ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Αγωνιστική και οργανωτική επιτυχία για το «44ο Ράλλυ Αχαιός»

Το Σάββατο 23 και την Κυριακή 24 Νοεμβρίου, ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών (ΑΟΠ) συνδιοργάνωσε τον αγώνα «Latsis Parts 44ο Ράλλυ Αχαιός», με τον Δήμο Ερυμάνθου, όπου αποτελούσε τον τέταρτο και τελευταίο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ασφάλτου 2024 σύμφωνα με την προκήρυξη της Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ).
Το Latsis Parts 44ο Ράλλυ Αχαιός πέρασε στην ιστορία, αφήνοντας μια χαρούμενη γεύση στους περισσότερους αγωνιζόμενους, αφού το 70% του αγώνα ήταν σε νέα κομμάτια, ενώ οι Ειδικές Διαδρομές «Χαλανδρίτσα» και «Λεόντιο» αποδείχθηκαν πιο απαιτητικές από όσο πίστευαν μηχανικοί και πληρώματα.
Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Τεχνικό και Διοικητικό έλεγχο να πραγματοποιείται στις νέες υπερσύγχρονες και άκρως φιλόξενες εγκαταστάσεις του ΙΚΤΕΟ Μαργαρώνης στην Πάτρα, όπου μετά τις απαραίτητες διαδικασίες πήραν το οκ και τα 31 πληρώματα για να μεταφερθούν στο κέντρο του Δήμου Ερυμάνθου στο Δ.Δ. Χαλανδρίτσας για να πραγματοποιηθεί η πανηγυρική εκκίνηση.
Παρά το αρκετό κρύο στο σημείο βρέθηκαν εκατοντάδες άνθρωποι όπου απόλαυσαν ένα όμορφο θέαμα, αφού πέραν της εκκίνησης αλλά και της παρουσίασης των πληρωμάτων, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Χαλανδρίτσας, έδωσε ένα ρεσιτάλ φιλοξενίας, προσφέροντας τοπικούς μεζέδες, ενώ «άνοιξε» την διαδικασία με παραδοσιακούς χορούς.
Τελικά 30 ήταν τα πληρώματα που είδαν την σημαία εκκίνησης με τους Τσάμη Άγγελο – Κατσαΐτη Ιωάννη να μην καταφέρνουν να εκκινήσουν, αντιμετωπίζοντας μηχανικά προβλήματα με το Peugeot 106 τους.
Ο αγώνας ξεκίνησε στον προκαθορισμένο ωράριο με όλα τα πληρώματα να κάνουν το πρώτο πέρασμα σε επιφυλακτικό ρυθμό λόγω των αρκετά χαμηλών θερμοκρασιών αλλά και των υγρασιών που υπήρχαν στον δρόμο. Το σκηνικό όμως δεν κράτησε για πολύ, αφού ο ήλιος μετέτρεψε την ημέρα σε ιδανική για αγώνα, με τους αρκετούς θεατές να μένουν μέσα στις Ειδικές Διαδρομές και στα τρία σκέλη.
Στο αγωνιστικό κομμάτι αν εξαιρέσουμε τις εγκαταλείψεις που η πληθώρα τους ήταν από μηχανικές βλάβες θα μπορούσαμε να πούμε πως ξ κατάταξη ήταν η αναμενόμενη. Οι μάχες σε αρκετές κατηγορίες για τα βάθρα αλλά και για τις «πιο πίσω» θέσεις ήταν αρκετές, κάτι που έκανε τα πληρώματα να κινούνται σβέλτα αλλά και μυαλωμένα.
Στην μάχη της γενικής κατάταξης νικητές του αγώνα και ταυτόχρονα Πρωταθλητές Ελλάδος αναδείχθηκαν οι Αλυγιζάκης Λευτέρης – Χατζηδάκης Μιχάλης με το Skoda Fabia R5.
Το Κρητικό πλήρωμα, οδήγησε σβέλτα, χωρίς να προβεί σε ακρότητες, ώστε να ρισκάρει την κατάκτηση του Πρωταθλήματος καταφέρνοντας να πάρει τον καλύτερο χρόνο και στις 6 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα.
Δεύτεροι στον αγώνα αλλά και στο Πρωτάθλημα τερμάτισαν οι Κουκέας Στάθης – Πετρόπουλος Νίκος με Ford Fiesta R5.
Το πλήρωμα ήθελε να εξασφαλίσει την δεύτερη θέση για την συλλογή των πολύτιμων βαθμών για το πρωτάθλημα και αυτό τους έκανε να οδηγήσουν γρήγορα και εντυπωσιακά ξεσηκώνοντας τον κόσμο, πετυχαίνοντας τον δεύτερο καλύτερο χρόνο στις 5 από τις 6 Ειδικές Διαδρομές. Το τρίτο σκαλί του βάθρου το πάτησε το πλήρωμα από την Βουλγαρία με τους Isaev Igant – Yordanov Yordan με Opel Corsa Rally4.
Το πλήρωμα από την γείτονα χώρα θα μπορούσαμε να πούμε πως είχε τον δικό του αγώνα, με τους συντοπίτες τους Titov Anton – Spirov Alexander με Hyundai i20 N Rally2, αφού η τελική τους διαφορά ήταν για μόλις 2,66 δευτερόλεπτα. Αξίζει να σημειωθεί πως στην μεταξύ τους «μάχη», το κάθε πλήρωμα έκανε καλύτερο χρόνο στις 3 από τις 6 ειδικές.
Στην πολύ ενδιαφέρουσα μάχη για την F2 οι Ignat Isaev – Yordan Yordanov κατάφεραν και έφεραν πρώτοι στο τερματισμό το Opel Corsa Rally4 τους, αφήνοντας στην δεύτερη θέση τους ταχύτατους και εντυπωσιακούς Κωνσταντινίδη Γιάννη – Κυπαρισσά Δημήτρη με Citroen DS3 R3T Max και στην τρίτη θέση τους Καφετζάκη Γιάννη – Ξάνθο Νίκο με Peugeot 106 S16.
Για την F2E μαζί με το Πρωτάθλημα οι συνήθεις ύποπτοι Κτιστάκης Δημήτρης – Κτιστάκης Μανώλης πήραν και την νίκη στον αγώνα με το πανίσχυρο PEUGEOT 306 τους.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Περάκης Ανδρέας – Κουρουγκιαούρης Κώστας με Peugeot 206, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι Ψώνης Σπύρος – Λαμπρινός Νϊκος με ίδιο αυτοκίνητο.
Στην Κατηγορία Ν την τιμητική τους είχαν τα «μικρά» της Ν2 με τους τοπικούς Καλυβιώτη Ανδρέα – Καλυβιώτη Γιώργο να κάνουν το ντεμπούτο τους με νίκη, καταφέρνοντας να φέρουν το Peugeot 106 πιο γρήγορα από όλους στον τερματισμό. Δεύτεροι τερμάτισαν οι Μανούσκος Νίκος – Μπογδάνος Σπύρος με Citroen Saxo, ενώ οι «πιο τοπικοί δεν πάει» Δεκής Νίκος – Δεκής Παναγιώτης συμπλήρωσαν το βάθρο με το Peugeot 106 τους.
Στις επιμέρους κατηγορίες ξεκινώντας από τις C1 + C2 η τριάδα της γενικής κατάταξης έκανε και εδώ το 1-2-3. Οι Αλυγιζάκης Λευτέρης – Χατζηδάκης Μιχάλης με SKODA FABIA πήραν την νίκη, αφήνοντας τους Κουκέα Στάθη – Πετρόπουλο Νίκο με Ford Fiesta R5 στο δεύτερο σκαλί. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Isaev Igant – Yordanov Yordan με Opel Corsa Rally4.
Στην C3 με τους 5 εκκινήσαντες αλλά μόλις 2 τερματίσαντες, οι Κτιστάκης Δημήτρης – Κτιστάκης Μανώλης πήραν την νίκη με το Peugeot 306 τους, αφήνοντας το δεύτερο σκαλί στους Κωνσταντινίδη Γιάννη – Κυπαρισσά Δημήτρη με Citroen DS3 R3T Max.
Στην C4 τέσσερα ήταν τα πληρώματα που είδαν την σημαία της εκκίνησης αλλά και εδώ μόλις δύο τερμάτισαν. Την νίκη πήραν Περάκης Ανδρέας – Κουρουγκιαούρης Κώστας με Peugeot 206, ενώ το δεύτερο σκαλί το πάτησαν οι Καλαιτζιάν Γιάννης – Καλογηράτου Μαργιάννα με το εργοστασιακό Ford Puma Kit Car τους.
Στην κατηγορία C5 νικητές αναδείχθηκαν οι οIsaev Ignat – Yordanov Yordan με Opel Corsa Rally4, αφήνοντας στην δεύτερη θέση τους ταχύτατους και εντυπωσιακούς Καφετζάκη Γιάννη – Ξάνθο Νίκο με Peugeot 106 S16. Τρίτο τερμάτισε το πλήρωμα με την μοναδική γυναίκα οδηγό του αγώνα, με τους Stratieva Ekaterina – Avramov Georgi να δηλώνουν πανευτυχείς που μετείχαν στον πολύ όμορφο και «έξυπνο» αγώνα, με το OPEL CORSA τους.
Τέλος στην πολυπληθέστερη κατηγορία του αγώνα οι Petar Yordanov με Renault Clio Rally5 κατάφεραν να πάρουν την νίκη μπροστά από τους Καλυβιώτη Ανδρέα – Καλυβιώτη Γιώργο με Peugeot 106 και τους Σταματάκη Στράτο – Φακουρέλη Φίλιππο με Peugeot 106.
O Αυτοκινητιστικών Όμιλος Πατρών ανανεώνει το ραντεβού με τους οδηγούς – αθλητές σε επίπεδο Ράλλυ, με το 45ο Ράλλυ Αχαιός, θέλοντας να πει ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Δήμο Ερυμάνθου, το Α.Τ. Ερυμάνθου, την Πυροσβεστική Υπηρεσία, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Χαλανδρίτσας, τους χορηγούς αλλά και σε όλα τα πληρώματα, τις ομάδες και τους θεατές που συμμετείχαν ο καθένας από την μεριά του στο «Latsis Parts – 44ο Ράλλυ Αχαιός».

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος