ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Γκάζια σε υψηλό επίπεδο για Σταύρο Χατούπη και Κίμωνα Θέο
Οι Σταύρος Χατούπης και Κίμωνας Θέος εξηγούν στη «Match» το πως καταφέρνουν να κρατούν ψηλά τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό της πόλης μας, αλλά και τις δυσκολίες μέχρι την επίτευξη των επιτυχιών τους

Μια ξεχωριστή διάκριση στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού είχαμε για την Πάτρα με τον Σταύρο Χατούπη και τον Κίμωνα Θέο να κατακτούν το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων και το Κύπελλο για το 2023, στις κατηγορίες τους.
Συγκεκριμένα ο Σταύρος Χατούπης αναδείχθηκε πρωταθλητής Ελλάδας Αναβάσεων της κατηγορίας Γενικής Ε στα 2000 και 1600 κυβικά και ο Κίμωνας Θέος αναδείχθηκε πρωταθλητής για το 2023 στην κατηγορία Ν έως 200 και Ν2, κατακτώντας και οι δύο το κύπελλο Ελλάδας.
Για άλλη μία φορά η Πάτρα κατάφερε να αναδείξει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό δύο πρωταθλητές, σε διαφορετικές μάλιστα κατηγορίες. Οι δύο οδηγοί μοιράζονται στη «Match» τις εμπειρίες τους από τους αγώνες, αφού δίνουν δυναμικό παρών σχεδόν σε όλες τις αναβάσεις του πρωταθλήματος, ενώ όπως μας εξήγησαν χρειάζονται 6 τουλάχιστον αγώνες να προσμετρηθούν στην γενική βαθμολογία για να μπορέσουν να αναδειχθούν πρωταθλητές, όπως έγινε την περσινή χρονιά.
Συγκεκριμένα εδώ και 7 χρόνια είναι οι μοναδικοί οδηγοί στην Πάτρα με πλήρη συμμετοχή σε όλους τους αγώνες (υποχρεωτικοί οι 6 για τη βαθμολογία).
Ο Σταύρος Χατούπης εξηγεί: «Είμαστε οδηγοί με πλήρη εμπλοκή σε όλο το πρωτάθλημα καταφέρνοντας να κερδίσουμε στις κατηγορίες μας. Δώσαμε τις δικές μας μάχες στους αγώνες και καταφέραμε να βγούμε νικητές στο τέλος», ενώ για τις δυσκολίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού μας είπε: «Επειδή το άθλημα είναι πολυέξοδο σε ένα χρόνο μας στοιχίζει από 12-15.000 ευρώ, αλλά με τις επιτυχίες μας καταφέραμε να εξασφαλίσουμε τους χορηγούς μας. Δεν παίρνεις χρήματα όταν αναδειχθείς πρωταθλητής, απλά εξασφαλίζεις τους χορηγούς σου. Πλέον έχουμε καταφέρει να μην βάζουμε πολλά λεφτά από την τσέπη μας».
Από την πλευρά του ο Κίμωνας Θέος μας έδωσε τις δική του οπτική για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό: «Και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό χρειάζεται φυσική κατάσταση αν κάποιος θέλει να πρωταγωνιστήσει, η φυσική κατάσταση μόνο καλό σου κάνει και χρειάζεται. Για να φτάσεις σε επίπεδο να πρωταγωνιστήσεις πρέπει να έχεις καλά αντανακλαστικά, να έχεις την αντίληψη να σώσεις το αυτοκίνητό σου σε μία δυσκολία και πολλά άλλα».
Σε ότι αφορά στην προετοιμασία ο Κίμωνας Θέος δήλωσε: «Κοιτάμε να φτιάξουμε σωστά το αυτοκίνητό μας και να προβλέψουμε το πρόβλημα που μπορεί να έρθει για να μην υπάρχει εγκατάλειψη σε έναν αγώνα. Έχουμε έναν μηχανικό από την Αθήνα, τον Δημήτρη Τσούργιαννη, που είναι από τους καλύτερους στην Ελλάδα και μας έχει φτάσει σε άλλο επίπεδο (σ.σ. συμφωνούν και οι δύο σε αυτό). Υπάρχει σεβασμός και εμπιστοσύνη και ο ένας βοηθάει τον άλλο στους αγώνες μας, αφού ο ένας ξέρει πως οδηγεί ο άλλος».
Σε ότι αφορά τις δυσκολίες μιας ανάβασης ο Σταύρος Χατούπης τόνισε: «Κάθε αγώνας ξεκινά από τότε που τελειώνει ο προηγούμενος, ειδικά την τελευταία εβδομάδα όπου προετοιμάζουμε το αυτοκίνητο και την κάθε διαδρομή ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που αυτές μας δυσκολεύουν».
Τη δική του άποψη μοιράστηκε ο Κίμωνας Θέος: «Πολλά μπορούν να σε δυσκολεύουν σε μία ανάβαση, ο κάθε αγώνας είναι διαφορετικός. Έχει να κάνει με τον καιρό, το κρύο, τη ζέστη, τη βροχή όπου εκεί αλλάζουν όλα. Η κάθε λεπτομέρεια κάνει διαφορετική την πρόσφυση του αυτοκινήτου στην άσφαλτο. Για παράδειγμα η σκόνη μπορεί να σε δυσκολέψει πάρα πολύ».
Οι θεατές που… κρέμονται σαν τα τσαμπιά
Πολλές φορές μας τρομάζει η εικόνα των θεατών στα κιγκλιδώματα για να παρακολουθήσουν έναν αγώνα. Για να δούμε όμως τι έχουν να πουν για το θέμα αυτό οι δύο οδηγοί, με τον Σταύρο Χατούπη να δηλώνει:
«Η αλήθεια είναι ότι δεν βλέπω τίποτα άλλο πέρα απ’ το οδηγικό σκέλος στη διάρκεια ενός αγώνα, παρόλο που για παράδειγμα στην τελευταία Ριτσώνα που έγινε, υπήρχε τόσος κόσμος, όσος και στο καρναβάλι της Πάτρας. Για 3χλμ υπήρχαν ανθρωπομπαριέρες σε όλη την διαδρομή. Πρέπει να είχε 50.000 κόσμο, αλλά δεν έβλεπα τίποτα, παρά μόνο τη διαδρομή μου. Τα υπόλοιπα είναι αρμοδιότητες της εκάστοτε οργανωτικής επιτροπής που ξέρει πως να βάλει τον κόσμο και να προστατεύσει τους θεατές. Στους αγώνες λοιπόν, υπάρχουν κανόνες που ακολουθούμε, κάτι που μας βοηθάει και στην πόλη αφού κυκλοφορούμε έχοντας την κατάλληλη οδηγική συμπεριφορά. Έτσι προφυλασσόμαστε και από οδηγούς που οδηγούν απρόσεκτα».
Για το πόσο επικίνδυνη είναι μία ανάβαση ο Κίμωνας Θέος μας είπε: «Οι δικοί μας άνθρωποι φοβούνται, αλλά δεν θα έπρεπε γιατί στον αγώνα είναι άλλα τα επίπεδα ασφαλείας, είναι μονόδρομος κάτι τέτοιο. Θα ήταν πολύ χειρότερα αν… έτρεχα στο δρόμο με μηχανή ή αυτοκίνητο. Η τρέλα της ταχύτητας υπάρχει μέσα μου και αν δεν ήταν σε αγωνιστικό πλαίσιο, ίσως να υπήρχε πρόβλημα. Πάντα υπάρχει κίνδυνος στους αγώνες, αλλά με ποσοστό πιθανοτήτων πολύ μικρό και επικινδυνότητα μηδαμινή θα έλεγα, αν και είναι πάντα ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο».
Ολοκληρώνοντας αναφέρθηκαν στο συναίσθημα που αισθάνονται όταν αναγκάζονται να εγκαταλείψουν μία διαδρομή, κάτι βέβαια που τους έχει συμβεί ελάχιστες φορές:
«Εκείνη την στιγμή δεν το πιστεύεις ότι μπορεί να έχει συμβεί σε σένα, αλλά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα», ενώ συμπληρώνει ο Σταύρος Χατούπης: «Θα πρέπει να πούμε και πάλι όμως ότι ο μηχανικός μας Δημήτρης Τσούργιαννης που τρέχει και ο ίδιος σε αγώνες, μας έχει βοηθήσει σημαντικά και δεν έχουμε εγκαταλείψεις από την εξαιρετική δουλειά που κάνει στα αυτοκίνη-
τά μας».
Τέλος για το γεγονός του ότι μπορεί να χαθεί ένας αγώνας για κλάσματα του δευτερολέπτου και οι δύο οδηγοί συμφώνησαν στο εξής: «Όπως κερδίζουμε τους αγώνες με τόσο μικρή διαφορά, έτσι χάνουμε κιόλας, οπότε έχουμε συνηθίσει».
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ
Ο Σταύρος Χατούπης και ο Κίμωνας Θέος για να μπορέσουν να κάνουν πρωταθλητισμό, έχουν πάντα στο πλευρό τους γνωστές επιχειρήσεις που τους στηρίζουν σε κάθε τους βήμα. Μέσω της «Match» απευθύνουν ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στους:
Akzo Nobel,
Sikkens Hellas,
Lesonal Hellas,
WURTH HELLAS,
TSOURGIANNIS,
PAPALEXOPOULOS cooler,
Karagiannis exhaust,
Kalantzis Geometric
και MIGOS TECH.
Αμαλία Λαλιώτη

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος