Βρισκόμαστε στο 1960 και στο πρωτάθλημα της Β’ Εθνικής, στον Νότιο Όμιλο, ο Πανελευσινιακός με τον Ατρόμητο Αθηνών έχουν ξεχωρίσει και διεκδικούν την άνοδο στην Α’ Εθνική… Μαζί τους βρίσκεται ο Ολυμπιακός Πατρών και στην 11η αγωνιστική (τρεις πριν το τέλος), η ομάδα των «Σταχυοφόρων» επισκέπτεται την Αχαϊκή πρωτεύουσα.
Το ημερολόγιο δείχνει 8 Μαΐου του 1960, και επί μια εβδομάδα η πόλη της Ελευσίνας ζει και αναπνέει για το ματς, αφού η νίκη θα τους φέρει πιο κοντά με τον τίτλο. Τα ναυλωμένα πούλμαν έχουν γεμίσει και έτσι οι φίλαθλοι που δεν βρήκαν θέση, μίσθωσαν ένα βαγόνι του τρένου για να μεταβούν στην Πάτρα.
Περίπου 500 άτομα ταξιδεύουν στα Προσφυγικά και βλέπουν την ομάδα τους να θριαμβεύει με 5-3 επί του Ολυμπιακού (Γενάρης και 2 γκολ ο Λεγάτος για τους γηπεδούχους, χατ-τρικ ο Μουράτης, από 1 οι Καπαρός και Σαριμπεγιόγλου για τους νικητές).
Τα πανηγύρια ξεκινάνε με την λήξη του ματς, οι φίλαθλοι του Πανελευσινιακού αποθεώνουν τους ποδοσφαιριστές για τη μεγάλη τους νίκη και άπαντες οι θριαμβευτές παίρνουν τον δρόμο της επιστροφής. Πρώτη έφυγε η ομάδα της Ελευσίνας με το πούλμαν και μετά οι φίλαθλοι. Κάπου εκεί όμως η μοίρα έχει σκοπό να γράψει με αίμα μια γιορτινή σελίδα που θα μετατραπεί σε τραγωδία… Φτάνοντας στην Ροδοδάφνη Αιγίου, σε μια αφύλακτη διάβαση, η αμαξοστοιχία που μεταφέρει φίλους του Πανελευσινιακού συγκρούεται με διερχόμενο πούλμαν που ανατρέπεται…
Σοκαρισμένη η περιοχή και η Ελλάδα!
Η ώρα είναι 8.30 περίπου όταν λίγο πριν την Ροδοδάφνη Αιγίου, το τελευταίο από τα 3 πούλμαν με φίλους των «κυανόλευκων», της εταιρίας «Δρώμωνες» με οδηγό τον Βασίλειο Γκίνη θα συγκρουστεί με την αμαξοστοιχία (συγκεκριμένα το τρένο χτύπησε στο πίσω μέρος του πούλμαν), με αποτέλεσμα να φέρει 3 φορές ανατροπή και να εκτιναχθεί 40 μέτρα από το σημείο! Η σύγκρουση ήταν συγκλονιστική και από τον θόρυβο οι κάτοικοι της περιοχής πετάχτηκαν από τα σπίτια τους και έτρεξαν για να βοηθήσουν τους τραυματίες.Οι 35 τραυματίες μεταφέρθηκαν αμέσως στο Γενικό Νοσοκομείο Αιγίου, όπου τους προσφέρθηκαν οι πρώτες βοήθειες. Εκεί διαπιστώθηκε ο θάνατος τεσσάρων. Τριών ανδρών και μίας γυναίκας. Αυτοί ήταν οι Ελευθερία Κουβίδου, ο Μανώλης Καρποδίνης, ο Γιώργος Θεοδώρου και ο Δημήτρης Βερύκιος.
Η είδηση του τραγικού δυστυχήματος προκάλεσε αίσθηση στο Πανελλήνιο, φίλαθλοι από όλα τα μέρη ζητούσαν πληροφορίες για τα θύματα και πολλοί ήθελαν να μάθουν για την τύχη των ποδοσφαιριστών της ομάδας, αφού δεν γνώριζαν ποιο πούλμαν ήταν αυτό που συγκρούστηκε. Η Ελευσίνα έπεσε σε βαρύ πένθος.
Μ. Μουράτης: «Το μάθαμε φθάνοντας στην πόλη»
Ο Ματθαίος Μουράτης, παλαίμαχος ποδοσφαιριστής του Πανελευσινιακού, που είχε σκοράρει τρία τέρματα, το 2018, δήλωνε σε αφιέρωμα της ΕΡΤ: «Μας ακολουθούσε ο κόσμος εκείνη την εποχή και στα εκτός έδρας και έκανε εκδρομές. Από τον αγώνα θυμάμαι ότι πήραμε μεγάλη νίκη με 3-5 και πανηγυρίζαμε. Στο γυρισμό τα πούλμαν με τους φιλάθλους είχαν ξεκινήσει μετά από μας. Έτσι όταν φτάσαμε στην πλατεία της Ελευσίνας, είδαμε τον κόσμο μαζεμένο, που αρχικά συγκεντρωνόταν για να μας υποδεχτεί και ακολούθως έμαθε το κακό νέο και επικρατούσε οδυρμός. Εκεί το μάθαμε και εμείς, φτάνοντας στην πόλη. Από τότε με τον Ολυμπιακό Πατρών κάθε 8 Μαΐου, που ήταν η αποφράδα μέρα, κάνουμε φιλικό αγώνα στη μνήμη των ανθρώπων που χάθηκαν».

«Οι φίλαθλοι πούλμαν και τρένου αντάλλασσαν χαιρετισμούς»
Συγκλονίζει το ρεπορτάζ του «ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΥΡΗΚΑ» που ρίχνει τις ευθύνες στον οδηγό του λεωφορείου. «…γεγονός είναι ότι ο οδηγός του πούλμαν θα έπρεπε να είχεν αντιληφθεί την προς την ίδιαν κατεύθυνσίν, δηλαδή προς Αθήνας βαίνουσαν αυτοκινητάμαξαν, διότι ολίγον ενωρίτερον οι εντός του πούλμαν επιβάται αντήλλασσον χαιρετισμούς μετά των επιβατών της αυτοκινηταμάξης».
Σε άλλο ρεπορτάζ, από την «Πελοπόννησο» αναφέρεται ότι η φύλακας της διάβασης, Ανδρομάχη Αθανασοπούλου, κατέθεσε στην αστυνομία ότι είχε ενημέρωση να κατεβάσει την αλυσίδα στις 9.20μ.μ. και όχι την ώρα που πέρασε η αμαξοστοιχία, γύρω στις 8.30.
Στον «ΝΕΟΛΟΓΟ», αναφέρεται και ότι επακολούθησε, με τις καταθέσεις των υπευθύνων και την προσπάθεια να βρεθεί η αλήθεια από πλευράς της αστυνομικής διεύθυνσης. Τέλος, και πάλι στην «Πελοπόννησο», την Τετάρτη 11/5, γράφεται ότι ο οδηγός του λεωφορείου προφυλακίστηκε.
Η ταχύτητα του, το ότι δεν επιβράδυνε στην διάβαση και δεν είδε την φωτεινή ένδειξη, μαζί με το ότι η αμαξοστοιχία «εσύριζεν εντόνως και συνεχώς» ήταν οι λόγοι που ο οδηγός θεωρήθηκε υπαίτιος. Η φύλακας παραπέμφθηκε στο πειθαρχικό συμβούλιο.