Connect with us

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Πρωταγωνιστής στην κατηγορία του ο Σταύρος Χατούπης

Published

on

Ο Σταύρος Χατούπης πρωταγωνίστησε για άλλη μία φορά στην ομάδα Ε, κερδίζοντας την κατηγορία στην Αναβαση Ψάθας, με τον Χαράλαμπο Μπουροθανασόπουλο να τερματίζει στη δεύτερη θέση. Πιο πίσω βρέθηκε ο Ηλίας Τσαγγαράς, ο οποίος “προσπέρασε” τους αντιπάλους του στο δεύτερο σκέλος και θα είναι αυτός που θα ανεβεί στο τρίτο σκαλί του βάθρου, τόσο στην Ε, όσο και στην Ε έως 2 Λίτρα.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Σημαντικά διαφοροποιημένη η διαδρομή του εφετινού Ράλι Ακρόπολις

Published

on

Αρκετά διαφοροποιημένη σε σχέση με αυτές των προηγουμένων ετών θα είναι η αγωνιστική διαδρομή του εφετινού Ράλι Ακρόπολις, που θα διεξαχθεί το διάστημα 5-8 Σεπτεμβρίου και το οποίο αποτελεί τον δέκατο «γύρο» στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) του 2024, καθώς οι διοργανωτές ανακοίνωσαν σήμερα (2/5) αλλαγές στις ειδικές του ελληνικού αγώνα του WRC.

Έτσι, τα πληρώματα που θα λάβουν μέρος στο «Ράλι των Θεών» θα βρεθούν μπροστά σε μια νέα πρόκληση, καθώς η σημαντικά τροποποιημένη χάραξη της διαδρομής του αγώνα συνεπάγεται και νέα προσέγγιση ως προς τη διαχείριση δυνάμεων, υλικών και ελαστικών. Στο ωράριο του αγώνα περιλαμβάνονται ειδικές διαδρομές ταυτόσημες με τον σκληρό χαρακτήρα του, όπως οι Ταρζάν, Ρεγκίνι, Άγιοι Θεόδωροι και άλλες, ενώ έχουν επανέλθει ειδικές διαδρομές που «αγκαλιάστηκαν» από τους θεατές.

Άλλες παλιότερα, όπως το Οινοχώρι στη Φωκίδα, μέρος του οποίου στις αρχές του 2000 χρησιμοποιήθηκε ως Shakedown, και άλλες έως και πρόσφατα, όπως η Θήβα. Μεταξύ των αλλαγών σε επίπεδο ειδικών διαδρομών είναι η προσθήκη της Άνω Παύλιανης, που θα ξεκινάει από το Κουμαρίτσι και θα τερματίζει στην αφετηρία της γνωστής Παύλιανης, όπως και της Δάφνης, που είναι μια πιο μικρή εκδοχή της ειδικής διαδρομής Πύργος των προηγούμενων ετών.

Η σημαντικότερη αλλαγή στο φετινό ωράριο έχει να κάνει με τη σειρά που οι αγωνιζόμενοι θα βρεθούν στις περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου και Αττικής, οι οποίες διαδοχικά θα υποδεχθούν το Ράλι Ακρόπολις. Ειδικότερα, για πρώτη φορά στην ιστορία του ως γύρος του WRC, ο αγώνας θα εκκινήσει από την έδρα του, τη Λαμία. Η πανηγυρική εκκίνηση (Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου) θα λάβει χώρα εμπρός από την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, όπου θα βρίσκονται το Service Park και το Αρχηγείο του αγώνα, με τους συμμετέχοντες να διανυκτερεύουν στην περιοχή, καθώς το πρώτο σκέλος θα εξελιχθεί μεταξύ Φωκίδας και Ευρυτανίας. Με το μήκος των τριών επαναλαμβανόμενων ειδικών διαδρομών της ημέρας να αγγίζει τα 133,96 χιλιόμετρα, είναι δεδομένο πως κανείς δεν θα επιλέξει να προσεγγίσει τον αγώνα «αμυντικά», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξέλιξή του.

Το ίδιο απαιτητικό αναμένεται το σκέλος του Σαββάτου. Οι πρώτοι αγωνιστικοί ήχοι θα ακουστούν στην ειδική διαδρομή Ρεγκίνι, η οποία είναι όμοια με την περυσινή Ελάτεια με αντίθετη φορά, ενώ στην πορεία τα πληρώματα θα συνεχίσουν με την ειδική διαδρομή Θήβα. Επόμενος σταθμός το νοτιότερο άκρο της διαδρομής, για τους Αγίους Θεοδώρους και το Λουτράκι, που αποτελούν παραλλαγές των γνωστών διαδρομών της περιοχής. Η ημέρα θα κλείσει με μια νέα υπερειδική διαδρομή (θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω) με ελεύθερη είσοδο, που αναμένεται να προσελκύσει πλήθος θεατών.

Τα συνολικά 303,23 αγωνιστικά χιλιόμετρα του αγώνα θα συμπληρωθούν την τελευταία ημέρα, Κυριακή, με τις ειδικές διαδρομές Οινοχώρι και Ελευθεροχώρι, με την τελευταία να αποτελεί και την Power Stage του Ράλι Ακρόπολις για το 2024.

 

Πηγή

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Φόρμουλα 1: Κέρδισε άνετα και το Sprint του Μαϊάμι ο Φερστάπεν

Published

on

Μετά τη Σαγκάη, ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε και τον δεύτερο φετινό αγώνα Sprint της Formula 1 -στο πλαίσιο του GP του Μαϊάμι, 6ου γύρου του φετινού πρωταθλήματος- έπειτα από 19 γύρους στο Miami International Autodrome. Ο Ολλανδός απειλήθηκε μόνο για λίγο, στην εκκίνηση, από τον Σαρλ Λεκλέρ, και έπειτα χάθηκε στον ορίζοντα.

Ο Λεκλέρ έμεινε για λίγο κοντά στον πρωταθλητή, αλλά δεν μπορούσε να τον πλησιάσει και να μπει στο DRS του γιατί κάτι τέτοιο θα έφθειρε ιδιαίτερα τα ελαστικά του στο “βρώμικο” αέρα της Red Bull. Το βάθρο έκλεισε ο Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη RB20, περνώντας τον Ντάνιελ Ρικιάρντο της RB που του είχε “κλέψει” στην εκκίνηση την 3η θέση.

Πίσω από τον Αυστραλό, τη βαθμολογούμενη οκτάδα έκλεισε ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari, ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, ο Νίκο Χούλκενμπεργκ της Haas και ο Γιούκι Τσουνόντα της RB. Ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε στο τέλος να περάσει τον Ιάπωνα, αλλά εκ των υστέρων δέχθηκε ποινή διέλευσης από τα πιτς (που πρόσθεσε 20” στο χρόνο του) και έπεσε στην 14η θέση, αφήνοντας τον τελευταίο βαθμό για τον Τσουνόντα.

Στον πρώτο γύρο του αγώνα μπήκε στην πίστα το όχημα ασφαλείας, καθώς η προέλαση του Χάμιλτον από την εσωτερική στρίμωξε τον Φερνάντο Αλόνσο ανάμεσα στη Mercedes του Βρετανού και στην έτερη Aston Martin, του Λανς Στρολ. Οι Αλόνσο-Στρολ είχαν μια ισχυρή επαφή διαρκείας, η οποία ώθησε την AMR24 του Καναδού πάνω στη McLaren του Λάντο Νόρις.

Ο Νόρις αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στην έξοδο διαφυγής της πρώτης στροφής, ενώ ο Στρολ γύρισε στα πιτς για να εγκαταλείψει, με σπασμένο εμπρός αριστερό τροχό. Έτσι, για να απομακρυνθεί η McLaren από το σημείο, μπήκε στην πίστα -και έμεινε για 3 γύρους- το όχημα ασφαλείας.

Μόλις οι οδηγοί επέστρεψαν σε αγωνιστικό ρυθμό, ο Φερστάπεν οδηγούσε ακριβώς στο ρυθμό που έπρεπε για να κρατήσει τον Λεκλέρ εκτός ζώνης DRS, και τη διαφορά τους λίγο πάνω από το δευτερόλεπτο, καθώς ο Ολλανδός ήθελε να προστατεύσει τη μέση γόμα του – με την οποία αγωνίστηκαν όλοι, πλην των Τσουνόντα, Σάρτζεαντ που ρίσκαραν με τη μαλακή.

Εντέλει, περίπου στο μέσον του Sprint ο Ολλανδός άνοιξε λίγο παραπάνω τη διαφορά του από τη Ferrari, στα 2,0”, για να φτάσει απροβλημάτιστα μέχρι την καρό σημαία. Ο Μονεγάσκος δεν απειλήθηκε ποτέ από τον Πέρεζ, και οι δύο έκαναν μοναχικό αγώνα αφότου ο Μεξικανός ανέκτησε τη δεύτερη θέση από τον Ρικιάρντο.

Continue Reading

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ

Σάρωσε ο Σταύρος Χατούπης στην Ψάθα

Ο Πατρινός οδηγός στο δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων κατέκτησε την κορυφή σε τρεις κατηγορίες

Published

on

Ο περσινός πρωταθλητής των Αναβάσεων Σταύρος Χατούπης κατάφερε να ξεχωρίσει σε άλλη μία διαδρομή με έντονο συναγωνισμό και μάχες στα εκατοστά του δευτερολέπτου.

Η 3η Ανάβαση Ψάθας που αποτέλεσε τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και του αντίστοιχου θεσμού Ιστορικών αυτοκινήτων, είχε έναν πρωταγωνιστή τον Σταύρο Χατούπη, ο οποίος κέρδισε τρεις κατηγορίες.

Επίσης ο Κίμωνας Θέος ήταν δεύτερος στην κατηγορία του χάνοντας την πρώτη θέση για κλάσματα του δευτερολέπτου.

Άτυχος ο Κίμωνας Θέος

Ας δούμε όμως την κάθε κατηγορία ξεχωριστά όπου η «μητέρα των μαχών» διεξήχθη στη Ν2, με τον Πανάγγελο Ρέκκα (Peugeot 106) να επικρατεί στις λεπτομέρειες και να κάνει το δύο στα δύο φέτος! Η αντεπίθεση που εξαπέλυσε στο δεύτερο σκέλος ο Κίμωνας Θέος (Peugeot 106) δεν ήταν αρκετή ώστε να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου στη Ν2.

Ο Πατρινός οδηγός τερμάτισε δεύτερος στη Ν2, μόλις 19 εκατοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον νικητή. Μόλις 9 εκατοστά του δευτερολέπτου πίσω του τερμάτισε ο Βίκτωρας Ρέκκας με Citroen Saxo, αφήνοντας πιο πίσω τον Παναγιώτη Σμυρναίο (Peugeot 106). Χαρακτηριστικό της σπουδαίας μάχης που εξελίχθηκε στην κλάση είναι το γεγονός πως η διαφορά του νικητή της Ν2, Πανάγγελου Ρέκκα από τον τέταρτο, Παναγιώτη Σμυρναίο ήταν μικρότερη του 1 δευτερολέπτου!

Πρωταγωνιστής ο Χατούπης
Επίσης ο περσινός πατρινός πρωταθλητής, Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B) κέρδισε στην Ομάδα Ε, στην Ε έως 2 Λίτρα και στην Ε10, όντας ο ταχύτερος και στα δύο σκέλη του αγώνα. Ο Χαράλαμπος Μπουροθανασόπουλος στην επιστροφή του πίσω από το τιμόνι του Honda Civic EK4 τερμάτισε στη δεύτερη θέση στην Ε και στην Ε έως 2 Λίτρα, επικρατώντας στην Ε11.

«Έκλεψε» την τρίτη θέση στην Ε και στην Ε έως 2 Λίτρα στο τέλος ο Ηλίας Τσαγγαράς (Opel Astra GSI), ενώ ένα πρόβλημα με το διαφορικό του Ford Escort, στέρησε στον Βασίλη Δαμασκηνό Ευθυμίου τη δυνατότητα να παλέψει για τη νίκη στην Ανάβαση Ψάθας. Στην Ε12 επικράτησε ο Σπύρος Χαρμαντάς (BMW M3 E36).

Συγκινήσεις και φουλ γκάζια

Έντονες συγκινήσεις προσέφερε η μάχη που εξελίχθηκε στην Ομάδα Α, με τον νικητή και στην Α8, Μιχάλη Ευθυμίου να «χαμογελάει» στο τέλος, δίνοντας συνέχεια στο νικηφόρο σερί στη συγκεκριμένη Ανάβαση. Ο οδηγός του Ford Escort κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Στάθη Κουκέα (Ford Fiesta R5), ο οποίος αν και πίεσε στο δεύτερο σκέλος, δεν κατάφερε να υπερκεράσει το εμπόδιο του Ευθυμίου.

Πρώτος «έκοψε το νήμα» στην Ομάδα Α έως 2 Λίτρα και στην Α6 ο Αλέξης Μητσάκος που οδήγησε στο όριο το Peugeot 106, με τον Σταμάτη Δημητρόπουλο (Citroen νSaxo) να μην μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερματίζοντας δεύτερος. Το βάθρο της Α έως 2 Λίτρα συμπλήρωσε ο Γιώργος Ντέκας με Citroen Saxo.

Τέλος εύκολο έργο είχε στην κατηγορία των Ιστορικών ο Παναγιώτης Ευθυμίου (BMW M3 E30) που ήταν ο πιο γρήγορος και στα δύο ανεβάσματα. Αρκετά πιο πίσω βρέθηκε ο Σπύρος Δεδεγκίκας με Ford Escort MKII, ενώ ο πρώην πρωταθλητής της κατηγορίας, Ιωάννης Κάτσικας (Ford Escort MKII), ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Στην Κατηγορία 1+2+3 και στην κλάση των Ιστορικών έως 2000 κ.εκ. πρώτευσε ο Σπύρος Δεδεγκίκας.

Συνέπεια στο βάθρο

Ο Σταύρος Χατούπης στους πρώτους φετινούς αγώνες είναι συνεπής με την παρουσία του στο βάθρο των νικητών, αφού στις αναβάσεις που έχει πάρει μέρος έχει τερματίσει πρώτος σε πολλές κατηγορίες.

Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι κατέκτησε πέρυσι τον τίτλο του πρωταθλητή στην κατηγορία του, καθώς δεν διέπρεψε μόνο σε έναν αγώνα αλλά αναδείχθηκε πρωταθλητής από τη συνεχόμενη επιτυχημένη παρουσία του στους αγώνες και στη συνολική βαθμολογία.

Στο ίδιο μοτίβο ακολουθεί και ο Κίμωνας Θέος ο οποίος στην Ανάβαση της Ψάθας ήταν άτυχος και δεν κατάφερε να γευτεί την χαρά του τερματισμού στην πρώτη θέση. Ωστόσο το πρωτάθλημα είναι ακόμη στην αρχή του, με τους δύο πατρινούς οδηγούς να έχουν δείξει τις προθέσεις τους για τη συνέχεια.

Επόμενο ραντεβού για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων είναι η Ανάβαση Κύμης που θα διεξαχθεί στις 25 και 26 Μαΐου.

Συνοπτικά τα αποτελέσματα των κατηγοριών και των κλάσεων έχουν ως εξής:

Ομάδα Α: Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort)

Ομάδα Α έως 2 Λίτρα: Αλέξης Μητσάκος (Peugeot 106)

Ομάδα Ν: Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer Evo IX)

Ομάδα Ν έως 2 Λίτρα: Αναστάσιος Γρυπιώτης (Honda Civic Type R EP3)

Ομάδα Ε: Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B)

Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα: Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B)

Formula Saloon: Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta)

Ιστορικά: Παναγιώτης Ιωάννης Ευθυμίου (BMW M3 E30)

Α6: Αλέξης Μητσάκος (Peugeot 106)

Α7: Γιώργος Ντέκας (Citroen Saxo VTS) – Δεν προσμέτρησε

Α8: Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort)

Ν2: Πανάγγελος Ρέκκας (Peugeot 106)

Ν3: Αναστάσιος Γρυπιώτης (Honda Civic Type R EP3) – Δεν προσμέτρησε

Ν4:Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer Evo IX) – Δεν προσμέτρησε

Ε10: Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B)

Ε11:Χαράλαμπος Μπουροθανασόπουλος (Honda Civic EK4)

Ε12: Σπύρος Χαρμαντάς (BMW M3 E36)

FST: Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta) – Δεν προσμέτρησε

FST2: Αθανάσιος Κοράκης – Nissan Silvia

FSA2L: «Κανέλλος» (Peugeot 106) – Δεν προσμέτρησε

Ιστορικά 1+2+3: Σπύρος Δεδεγκίκας (Ford Escort MKI)

Ιστορικά έως 2000 cc: Σπύρος Δεδεγκίκας (Ford Escort MKI)

Continue Reading
Advertisement
Α1 ΕΣΚΑΗ18 hours ago

Α1 ΕΣΚΑ-Η (πλέι-άουτ): Νέος «περίπατος» της Απολλωνιάδας επί της Δύμης ’07 στην Περιβόλα

Α1 ΕΣΚΑΗ17 hours ago

Α1 ΕΣΚΑ-Η (πλέι-άουτ): Η ΕΑ Παραλίας με 6 παίκτες πήρε το ντέρμπι με Αραχωβίτικα/Ακταίο (2-2!)

Α1 ΕΣΚΑΗ17 hours ago

Α1 ΕΣΚΑ-Η: Ο Κεραυνός Αιγίου αξιοποίησε την έδρα και… 2-1 νίκες με Ροΐτικα

Α1 ΕΣΚΑΗ18 hours ago

Α1 ΕΣΚΑ-Η: Η Γαλήνη εύκολα πήρε το προβάδισμα για τα τελικά των πλέι-οφ (pics)

Α2 ΕΣΚΑΗ18 hours ago

Α2 ΕΣΚΑ-Η: Το Σκαγιοπούλειο πήρε το «θρίλερ» με Πυρσό και η άνοδος θα κριθεί στο τελευταίο ματς

Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ6 hours ago

Καραβίας-Νικολακόπουλος: Δικαίωση των κόπων τους

Α2 ΕΣΚΑΗ22 hours ago

Α2 ΕΣΚΑ-Η: «Επέλαση» Τρίτωνα στη Κεφαλλονιά και ιστορική άνοδος στην Α1!

Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ22 hours ago

Ήττα στο Γύθειο και “αντίο” Γ’ Εθνική για τον Ατρόμητο Πατρών

Γ ΕΘΝΙΚΗ21 hours ago

Αναζητά λύση σωτηρίας ο ΠΑΟ Βάρδας – Απογοήτευση στην ετήσια ΓΣ

ΠΑΝΑΧΑΙΚΗ23 hours ago

Παναχαϊκή: Η αποστολή για τον Παναθηναϊκό Β’

Facebook