ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Formula 1: Ο Φερστάπεν πήρε την pole από τον Λεκλέρ για χιλιοστά, στην Ιαπωνία
Μεγάλη μάχη στις κατατακτήριες της Σουζούκα με τον Ολλανδό της Red Bull Racing να επικρατεί οριακά.

Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ιαπωνίας το πρώτο βήμα προς την εξασφάλιση του δεύτερου τίτλου του, κατακτώντας την pole position στη Σουζούκα.
Ο οδηγός της Red Bull Racing ήταν μόλις 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Σαρλ Λεκλέρ της Scuderia Ferrari, ο οποίος θα ξεκινήσει από τη 2η θέση. Οι Κάρλος Σάινθ και Σέρχιο Πέρεζ ακολούθησαν στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα. Ο Φερστάπεν είναι υπό διερέυνηση από τους αγωνοδίκες για ένα συμβάν με τον Νόρις στο Q3.
Η κατάσταση της πίστας βελτιωνόταν σε κάθε πέρασμα, καθώς η επιφάνειά της στρωνόταν με ελαστικό, και οι περισσότεροι κράτησαν τις γρήγορες προσπάθειές τους για τα τελευταία λεπτά. Ωστόσο, ο Μαξ Φερστάπεν και οι οδηγοί της Ferrari, κατά σειρά Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ έκαναν νωρίς από ένα γρήγορο γύρο, ανέβηκαν στις τρεις πρώτες θέσεις και επέστρεψαν στα γκαράζ τους. Εντυπωσιακός ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο με την Alpine που σημείωσε τον 4ο χρόνο, μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεζ.
Οι Λούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ ήταν οι μοναδικοί που έκαναν τους πρώτους γύρους τους με μεσαία γόμα ελαστικών, αλλά μετά την άλλαξαν με μαλακή και ανέβηκαν μέσα στη 10άδα, απλώς για να εξασφαλίσουν τις θέσεις τους στη συνέχεια των κατατακτήριων, χωρίς να δείχνουν ότι έχουν την ταχύτητα να απειλήσουν τους πρωτοπόρους.
Στα τελευταία δευτερόλεπτα επικράτησε η γνωστή φρενίτιδα του Q1, με πολλούς οδηγούς να βελτιώνουν τους χρόνους τους για να αποφύγουν τις πέντε τελευταίες θέσεις που οδηγούσαν στον αποκλεισμό. Τελικά, οι οδηγοί που δεν τα κατάφεραν ήταν οι Άλεξ Άλμπον, Πιέρ Γκασλί (που είχε πρόβλημα με τα φρένα), Κέβιν Μάγκνουσεν, Λανς Στρολ και Νίκολας Λατίφι.
Στο ξεκίνημα του δεύτερου σκέλους μαζί με τα μονοθέσια στην πίστα έκανε την εμφάνισή του και ο ήλιος πάνω από την πίστα, ανεβάζοντας λίγο τη θερμοκρασία. Και πάλι ο Φερστάπεν ήταν εκείνος που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο και πήρε την πρώτη θέση, λίγο μπροστά από τις δύο Ferrari, με τον Σάινθ να είναι ξανά λίγο ταχύτερος από τον Λεκλέρ.
Ο Ντάνιελ Ρικάρντο με τη McLaren εντυπωσίασε περισσότερο στο Q2, ανεβαίνοντας στην 5η θέση, πίσω από τον επίσης εντυπωσιακό Εστεμπάν Οκόν. Και οι δύο τους βρέθηκαν μπροστά από ονόματα όπως των Χάμιλτον, Πέρεζ και Ράσελ. Ειδικά ο Μεξικανός της Red Bull και ο Βρετανός της Mercedes είχαν σημειώσει ακριβώς τον ίδιο χρόνο.
Στα τελευταία λεπτά όλοι οι οδηγοί εκτός από τους τρεις πρώτους (Φερστάπεν, Σάινθ, Λεκλέρ) βγήκαν στην πίστα για μια τελευταία προσπάθεια. Η ολοένα βελτιούμενη κατάσταση της πίστας βοήθησε να κατέβουν οι χρόνοι, με τον Σέρχιο Πέρεζ να ανεβαίνει στην πρώτη θέση και τον Φερνάντο Αλόνσο να παίρνει τη δεύτερη. Ο Οκόν ανέβηκε 4ος, μπροστά από Χάμιλτον και Σάινθ. Ο Λεκλέρ πέρασε στο Q3 μόλις στην 9η θέση, μπροστά από τον Σεμπάστιαν Φέτελ, που έφερε την Aston Martin στη 10άδα.
Ο Ρικάρντο τελικά δεν κατάφερε να βελτιώσει αρκετά το χρόνο του, όπως έκανε ο Νόρις, και στο τέλος του Q2 βρέθηκε στην 11η θέση, μόλις 3 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Φέτελ. Μαζί με τον Αυστραλό αποκλείστηκαν από τη συνέχεια οι Βάλτερι Μπότας, Γιούκι Τσουνόντα, Γκουάνγιου Ζου και Μικ Σουμάχερ.
Το τρίτο σκέλος των κατατακτήριων ξεκίνησε με μεγάλο ενδιαφέρον καθώς πολλοί οδηγοί είχαν δείξει αξιοπρόσεκτη ταχύτητα νωρίτερα και οι εκπλήξεις παραμόνευαν. Στην πρώτη γρήγορη προσπάθεια των οδηγών, ωστόσο, η καθεστηκυία τάξη δεν διαταράχτηκε, με τον Μαξ Φεραστάπεν να είναι και πάλι ταχύτερος, με τις δύο Ferrari να ακολουθούν, που αυτήν τη φορά όμως είχαν τον Σαρλ Λεκλέρ μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ. Ο Σέρχιο Πέρεζ ήταν 4ος ενώ ο Φερνάντο Αλόνσο συνέχιζε να εντυπωσιάζει και ήταν 5ος.
Οι οδηγοί επέστρεψαν στα γκαράζ τους για φρέσκα ελαστικά και ανασύνταξη και ξαναβγήκαν στην πίστα για την τελευταία και αποφασιστική προσπάθειά τους, που θα έκρινε τελικά τις θέσεις τους στην εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής. Πριν από αυτό όμως ο Φερστάπεν βρέθηκε στο δρόμο του Νόρις, πάνω στην αγωνιστική γραμμή και οι αγωνοδίκες θα διερευνήσουν το συμβάν για πιθανή παρεμπόδιση από τον Ολλανδό. Ωστόσο κανείς από τους δύο δεν ήταν σε γρήγορο γύρο.
Ο χρόνος του Φερστάπεν από το πρώτο πέρασμα ήταν τόσο καλός που φάνηκε αρκετός για να του χαρίσει την pole position, αφού κανείς εκ των Λεκλέρ, Σάινθ και Πέρεζ, που ακολούθησαν στις θέσεις 2, 3 και 4 αντίστοιχα, δεν κατάφερε να τον περάσει. Ο Ολλανδός πήρε την pole με διαφορά 10 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Λεκλέρ. Ο Εστεμπάν Οκόν ήταν ταχύτατος και πήρε την 5η θέση, μπροστά από τους Χάμιλτον και Αλόνσο και τη 10άδα έκλεισαν οι Ράσελ, Φέτελ και Νόρις.
Ο αγώνας της Κυριακής στη Σουζούκα θα ξεκινήσει στις 8:00 π.μ. ώρα Ελλάδας.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος