ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Πολιτεία: Χωρίς αντίκρισμα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Αχαΐα

Ξεκίνησε αλλά με πολλαπλά προβλήματα, όπως αναφέρουν δάσκαλοι και καθηγητές, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών στην Αχαΐα.
Η «Πολιτεία» μίλησε με εκπαιδευτικούς Δημοτικών Σχολείων αλλά και της Μέσης Εκπαίδευσης (Λύκεια) προκειμένου να σκιαγραφηθεί η κατάσταση και να διαπιστωθεί αν οι μαθητές της περιοχής αφενός ανταποκρίνονται, αφετέρου αποκομίζουν κάτι ουσιώδες -πράγμα που θα μεταφραστεί ως επιτυχία του εγχειρήματος.
Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι η προσπάθεια δεν μπορεί να υποκαταστήσει την παραδοσιακή διδασκαλία αφού ούτε η συμμετοχή μαθητών είναι καθολική, αλλά ούτε και ξέρει ο εκπαιδευτικός πόσοι μαθητές ασχολούνται πράγματι ή όχι. Άλλωστε εκτός της «σύγχρονης» πλατφόρμας, υπάρχει και «ασύγχρονη» όπου δεν συναντώνται διαδικτυακά όλοι ταυτοχρόνως αλλά ο εκπαιδευτικός βάζει ασκήσεις στο σύστημα, χωρίς να μπορεί να διαπιστωθεί πότε μπαίνει ο μαθητής και πότε απαντά.
«ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΜΕ ΟΤΙ
ΚΑΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ…»
Το σύστημα ξεκίνησε με ποικίλα εμπόδια που ταλαιπωρούν, μαθητές και εκπαιδευτικούς. «Μοιάζει περισσότερο σαν μια προσπάθεια που γίνεται για το θεαθήναι, ώστε να λέμε ότι… κάτι κάνουμε», δηλώνει ο καθηγητής Λυκείου και Γραμματέας της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας Φώτης Βασιλακόπουλος. Επισημαίνοντας σε ξεκάθαρο τόνο ότι «η διά ζώσης διδασκαλία δεν υποκαθίσταται ούτε σε μονοψήφιο ποσοστό». Και συμπληρώνει: «Αυτό το πράγμα δεν μπορείς να το πεις ‘διδασκαλία’ ή ‘εκπαίδευση’. Έχω κάνει μεταπτυχιακό στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και χρησιμοποίησα την εξ αποστάσεως μάθηση, με την διαφορά όμως ότι είναι πολύ διαφορετική η περίπτωση ενός ενήλικα ο οποίος συνειδητά επιλέγει να σπουδάσει κάτι εξ αποστάσεως λόγω περιορισμένου ελεύθερου χρόνου, από το να είσαι μαθητής».
Πάντως αναφέρει ότι από την προηγούμενη εβδομάδα, οπότε ξεκίνησε η εξ αποστάσεως διδασκαλία και για μαθητές Α΄και Β΄Λυκείου, η ανταπόκριση των μαθητών της Πάτρας άγγιζε τις πρώτες ημέρες το 10 με 20%. Αντιθέτως καθολική είναι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών. «Όχι για να πειθαρχήσουμε στο υπουργείο, αλλά από την δική μας έγνοια για τα παιδιά μας. Και από την ανάγκη που υπάρχει να έλθουμε σε επαφή και να επικοινωνήσουμε μαζί τους. Αλλά και τα παιδιά που χθες με συγκίνησαν όταν μου είπαν: ‘Δάσκαλε, μας έλειψε το σχολείο’», αναφέρει ο κ. Βασιλακόπουλος.
ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ
ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΗΝ ΥΛΗ;
Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται οι δηλώσεις και του Διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου της Πάτρας Αντώνη Λέκκα. Ο οποίος υπογραμμίζει την φιλότιμη προσπάθεια που καταβάλλει το υπουργείο Παιδείας στοχεύοντας στην εξ αποστάσεως μάθηση, όμως διευκρινίζει ότι: «Αντιλαμβάνεστε πως σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν να προχωρήσουμε παρακάτω την ύλη. Διότι δεν γίνεται να αντικατασταθεί η διδασκαλία μέσα στην αίθουσα, με τον τρόπο που επιχειρούμε τώρα».
Εξηγεί δε ότι η χώρα δεν ήταν προετοιμασμένη για μια τέτοια μορφή διδασκαλίας, όπως μπορεί να συμβαίνει σε άλλα κράτη, ξεκαθαρίζοντας πάντως ότι παρά τα τεράστια προβλήματα που έχουν προκύψει, στις συνδέσεις και γενικότερα, οι εκπαιδευτικοί καταβάλλουν φιλότιμη προσπάθεια για να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους.
«Ακόμα και με αποστολή διδακτικής ύλης μέσω προσωπικών email προς τους γονείς των μαθητών προσπαθούμε να κάνουμε το έργο μας, όταν υπάρχει πρόβλημα», συμπληρώνει ο κ. Λέκκας. Σε κάθε περίπτωση, συστήνει στους γονείς ψυχραιμία σημειώνοντας ότι το ύψιστο μέλημα είναι «Να βρεθούμε ξανά όλοι μαζί στα σχολεία μας, όταν περάσει αυτή η κρίση».
ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΙΝΤΕΡΝΕΤ
Η άλλη διάσταση του θέματος, που μάλλον κανείς από το αρμόδιο υπουργείο δεν έλαβε καθόλου υπόψη, είναι οι γονείς που αδυνατούν οικονομικά να παράσχουν ίντερνετ και υπολογιστή στα παιδιά τους. Και μάλιστα στην Πάτρα και την Αχαΐα το πρόβλημα αυτό όχι απλώς είναι υπαρκτό αλλά και έντονο.
«Υπάρχουν αρκετά σπίτια χωρίς ίντερνετ. Κάποιοι γονείς δεν έχουν δυνατότητα και ορισμένοι άλλοι δεν διαθέτουν από άποψη», ενημερώνει ο κ. Λέκκας. Μια πραγματικότητα την οποία επιβεβαίωσε και ο Γραμματέας της Α΄ ΕΛΜΕ ο οποίος αναφέρει ότι σε αυτή την περίπτωση αναδεικνύεται και ένα καθεστώς ανισότητας μεταξύ μαθητών, γεγονός που οδηγεί σε στιγματισμό τους μη έχοντες.
«Παρ’ όλα αυτά, η προσπάθεια αξίζει ακόμα κι αν έστω και ένας μαθητής μπορεί», συμπληρώνει.
ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΡΥΜΑΝΘΟΥ
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Πολιτείας», το πρόβλημα έλλειψης ίντερνετ για πολλούς μαθητές εντοπίζεται στην ορεινή Αχαΐα και σε περιοχές του Δήμου Ερυμάνθου, όπου όμως ο εκπαιδευτικός και δήμαρχος της περιοχής Θεόδωρος Μπαρής παρενέβη άμεσα και αποτελεσματικά, αποτελώντας παράδειγμα προς μίμηση για ομολόγους του. Τι έκανε; Επικοινώνησε με τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών ζητώντας να του αποστέλλεται η διδακτική ύλη την οποία με προσωπικό και οχήματα του Δήμου, θα παραδίδει απευθείας στους γονείς και μαθητές. Με άλλα λόγια, ο Δήμος αναλαμβάνει καθήκοντα μεταφορέα μόνο και μόνο για να μην μείνουν οι μαθητές χωρίς εκπαίδευση!
«ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΣΥΝΘΗΚΗ»
Με αφορμή πάντως τα προβλήματα και την κοινή διαπίστωση ότι η διδασκαλία δεν αντικαθίσταται, ούτε αποκαθίσταται, η Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας έστειλε επιστολή στην Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ζητώντας:
- Μείωση της διδακτέας ύλης όλων των μαθημάτων.
- Προσωρινή κατάργηση κάθε είδους ενδοσχολικών εξετάσεων, για όλες τις τάξεις, καθώς και αύξηση των θέσεων για τους εισαχθέντες φέτος στα ΑΕΙ.
Στην επιστολή αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Κυρία Υπουργέ,
Όλες οι μαθήτριες και οι μαθητές μας διέκοψαν ξαφνικά την εκπαιδευτική διαδικασία. Τα συναισθήματα που τους διακατέχουν αυτή τη περίοδο είναι ο φόβος και η ανησυχία, για τους ίδιους, τους δικούς τους, τους φίλους και τις φίλες τους, για όλο το λαό. Πιθανώς να βιώνουν και καταστάσεις ασθένειας στο ίδιο τους το σπίτι και πολλά οικονομικά προβλήματα που προστίθενται στα ήδη υπάρχοντα της δεκαετίας των «μνημονίων».
Ειδικά, λοιπόν, για φέτος απαιτούμε:
-Την αναγκαία μείωση της διδακτέας ύλης όλων των μαθημάτων των Ο.Π. καθώς και την άμεση ανακοίνωσή της.
-Την προσωρινή κατάργηση κάθε είδους ενδοσχολικών εξετάσεων, για όλες τις τάξεις.
-Την αύξηση των θέσεων για τους εισαχθέντες φέτος στα ΑΕΙ με κριτήριο τις ανάγκες της κοινωνίας, μαζί με αντίστοιχη αύξηση της χρηματοδότησής τους.
Αχιλλέας Ροδίτης

ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Παράταση για την εγγραφή στο Μητρώο Ερασιτεχνικών Αθλητικών Σωματείων από την ΓΓΑ

Το Υπουργείο Αθλητισμού ανακοίνωσε παράταση έως την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2025, για την ολοκλήρωση της ετήσιας διαδικασίας ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης εγγραφής αθλητικού σωματείου, με Ειδική Αθλητική Αναγνώριση, στο e-Kouros, αλλά και για την επικαιροποίηση των στοιχείων, για το 2025, των ήδη εγγεγραμμένων στο e-Kouros του 2024 ερασιτεχνικών σωματείων.
Η συγκεκριμένη απόφαση πάρθηκε καθώς αρκετά σωματεία αντιμετώπισαν καθυστερήσεις στη συγκέντρωση των απαραίτητων δικαιολογητικών, ενώ παράλληλα η παράταση στοχεύει στη διευκόλυνση μικρών συλλόγων που δραστηριοποιούνται κυρίως στην περιφέρεια.
Υπενθυμίζεται ότι η εγγραφή στο Μητρώο δεν είναι απλώς μια τυπική διαδικασία, αλλά προϋπόθεση για τη νόμιμη λειτουργία των σωματείων, τη συμμετοχή τους σε επίσημες διοργανώσεις, καθώς και για την ένταξή τους σε προγράμματα επιχορηγήσεων ή άλλες μορφές στήριξης από το κράτος και την τοπική αυτοδιοίκηση.
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Το «τετ-α-τετ» Ιάσωνα Φωτήλα με τους δημοσιογράφους σε μια πολύ όμορφη εκδήλωση

Την ευκαιρία να τα πει χαλαρά, μακριά από την πίεση και το καθημερινό άγχος, είχε σήμερα το μεσημέρι ο Αχαιός πολιτικός και Υφυπουργός Πολιτισμού Ιάσων Φωτήλας με τους τοπικούς δημοσιογράφους και γενικότερα τα ΜΜΕ.
Το ραντεβού δόθηκε στο «Παναχαϊκό» στα Υψηλά Αλώνια όπου μεταξύ μεζέδων και ποτών ο ίδιος είχε τη δυνατότητα να αναπτύξει τις σκέψεις του γύρω από θέματα που αφορούν το δικό του πολιτικό χώρο.
Το κλίμα που επικράτησε ήταν πολύ εγκάρδιο, κάτι που φάνηκε και από την αθρόα προσέλευση των δημοσιογράφων από όλο το φάσμα της επικοινωνίας.
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Μπηχτές» Γ. Βρούτση για τα μη… έργα Λ. Αυγενάκη σε όλη την Ελλάδα πλην Ηρακλείου!

Eδώ και καιρό, είτε με τη μορφή ερωτήσεων στη Βουλή, είτε με τη μορφή δημοσιευμάτων καταγράφεται η δυσαρέσκεια του τέως υφυπουργού αθλητισμού, Ελ. Αυγενάκη, προς τον διάδοχό του, Ι. Βρούτση, σχετικά με την μη χρηματοδότηση αθλητικών έργων στο Ηράκλειο.
Ο αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για θέματα αθλητισμού από τη δική του πλευρα, άφησε σαφείς υπαινιγμούς για τον προκάτοχό του κατά την ομιλία του στην κοπή της πίτας της ΕΠΣ Λακωνίας που έγινε χθες Τετάρτη.
Συγκεκριμένα, είπε: «Στα έργα είχαμε μείνει πολύ πίσω. Θέλω με δίκαιο και αναλογικό τρόπο για όλη την Ελλάδα να κάνω το αυτονόητο ως υφυπουργός αθλητισμού της Ελλάδας και όχι του χωριού μου.
Τα έργα δεν πάνε στην περιοχή που εκλέγομαι, αλλά σε όλη την Ελλάδα αναλογικά και δίκαια. Και ο νοών νοείτω…».