ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα 1: O Φερστάπεν χάλασε το πάρτι της Ferrari μέσα στην έδρα της

Ένας εκπληκτικός Μαξ Φερστάπεν ήταν ο θριαμβευτής του GP Εμίλια-Ρομάνια στην Ίμολα, κατακτώντας μια πολύ σημαντική νίκη τόσο για βαθμολογικά όσο και ψυχολογικά.
Ήταν μια σπουδαία ημέρα για τη Red Bull Racing, που έκανε το 1-2 μέσα στην έδρα της Ferrari, καθώς ο Σέρχιο Πέρεζ τερμάτισε στη 2η θέση. Ο Λάντο Νόρις της McLaren πήρε την 3η θέση και ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά φέτος.
Εκκίνηση και SC
Η βροχή είχε σταματήσει στην Ίμολα αλλά η πίστα ήταν αρκετά βρεγμένη και όλοι οι οδηγοί πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση με τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli στα μονοθέσιά τους. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε πολύ καλά από την pole position και κράτησε τη δεύτερη θέση. Με μεγάλη χαρά στη Red Bull Racing είδαν και τον Σέρχιο Πέρεζ να κάνει καλή εκκίνηση και να ανεβαίνει δεύτερος, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ έχασε και την 3η θέση από τον Λάντο Νόρις, για να πέσει 4ος, προς μεγάλη απογοήτευση των τιφόζι. Πιο πίσω ο Μάγκνουσεν ήταν 5ος, μπροστά από τους Ράσελ, Μπότας, Αλόνσο, Φέτελ και Τσουνόντα. Ο Χάμιλτον ήταν 12ος.
Και πάλι ο πρώτος γύρος δεν ολοκληρώθηκε κανονικά, καθώς είχαμε εμφάνιση του Αυτοκίνητου Ασφαλείας, λόγω της σύγκρουσης ανάμεσα στους Ρικάρντο και Σάινθ, που άφησε το μονοθέσιο του Ισπανού της Ferrari ακινητοποιημένο στην αμμοπαγίδα για δεύτερο αγώνα, χωρίς να ευθύνεται ο ίδιος αυτήν τη φορά.
Επανεκκίνηση
Στην επανεκκίνηση, λίγους γύρους αργότερα, ο Φερστάπεν διατήρησε χωρίς πρόβλημα την πρωτοπορία, αφού είχε και την «προστασία» του Πέρεζ. Ο Λεκλέρ προσπάθησε αμέσως να επιτεθεί στον Νόρις αλλά χωρίς DRS ο Βρετανός της ΜcLaren διατήρησε την 3η θέση. Πιο πίσω ο Αλόνσο με μεγάλη ζημιά στο μονοθέσιό του, που προκλήθηκε όταν έπεσε πάνω του ο Σουμάχερ, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Ο Λεκλέρ έδωσε στους τιφόζι μια ευκαιρία να πανηγυρίσουν όταν κατάφερε επιτέλους να προσπεράσει τον Νόρις. Ο Μονεγάσκος όμως πλέον είχε μείνει πάνω από 6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν και εκτός από αυτό έπρεπε πρώτα να φτάσει τον Πέρεζ που ήταν περίπου 3” μπροστά του. Οι Red Bull όμως ήταν πολύ γρήγορες σε εκείνο το σημείο του αγώνα και ο Λεκλέρ όχι μόνο δεν πλησίαζε αλλά έβλεπε τη διαφορά από τον Φερστάπεν να ανοίγει.
Πιο πίσω ο Ράσελ ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Μάγκνουσεν που ήταν μπροστά του αλλά δυσκολευόταν πολύ να περάσει. Ο Βρετανός της Mercedes το κατάφερε λίγους γύρους αργότερα, αφήνοντας τον Δανό της Ηaas να δίνει νέα μάχη με τον Βάλτερι Μπότας, Ο έμπειρος Φινλανδός της Alfa Romeo δεν άργησε να βρει κι εκείνος την ευκαιρία να περάσει και να ανέβει στην 6η θέση, πίσω από τον Ράσελ.
Το αίνιγμα των καιρικών συνθηκών
Στην πίστα της Ίμολα είχε αρχίσει να σχηματίζεται μια στεγνή γραμμή αλλά η πρόβλεψη ήταν ότι η βροχή θα επιστρέψει. Έτσι, ομάδες και οδηγοί δεν μπορούσαν εύκολα να αποφασίσουν τη στρατηγική τους, καθώς αυτή θα υπαγορευόταν πρωτίστως από τις συνθήκες. Αυτό τους έβαλε σε μια κατάσταση αναμονής και όλοι έμεναν με τα ελαστικά με τα οποία ξεκίνησαν τον αγώνα, μέχρι να αποφασίσουν ποια είναι η κατάλληλη κίνηση για τη συνέχεια.
Ο Ρικάρντο, που δεν είχε τίποτα να χάσει, αφού είχε πέσει τελευταίος μετά τη σύγκρουση του πρώτου γύρου, ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pit για να αλλάξει τα ενδιάμεσα ελαστικά με σλικ. Το παράδειγμά του στον επόμενο γύρο ακολούθησαν κι άλλοι οδηγοί, αφού είδαν τον Αυστραλό να βελτιώνει τους χρόνους του θεαματικά. Στους επόμενους γύρους επικράτησε φρενίτιδα στα pit, καθώς όλοι οι οδηγοί μπήκαν για να βάλουν σλικ ελαστικά.
Η κατάσταση στην κορυφή δεν άλλαξε μετά τα pit stop, με τον Φερστάπεν να διατηρεί την πρωτοπορία και τον Πέρεζ να ξαναπαίρνει τη 2η θέση. Ο Μεξικανός μπήκε ένα γύρο νωρίτερα για τη δική του αλλαγή και έτσι όταν επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Λεκλέρ είχε τα ελαστικά του σε κανονική θερμοκρασία, ενώ του Λεκλέρ ήταν ακόμα κρύα, και έτσι πέρασε σχετικά εύκολα.
Η ανεπιτυχής επίθεση του Λεκλέρ
Όταν και τα ελαστικά του Λεκλέπ έφτασαν στη σωστή θερμοκρασία, ο Μονεγάσκος κόλλησε πίσω από τον Πέρεζ και άρχισε να τον πιέζει ασφυκτικά. Ο Λεκλέρ ήταν εμφανώς ταχύτερος αλλά χωρίς DRS, που λόγω συνθηκών δεν ήταν ενεργοποιημένο, δεν μπορούσε να περάσει. Για λίγους γύρους οι δυο τους έδωσαν μάχη, μέχρι ο Πέρεζ να ανεβάσει το ρυθμό του και να αρχίσει να απομακρύνεται, γράφοντας ταχύτερους γύρους.
Πιο πίσω ο Νόρις διατηρούσε με άνεση την 4η θέση, με διαφορά ασφαλείας από τον 5ο Ράσελ, ο οποίος είχε επίσης πολύ μεγάλη διαφορά από τον Μπότας που ακολουθούσε στην 6η θέση. Ο Φέτελ με πολύ καλή στρατηγική είχε ανέβει στην 7η θέση, μπροστά από τον Μάγκνουσεν. Για τις δύο τελευταίες θέσεις της 10άδας είχαμε μεγάλη μάχη ανάμεσα σε Τσουνόντα, Στρολ, Οκόν, Αλμπον, Γκασλί, Χάμιλτον και Ρικάρντο.
Η βροχή που δεν ήρθε
Οι Red Bull Racing έδειχναν αχτύπητες στην κορυφή, με τον Μαξ Φερστάπεν να έχει πάει τη διαφορά από τον Πέρεζ σε διψήφιο νούμερο και τον Μεξικανό να μην ξεφεύγει αλλά ταυτόχρονα να μην απειλείται ιδιαίτερα από τον Λεκλέρ που ήταν πίσω του στην 3η θέση. Ήταν δύσκολη κατάσταση για τον Μονεγάσκο, που καθώς δεν αναμένονταν άλλα pit stop δεν είχε πολλά βέλη στη φαρέτρα του για να προσπαθήσει να ανατρέψει την κατάσταση.
Η βροχή ωστόσο αργούσε να εμφανιστεί και καθώς η κατάσταση της πίστας βελτιωνόταν γύρο με το γύρο οι χρόνοι έπεφταν αλλά δεν είχαμε σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη, παρότι στο μεταξύ ενεργοποιήθηκε το DRS. Το πιο χαρακτηριστικό δείγμα της κυριαρχίας του Φερστάπεν ήρθε περίπου 20 γύρους πριν από το τέλος, όταν ο Ολλανδός έριξε γύρο στον Χάμιλτον, τον οδηγό με τον οποίο μαχόταν τροχό με τροχό για τον τίτλο. Σε εκείνο το σημείο ο Βρετανός έδινε μάχη με τον Γκασλί και τον Άλμπον για τη 12η θέση. Υπύρξε πάντως πρόοδος για έναν οδηγό, και αυτός ήταν ο Γιούκι Τσουνόντα της AlphaTauri, που πέρασε τον Μάγκνουσεν για την 8η θέση.
Endgame και τέλος παιχνιδιού
Ο Σαρλ Λεκλέρ έπαιξε το τελευταίο του χαρτί, μπαίνοντας για αλλαγή ελαστικών 13 γύρους πριν από το τέλος, με τα μαλακά να αντικαθιστούν τα βρόχινα. Ο Μονεγάσκος της Ferrari βγήκε στην πίστα πίσω από τον Νόρις, αλλά λίγο αργότερα τον πέρασε εύκολα. Η Red Bull αντέδρασε άμεσα και φώναξε τον Σέρχιο Πέρεζ για αλλαγή ελαστικών στον επόμενο γύρο, και τον Μαξ Φερστάπεν στον μεθεπόμενο.
Η κίνηση της Ferrari έδειξε να αποδίδει, καθώς ο Λεκλέρ «εξαφάνισε» τη διαφορά από τον Πέρεζ και βρέθηκε ακριβώς πίσω του και μέσα στη ζώνη του DRS. Και πάλι όμως η Red Bull ήταν πολύ γρήγορη και ο Πέρεζ κρατήθηκε μπροστά. Ο Λεκλέρ προσπάθησε πολύ, αλλά τελικά δεν απέφυγε το λάθος και βγήκε εκτός πίστας. Ήταν τυχερός ότι χτύπησε ελαφριά στην μπαριέρα και δεν έκανε ζημιά στο μονοθέσιο, αλλά έπρεπε να μπει ξανά για αλλαγή ελαστικών και έπεσε στην 9η θέση.
Με την πίεση να έχει φύγει οριστικά από τις πλάτες τους, οι οδηγοί της Red Bull Racing τερμάτισαν σε παράταξη, με τον Μαξ Φερστάπεν να παίρνει μια τεράστια νίκη και τον Σέρχιο Πέρεζ να συμπληρώνει ένα εξαιρετικά σημαντικό 1-2. Ο Λάντο Νόρις «από το πουθενά» έφερε τη Mclaren στην 3η θέση και ανέβηκε στο βάθρο των νικητών. Ο Τζορτζ Ράσελ τερμάτισε 4ος, έχοντας δώσει στους τελευταίους γύρους επική μάχη με τον Βάλτερι Μπότας, που ήταν 5ος. Ο Σαρλ Λεκλέρ κατάφερε τελικά να τερματίσει στην 6η θέση και ακολούθησαν οι Τσουνόντα, Φέτελ, Μάγκνουσεν και Στρολ.
Επόμενος αγώνας είναι το το Grand Prix του Μαϊάμι, που θα διεξαχθεί το 3ήμερο 6-8 Μαΐου.
Αποτελέσματα GP Εμίλια-Ρομάνια

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος