ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Αυτά είναι τα προγράμματα των Κυπέλλων Ράλλυ για το 2024
Από 4 αγώνες θα περιλαμβάνουν ως επί το πλείστον τα επιμέρους κύπελλα ράλλυ για το 2024

Αλλαγές σε σχέση με το 2023 παρουσιάζει το πρόγραμμα του Κυπέλλου Ράλλυ Χώματος του 2024. Το Ράλλυ Σπριντ Βοιωτίας θα λάβει χώρα στις 2 και 3 Μαρτίου και στις 30-31 Μαρτίου θα διεξαχθεί το Ράλλυ Σπριντ Σπάρτης. Το Ράλλυ Σπριντ Καλαμάτας που επιστρέφει στο Κύπελλο έπειτα από 3 χρόνια θα πραγματοποιηθεί στις 21-22 Σεπτεμβρίου και θα αποτελέσει τον τρίτο γύρο του θεσμού.
Η αυλαία θα πέσει στις 16-17 Νοεμβρίου με τη διεξαγωγή του Ράλλυ Σπριντ Πύργου. Συνοπτικά το πρόγραμμα του Κυπέλλου Ράλλυ Χώματος έχει ως εξής:
Ράλλυ Σπριντ Σπάρτης (30-31 Μαρτίου)
Ράλλυ Σπριντ Καλαμάτας (21-22 Σεπτεμβρίου)
Ράλλυ Σπριντ Πύργου (16-17 Νοεμβρίου)
Το Ράλλυ Κένταυρος (30-31 Μαρτίου) θα αποτελέσει τον πρώτο γύρο του Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου Νοτίου Ελλάδος, ενός θεσμού που περιλαμβάνει τέσσερις αγώνες και το 2024. Η συνέχεια θα δοθεί με το Ράλλυ Σπριντ Αιγίου στις 1-2 Ιουνίου, ενώ το Αττικό Ράλλυ θα διεξαχθεί στις 5 και 6 Οκτωβρίου. Το 43ο Ράλλυ Παλάδιο, όπως και το 2023, θα αποτελέσει τον τελευταίο αγώνα του Κυπέλλου και θα πραγματοποιηθεί στις 7 και 8 Δεκεμβρίου.
Συνοπτικά το πρόγραμμα του Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου Νοτίου Ελλάδος έχει ως εξής:
Ράλλυ Κένταυρος (30-31 Μαρτίου)
Αττικό Ράλλυ (5-6 Οκτωβρίου)
Ράλλυ Παλάδιο (7-8 Δεκεμβρίου)
Σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το 2023 υπάρχουν στο πρόγραμμα του Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου Βορείου Ελλάδος, με 4 αγώνες να απαρτίζουν το θεσμό. Η αρχή θα γίνει με το Ράλλυ Σπριντ Θερμαϊκού στις 20 και 21 Απριλίου, αγώνας που επιστρέφει στο καλεντάρι, ενώ για πρώτη φορά θα διεξαχθεί στο Ράλλυ Σπριντ Αγιάς στις 18 και 19 Μαΐου που θα αποτελέσει τον δεύτερο γύρο του θεσμού.
Το Ράλλυ Σπριντ Δωδώνης είναι προγραμματισμένο για τις 6-7 Ιουλίου, ενώ στα Τρίκαλα θα ολοκληρωθεί ο θεσμός στις 2-3 Νοεμβρίου με το ομώνυμο Ράλλυ Σπριντ. Συνοπτικά το πρόγραμμα του Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου Βορείου Ελλάδος έχει ως εξής:
Ράλλυ Σπριντ Θερμαϊκού (20-21 Απριλίου)
Ράλλυ Σπριντ Αγιάς (18-19 Μαΐου)
Ράλλυ Σπριντ Δωδώνης (6-7 Ιουλίου)
Τρεις αγώνες περιλαμβάνει το Κύπελλο Ράλλυ Ασφάλτου Κρήτης για το 2024. Εναρκτήριος αγώνας είναι το Ράλλυ Σπριντ Χανίων που θα πραγματοποιηθεί στις 20 και 21 Απριλίου. Το Ράλλυ Κρήτης που διεξάγεται στις 25 και 26 Μαΐου, εκτός από το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου, προσμετράει και στο Κύπελλο Ράλλυ Ασφάλτου Κρήτης. Το Ράλλυ Σπριντ Ποταμιές είναι ο τελευταίος αγώνας του θεσμού και είναι προγραμματισμένο για τις 28 και 29 Σεπτεμβρίου.
Συνοπτικά το πρόγραμμα του Κυπέλλου Ράλλυ Ασφάλτου Κρήτης έχει ως εξής:
Ράλλυ Σπριντ Χανίων (20-21 Απριλίου)
Ράλλυ Σπριντ Ποταμιές (28-29 Σεπτεμβρίου)

ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Σούπερ… Μάριο (Ηλιόπουλος) και πρωτιά στην 13η Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας, όλοι οι νικητές

Με δυνατές μάχες, έντονες συγκινήσεις και νικητή της γενικής κατάταξης τον Μάριο Ηλιόπουλο (εφοπλιστής και πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ εκτός από οδηγός αγώνων) με το… τερατώδες FORD FIESTA, ολοκληρώθηκε η 13η SEAJETS Ανάβαση Αρχαίας Αιγείρας με 53 οδηγούς από τους 56 που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Και φυσικά είναι και ο μεγάλος χορηγός ως ιδιοκτήτης της SEAJETS της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρίας ακτοπλοϊκών γραμμών που φέρει και το όνομα του αγώνα.
Οι νικητές ανά Ομάδα:
Ομάδα Α: 1) Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort – ΑΣΜΑ), 2) Χρήστος Λάππας (Ford Fiesta – ΕΛΕΤΑ), 3) Αντώνιος Αντωνίου (Mitsubishi Lancer – ΕΛΕΤΑ).
Ομάδα Ν: 1) Μηνάς Μπενής (Mitsubishi Lancer – START LINE), 2) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – ΑΣΜΑ), 3) Παναγιώτης Σμυρναίος (Peugeot 106 – START LINE).
Ομάδα Ε: 1) Ευστάθιος Καλκούνος (BMW M3 E30 – ΑΛΜΑ 4×4 Ναυπλίου), 2) Κωνσταντίνος Ντόφης (Ford Escort MK2 – ΑΣΜΑ), 3) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – ΑΟΠ).
ΟΜΑΔΑ Α έως 2 Λίτρα: 1) Δημητρόπουλος Σταμάτιος (Citroen Saxo – Α6), 2) Βασίλειος Μπάτζανος (Citroen Saxo – Α6), 3) Βασίλειος Κανδηλιώτης (Peugeot 208 – Α6).
ΟΜΑΔΑ Ν έως 2 Λίτρα: 1) Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος (Honda Civic – N3), 2) Παναγιώτης Σμυρνέος (Peugeot 106 – N2), 3) Ιωάννης Φωτεινέλης (Honda Civic – N3.
ΟΜΑΔΑ Ε έως 2 Λίτρα: 1) Ανδρέας Ντόφης (Citroen Saxo – Ε10), 2) Σταύρος Χατούπης (Opel Corsa B – Ε10), 3) Μπαλντούνης Γιώργος (FORD ESCORT MK2 – E11).
Formula Saloon: 1) Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Fiesta – START LINE). Ο «Κανέλλος» (Peugeot 106 – ΑΛΑ Καλαμάτας) ξεχώρισε στην FSA2L και ο Γεώργιος Κακαλέτρης (Opel Astra G – ΑΣΣΟΑΑ) ήταν ο ταχύτερος στην FST2.
Ιστορικά
Στα Ιστορικά, ιδιαίτερο χρώμα εποχής έδωσαν στην κατηγορία έως 2000cc (2Β) ο Γεώργιος Γαβριηλίδης (Ford Escort MK1), όπως και στην 4Β (άνω των 2000cc) ο Λυμπέρης Παπάζογλου (Lancia Delta).
Μίλτος Σπυρόπουλος
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Δημήτρης Καρπάνος: Ακόμα ένας “γρήγορος” ταξιδεύει προς τον ουρανό

Έφυγε από τη ζωή ο οδηγός αγώνων Δημήτρης Καρπάνος σε ηλικία 69 ετών.
Ακόμα ένας άνθρωπος του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ταξιδεύει προς την τελευταία του Ειδική Διαδρομή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Καρπάνο, που για αρκετές δεκαετίες υπήρξε στέλεχος του Αυτοκινητιστικού Ομίλου Πατρών, έχοντας διατελέσει αρκετά χρόνια στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου, ενώ δεκάδες ήταν και οι συμμετοχές του σε Αγώνες.
Ο Δημήτρης έχει ένα πλούσιο “βιογραφικό” στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, ενώ τα τελευταία χρόνια καθόταν στο μπάκετ από ένα EVO, όπου τον συνόδευε ο γιός του Νίκος, ενώ για αρκετά χρόνια βρισκόταν και στην διοίκηση της ΟΜΑΕ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα, τον ταλαιπωρούσαν αρκετά προβλήματα υγείας, τα οποία τελικά τον “λύγισαν”.
Η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο κι ώρα 11 στον Καθολικό Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου στην οδό Μαιζώνος.
Πηγή: automotopatras
ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ
Φόρμουλα-1: Κυρίαρχος στο Πριγκιπάτο ο Λάντο Νόρις, μείωσε στους τρεις βαθμούς από τον Όσκαρ Πιάστρι

Ο Λάντο Νόρις πανηγύρισε την νίκη στο Grand Prix του Μονακό, εκκινώντας από την pole position και πραγματοποιώντας έναν άψογα στρατηγικό αγώνα, μειώνοντας τη διαφορά του από τον επικεφαλής της βαθμολογίας και ομόσταυλό του στη McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, στους τρεις βαθμούς.
Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari τερμάτισε δεύτερος στον εντός έδρας αγώνα του, τον οποίο είχε κερδίσει πέρυσι, με τον Πιάστρι να συμπληρώνει το βάθρο στην τρίτη θέση και τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να ακολουθεί τέταρτος. Οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί τερμάτισαν με τη σειρά που είχαν εκκινήσει.
Ο αγώνας περιλάμβανε για πρώτη φορά δύο υποχρεωτικά pitstops, γεγονός που είχε δημιουργήσει προσδοκίες για αυξημένο θέαμα στους στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου. Ωστόσο, οι πιλότοι υιοθέτησαν συντηρητική στρατηγική, με ελάχιστες μάχες στην πίστα.
Ο Νόρις κυριάρχησε πλήρως, φτάνοντας στη γραμμή του τερματισμού έχοντας ρίξει γύρο σε όλους πλην τεσσάρων οδηγών, εξασφαλίζοντας μια σπουδαία και ιστορική νίκη στους δρόμους του Μονακό.
Μίλτος Σπυρόπουλος