Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Θρίαμβος Φερστάπεν, δράμα Λεκλέρ στη Γαλλία

Published

on

Ενδεχομένως καθοριστικό στην πορεία του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 μπορεί να αποδειχθεί το Grand Prix της Γαλλίας, αφού ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε μία πολύ σημαντική νίκη, την ώρα που ο Σαρλ Λεκλέρ έμενε εκτός μάχης!

Ο Μονεγάσκος κατέληξε στον τοίχο της στροφής 11, ενώ μάλιστα είχε τα ηνία του αγώνα. Πράγμα που άνοιξε το δρόμο για την άνετη νίκη του πρωτοπόρου της βαθμολογίας. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Mercedes των Λούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ!

Ας δούμε όμως αναλυτικά πως κύλησε ο αγώνας στο Λε Καστελέ.

To grid

Για όγδοη φορά φέτος είχαμε στην pole position μία Ferrari F1-75, για έβδομη φορά με τον Σαρλ Λεκλέρ πίσω από το τιμόνι. Κι όπως συνήθως συμβαίνει, ο Μονεγάσκος μοιραζόταν την πρώτη σειρά του grid με τη Red Bull RB18 του Μαξ Φερστάπεν. Πίσω από τους δύο μεγάλους διεκδικητές του τίτλου εκκινούσε ο τρίτος της βαθμολογίας Σέρχιο Πέρεζ, με τον έτερο «ταύρο» να έχει πλάι του τη Mercedes του Λούις Χάμιλτον.

Grid

Στην 3η σειρά του grid ήταν δύο μεγάλα ταλέντα της Μεγάλης Βρετανίας – ο Λάντο Νόρις με τη McLaren και ο Τζορτζ Ράσελ με τη δεύτερη Mercedes. Πίσω τους παρατάχθηκαν η Alpine του Φερνάντο Αλόνσο η Scuderia AlphaTauri του Γιούκι Τσουνόντα. Όσο για τον Κάρλος Σάινθ, είχε βρεθεί στην τελευταία σειρά του grid, λόγω αλλαγής μονάδας ισχύος.

Η εκκίνηση

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, έλλειψαν τα απρόοπτα. Ο Λεκλέρ αντέδρασε σωστά και έστριψε πρώτος 400 μετά, ο Φερστάπεν τον ακολουθούσε αλλά ο Χάμιλτον έκανε πολύ καλή εκκίνηση και πέρασε τον Πέρεζ, ανεβαίνοντας τρίτος.

Καλή εκκίνηση έκανε και ο Αλόνσο, που πήρε δύο θέσεις, την ώρα που Ράσελ περνούσε μπροστά από τον Νόρις που ήταν ο χαμένος του πρώτου γύρου.

Ασφυκτική πίεση

Εξ αρχής ήταν σαφές πως η RB18 είχε πολύ καλό ρυθμό με τη μέση γόμα (την οποία είχαν επιλέξει όλοι στην πρώτη δεκάδα) και ο Φερστάπεν πίεζε τον Λεκλέρ. Ειδικά με το DRS που ενεργοποιείται μετά από τρεις γύρους, ο Ολλανδός είχε γεμίσει τους καθρέφτες της Ferrari. Όμως δεν βρέθηκε σε σημείο να επιδιώξει προσπέρασμα.

Έτσι, μετά τους πρώτους 10-11 γύρους, ο πρωταθλητής σήκωσε λίγο το πόδι από το γκάζι, δεν υπήρχε νόημα στο να πιέζει τα ελαστικά του τόσο πολύ και τόσο νωρίς. Περίμενε τα παιχνίδια στρατηγικής και με το pit stop του στον γύρο 16 για να βάλει τη σκληρή γόμα, έριξε το μπαλάκι στην πλευρά του αντιπάλου του.

Στον τοίχο ο Λεκλέρ

Η Ferrari δεν «τσίμπησε» και ο Μονεγάσκος συνέχιζε δίχως αλλαγή ελαστικών. Όμως δε θα μάθουμε ποτέ πότε σκόπευε να επισκεφτεί το pit lane αφού στον γύρο 18 έχασε τον έλεγχο στη στροφή 11 και κατέληξε στον τοίχο από προστατευτικά ελαστικά της στροφής 11.

Ήταν η τρίτη φορά μετά την Ισπανία και το Αζερμπαϊτζάν που ο Λεκλέρ βγήκε εκτός αγώνα ενώ είχε τα ηνία. Ο 24χρoνος ήταν αρκετά εκδηλωτικός μετά την έξοδό του – ήξερε πόσο σημαντική ήταν στην προσπάθειά του να καθίσει φέτος στο θρόνο.

«Ήταν δικό μου λάθος. Μετά την Ίμολα που έχασα 7 βαθμούς, έχασα άλλους 25 εδώ. Αν χάσω τον τίτλο με διαφορά έως 32 πόντους, θα ξέρω που τον έχασα», είπε ο Λεκλέρ.

Διαχείριση από Φερστάπεν

Από εκεί και πέρα, το γαλλικό Grand Prix εξελίχθηκε σε βόλτα στο πάρκο για τον Φερστάπεν. Άνοιξε εύκολα και γρήγορα διαφορά από τη Mercedes του Χάμιλτον, διαχειρίστηκε τα ελαστικά σκληρής γόμας και είδε πρώτος την καρό σημαία με προβάδισμα 10 δευτερολέπτων!

Αυτή ήταν η 27η νίκη στην καριέρα του οδηγού της Red Bull Racing και έβδομη μέσα στο 2022. Ίσως και η σημαντικότερη αφού ανακόπτει την αντεπίθεση του Λεκλέρ και του επιτρέπει να ανοίξει τη μεταξύ τους διαφορά στους 63 βαθμούς!

Η αναρρίχηση του Σάινθ

Ο Ισπανός προσπάθησε να αναρριχηθεί στην κατάταξη έχοντας εκκινήσει δέκατος-ένατος και χρειάστηκε μόλις 13 γύρους για να μπει στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Σταδιακά άρχισε να πιέζει και στο midfield αλλά και να κερδίζει θέσεις. Τον βοήθησε και το αυτοκίνητο ασφαλείας από το ατύχημα του ομόσταβλού του, με αποτέλεσμα να μπει για τα καλά στο παιχνίδι διεκδίκησης μίας θέσης στο βάθρο.

Όμως λογάριαζε χωρίς τον «ξενοδόχο» – στη συγκεκριμένη περίπτωση την ομάδα του.

Σύγχυση στη Ferrari

Η Scuderia έχασε ένα βάθρο σήμερα και ακολουθεί το γιατί. Αρχικά, ο Σάινθ πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί στο pit stop τον έβγαλαν στο pit lane σε επικίνδυνη χρονικά στιγμή κι από τύχη δεν υπήρχε ατύχημα.

Έπειτα, ήταν αναποφάσιστοι σχετικά με το αν πρέπει να κάνει δεύτερο pit stop, του έδωσαν εντολή να συνεχίσει παρά τα θέλω του κι όταν το έκανε και προσπέρασε τον Πέρεζ, άλλαξαν γνώμη! Ο Ισπανός είχε περάσει τρίτος και είχε το ρυθμό να ανοίξει διαφορά άνω των 5 δευτερολέπτων.

Προσθέστε και τα λάθη στην επικοινωνία, όπου του ανακοίνωσαν λάθος ποινή και θα καταλάβετε πως ήταν ένα κακό απόγευμα για το pit wall της Ferrari.

Διπλό βάθρο για τη Mercedes

Μετά από εντυπωσιακή μάχη με τον Πέρεζ, που διακόπηκε από το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας λόγω της εγκατάλειψης της Alfa Romeo του Γκουάνγιου Ζου, ο Ράσελ κατάφερε να περάσει τον Μεξικανό. Με το που είδε πράσινη σημαία, ο ταλαντούχος Βρετανός επιτέθηκε και πήρε την τρίτη θέση.

Με τον Χάμιλτον δεύτερο, η Mercedes είχε για πρώτη φορά φέτος διπλή παρουσία στο βάθρο ενός αγώνα! Και για πολλοστή διαφορά, πήρε τα μέγιστα βαθμολογικά, ενισχύοντας τη θέση της παρότι υστερεί σε απόδοση έναντι των Ferrari και Red Bull.

Το φινάλε

Ο Φερστάπεν πανηγύρισε και φέτος λοιπόν στη Γαλλία, η Mercedes έκανε το 2-3 και πίσω τους, ο Πέρες έμεινε τέταρτος και ο Σάινθ πέμπτος και με πολλά ερωτήματα να απευθύνει στην ομάδα του.

Πίσω τους, οι Alpine κέρδισαν τις μάχες με τις McLaren. Ο Αλόνσο τερμάτισε μπροστά από τον Νόρις και ο Όκον μπροστά από τον Νόρις, επιτρέποντας στη γαλλική ομάδα να περάσει μόνη στην τέταρτη θέση των κατασκευαστών.

Τον τελευταίο βαθμό τον πήρε ο Λανς Στρολ, μετά από «εμφύλιο» με τον έτερο οδηγό της Aston Martin, Σεμπάστιαν Φέτελ.

Η κατάταξη

Κατάταξη Grand Prix Γαλλίας

Η συνέχεια

Το πρωτάθλημα συνεχίζεται δίχως ανάσα – έχουμε αγώνα και την επόμενη Κυριακή! Το σκηνικό μεταφέρεται στην Ουγγαρία και την πίστα του Χανγκαρόρινγκ, που στις 31 Ιουλίου φιλοξενεί τον δέκατο-τρίτο γύρο της σεζόν.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Published

on

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.

Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.

Οι νικητές ανά Ομάδα:

Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2)  Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).

Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).

Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).

ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).

ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.

ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).

Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.

Ιστορικά

Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).

Μίλτος Σπυρόπουλος

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Published

on

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.

Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.

Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.

Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.

Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.

Πηγή: automotopatras

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Published

on

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.

Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.

Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.

Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.

Μίλτος Σπυρόπουλος

Continue Reading
Advertisement
Α1 ΕΣΚΑΗ45 minutes ago

Α1 ΕΣΚΑ-Η: Αυτός είναι ο MVP της πρεμιέρας

Β ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ1 hour ago

ΑΟ Τριταίας: Ανησυχία παρά τη νίκη με Δάφνη Πατρών

Α1 ΕΣΚΑΗ11 hours ago

Η «ακτινογραφία» της πρεμιέρας, αποτελέσματα, βαθμολογία και επόμενη αγωνιστική

Α1 ΕΣΚΑΗ11 hours ago

Ο Διαγόρας έμεινε «όρθιος» στην παράταση και επικράτησε των Νέων Γλαύκου 76-67

Α1 ΕΣΚΑΗ12 hours ago

«Απόδραση» με διπλό του Αστέρα Τέμενης με την Απολλωνιάδα * φωτορεπορτάζ

Α1 ΕΣΚΑΗ12 hours ago

Η ΕΑΠ πρώτο «ροζ» φύλλο επί του νεανικού Αίολου Αγυιάς, φωτογραφικά στιγμιότυπα

Α1 ΕΣΚΑΗ12 hours ago

«Βόμβα» ΠΑΣ Ναυπάκτου στην Κ. Αχαγιά και τεράστιος θρίαμβος επί της Δύμης’07 (66-58)

Α1 ΕΣΚΑΗ13 hours ago

Ιδανική πρεμιέρα για τον φιλόδοξο Κεραυνό Αιγίου με «άσο» επί της Ολυμπιάδας

Α1 ΕΣΚΑΗ13 hours ago

«Περίπατος» του Ηρακλή Πύργου και ευρεία νίκη επί της Ανδραβίδας στο “Γ. Βασιλακόπουλος”

Α1 ΕΣΚΑΗ13 hours ago

Επίδειξη ισχύος έκαναν τα Ροϊτικα με Αραχωβίτικα/Ακταίο στην έδρα τους

Α1 ΕΣΚΑΗ45 minutes ago

Α1 ΕΣΚΑ-Η: Αυτός είναι ο MVP της πρεμιέρας

Β ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ1 hour ago

ΑΟ Τριταίας: Ανησυχία παρά τη νίκη με Δάφνη Πατρών

Α1 ΕΣΚΑΗ11 hours ago

Η «ακτινογραφία» της πρεμιέρας, αποτελέσματα, βαθμολογία και επόμενη αγωνιστική

Α1 ΕΣΚΑΗ11 hours ago

Ο Διαγόρας έμεινε «όρθιος» στην παράταση και επικράτησε των Νέων Γλαύκου 76-67

Α1 ΕΣΚΑΗ12 hours ago

«Απόδραση» με διπλό του Αστέρα Τέμενης με την Απολλωνιάδα * φωτορεπορτάζ

Α1 ΕΣΚΑΗ12 hours ago

Η ΕΑΠ πρώτο «ροζ» φύλλο επί του νεανικού Αίολου Αγυιάς, φωτογραφικά στιγμιότυπα

Α1 ΕΣΚΑΗ12 hours ago

«Βόμβα» ΠΑΣ Ναυπάκτου στην Κ. Αχαγιά και τεράστιος θρίαμβος επί της Δύμης’07 (66-58)

Α1 ΕΣΚΑΗ13 hours ago

Ιδανική πρεμιέρα για τον φιλόδοξο Κεραυνό Αιγίου με «άσο» επί της Ολυμπιάδας

Α1 ΕΣΚΑΗ13 hours ago

«Περίπατος» του Ηρακλή Πύργου και ευρεία νίκη επί της Ανδραβίδας στο “Γ. Βασιλακόπουλος”

Α1 ΕΣΚΑΗ13 hours ago

Επίδειξη ισχύος έκαναν τα Ροϊτικα με Αραχωβίτικα/Ακταίο στην έδρα τους

Facebook