ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φέτελ: Αποχωρεί από την Φόρμουλα 1 ένας εκ των κορυφαίων στο τέλος του 2022!

Είναι πλέον επίσημο, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ανακοίνωσε πως θα αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος του 2022. Ο 35χρονος Γερμανός αποφάσισε να μην ανανεώσει τη συνεργασία του με την Aston Martin και θα βάλει τέλος σε μία πλούσια και αξιοζήλευτη καριέρα, με 4 παγκόσμιους τίτλους.
Ο Φέτελ βρέθηκε στη βρετανική ομάδα το 2021 έχοντας ολοκληρώσει έξι σεζόν στη Scuderia Ferrari. Την καριέρα του όμως την ξεκίνησε στην Toro Rosso το 2007, ενώ το 2009 μετέβη στη Red Bull Racing με την οποία κατέκτησε 4 παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών από το 2010 μέχρι και το 2013.
Ο Φέτελ είναι ο τρίτος πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία του σπορ από πλευράς νικών έχοντας 53 στο σύνολο. Βρίσκεται πίσω μόνο από τους Λιούις Χάμιλτον (103 νίκες) και το ίνδαλμά του, Μίκαελ Σουμάχερ (91 νίκες).
Sebastian, you have inspired so many throughout your career, both in #F1 and beyond.
We’re proud to call you a teammate, a friend and to have been part of your journey, just as you have been part of ours. 💚 pic.twitter.com/PMKkn3uoF4
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) July 28, 2022
Ο Φέτελ θέλησε να μιλήσει για την απόφασή του να αποχωρήσει από τη Formula 1: «Είχα το προνόμιο να δουλέψω με πολλούς φανταστικούς ανθρώπους στη Formula 1 τα τελευταία 15 χρόνια. Είναι πάρα πολλοί για να τους αναφέρω και να τους ευχαριστήσω. Τα τελευταία δύο χρόνια είμαι οδηγός της Aston Martin και παρά το γεγονός πως τα αποτελέσματα δεν ήταν όπως τα περιμέναμε, είναι ξεκάθαρο πως χτίζεται μια ομάδα που θα αγωνίζεται σε κορυφαίο επίπεδο τα επόμενα χρόνια.
Η απόφαση να σταματήσω από τη Formula 1 ήταν πολύ δύσκολη και πέρασα πάρα πολύ καιρό να σκέφτομαι το τι θα κάνω. Είναι ξεκάθαρο για εμένα πως όντας πατέρας θέλω να περάσω περισσότερο χρόνο με την οικογένειά μου. Σήμερα δεν λέω αντίο αλλά ευχαριστώ σε όλους, ειδικά στους οπαδούς, γιατί δίχως αυτούς δεν θα υπήρχε η Formula 1».
H απόφαση του Φέτελ να αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος του 2022 αφήνει μία κενή θέση στην Aston Martin. H Silly Season αναμένεται να ξεκινήσει για τα καλά, με πολλούς μνηστήρες να διεκδικούν αρκετές θέσεις στο grid της Formula 1 το 2023.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος