ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σάρωσε ο Σταύρος Χατούπης στην Ψάθα
Ο Πατρινός οδηγός στο δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων κατέκτησε την κορυφή σε τρεις κατηγορίες

Ο περσινός πρωταθλητής των Αναβάσεων Σταύρος Χατούπης κατάφερε να ξεχωρίσει σε άλλη μία διαδρομή με έντονο συναγωνισμό και μάχες στα εκατοστά του δευτερολέπτου.
Η 3η Ανάβαση Ψάθας που αποτέλεσε τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και του αντίστοιχου θεσμού Ιστορικών αυτοκινήτων, είχε έναν πρωταγωνιστή τον Σταύρο Χατούπη, ο οποίος κέρδισε τρεις κατηγορίες.
Επίσης ο Κίμωνας Θέος ήταν δεύτερος στην κατηγορία του χάνοντας την πρώτη θέση για κλάσματα του δευτερολέπτου.
Άτυχος ο Κίμωνας Θέος
Ας δούμε όμως την κάθε κατηγορία ξεχωριστά όπου η «μητέρα των μαχών» διεξήχθη στη Ν2, με τον Πανάγγελο Ρέκκα (Peugeot 106) να επικρατεί στις λεπτομέρειες και να κάνει το δύο στα δύο φέτος! Η αντεπίθεση που εξαπέλυσε στο δεύτερο σκέλος ο Κίμωνας Θέος (Peugeot 106) δεν ήταν αρκετή ώστε να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου στη Ν2.
Ο Πατρινός οδηγός τερμάτισε δεύτερος στη Ν2, μόλις 19 εκατοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον νικητή. Μόλις 9 εκατοστά του δευτερολέπτου πίσω του τερμάτισε ο Βίκτωρας Ρέκκας με Citroen Saxo, αφήνοντας πιο πίσω τον Παναγιώτη Σμυρναίο (Peugeot 106). Χαρακτηριστικό της σπουδαίας μάχης που εξελίχθηκε στην κλάση είναι το γεγονός πως η διαφορά του νικητή της Ν2, Πανάγγελου Ρέκκα από τον τέταρτο, Παναγιώτη Σμυρναίο ήταν μικρότερη του 1 δευτερολέπτου!
Πρωταγωνιστής ο Χατούπης
Επίσης ο περσινός πατρινός πρωταθλητής, Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B) κέρδισε στην Ομάδα Ε, στην Ε έως 2 Λίτρα και στην Ε10, όντας ο ταχύτερος και στα δύο σκέλη του αγώνα. Ο Χαράλαμπος Μπουροθανασόπουλος στην επιστροφή του πίσω από το τιμόνι του Honda Civic EK4 τερμάτισε στη δεύτερη θέση στην Ε και στην Ε έως 2 Λίτρα, επικρατώντας στην Ε11.
«Έκλεψε» την τρίτη θέση στην Ε και στην Ε έως 2 Λίτρα στο τέλος ο Ηλίας Τσαγγαράς (Opel Astra GSI), ενώ ένα πρόβλημα με το διαφορικό του Ford Escort, στέρησε στον Βασίλη Δαμασκηνό Ευθυμίου τη δυνατότητα να παλέψει για τη νίκη στην Ανάβαση Ψάθας. Στην Ε12 επικράτησε ο Σπύρος Χαρμαντάς (BMW M3 E36).
Συγκινήσεις και φουλ γκάζια
Έντονες συγκινήσεις προσέφερε η μάχη που εξελίχθηκε στην Ομάδα Α, με τον νικητή και στην Α8, Μιχάλη Ευθυμίου να «χαμογελάει» στο τέλος, δίνοντας συνέχεια στο νικηφόρο σερί στη συγκεκριμένη Ανάβαση. Ο οδηγός του Ford Escort κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Στάθη Κουκέα (Ford Fiesta R5), ο οποίος αν και πίεσε στο δεύτερο σκέλος, δεν κατάφερε να υπερκεράσει το εμπόδιο του Ευθυμίου.
Πρώτος «έκοψε το νήμα» στην Ομάδα Α έως 2 Λίτρα και στην Α6 ο Αλέξης Μητσάκος που οδήγησε στο όριο το Peugeot 106, με τον Σταμάτη Δημητρόπουλο (Citroen νSaxo) να μην μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό του νικητή, τερματίζοντας δεύτερος. Το βάθρο της Α έως 2 Λίτρα συμπλήρωσε ο Γιώργος Ντέκας με Citroen Saxo.
Τέλος εύκολο έργο είχε στην κατηγορία των Ιστορικών ο Παναγιώτης Ευθυμίου (BMW M3 E30) που ήταν ο πιο γρήγορος και στα δύο ανεβάσματα. Αρκετά πιο πίσω βρέθηκε ο Σπύρος Δεδεγκίκας με Ford Escort MKII, ενώ ο πρώην πρωταθλητής της κατηγορίας, Ιωάννης Κάτσικας (Ford Escort MKII), ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Στην Κατηγορία 1+2+3 και στην κλάση των Ιστορικών έως 2000 κ.εκ. πρώτευσε ο Σπύρος Δεδεγκίκας.
Συνέπεια στο βάθρο
Ο Σταύρος Χατούπης στους πρώτους φετινούς αγώνες είναι συνεπής με την παρουσία του στο βάθρο των νικητών, αφού στις αναβάσεις που έχει πάρει μέρος έχει τερματίσει πρώτος σε πολλές κατηγορίες.
Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι κατέκτησε πέρυσι τον τίτλο του πρωταθλητή στην κατηγορία του, καθώς δεν διέπρεψε μόνο σε έναν αγώνα αλλά αναδείχθηκε πρωταθλητής από τη συνεχόμενη επιτυχημένη παρουσία του στους αγώνες και στη συνολική βαθμολογία.
Στο ίδιο μοτίβο ακολουθεί και ο Κίμωνας Θέος ο οποίος στην Ανάβαση της Ψάθας ήταν άτυχος και δεν κατάφερε να γευτεί την χαρά του τερματισμού στην πρώτη θέση. Ωστόσο το πρωτάθλημα είναι ακόμη στην αρχή του, με τους δύο πατρινούς οδηγούς να έχουν δείξει τις προθέσεις τους για τη συνέχεια.
Επόμενο ραντεβού για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων είναι η Ανάβαση Κύμης που θα διεξαχθεί στις 25 και 26 Μαΐου.
Συνοπτικά τα αποτελέσματα των κατηγοριών και των κλάσεων έχουν ως εξής:
Ομάδα Α: Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort)
Ομάδα Α έως 2 Λίτρα: Αλέξης Μητσάκος (Peugeot 106)
Ομάδα Ν: Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer Evo IX)
Ομάδα Ν έως 2 Λίτρα: Αναστάσιος Γρυπιώτης (Honda Civic Type R EP3)
Ομάδα Ε: Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B)
Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα: Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B)
Formula Saloon: Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta)
Ιστορικά: Παναγιώτης Ιωάννης Ευθυμίου (BMW M3 E30)
Α6: Αλέξης Μητσάκος (Peugeot 106)
Α7: Γιώργος Ντέκας (Citroen Saxo VTS) – Δεν προσμέτρησε
Α8: Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort)
Ν2: Πανάγγελος Ρέκκας (Peugeot 106)
Ν3: Αναστάσιος Γρυπιώτης (Honda Civic Type R EP3) – Δεν προσμέτρησε
Ν4:Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer Evo IX) – Δεν προσμέτρησε
Ε10: Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B)
Ε11:Χαράλαμπος Μπουροθανασόπουλος (Honda Civic EK4)
Ε12: Σπύρος Χαρμαντάς (BMW M3 E36)
FST: Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta) – Δεν προσμέτρησε
FST2: Αθανάσιος Κοράκης – Nissan Silvia
FSA2L: «Κανέλλος» (Peugeot 106) – Δεν προσμέτρησε
Ιστορικά 1+2+3: Σπύρος Δεδεγκίκας (Ford Escort MKI)
Ιστορικά έως 2000 cc: Σπύρος Δεδεγκίκας (Ford Escort MKI)

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος