, πλέον 17 ετών και 180 ημερών. Συνολικά τερμάτισε 10 φορές στους βαθμούς, ανακηρύχθηκε πρωτοεμφανιζόμενος της χρονιάς αλλά ταυτόχρονα, είχε και τις πρώτες του κόντρες – εντός και εκτός πίστας. Είχε μάθει να μη πατάει φρένο όταν οδηγούσε και να μην υπολογίζει κανέναν όταν μιλούσε.

image

Προαγωγή και θρίαμβος

Το 2016 τον βρήκε ξανά στην STR αλλά όχι για πολύ. Μετά από τρεις σερί τερματισμούς στους βαθμούς και με αφορμή κάποια ατυχήματα του Δανιήλ Κβιάτ που οδηγούσε για την πρώτη ομάδα, τη Red Bull Racing. Πολλοί άσκησαν κριτική σε αυτή την κίνηση αλλά ο Μαξ κέρδισε (.) στο ντεμπούτο του με την πρώτη ομάδα. Προφανώς έγινε και ο νεότερος νικητής στην ιστορία: 18 ετών και 228 ημερών. Ακολούθησαν άλλα 6 βάθρα αλλά όλοι ήξεραν πως το σπορ είχε βρει τον επόμενο, μεγάλο του ήρωα.

Όμως ήταν ακόμα ένα παιδί. Με ελάχιστη εμπειρία σε αυτό το επίπεδο και αφόρητη πίεση να διαχειριστεί. Οδηγούσε επιθετικά, ενίοτε υπερβολικά επιθετικά κι αυτό του χάρισε το παρατσούκλι «Crashstappen». Αν και το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν ήταν η προσέγγισή του γύρω από την οδήγηση αλλά το γεγονός πως δεν υπολόγιζε τίποτα όταν τα ΜΜΕ του έβαζαν μπροστά του μικρόφωνο.

image

Προσωπικότητα που διχάζει

Ο συνδυασμός των δύο δημιούργησε πόλωση. Άλλοι τον λάτρευαν κι άλλοι λάτρευαν να τον μισούν. Άλλοι τον βάφτιζαν τον «επόμενο Σένα» κι άλλοι απλά τον θεωρούσαν κακομαθημένο. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση αλλά ας μη γελιόμαστε, αυτή αλαζονεία και αυτή η αδυσώπητη μανία για επιτυχία, είναι κλασικά γνωρίσματα σπουδαίων οδηγών. Όσο κι αν κάποιοι αρνούνται να το δεχθούν, τα κοινά στοιχεία του Φερστάπεν με τους Σένα και Σουμάχερ σε ό,τι αφορά στη φιλοσοφία γύρω από τους αγώνες και την κατηγορηματική άρνηση αποδοχής της ήττας, είναι εντυπωσιακά πολλά.

Μετά από ατυχήματα και ατυχίες στο πρώτο μισό του 2017, έκλεισε δυναμικά τη σεζόν, με νίκες στα Grand Prix της Μαλαισίας και του Μεξικού. Ήταν η χρονιά που έδειχνε να καλιμπράρει σταδιακά την εντός πίστας ορμή του, να μπολιάζει το ταλέντο με υπομονή, την επιθετικότητα με τη λογική.

image

Έγινε σαμουράι

Έτσι όταν από το 2018 η Red Bull Racing ξεκίνησε τη συνεργασία με τη Honda, η οποία ανέβασε επίπεδο του «ταύρους», ο Φερστάπεν ανέλαβε αυτόματα πρωταγωνιστικό ρόλο. Κατέκτησε τη νίκη στον εντός έδρας αγώνα της αυστριακής ομάδας, στο Σπίλμπεργκ, νίκησε στο Μεξικό ενώ επισκέφτηκε άλλες 11 φορές το βάθρο. Ήταν τέταρτος στην τελική βαθμολογία.

Το 2019 ανέβηκε ένα ακόμα σκαλοπάτι. Πλέον, αποτελούσε αυτός το αντίπαλο δέος για της Mercedes – ήταν ο μόνος που τις παρενοχλούσε συστηματικά. Ώριμος πλέον, με 19 τερματισμούς σε 21 αγώνες, με νίκες στην έδρα της ομάδας του αλλά και στην έδρα του αντιπάλου, τη Γερμανία, με τη Βραζιλία να αποτελεί κερασάκι στην τούρτα. Όσο για το αθέατο παντεσπάνι, αποτελούνταν από άλλους 14 τερματισμούς στη πεντάδα. Ο Μαξ ήταν πλέον έτοιμος να αναλάβει το ρόλο του διεκδικητή.

Όμως το 2020, η Mercedes παρέμενε ένα (ή και περισσότερα κλικ πιο μπροστά), το κυνήγι δεν αρκούσε – ούτε η δύο νίκες και τα 8 βάθρα.

image

Η ώρα του τίτλου

Η κομβική σεζόν ήταν η φετινή. Επιτέλους φέτος, ήταν ξεκάθαρο αυτό που οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ υποστήριζαν τόσα χρόνια – πως ο Φερστάπεν ήταν μελλοντικός πρωταθλητής. Με αυτή τη νοοτροπία προσέγγισε το 2021 και με τη Red Bull-Honda να κοιτά επιτέλους στα μάτια τη Mercedes, ο Ολλανδός έκανε το ίδιο με τον Χάμιλτον.

Πήρε περισσότερες νίκες, είχε περισσότερα βάθρα, πέρασε πολύ περισσότερους γύρους στην πρωτοπορία αγώνων, έδειχνε με κάθε αφορμή που φέτος ήταν η χρονιά του. Και παρά τη ρελάνς του Hamilton στην τελική ευθεία της σεζόν, την επική αντεπίθεση του πολύπειρου Βρετανού που τους έφερε στα ίσια στο «Μεγάλο Τελικό» του Άμπου Ντάμπι, ο Φερστάπεν άντεξε.

Κατέκτησε τον τίτλο σε μία από τις συγκλονιστικότερες σεζόν όλων των εποχών, σε μία σεζόν όπου η αξία αλλά και απόδοση του ηττημένου, δίνουν ξεχωριστή σημασία στο επίτευγμα του θριαμβευτή.

Η Formula 1 έχει νέο παγκόσμιο πρωταθλητή και το όνομά του είναι Μαξ Φερστάπεν.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Σε πλήρη εξέλιξη το Patras Taekwondo Seminar που διοργανώνει η Δύναμη Πατρών

Published

on

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το τριήμερο προπονητικό σεμινάριο Patras Taekwondo Seminar που διοργανώνεται στην πόλη μας από τον αθλητικό σύλλογο «Δύναμη». Αθλητές 16 διαφορετικών αθλητικών συλλόγων από την Ελλάδα και το εξωτερικό προπονούνται στις σύγχρονες εγκαταστάσεις του αθλητικού κέντρου Three Action Patras, υπό την καθοδήγηση του Βέλγου προπονητή Jelle Vicca και του Ολλανδού Rishard Molle , καθώς και της 19μελούς ομάδας του Taekwondo School Keumgang.

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Ο Λιούις Χάμιλτον είναι ξανά εδώ: Ο Βρετανός θριαμβευτής στο Σίλβερστοουν, γύρισε στις νίκες μετά από δυόμισι χρόνια

Published

on

Σε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της Formula 1 των τελευταίων ετών, ο Λιούις Χάμιλτον γύρισε στις νίκες μετά από το GP Σαουδικής Αραβίας 2021, σημειώνοντας την 9η νίκη-ρεκόρ του στο Σίλβερστοουν, καθώςς και τη δεύτερη διαδοχική της Mercedes μέσα σε μία εβδομάδα, στον 12ο φετινό αγώνα της Formula 1.

Ο Χάμιλτον επιστράτευσε όλη την εμπειρία του για να κερδίσει έναν στρατηγικό γρίφο 52 γύρων, όπου η έλευση και παύση της βροχής -και μάλιστα δύο φορές- έκανε εντελώς απρόβλεπτες τις συνθήκες και ιδιαίτερα κρίσιμο το χρονισμό της επιλογής των σωστών ελαστικών.

Σε διάφορα σημεία του αγώνα φάνηκαν ταχύτερες οι Mercedes, σε άλλα οι McLaren των Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι, και στο τελευταίο stint η Red Bull του Μαξ Φερστάπεν. Όμως, παρά την πίεση του Ολλανδού στους τελευταίους 12 γύρους, ο Λιούις έλεγξε άρτια το ρυθμό του και την προστασία της μαλακής του γόμας για να φτάσει σε μια μνημειώδη νίκη της καριέρας του.

 

Πηγή

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Θρίαμβος του Ράσελ με απίστευτη ανατροπή στο GP Αυστρίας, μετά τη σύγκρουση Φερστάπεν – Νόρις

Published

on

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν επικεφαλής του GP Αυστρίας -11ου φετινού αγώνα της F1- με χαρακτηριστική άνεση για τα 2/3 του αγώνα, αλλά μια καθυστέρηση στο δεύτερο πιτ-στοπ του επέτρεψε στον δεύτερο Λάντο Νόρις να μειώσει την απόστασή τους κάτω από το δευτερόλεπτο, και να εξαπολύσει μια σειρά από επιθέσεις στον Ολλανδό.

Έξι γύρους πριν το τέλος, ο Φερστάπεν αμύνθηκε με τρόπο που οι αγωνοδίκες έκριναν εκ των υστέρων ότι ήταν παράτυπος, και είχε επαφή με τη McLaren του Νόρις. Το αποτέλεσμα ήταν να υποστούν κλατάρισμα και τα δύο μονοθέσια, και ο Ράσελ να τους περάσει για να τεθεί επικεφαλής – καθώς οι Φερστάπεν και Νόρις κατευθύνθηκαν στα πιτς.

Εκεί ο Νόρις εγκατέλειψε, αλλά ο Φερστάπεν κατάφερε να συνεχίσει και εντέλει να τερματίσει στην 5η θέση – παρότι δέχθηκε ποινή 10” ως υπαίτιος της σύγκρουσης με τον Νόρις.

Μετά το συμβάν, ο Όσκαρ Πιάστρι με πιο φρέσκα ελαστικά από τον Ράσελ προσπάθησε να πιέσει, αλλά μεσολάβησε ένα μικρό διάστημα εικονικού οχήματος ασφαλείας ώστε να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια της σύγκρουσης των Φερστάπεν-Νόρις. Έτσι, ο Αυστραλός δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τη Mercedes, και συμβιβάστηκε με τη δεύτερη θέση το βάθρο – που έκλεισε, επίσης απρόσμενα, ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari.

Ο Λιούις Χάμιλτον βρέθηκε στην 5η θέση, μετά από ποινή 5” διότι πάτησε τη γραμμή της εισόδου στα πιτς – και παρότι νωρίς είχε διεκδικήσει με αξιώσεις την 3η θέση από τον ομόλογό του, Ράσελ. Πίσω από τον Λιούις και τον 5ο Φερστάπεν, την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ στο καλύτερο αποτέλεσμα της Haas φέτος – κερδίζοντας τη Red Bull του Πέρεζ!

Ο Σαρλ Λεκλέρ είχε έναν μίζερο αγώνα: περιορίστηκε στην 11η θέση, καθώς στον πρώτο γύρο αναγκάστηκε να αλλάξει το ρύγχος της SF-24 έπειτα από επαφή με τη McLaren του Πιάστρι. Έκτοτε έκανε άλλα τρία πιτ-στοπς, με αποτέλεσμα να μην συλλέξει κανέναν βαθμό για τη Scuderia σήμερα.

 

Πηγή

Continue Reading
Advertisement

Facebook