ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Το μήνυμα της Ferrari για τον Σουμάχερ: “10 χρόνια μετά και πάντα στις καρδιές μας
Η Ferrari απηύθυνε ένα συγκινητικό μήνυμα συμπαράστασης στον Μίκαελ Σουμάχερ στην 10η επέτειο από το τραγικό του ατύχημα στις γαλλικές Άλπεις

Από τότε, ο “Σούμι” βρίσκεται προστατευμένος στην οικία του στην Ελβετία από την οικογένειά του, μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα, όπου δέχεται τη φροντίδα και τη θεραπεία μιας πολυπληθούς ομάδας ιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού.
Όμως, μαζί με τον μεγάλο πρωταθλητή της F1 είναι και η σκέψη εκατομμυρίων θεατών του σπορ που τον αγάπησαν, και φυσικά της Ferrari με την οποία ο “Σούμι” δοξάστηκε – κερδίζοντας πέντε διαδοχικά παγκόσμια πρωταθλήματα -από τα 7 συνολικά της καριέρας του- κατά τη “χρυσή” περίοδο της Scuderia, το 2000-’04.
Έτσι, η ομάδα του Μαρανέλο δημοσίευσε σήμερα (29/12) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του συγκινητικό της μήνυμα, που γράφει “10 χρόνια μετά και πάντα στις καρδιές μας. Συνέχισε να μάχεσαι Μίκαελ”. Το μήνυμα συνοδεύεται από την φωτογραφία του Γερμανού στο βάθρο του GP Βρετανίας 2004, μετά από μία από τις 72 νίκες που πέτυχε συνολικά με τη Scuderia.
Οι νέες λεπτομέρειες της Bild
Στο μεταξύ, η έρευνα της γερμανικής Bild, που δημοσιεύεται σε μια σειρά άρθρων με τον τίτλο “Η παρατεταμένη πτήση του Σούμι”, παραθέτει διαρκώς νέες πληροφορίες για όσα ακολούθησαν αμέσως μετά το ατύχημα του Γερμανού στο χειμερινό θέρετρο του Μαριμπέλ.
Μετά το χθεσινό της άρθρο για την θεραπεία που λαμβάνει ο πρωταθλητής της F1, σήμερα αναφέρει πως “ο Γερμανός έκανε σκι σε μια μη ιχνηλατημένη περιοχή δίπλα στην άκρη της πλαγιάς αρχαρίων ‘Biche’. Σύμφωνα με τον Κατήγορο, στις 11:07 ο Σούμι χτύπησε σε βράχο καλυμμένο με χιόνι και χτύπησε τη δεξιά πλευρά του κεφαλιού του σε άλλο βράχο. Η πρόσκρουση ήταν τόσο βίαια που το κράνος έσπασε. Η κάμερα που ήταν προσαρτημένη στο κράνος κατέγραψε τα πάντα”.
Μετά το ατύχημα ο μεγάλος πρωταθλητής της F1 μεταφέρθηκε εσπευσμένα στην κλινική του Άλμπερτβιλ-Μουτιέρ, και έπειτα στο καταλληλότερο νοσοκομείο της Γκρενόμπλ. Οι γιατροί διέγνωσαν εγκεφαλική κάκωση, και έπειτα τον έθεσαν σε τεχνητό κώμα για 250 ημέρες.
Το άρθρο συμπληρώνει πως στις αρχές Απριλίου 2014 ο Μίκαελ άφησε ενδείξεις αφύπνισης και συνείδησης. Έπειτα, στις 16 Ιουνίου η -μακροχρόνια μάνατζερ του Γερμανού- Σαμπίν Κεμ ανακοίνωσε ότι ο Σούμι μεταφέρθηκε από το νοσοκομείο της Γκρενόμπλ στο νοσοκομείο Καντόν της Λωζάνης, και έπειτα στο σπίτι του για να συνεχίσει τη θεραπεία του εκεί.
Η Bild συμπληρώνει: “Λίγο μετά το εξιτήριο από το νοσοκομείο, τα ιατρικά του αρχεία κλάπηκαν. Ως βασικός ύποπτος συνελήφθη υπάλληλος της ελβετικής υπηρεσίας αεροπορικών διασώσεων. Λέγεται ότι πρόσφερε τον φάκελο σε πολλαπλά μέσα ενημέρωσης, αξιώνοντας περίπου 50.000 ευρώ. Λίγες ώρες μετά τη σύλληψή του στις 5 Αυγούστου 2014, ο άνδρας αυτοκτόνησε στο κελί του”.
Το 2018, ο νευρολόγος Τομπίας Μπονχόφερ μίλησε για τον τραυματισμό που είχε υποστεί ο “Σούμι”, λέγοντας: “Γενικά, μπορεί να ειπωθεί ότι η καταστροφή του νευρικού ιστού στον εγκέφαλο ή στο νωτιαίο μυελό δεν μπορεί να επιδιορθωθεί. Εάν ο εγκέφαλος υποστεί πολύ σοβαρή βλάβη, όπως συνέβη με τον Σουμάχερ, δεν υπάρχουν πλέον αρκετά διαθέσιμα νευρικά κύτταρα για να αναλάβουν αυτές τις εργασίες”.
Το άρθρο καταλήγει αναφέροντας πως “δεν υπάρχει τίποτα που να υποδηλώνει ότι θα δούμε τον Μίκαελ Σουμάχερ σε δημόσια εμφάνιση”.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος