ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Ρεκόρ και θέαμα από τους οδηγούς στην Ανάβαση Πιτίτσας
Ο Παναγιώτης Παρθένης έκοψε πρώτος το νήμα στην Ανάβαση Πιτίτσας

Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων για το 2023 ξεκίνησε από την Ανάβαση Πιτίτσα – Πλατάνι, με τον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Πατρών (ΑΟΠ) να συμπληρώνει φέτος τα 53 χρόνια από την ίδρυση του. Ο αγώνας προσμετρά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων, στο Πρωτάθλημα Αναβάσεων Ιστορικών Αυτοκινήτων και στο Κύπελλο Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος και διεξάγεται με την συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος το Σάββατο και την Κυριακή 11-12 Μαρτίου 2023.
Με 64 οδηγούς να βλέπουν τη σημαία εκκίνησης το Σάββατο 11 Μαρτίου 2023 πραγματοποιήθηκαν το Ελεύθερα Δοκιμαστικά, που πραγματικά έδωσαν τον παλμό για τις μάχες που θα ακολουθούσαν την μέρα του αγώνα, Κυριακή 12 Μαρτίου.
Ο καιρός έκανε την χάρη σε όλους, με αποτέλεσμα αρκετές εκατοντάδες θεατών να βρεθούν στο Πλατάνι, για να παρακολουθήσουν ένα πραγματικά εξαιρετικό θέαμα, αφού στις περισσότερες κατηγορίες ο νικητής κρίθηκε στο νήμα. Ο αγώνας κύλησε σχεδόν χωρίς κανένα απρόοπτο, με την οργάνωση πραγματικά να υπερβάλει εαυτό και να αντιμετωπίζει τα συμβάντα σε απόλυτους χρόνους, με αποτέλεσμα ο αγώνας να ολοκληρωθεί αρκετά νωρίς, χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση.
Στην «μεγάλη» κατηγορία της Formula Saloon, απόλυτος κυρίαρχος ήταν χωρίς αμφισβήτηση ο Παναγιώτης Παρθένης με Mitsubishi EVO, να παίρνει την νίκη και να πραγματοποιεί ταχύτερο χρόνο ημέρας, ενώ ήταν ο μοναδικός οδηγός του αγώνα που έσπασε το φράγμα του 1:47. Τον “Pete” ακολούθησε ο δικίνητος Παπαδόπουλος Νίκος με το Ford Escort του, που πραγματικά, σε κάθε πέρασμά του, ξεσήκωνε τους θεατές με τον εντυπωσιακό ήχο του. Το τρίτο σκαλί του βάθρου, ανήξιε στον Κακαλέτρης Γεώργιος με Opel Astra G της κλάσης FST2.
Στην Ομάδα Α είχαμε ανατροπή προγνωστικών, αφού ο υποψήφιος για την νίκη Μιχάλης Ευθυμίου, είχε ένα τετακέ στην «Κ2», με αποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο και να πέσει πίσω στην κατάταξη. Έτσι μεγάλος νικητής της Ομάδας είναι ο Μητσάκος Αλέξης με Peugeot 106, κάνοντας εντυπωσιακά περάσματα. Πίσω του με λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο διαφορά τερμάτισε ο Βασίλης Μπάντζανος με Citroen Saxo, μετατρέποντας την επιστροφή του οδηγού στους αγώνες, γιορτή. Τρίτος τερμάτισε ο Νομικός Ανδρέας με το πανέμορφο και εργοστασιακό Skoda Fabia S2000.
Στην Ομάδα Ε οι υποσχέσεις για θέαμα ήταν μεγάλες από τη μέρα τον δοκιμών, με τους οδηγούς να προσφέρουν μια φανταστική μάχη σε όλες τις κλάσεις. Η επιστροφή του Τσιούρη Βαγγέλη και το ντεμπούτο για το Renault Clio 2, στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία, αφού οδηγός και αμάξι, πήραν την νίκη από τον Μόσχο Θανάση με το πανέμορφο Renault Clio 1, για μόλις 0,06 δευτερόλεπτα. Τρίτος τερμάτισε ο Ντόφης Κωνσταντίνος με Ford Escort Mk2.
Στην Ομάδα Ν οι Θανάσης Γιώργος και Μπενής Μηνάς με Mitsubishi EVO και οι δύο, είχαν την δική τους μάχη, με τον πρώτο να παίρνει την νίκη, με σχεδόν 3,5 δευτερόλεπτα διαφορά, κάνοντας την πρεμιέρα του στον θεσμό, πανηγυρική. Τρίτος για την ομάδα, τερμάτισε ο Γιαννούλης Διονύσης με Honda Civic Type R, με οδήγηση για σεμινάριο.
Στα Ιστορικά την νίκη πήρε ο Παλαιολόγος Γιώργος με Ford Escort Mk2, αφήνοντας πίσω του τον Κατσαρό Γιώργο με Ford Escort, που αντιμετώπισε προβλήματα, αφού η ανακατασκευή του αυτοκινήτου του, ήταν ολοκληρωτική.
Στην Ομάδα Α έως 2000 ήταν δεδομένη η μάχη για το βάθρο με τον Μητσάκο Αλέξη με Peugeot 106, να παίρνει την νίκη, αφήνοντας τον Βασίλη Μπάντζανο με Citroen Saxo στο δεύτερο σκαλί και τον Αναδιώτη Γιώργο με Renault Clio στο τρίτο σκαλί.
Στην Ομάδα Ε έως 2000 το βάθρο δεν ήταν διαφορετικό από αυτό της Ομάδας Ε με τους Τσιούρη Βαγγέλη, Μόσχο Θανάση και Ντόφη Κωνσταντίνο να κάνουνε το 1-2-3.
Στην Ομάδα Ν έως 2000 την νίκη πήρε ο Γιαννούλης Διονύσης με Honda Civic Type R, αφήνοντας τους Παπαλεωνίδα Γιάννη με Renault Clio 3 και Σμυρναίο Παναγιώτη με Peugeot 106 S16, να παλεύουν για την δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.
Στις επιμέρους κλάσεις πραγματικά, οι πιο «διαβασμένοι» θεατές είχαν την τύχη να παρακολουθήσουν μάχες με περάσματα που έκοβαν την ανάσα, αφού οι διαφορές ήταν μικρές στις περισσότερες περιπτώσεις, με τους νικητές να κρίνονται στις λεπτομέρειες.
Για την Κλάση FSA2L ο «Κανέλλος» δεν άφησε περιθώρια στον ανταγωνισμό, οδηγώντας στο όριο για ακόμα μία φορά το ιδιαίτερο Peugeot 106 του, κατακτόντας την νίκη. Στο δεύτερο σκαλί ανέβηκε ο τοπικός Λάτσης Βασίλης με Citroen Saxo και το βάθρο συμπλήρωσε ο Καραπιπέρης Παναγιώτης με Peugeot 106.
Στην Κλάση Α7 νικητής αναδείχθηκε ο Αναδιώτης Γιώργος με Renault Clio, δεύτερος ο ανεβασμένος Ντέκος Γιώργος με Citroen Saxo και το βάθρο συμπλήρωσε ο Καλαιτζιάν Γιάννης με το εργοστασιακό Ford Puma. Αξίζει να σημειωθεί η ατυχία του Τζικόπουλου Παντελή που έχασε πολύτιμο χρόνο μετά από τετακέ στην Κ2, ρίχνοντας το κουκλί Renault Clio του, πίσω στην κατάταξη, ευτυχώς χωρίς να το τραυματίσει.
Στην Κλάση Α6 η μάχη για το 1-2 ήταν επική με τους Μητσάκο Αλέξη με Peugeot 106, να παίρνει την νίκη, αφήνοντας τον Βασίλη Μπάντζανο με Citroen Saxo με πολύ μικρή διαφορά δεύτερο. Τρίτος τερμάτισε ο Πατρινός Παναγόπουλος Ζαχαρίας με Honda Civic EK4.
Για την Κλάση Ε10 δεν υπήρχε αμφισβήτηση στα προγνωστικά που απλά επιβεβαιώθηκαν, με τον Αυγερόπουλο Χρήστο με Citroen Saxo, να παίρνει μια εύκολη νίκη, με μεγάλη διαφορά. Δεύτερος ο Ντέκας Κωνσταντίνος με Peugeot 205 και τρίτος ο Μπράτσος Γιώργος και αυτός με Peugeot 205.
Στην Κλάση Ε11 είχαμε το ίδιο σκηνικό, όμως την ομάδα Ε και την ομάδα Ε έως 2000 με τους Τσιούρη Βαγγέλη, Μόσχο Θανάση και Ντόφη Κωνσταντίνο να κάνουνε το 1-2-3.
Στην πολυπληθή Κλάση Ν2 οι μάχες ήταν στα δέκατα από την μέρα των δοκιμών μέχρι και το δεύτερο σκέλος του αγώνα. Νικητής αναδείχθηκε ο έμπειρος Σμυρναίος Παναγιώτης με Peugeot 106 με διαφορά μόλις 0,5 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο «Άστριο» με ίδιο αμάξι. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Ρέκκας Βίκτωρας με Citroen Saxo VTS που έδωσε μάχη με τον αδερφό του Ρέκκα Πανάγγελο, για το τρίτο σκαλί.
Η Οργανωτική Επιτροπή του αγώνα θέλει να ευχαριστήσει την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, τον Δήμο Πατρέων, την Ελληνική Αστυνομία και την Πυροσβεστική Υπηρεσία για την αμέριστη συμπαράστασή τους, σε όλη αυτή την προσπάθεια.
Το ραντεβού με τους λάτρεις της Ανάβασης Πιτίτσας ανανεώνει ο ΑΟΠ για το 2024, ενώ ο επόμενος γύρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων είναι στις 1 και 2 Απριλίου με την Ανάβαση Ομαλού από την ΑΛΑ Χανίων. Ο δεύτερος γύρος για το Κύπελλο Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος είναι στις 8 και 9 Απριλίου με την Ανάβαση Τσακώνας από την ΑΛΑ Καλαμάτας.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος