ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα 1: Pole position ο Φερστάπεν στον Καναδά σε μία χαοτική διαδικασία
Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε την pole position στον Καναδά σε μία διαδικασία που κυριάρχησε το χάος που δημιούργησε η βροχή. Δεύτερος ο Χούλκενμπεργκ, τρίτος ο Αλόνσο.

Χαοτική εξαιτίας της βροχής ήταν η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών στον Καναδά. Ο Μαξ Φερστάπεν βγήκε αλώβητος κατακτώντας την pole position με 1:28.858. Δεύτερο καλύτερο χρόνο είχε ο Χούλκενμπεργκ και τρίτος ο Αλόνσο.
Θύμα της όλης υπόθεσης έπεσε ο Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος θα εκκινήσει τον αγώνα την Κυριακή από την 11η θέση.
Οι εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες άλλαζαν διαρκώς τα δεδομένα στις δοκιμές κατάταξης του GP Καναδά, 8ου φετινού γύρου της Formula 1. Και πάντοτε σε τέτοιες συνθήκες δεν παίζει τον κύριο ρόλο η ταχύτητα, αλλά η επιλογή να βρίσκεσαι στην πίστα με τα σωστά ελαστικά τη σωστή στιγμή.
Οι δοκιμές κατάταξης στο Μόντρεαλ ξεκίνησαν σε βρεγμένη πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, και η πρώτη περίοδος ολοκληρώθηκε με αυτά. Η ιδανική γραμμή στέγνωνε διαρκώς, οι οδηγοί διαρκώς κατέβαζαν τους χρόνους τους καθώς η πρόσφυση βελτιωνόταν – κι έτσι η μοναδική έκπληξη ήταν ο αποκλεισμός του Πιέρ Γκασλί με την Alpine.
Ο Γάλλος εμποδίστηκε από τον Κάρλος Σάινθ στο τελευταίο σικέιν προσπαθώντας να προλάβει να ξεκινήσει έναν τελευταίο γύρο πριν την καρό σημαία. Για την κίνηση αυτή ο Ισπανός τώρα απειλείται με ποινή από τους αγωνοδίκες, που ενδεχομένως να του στερήσει την 8η θέση της εκκίνησης που εντέλει κατέκτησε.
Στη δεύτερη περίοδο τα πράγματα ήταν πολύ πιο περίπλοκα. Η βροχή σταμάτησε, αλλά σχεδόν όλοι οι οδηγοί μπήκαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής. Ο πρώτος που ρίσκαρε να βάλει τα σλικς (μαλακή γόμα) ήταν ο Άλεξ Άλμπον, που έκανε τρεις διαδοχικούς γρήγορους γύρους και ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων.
Ήταν μια χρονική στιγμή που όλοι αμφιταλαντεύονταν αν έπρεπε να μείνουν με τα ενδιάμεσα βροχής ή να βάλουν τα σλικς για στεγνό, καθώς οι χρόνοι ήταν παρεμφερείς και με τους δύο τύπος γόμας. Τελικά πολλοί επέλεξαν το δεύτερο σετ, της μαλακής γόμας. Όσοι το έκαναν νωρίς δικαιώθηκαν, ενώ ο Άλμπον έχοντας θερμάνει τα σλικς του δεν είχε αντίπαλο.
Σε αυτές τις συνθήκες έπεσαν θύματα του εναλλασσόμενου καιρού οι Σαρλ Λεκλέρ, Σέρτζιο Πέρεζ και Λανς Στρολ με τρία από τα κορυφαία φετινά μονοθέσια -Ferrari, Red Bull και Aston Martin- καθώς δεν μπήκαν στην πίστα με τα σλικς της σωστή στιγμή.
Ειδικά η Scuderia δεν είχε έτοιμο το σετ ελαστικών του Λεκλέρ όταν τον κάλεσε στα πιτς, προκαλώντας τον εκνευρισμό του Μονεγάσκου και χάνοντας έτσι μια μεγάλη ευκαιρία για το βάθρο σε μία από τις πλέον ταιριαστές πίστες όλης της σεζόν για την SF-23.
Στην προσπάθεια των Λεκλέρ, Πέρεζ και Στρολ στο τέλος με τα σλικς η βροχή έκανε την επανεμφάνισή της, και άρχιζε να δυναμώνει. Τόσο πολύ που ο Μεξικανός ματαίωσε τον γρήγορο γύρο του, και οι Λεκλέρ και Στρολ επίσης έχασαν κάθε ελπίδα να προκριθούν, έχοντας μείνει νωρίτερα στην πίστα πέραν του δέοντος με τα λάθος ελαστικά.
Στο ξεκίνημα της τρίτης περιόδου η βροχή είχε πλέον δυναμώσει αρκετά, και δεν υπήρχε αμφιβολία ότι η σωστή γόμα ήταν η ενδιάμεση βροχής. Επειδή, όμως, γινόταν όλο και πιο δυνατή, έγινε σαφές πως οι πρώτοι γρήγοροι γύροι των οδηγών θα ήταν και εκείνοι που θα καθόριζαν την σειρά της πρώτης δεκάδας.
Ο Φερστάπεν, αλάνθαστος τόσο στην οδήγηση όσο και στις επιλογές του σε αυτές τις συνθήκες, σημείωσε τον πρώτο χρόνο και ο Αλόνσο τον ακολούθησε στα περίπου 2 δέκατα. Φυσικά, όλοι οι οδηγοί θα συνέχιζαν τους γρήγορους γύρους τους χωρίς καμία διακοπή, κι έτσι ο Ολλανδός με τη δεύτερη προσπάθειά του μείωσε κινήθηκε ακόμα ταχύτερα.
Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ ανέβηκε στη δεύτερη θέση, ενώ ο Αλόνσο ερχόταν με αρκετά υαχύ ρυθμό -έχοντας γράψει το ταχύτερο χρόνο στο δεύτερο τμήμα της πίστας- όταν ο Όσκαρ Πιάστρι έχασε τον έλεγχο της McLaren και προσέκρουσε τον τοίχο της πίστας του Μόντρεαλ.
Το γεγονός αυτό έφερε τις κόκκινες σημαίες, 7 λεπτά και 11 δευτερόλεπτα πριν το τέλος της τρίτης περιόδου. Οι οδηγοί επέστρεψαν στα πιτς, και όταν απομακρύνθηκε η McLaren από την πίστα και άναψε πάλι το πράσινο φως, το νερό ήταν πλέον τόσο πολύ που θα ήταν αδύνατον να βελτιωθούν οι χρόνοι.
Μάλιστα, ο Χάμιλτον και ο Σάινθ είπαν ότι οι συνθήκες ήταν πλέον για πλήρως βρόχινα (extreme wets) ελαστικά, που σημαίνει ότι κανείς δεν είχε την παραμικρή ελπίδα να γράψει καλύτερο χρόνο σε σχέση με εκείνους που είχε πετύχει πριν το ατύχημα του Πιάστρι.
Έτσι, τα 3-4 τελευταία λεπτά κύλησαν σαν τυπική διαδικασία για να πέσει η καρό σημαία και να επικυρωθεί η 25η pole position της καριέρας του Μαξ Φερστάπεν, με την οποία ισοφάρισε τις poles του Νίκι Λάουντα, καθώς και η αναπάντεχη πρώτη σειρά της εκκίνησης για τον Νίκο Χούλκενμπεργκ και τη Haas.
Για το αυριανό GP Καναδά, που ξεκινά στις 21:00 το βράδυ ώρα Ελλάδας προς το παρόν το μετεωρολογικό δελτίο δεν προβλέπει βροχή. Συνεπώς, δεν αποκλείεται να δούμε μια εντελώς διαφορετική συνθήκη από τη σημερινή στο Μόντρεαλ.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος