ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα 1: Pole-έκπληξη από τον Πέρεζ στη Σαουδική Αραβία

Τα πάνω-κάτω ήρθαν στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σαουδικής Αραβίας στην πίστα τηςΤζέντα, όπου ο εκπληκτικός Σέρχιο Πέρεζ με τη Red Bnull Racing υποσκέλισε τις Ferrari, που ήταν ταχύτερες όλο το 3ήμερο, και για πρώτη φορά στην καριέρα του στη Formula 1 θα ξεκινήσει από την pole position. Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari θα είναι δίπλα του στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, καθώς πήρε τη 2η θέση ενώ ο Κάρλος Σάινθ ήταν 3ος και ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την 4η θέση.
Q1
Ύστερα από μια Παρασκευή που ήταν από τις πιο επεισοδιακές στην ιστορία της Fromula 1, στο ξεκίνημα του Q1 υπήρχε μια αίσθηση σχετικής «κανονικότητας» στην Τζέντα. Έτσι, όταν άνοιξε το pit lane τα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα για τις πρώτες τους προσπάθειες. Σε αυτό το σημείο αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για τους οδηγούς είναι να αποφύγουν τις τελευταίες 5 θέσεις και επίσης να αποφύγουν τις επαφές με τους τσιμεντένιους τοίχους στην άκρη της πίστας.
Μια μικρή έκπληξη στο ξεκίνημα ήταν η επιλογή των Mercedes, που ήταν εκτός ρυθμού από την αρχή του 3ημέρου, να βάλουν μεσαία ελαστικά αντί για τα μαλακά που είχαν όλοι οι υπόλοιποι. Τα πρώτα βλέμματα τράβηξαν πάνω τους οι Haas, που αρχικά ανέβηκαν στις πρώτες θέσεις με τον Μάγκνουσεν λίγο μπροστά από τον Σουμάχερ. Προτού προλάβουν όμως οι πιο δυνατοί συνδυασμοί να γράψουν χρόνους, ήρθε η διακοπή με κόκκινη σημαία.
Ο λόγος ήταν η έξοδος του Νίκολας Λατίφι στη στροφή 13, που χτύπησε στις μπαριέρες με το πλάι. Το μονοθέσιο της Williams «κούρνιασε» στο μαλακό υλικό, ο Καναδός βγήκε από αυτό χωρίς κανένα πρόβλημα και όλοι οι υπόλοιποι επέστρεψαν στα γκαράζ τους. Η διακοπή αυτή όμως προκάλεσε δύο βασικά προβλήματα: Πρώτον, έμεναν μόνο 11 λεπτά στο ρολόι μέχρι να ξαναξεκινήσει η διαδικασία και δεύτερον αρκετοί οδηγοί βρίσκονταν στο γρήγορο γύρο τους όταν βγήκε η κόκκινη σημαία και δεν χρονομετρήθηκαν ενώ ταυτόχρονα «έκαψαν» ένα σετ μαλακών ελαστικών.
Έτσι, μόλις το πράσινο φως άναψε ξανά πολύς κόσμος έσπευσε να βγει αμέσως στην πίστα, και μαζί τους ήταν και οι δύο Ferrari, οι δύο Red Bull και οι δύο Mercedes, αυτήν τη φορά με μαλακά ελαστικά. Τα πράγματα γρήγορα μπήκαν στη θέση τους και οι δύο Ferrari ανέβηκαν στην κορυφή, με τον Σάινθ μπροστά από τον Λεκλέρ, και τον Φερστάπεν να ακολουθεί. Πολύ καλό γύρο έκανε ο Τζορτζ Ράσελ, που ανέβηκε 4ος ενώ ο Τσουνόντα γύρισε στο γκαράζ της AlphaTauri και εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος.
Στο τέλος όμως αυτό που μετράει είναι ποιοι αποκλείονται από τη συνέχεια. Γνωρίζοντας εξαρχής ότι ένας είναι ο Τσουνόντα, ψάχναμε τους υπόλοιπους τέσσερις. Όλος ο κόσμος της F1 παρακολουθούσε με κομμένη την ανάσα καθώς ο Χάμιλτον προσπαθούσε απεγνωσμένα να ξεφύγει από τις τελευταίες θέσεις και έμεινε με το στόμα ανοιχτό όταν είδε ότι δεν τα κατάφερε. Ο Χάμιλτον έκανε το 16ο χρόνο και αποκλείστηκε, μαζί με τους Αλεξ Αλμπον, Νίκο Χούλκενμπεργκ και Νικολας Λατίφι. Την στιγμή που ο Ράσελ είχε την 4η θέση, ο Χάμιλτον για πρώτη φορά από τη Βραζιλία του 2017 δεν κατάφερε να περάσει στο Q2.
Q2
Με τον κόσμο να προσπαθεί να συνέλθει από το σοκ, το Q2 ξεκίνησε με το διακύβευμα να είναι πλέον μεγαλύτερο. Τα 15 μονοθέσια που συνέχιζαν στο δεύτερο μέρος των κατατακτήριων βγήκαν στην πίστα για να επιδιώξουν μια θέση στο Q3 και στη 10άδα που λίγο αργότερα θα διεκδικούσε την pole position. Οι Ferrari και οι Red Bull είχαν θεωρητικά εξασφαλίσει τις θέσεις τους, ωστόσο η μάχη για τις υπόλοιπες θέσεις αναμενόταν πολύ δυνατή.
Και πάλι οι Haas ξεκίνησαν πολύ δυνατά, με τον Σουμάχερ μάλιστα να είναι ταχύτερος από τον Μάγκνουσεν. Μετά βέβαια βγήκαν στην πίστα οι Ferrari και ο Λεκλέρ ανέβηκε στην κορυφή του πίνακα των χρόνων, ενώ ο Τζορτζ Ράσελ έκανε άλλη μία μίνι-έκπληξη, ανεβαίνοντας ψηλά και μάλιστα με τη μεσαία γόμα των ελαστικών της Pirelli.
Κι ενώ ο χρόνος του Λεκλέρ δεν απειλήθηκε από τους δύο οδηγούς της Red Bull, που αμφότεροι πλησίασαν σε απόσταση μικρότερη του ενός δεκάτου του δευτερολέπτου, το ενδιαφέρον άρχισε να στρέφεται προς τις πιο πίσω θέσεις. Οι «συνήθεις ύποπτοι» Αλόνσο και Μπότας είχαν ανέβει στις θέσεις 5 και 6, ενώ ο Ράσελ παρέμενε 7ος. Όλοι τους όμως είχαν μια τελευταία προσπάθεια η οποία ωστόσο άργησε αρκετά να γίνει.
Με μόλις 5 λεπτά να απομένουν για το τέλος του Q2, ο Μικ Σουμάχερ έχασε τον έλεγχο της Ηaas και έπεσε με μεγάλη ταχύτητα στις μπαριέρες, Το μονοθέσιο διαλύθηκε και η διαδικασία διακόπηκε με κόκκινη σημαία. Ο Σουμάχερ μεταφέρθηκε προληπτικά στο Ιατρικό Κέντρο της πίστας και στη συνέχεια στο νοσοκομείο ενώ ταυτόχρονα άρχισε η διαδικασία καθαρισμού της πίστας και επισκευής της μπαριέρας.
Πέρασε σχεδόν μία ολόκληρη ώρα μέχρι να ξεκινήσουν ξανά οι κατατακτήριες και οι οδηγοί βγήκαν αμέσως για τους γύρους τους, καθώς έμεναν μόλις 5 λεπτά για το τέλος του Q2. Η δράση στην πίστα της Τζέντα ήταν φρενήρης σε αυτά τα τελευταία λεπτά, καθώς όλοι έπρεπε να βρουν ξανά το ρυθμό τους ύστερα από μία ώρα απραξίας. Τελικά, οι πέντε οδηγοί που δεν κατάφεραν να περάσουν στο Q3 ήταν οι Λάντο Νόρις, Ντάνιελ Ρικάρντο, Γκουάνγιου Ζου, Μικ Σουμάχερ και Λανς Στρολ. Ο Τζορτζ Ράσελ, έστω και οριακά, πέρασε στη 10άδα.
Q3
Με τις διαφορές ανάμεσα σε Ferrari και Red Bull Racing να είναι πολύ μικρές όλο το 3ήμερο, το Q3 στην Τζέντα ήταν το μέρος που θα βλέπαμε την πραγματική ταχύτητα των κορυφαίων συνδυασμών – και είχαν 12 λεπτά στη διάθεσή τους για να το αποδείξουν. Οι Ferrari άνοιξαν το χορό, βγαίνοντας πρώτες στην πίστα, με τον Φερστάπεν να ακολουθεί λίγο πιο πίσω. Ο Σάινθ σε αυτό το σημείο κινήθηκε ταχύτερα από τον Λεκλέρ, με διαφορά 44 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Οι Red Bull έμειναν λίγο πιο πίσω , με τον Πέρεζ να γράφει τον 3ο χρόνο και τον Φερστάπεν να κάνει ένα λάθος στο πρώτο κομμάτι της πίστας και να είναι 6ος, πίσω από τις Alpine των Οκόν και Αλόνσο.
Έτσι, όλα θα κρίνονταν στη δεύτερη και τελευταία προσπάθεια των οδηγών. Η Ferrari έδειχνε να έχει το πάνω χέρι, αν και εκεί είχαμε μια μκρή έκπληξη, με τον Σάινθ μπροστά από τον Λεκλέρ ενώ ο Φερστάπεν έδειχνε να δυσκολεύεται να φέρει τα ελαστικά του στην κατάλληλη θερμοκρασία.
Ο αγώνας της Κυριακής αναμένεται ιδιαίτερα συναρπαστικός, με όλες τις Red Bull και Ferrari να είναι μέσα στο παιχνίδι της νίκης. Η εκκίνηση θα δοθεί στις 20:00 ώρα Ελλάδας και όλες τις εξελίξεις μπορείτε να τις παρακολουθήσετε μέσα από το LIVE του Gazzetta.
Αποτελέσματα

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος