ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Το αγωνιστικό πρόγραμμα του 2022 – Πότε θα γίνουν Ράλλι Αχαιός και Ανάβαση Πιτίτσας

Η Επιτροπή Αγώνων ανακοινώνει τα προγράμματα των Πανελληνίων Πρωταθλημάτων, Κυπέλλων και Επάθλων αυτοκινήτου για τη νέα αγωνιστική χρονιά του 2022 και φυσικά χωρίς να παραγνωρίσει κανείς την πορεία της πανδημίας.
Σημειώνεται ότι το 58ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ 2022 θα αποτελείται από 4 αγώνες σε ασφάλτινη και 4 σε χωμάτινη επιφάνεια. Οι αγώνες στις δύο διαφορετικές επιφάνειες θα αναδείξουν και ξεχωριστά και τους πρωταθλητές Ράλλυ Χώματος και Ασφάλτου για τη νέα χρονιά.
Οι λεπτομέρειες διεξαγωγής των αγώνων, όπως η προσμέτρηση του καθενός και οι Κλάσεις και οι Κατηγορίες στους διάφορους θεσμούς, θα ανακοινωθούν μέσω της Προκήρυξης και των Γενικών Κανονισμών. Τις προσεχείς ημέρες θα ανακοινωθούν, επίσης, και τα προγράμματα των αγώνων Karting, Crosscar και 4×4.
Σε οτι αφορά τα φημισμένα ράλι στην περιοχή μας, το Ραλλι Αχαϊός θα γίνει το διήμερο 16-17 Απριλίου και η Ανάβαση Πιτίτσας το διήμερο 26-27 Νοεμβρίου.
Αναλυτικά, οι αγώνες και οι ημερομηνίες τους για κάθε θεσμό είναι οι παρακάτω:
58ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΛΥ
2-3 Απριλίου – Ολυμπιακό Ράλλυ
16-17 Απριλίου – Ράλλυ Αχαιός
21-22 Μαΐου – Ράλλυ Κορίνθου
18-19 Ιουνίου – Ράλλυ Φθιώτιδος
2-3 Ιουλίου – Ράλλυ Ευβοιωτικό
17-18 Σεπτεμβρίου – Ράλλυ ΔΕΘ
8-9 Οκτωβρίου – Ράλλυ Κρήτης
22-23 Οκτωβρίου – Ράλλυ Φθινοπώρου
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΛΥ ΧΩΜΑΤΟΣ
2-3 Απριλίου – Ολυμπιακό Ράλλυ
21-22 Μαΐου – Ράλλυ Κορίνθου
18-19 Ιουνίου – Ράλλυ Φθιώτιδος
22-23 Οκτωβρίου – Ράλλυ Φθινοπώρου
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΛΥ ΑΣΦΑΛΤΟΥ
16-17 Απριλίου – Ράλλυ Αχαιός
2-3 Ιουλίου – Ράλλυ Ευβοιωτικό
17-18 Σεπτεμβρίου – Ράλλυ ΔΕΘ
8-9 Οκτωβρίου – Ράλλυ Κρήτης
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΛΥ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
5-6 Μαρτίου – Ράλλυ Αττικό
26-27 Μαρτίου – Ράλλυ Λιβαδειάς
4-5 Ιουνίου – Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις
2-3 Ιουλίου – Ράλλυ Ευβοιωτικό
5-6 Νοεμβρίου – Athens Rally Sprint*
19-20 Νοεμβρίου – Ράλλυ Βοιωτίας
ΚΥΠΕΛΛΟ ΡΑΛΛΥ ΧΩΜΑΤΟΣ
26-27 Φεβρουαρίου – Ράλλυ Start Line
26-27 Μαρτίου – Ράλλυ Λιβαδειάς
7-8 Μαΐου – Ράλλυ Θερμαϊκού
1-2 Οκτωβρίου – Ράλλυ Αμαλλιάδας
19-20 Νοεμβρίου – Ράλλυ Βοιωτίας
ΚΥΠΕΛΛΟ ΡΑΛΛΥ ΑΣΦΑΛΤΟΥ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
26-27 Μαρτίου – Ράλλυ Βέροιας
14-15 Μαΐου – Ράλλυ Κένταυρος
9-10 Ιουλίου – Ράλλυ Ηπειρωτικό
15-16 Οκτωβρίου – Ράλλυ Αλμυρός
ΚΥΠΕΛΛΟ ΡΑΛΛΥ ΑΣΦΑΛΤΟΥ ΝΟΤΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
5-6 Μαρτίου – Ράλλυ Αττικό
2-3 Απριλίου – Ράλλυ Σπριντ Μπράλου
15-16 Οκτωβρίου – Ράλλυ Αλμυρός
5-6 Νοεμβρίου – Athens Rally Sprint*
3-4 Δεκεμβρίου – Ράλλυ Παλάδιο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΑΧΎΤΗΤΑΣ (& HTTC)
19-20 Μαρτίου – Τρίπολη
11-12 Ιουνίου – Μέγαρα
1-2 Οκτωβρίου – Μέγαρα
10-11 Δεκεμβρίου – Μέγαρα
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ & ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ
9-10 Απριλίου – Ανάβαση Ομαλού*
7-8 Μαΐου – Ανάβαση Ριτσώνας
28-29 Μαΐου – Ανάβαση Κύμης
25-26 Ιουνίου – Ανάβαση Αχλαδόκαμπου
24-25 Σεπτεμβρίου – Ανάβαση Πορταριάς
29-30 Οκτωβρίου – Ανάβαση Αττικής
26-27 Νοεμβρίου – Ανάβαση Πιτίτσας
ΚΥΠΕΛΛΟ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
2-3 Απριλίου – Ανάβαση Βελβεντού
11-12 Ιουνίου – Ανάβαση Νιγρίτας
2-3 Ιουλίου – Ανάβαση Παλαιάς Καβάλας
1-2 Οκτωβρίου – Ανάβαση Κορύλοβου
22-23 Οκτωβρίου – Ανάβαση Βλάστης
19-20 Νοεμβρίου – Ανάβαση Ελασσόνας
ΚΥΠΕΛΛΟ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ ΝΟΤΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
5-6 Μαρτίου – Ανάβαση Τσακώνας
26-27 Μαρτίου – Ανάβαση Αιγείρας
21-22 Μαΐου – Ανάβαση Ζακύνθου
23-24 Ιουλίου – Ανάβαση Δημητσάνας
15-16 Οκτωβρίου – Ανάβαση Καρύστου
ΚΥΠΕΛΛΟ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
9-10 Απριλίου – Ανάβαση Ομαλού*
14-15 Μαΐου – Ανάβαση Γωνιών
9-10 Ιουλίου – Ανάβαση Βραχασίου
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ REGULARITY RALLY
19-29 Μαρτίου – ΑΣΜΑ
7-8 Μαΐου – ΑΛΜΑ 4×4
4-5 Ιουνίου – Ιστορικό Ακρόπολις
24-25 Σεπτεμβρίου – Σικυωνιών
15-16 Οκτωβρίου – Αττικό
26-27 Νοεμβρίου – Μόντε Βοστίτσα
ΚΥΠΕΛΛΟ ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΩΝ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
12-13 Μαρτίου – Σέρρες
2-3 Απριλίου – Ξάνθη
14-15 Μαΐου – Αλεξανδρούπολη
4-5 Ιουνίου – Δράμα
25-26 Ιουνίου – Πτολεμαΐδα
24-25 Σεπτεμβρίου – Κιλκίς
15-16 Οκτωβρίου – Βελβεντό
19-20 Νοεμβρίου – Θεσσαλονίκη.

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος